Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ZOU ALLEEN WEL HELPEN ALS BEPAALDE PERSONEN DIE HIER LEVEN DAT DAN OOK DOEN! |
![]() |
|
Het probleem met dat soort jongens is, de instelling die hun ouders hebben. In Turkije of Marokko word je niet alleen opgevoed door je ouders, maar ook op straat opgevoed door winkeliers etc. Daarom bemoeien allochtoonse ouders niet met wat hun kinderen op straat doen. Maar de Nederlandse gemeenschap zit nou eenmaal niet zo in mekaar. Kinderen worden nu door oudere leeftijdsgenootjes opgevoed. Naja schaf de import bruid af, en het probleem zal vanzelf wel verdwijnen
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ze kozen nederlandse slachtoffers omdat deze niet met een groep terug om wraak te nemen...makkelijke prooien dus, die netjes aangifte doen, stelletje watjes, maar waardoor de gekke Buitenlanders nu wel tot twee jaar mogen brommen...
Misschien toch geen gek idee om kwaad voortaan wel lik op stuk met kwaad te vergelden, maar ja, wij zijn veel te bang voor een escalerend rassenconflict. De nederlanders die wraak komen nemen, kunnen een hele fikse douw van justitie verwachten. Eigenrichting mag hier namelijk niet. |
![]() |
|
![]() |
Om het wat abstracter te zeggen:
Als een substantieel deel van het systeem zich niet aan de regels van het systeem houdt, heb je een probleem. Vooral daar je deze entiteiten slechs kan aanpakken via regels die systeem-eigen zijn... En dit 'reportoire' maakt geen indruk op deze entiteiten, juist omdat ze zich systeem-vreemd gedragen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Illegalen misschien? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het kan geen kwaad bepaalde groepen waarvan uit criminologisch onderzoek is gebleken dat ze nauwelijks afgeschrikt worden door het strafrecht harder te straffen. Want moet een straf niet altijd afgestemd zijn op de persoon van de dader, de ernst van het feit en alle overige omstandigheden? Als Marokkaanse (voorbeeldje) boefjes nota bene openlijk toegeven dat ze lachen om drie maanden voorwaardelijk voor mishandeling, diefstal of aanranding, dan zie ik niet in waarom we ze niet gewoon drie jaar kunnen geven. Dat is nog steeds binnen het strafmaximum voor dergelijke delicten, alleen rechters straffen nooit zo hard. Maar voor die groepen zou het geen slecht idee zijn.
Dat verwijt komt ook van de ouders: binnenshuis zijn wij de baas, maar in het openbare leven moet de overheid het doen. En als de overheid onze zoons met lachwekkend lichte strafjes weg laat komen, dan is het de eigen schuld van de overheid dat er nog zoveel delicten gepleegd worden door die groepen. Maarja, als je bepaalde groepen met bepaalde kenmerken weer harder gaat straffen dan anderen, dan stuit je ongetwijfeld op het gelijkheidsbeginsel. Iets dat ons hier alleen maar hindert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het namelijk beetje zat. Ik gedraag me netjes, anderen niet. Als ik daar netjes wat van zeg... lachen ze je gewoon midden in je gezicht uit! Ja, ik heb zelf ervaring met problemen die cultuuroverschrijdend zijn. Een goed gesprek? Ach, die mensen komen gewoon niet eens opdagen. Ik kan niet specifieker worden. Sorry. Maar geloof me, het is verre van leuk als jij (en anderen) netjes, beleefd, lief, postief blijven... en andere mensen zich misdragen. En er geen mogelijkheden zijn om die mensen aan te pakken zodat het indruk op ze maakt... |
![]() |
|
Waarom reageert niemand op mn post. Ik denk nee weet bijna zeker dat daar de probleem zit
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...4#post18326304
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waar ik wel voor ben - maar dat is algemenere discussie waard: dat als je bepaalde plichten (je gedragen!) niet vervuld, je ook bepaalde rechten (tijdelijk?) kwijtraakt... Zoals uitkering, .... |
![]() |
|
Dus toch maar een bootcamp? Zonder mishandeling, want dat mag niet, maar wel keiharde discipline en een zeer veeleisend programma waar ze gebroken en gesloopt maar gelouterd weer uitkomen?
Gerund door allochtonen, die weten het best hoe ze met hun eigen ontspoorden moeten omgaan. En fikse controle na afloop door een speciale jeugdreclassering annex onderwijsinspectie, ook weer gerund door allochtonen. Van die watjes van de nederlandse reclassering zijn ze toch niet onder de indruk, en de nederlandse reclassering is toch al onderbezet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hoeft niet meteen aan een bootcamp te denken, dat is weer zo wild en onorthodox. Ik denk meer aan een gewone verhoging van straffen. Een maandje zitten wordt misschien nog stoer gevonden, maar twee jaar is echt geen pretje. En we moeten ook af van het beleid van de rechterlijke macht dat een first offender er bijna altijd vanaf komt met een voorwaardelijke straf.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Twee jaar is lang hoor. En wat hebben ze er aan? Beetje TV kijken en in de fitnesszaal opdrukken, en er nog slechtere dingen leren van medegevangenen.
Bootcamp is wild ja, maar na drie maanden afgeknepen worden kijken ze wel link uit want ze willen voor geen goud terug. Een jeugdinrichting is voor allochtone begrippen een vakantiekolonie. Ik persoonlijk zie ook meer in het monitoringsysteem dat ik voorstelde, door allochtonen. Dat voorkomt tevens het wij tegen zij gevoel. Preventie helpt altijd beter. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laat ze opgroeien met Nederlanders. Samen naar school, samen werken, samen sporten... En als je dan nog niet wilt: idd, keihard aanpakken. Langere straffen! Maar fysiek geweld: nooit! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een bullshit soft gewauwel, sorry dat ik het zo lomp zeg, maar dat is precies wat het is. Alsof Marokkaanse straatettertjes delicten plegen omdat ze 'onze manier van leven' nog niet ontdekt hebben. Ze hebben discipline nodig en wat dat betreft voel ik bij nader inzien toch wel iets voor dat plan van juno. Daar hoeven dan in eerste instantie misschien niet eens tikken bij uitgedeeld te worden, als ze maar hard worden aangepakt. Gewoon een regime van elke dag om 0645 appel en de hele dag keihard werken, schoonmaken, noem alle nuttige bezigheden maar op. Wie niet meewerkt gaat in de isoleer.
Waarom was dat Glenn Mills-project ook alweer mislukt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Jeugdbende veroordeeld
HAARLEM Zeven leden van een jeugdbende zijn door de rechtbank in Haarlem veroordeeld tot celstraffen. De 'Gekke Haarlemmers',zoals de bende zich noemde,beroofde en mishandelde leeftijdsgenoten. De hoofddader kreeg twee jaar cel,de anderen straffen tot vijf maanden.Zes kwamen meteen vrij omdat zij hun straf al in voorarrest hebben uitgezeten.Het OM eiste elf maanden jeugddetentie. De daders mishandelden hun slachtoffers en pakten mobieltjes en sigaretten af. Ze zeiden Allochtone Nederlanders gekozen te hebben omdat die niet met juridische acties komen om wraak te nemen. Stel dat dit het bericht zou zijn geweest, wat zou dan de reactie zijn geweest? Wellicht iets in de vorm van "noem me rechts, noem me naief, maar die allochtonen hebben dit door hun terreur zelf over zich afgeroepen" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|