Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Hoi,
Het lijkt me echt een ontzettend lastige opgave om op 16-jarige leeftijd een kindje te moeten opvoeden. Maar ja, je kan dan zo'n kindje niet opzij zetten. Ik zou dat zelf nooit doen, ook als ik per ongeluk een kind zou hebben gekregen. Alles zou ik eraan doen om het goed te kunnen verzorgen. Het is tenslotte een echt mensje, en geen hamstertje ofzo (om maar een rare vergelijkinkje te maken ![]() Op die leeftijd zou ik denk ik het ontzettend lastig vinden omdat je dan nog alle dagen naar school gaat, en het is natuurlijk maar de vraag of je het kindje financieel kan onderhouden. Een kind is een dure 'aanschaf' hoor! En vergeet niet: als je 16 bent, dan BEN jezelf nog een kind, toch? Het lijkt me dan heel zwaar om dan eigenlijk in één keer volwassen te moeten zijn.... ![]() Dus, ik zou maar goed uitkijken, tenzij je natuurlijk zeker van je zaak bent en niets anders wilt! ![]() Nou, Toedeledoei! |
![]() |
|
tja ik denk zelf op het moment toch nog niet echt bepaald aan kids.. en zeker na het zien van dat programma heb ik toch ff definitief besloten dat ik nu echt nog geen kind wil..
![]() mjah mocht het per ongeluk toch gebeuren, tja wat zou ik dan doen.....? Ik denk dat als het dan eenmaal zover is ik het niet over mn hart zou kunnen verkrijgen om het kind af te staan, maar anderzijds moet je heel veel opgeven voor zo'n kindje... de rest van je jonge jaren zeg maar.. het is niet iets wat je even aan de kant kunt zetten als je het even zat bent.. je zit er de rest van je leven aan vast.. Dus tja weet niet echt wat ik zal doen in die situatie.. Maar ik zou nu in ieder geval niet bewust al aan kinderen beginnen.. daar wacht ik toch liever nog even mee..
|
Ik vind het idd ook erg jong. Maar zoals eerder al is gezegd, je hebt natuurlijk 16 jarige en 16 jarige... maar toch Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om nu een krijsend kindje te moeten opvoeden. Het zou mij helemaal kapot maken. En tuurlijk kun je het niet in je eentje opvoeden, je zult alle hulp nodig hebben. Want een 16 jarige zit vaak in de fase van zichzelf "ontdekken" (school, in het leven etc), en wil plezier hebben en niet thuis met een luier rondrennen...
Abortus vind ik hierbij wel een optie. Want als de komende "moeder" het toch ech niet wilt en zo jong is... dan zal het kind er vaak onder lijden als het toch geboren wordt, dan kun je beter dat voorkomen d.m.v abortus vind ik dan..
|
Verwijderd
|
Je bent niet goed bezig als je op je 14e al begint met seks.
Als je aan seks begint moet je ook in staat zijn om de eventuele consequenties (kinderen) te aanvaarden. Deze moeders zullen het nooit alleen redden. Waar haal je het geld vandaan om voor een baby te zorgen als je 14 bent? Bovendien gaat dit ten koste van hun opleiding waardoor ze minder kans hebben op een goed betaalde baan en dus altijd ergens rond de armoedegrens zullen leven. in een woord: fantastisch. (ik heb nu ongeveer hetzelfde als jij gezegd zie ik) Ik moet er niet aan denken om nu al kinderen te hebben. Dus hoe leuk, lief, aardig of geil mijn vriendje ook is seks zit er voorlopig niet in. very simpel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Als ik een meisje zwanger zou maken, zou ik absoluut bereid zijn de zorg voor het kind op me te nemen. Dan zou ik overdag maar gaan werken en mijn studieplannen aan de wilgen hangen. Een kind vind ik het mooiste wat deze wereld te bieden heeft. Zorg er bij een evt. zwangerschap dus ook voor dat het kind ter wereld komt en goed verzorgd wordt.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is niet slim, maar het is niet per definitie slecht. Het is niet zo dat je dan meteen kunt zeggen dat dat kind niet goed wordt opgevoed. Of dat de moeder het niet goed kan.
Want er zijn jonge moeders die het wel goed kunnen. Echter wel met hulp van de ouders, en een vriend die ze niet in de steek laat. Je moet geluk hebben dat je ouders je willen helpen, en dat je vriend gewoon bij je biljft. Het kind kan hoe dan ook een goede jeugd hebben. |
![]() |
|
![]() |
Wisten jullie dat nederland een extreem laag procentueel aantal tienermoeders heeft?
Zo is in engeland de instelling van "voorlichten": Doe het NIET! maar al die tieners gaan toch wel aan fokken, dus dan heb je een zooi tiener moekes. In nederland moedigen ze je nog net niet aan om het bed in te duiden, maar ze vertellen je wel alles over hoe je niet ziek of zwanger moet worden. hou van holland ![]() |
![]() |
|
![]() |
Jups, dat had ik ook gezien. Ik zelf vind het vrij jong, dat ze op een gemiddelde leeftijd van ongveer 16 al moeder worden. Ik denk dat ze die verantwoordelijkheid niet alleen aan zouden kunnen, vooral als je denkt aan dingen die erbij komen kijken. Het financiële ook, en ik denk dat een opleiding daarnaast ook wel belangrijk is. Meestal worden ze toch afhankelijk van bepaalde mensen, vooral als ze in de steek gelaten worden.
En voor de meisjes wiens familie er niet voor haar is, is het nog moeilijker denk ik. Als zoiets mij zou overkomen, zou ik het toch weg laten halen denk ik, vooral omdat ik van mezelf weet dat ik er gewoon niet capabel genoeg voor ben om voor het kind te kunnen zorgen aangezien m'n leeftijd en ook omdat ik er vooral niet in gesteund zou worden door m'n familie. |
![]() |
||
Citaat:
|
1 ding waar ik me een beetje aan stoor in deze topics is altijd dat het kind geen leven zal hebben en dat je het daarom niet zou mogen krijgen.
Tenzij je het echt mishandeld heeft het echt wel een goed leven, in ieder geval lijdt het niet constant. - dit vind ik echt te erg overdreven. Maar verder; ik zou het absoluut niet willen. Maar ik regel het vantevoren, ik ga niet met iemand naar bed als ze mocht ze toch zwanger raken niet voor abortus wil gaan. (en natuurlijk een load anti-conceptiemiddelen)
|
Het probleem is dat ze in superconservatief Amerika wel voorlichten, maar niet over anticonceptie!
Ze krijgen wel WAT sexuale voorlichting, maar het propageert allemaal 'onthouding'. Die kids krijgen te horen dat condooms onveilig zijn en de pil slecht voor je, en de staat hoopt dan dat dat zal voorkomen dat ze sex hebben. Maar NATUURLIJK stopt dat die kids niet, die doen het toch, en hoppa, weer een stomme teenmom erbij die bij god niet weet wat ze met een baby aanmoet. Ja hoor, hope for the future...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je zoals zij nog een lange periode van studeren, uitgaan en lol maken voor je hebt, dan zou je wel gek zijn om dat in de war te laten schoppen door een kind te krijgen. Aan de andere kant, als je op je 17e al fulltime begint als kapster, kan ik begrijpen dat je er niet vanaf wilt...dan begint de 'rest van je leven' wel heel vroeg... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Métamorphose d'une saai #1128 Verwijderd | 500 | 20-09-2010 17:37 | |
De Kantine |
Hi, ha, afgesaaid! #1059 Verwijderd | 500 | 26-07-2010 15:56 | |
Lifestyle |
kinderen lifestyle Horror Kitty | 113 | 28-12-2005 14:16 | |