![]() |
|
Wat vinden jullie de beste IRC client voor *NIX, en het beste script voor Windows' mIRC? (Laten we 't maar bij scripts houden, tenzij iemand een nóg betere client voor Windows kent dan mIRC)
Windows Script Peace And Protection Dit vind ik nog steeds het prettigste script voor mIRC aller tijden. Het werkt eenvoudig, heeft veel opties, en ziet er zeer verzorgd uit. Op de 2e plaats komt eXtreMe, ook geen onaardig script, maar doet in mijn ogen toch nét onder voor PnP. *NIX Client Irssi De verbeterde versie van de gouden oude BitchX. Een stuk makkelijker in 't gebruik, overzichtelijk, en toch met een hele boel mogelijkheden. Voor de GUI natuurlijk Xchat, hoewel zelfs dan Irssi nog wel z'n voordelen biedt. Ik vind Xchat iig lang niet zo prettig werken als mIRC. Iemand nog een andere degelijke client voor *NIX die in X werkt? ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
BitchX zuigt. Slecht gecode, mist een aantal features die Irssi heeft. Tegenovergestelde is btw ook waar: BitchX heeft weer enkele features die Irssi niet heeft. Auto-op en auto-join-after-kick bijv. deze zijn wel via plugins te verkrijgen. Irssi is niet gebasseerd op BitchX dus ook geen 'verbeterde versie'.
Ik gebruik de pgreen theme in Irssi: ![]() Download Samen met Irssi-proxy en Xchat. Als Xchat script gebruik ik WinAMP en als theme gebruik ik Dotz. Deze is erg handig omdat deze de nicknames in verschillende kleuren kan weergeven. Ik vind dat handig omdat je danmakkelijk kun traceren wie precies wat zegt. Screenie. Voor Irssi gebruik ik een boel plugins. Verder is EPIC met LiCe ook een prettige client met script.
|
|