Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 22:35
CobraKing
CobraKing is offline
Ik blijf SONY trouw en kies voor PS3
Jammer dat SONY niet als eerste hun console releasen.
Iemand enig idee hoeveel het gaat kosten??
Oud 26-07-2005, 22:53
Bart
Bart is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 26-07-2005 @ 23:35 :

Iemand enig idee hoeveel het gaat kosten??
In ieder geval veel, meer dan de PS2 en 1 in hun tijd : http://www.insidegamer.nl/content.php?id=7124
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 23:04
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Bart schreef op 26-07-2005 @ 23:53 :
In ieder geval veel, meer dan de PS2 en 1 in hun tijd : http://www.insidegamer.nl/content.php?id=7124
Jammer hoor misschien moet ik dan toch maar voor de 360 kiezen aangezien het eerder uitkomt en waarschijnlijk nog goedkoper zal zijn dan de PS3. Damn.
Oud 26-07-2005, 23:36
Verwijderd
Lol

Citaat:
Maar Ken Kutaragi is er van verzekerd dat alle consumenten de PlayStation 3 kunnen betalen, het ligt er aan hoe graag de consument de console wil.
Zo lust ik er nog wel een paar. "Maar Ferrari is er van verzekerd dat alle consumenten hun auto's kunnen betalen, het ligt er aan hoe graag de consument de auto wil."

Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 00:37
Jolt
Jolt is offline
Xbox360 en PS 3 gaan rond de 400 a 500 euro kosten, bij de launch
Maar wie weet heeft Mircrosoft een leuke bij en doet hem voor 300 weg, dan moet Sony ook wat doen.

Only Time Can Tell.
Oud 27-07-2005, 00:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 26-07-2005 @ 23:26 :
je kon gears of war spelen op de 360 en dan speelde je op een gewoon beeldscherm. Dan zag het spel er nog geweldig uit dus over dat HD maak ik me niet echt zorgen
Uhm niet om jullie uit je dromen te halen, op de E3 lieten ze alles draaien op 2 Dual G5's van Apple. Sony en Mircosoft, ze hadden niet eens een werkend model, alleen ATI had er een.
Oud 27-07-2005, 08:47
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-07-2005 @ 01:37 :
Maar wie weet heeft Mircrosoft een leuke bij en doet hem voor 300 weg, dan moet Sony ook wat doen.

Only Time Can Tell.
400/500 euro valt nog wel mee. Ik dacht eerder aan 700/800 euro..
Dan toch maar de PS3 ipv de 360
Oud 27-07-2005, 10:34
Jolt
Jolt is offline
Ze draaien verlies op de console, maar dat is altijd zo geweest.

Misschien koop ik me die Xbox 360 er ook nog bij . Moet ik eventjes kijken, na lowlands wat ik allemaal overhoud, want dan moet ik nog een PSP, een Ipod halen, en dan waarschijnlijk ook een Xbox 360

Maar ik ben nu een trotste bezitter van de Sega Master System II
Oud 27-07-2005, 13:47
Verwijderd
Wie heeft er een PS3 nodig als je ook een sega master system kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 14:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-07-2005 @ 01:37 :

Only Time Can Tell.
De PS3 wordt dan waarschijnlijk 500 Euro, anders is die goedkoper dan de PS2 die net uitkwam.

Citaat:
CobraKing schreef op 27-07-2005 @ 09:47 :
400/500 euro valt nog wel mee. Ik dacht eerder aan 700/800 euro..
Dan toch maar de PS3 ipv de 360
Ik vind het anders behoorlijk veel geld voor een console

Citaat:
Jolt schreef op 27-07-2005 @ 11:34 :
vet
Ik heb zelf nog een Saturn, alleen moet ik een keer de spellen ervan zoeken.
Oud 27-07-2005, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 27-07-2005 @ 15:24 :

Ik vind het anders behoorlijk veel geld voor een console
Mja, bij de launch zijn alle consoles een stuk duurder dan de uiteindelijke prijs. Veel mensen willen dat ding als eerste binnen hebben (vraag me niet waarom) en betalen maar al te graag de volle mep ervoor.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 17:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-07-2005 @ 11:34 :

Wees er maar trots op
Oud 27-07-2005, 17:42
Jolt
Jolt is offline
En dat voor 15 euro inclusief verzendkosten
Oud 28-07-2005, 16:01
Verwijderd
Kwam er nou een Super Smash Brothers bij de Revolution die online ging?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 17:05
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
De xbox 360 gaat volgens de berichten (niet die van de lokale theekranstante) rond de 300 euro kosten. Microsoft maakt hierbij wel verlies maar dat compenseren ze met games die zo ongeveer 70 euro gaan kosten.
Oud 28-07-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
@rne schreef op 28-07-2005 @ 17:01 :
Kwam er nou een Super Smash Brothers bij de Revolution die online ging?
Zou een launchgame moeten worden afaik.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 11:58
Bertus Bommel
Bertus Bommel is offline
is het mogelijk op de xbox 360 de oude games te draaien of niet?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 12:49
Jolt
Jolt is offline
De 100 best verkochten titels.

Hoe dom is dat....
Oud 01-08-2005, 13:22
Bertus Bommel
Bertus Bommel is offline
waar heb je dat gevonden?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 13:24
Jolt
Jolt is offline
www.google.com
Oud 01-08-2005, 16:59
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Hanzz schreef op 01-08-2005 @ 12:58 :
is het mogelijk op de xbox 360 de oude games te draaien of niet?
ja
Oud 01-08-2005, 17:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-07-2005 @ 18:42 :
En dat voor 15 euro inclusief verzendkosten
Dat zijn nou nog eens koopjes.
Oud 01-08-2005, 19:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 01-08-2005 @ 17:59 :
ja
Alleen de AAA of de best verkopende titels, naar het schijnt.
Oud 01-08-2005, 19:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-08-2005 @ 18:38 :
Dat zijn nou nog eens koopjes.
Lang leve marktplaats.

Wil alleen een Sega Megadrive II.
Oud 02-08-2005, 20:35
Odin
Odin is offline
Hebben de PS3 en de xbox360 nou een keyboard en/of een muis? Of is dat nog niet bekend...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 20:46
Verwijderd
Had wat gelezen over een speciaal voor de xbox360 ontwikkeld keyboard wat kleiner was dan een normaal keyboard. Voor de ps3 zal het vast ook wel komen. Dat ding krijgt toch al teveel functies.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:04
Jolt
Jolt is offline
Wat heb je nodig als je wilt gamen met een usb toetsenbord en muis?
Juist jah een bureau en dat verneukt nu weer wat een console zo krachtig maakt.

Die console's hebben gewoon een USB poort dus die komen er zeker zijn nu al uit voor de PS 2, zelf was er al een muis uit voor de PSX.

Maar als je prettig wilt zitten achter je toetsenbord ga je al naar een bureau toe, als ik wil gamen met toetsenbord doe ik dat wel op mijn pc.

Gamen op mijn console is lekker liggen in bed of op de bank, helemaal onderuit.
Oud 02-08-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 02-08-2005 @ 22:04 :
Gamen op mijn console is lekker liggen in bed of op de bank, helemaal onderuit.
Juist. Sowieso vind ik gamen op een console tegenwoordig veel fijner dan achter een pc.zit veel relaxter.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 22:24
Jolt
Jolt is offline
Ik heb een beestje last van RSI, daarom game ik niet mee zoveel op mijn pc.

Ik zit vaak ook niet goed.
Dus gamen op mijn bank is ideaal.
Oud 02-08-2005, 23:46
Vice
Vice is offline
Ik game bijna nooit achter de pc. Ik vind het ook niet fijn om met een toetsenbord en muis te spelen.

Maar goed, als Microsoft een toetsenbord voor de Xbox wil, moet ze dat vooral doen. Ik vraag me alleen af wat ze ermee willen bereiken, aangezien de meeste gamers die een voorkeur hebben voor een toetsenbord (bijna) alleen achter de pc gamen en dus niet zo snel een console kopen.
Of komen er misschien games waar je een toetsenbord bij nodig hebt.
Oud 02-08-2005, 23:51
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-08-2005 @ 00:46 :
Of komen er misschien games waar je een toetsenbord bij nodig hebt.
Real Time Strategy Games, First Person Shooters, e.d
Die kan je wel op een console spelen maar dan is en de snelheid verlaagd en het speelt minder prettig...

Denkt aan de tijd van de Playstation 1 met Red Alert...
Maja, er zitten zoveel usb poorten op dan moet dat wel.

Ik ga denk ik ook voor de Xbox 360 over 2 maanden, kan ik mijn Ipod op aansluiten
Oud 06-08-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 01-08-2005 @ 13:49 :
De 100 best verkochten titels.

Hoe dom is dat....
Hoezo is dat dom? De xb360 heeft een totaal andere architectuur, ik vind het al aardig dat ze enkele titels van de xbox softwarematig kunnen emuleren.
Bij de PS2 was backwards compatibility mogelijk omdat er gewoon een PSX in zat en in een sterkere mate dus gewoon hardware matig.
Aangezien de xb360 qua specs al doet geloven dat er een flinke productieprijskaart aan hangt, en de relatie tussen MS en nvidia nou niet bepaald lekker te noemen is (zeker nu nivida met sony in zee is gegaan) vind ik het toch nog vrij aardig dat men wat titels patched
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 20:35
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-08-2005 @ 20:22 :
Alleen de AAA of de best verkopende titels, naar het schijnt.
eerst scheen het ook zo te zijn dat je een nieuwe versie van de oude games moest kopen om die op de 360 te spelen. Al dit geleuter hadden we bij de ps naar de ps2 ook.
Oud 06-08-2005, 22:44
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Ninh schreef op 06-08-2005 @ 19:27 :
Hoezo is dat dom? De xb360 heeft een totaal andere architectuur, ik vind het al aardig dat ze enkele titels van de xbox softwarematig kunnen emuleren.
Bij de PS2 was backwards compatibility mogelijk omdat er gewoon een PSX in zat en in een sterkere mate dus gewoon hardware matig.
Aangezien de xb360 qua specs al doet geloven dat er een flinke productieprijskaart aan hangt, en de relatie tussen MS en nvidia nou niet bepaald lekker te noemen is (zeker nu nivida met sony in zee is gegaan) vind ik het toch nog vrij aardig dat men wat titels patched
Leuk dat ze het doen, maar niet iederen houd van de toptitels, er zijn genoeg xbox titels die niet echt goed verkopen, c.q Jade Empire, mij lijkt dat een super game.

PS 3 is ook een hele andere architectuur dan een PSX en PS 2. Emuleren kan elke console, als hij maar krachtig genoeg is.

Xbox 360 gaat 300 dollar kosten, met 20 gb hardeschijf, Sony wacht misschien nog langer met de Launch van de PS 3. Als de Xbox 360 niet zo goed verkocht word als verwacht.

Omdat die consoles aankomen, zakken de prijzen dik. PS 2 gaat 100 dollar kosten, Sony maakt geen verlies, Microsoft moet mee, ook 100 dollar voor de Xbox, maar die maken wel verlies.

Waarom?Kijk eens hoeveel PS2 er al zijn verkocht, zoveel zelfs dat ze die PsTwo kunnen maken, daarnaast geloof je me niet:

www.tweakers.net, daar staat ergens de bron.
Oud 08-08-2005, 07:09
Talon
Talon is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 26-07-2005 @ 20:54 :
Ehm... ik wil niet vervelend zijn maar voor de fanboy's van Xbox 360 en PS3 het volgende;
- De games van de Xbox 360 die we op de E3 hebben gezien draaiden op grote, dure HD LCD televisies. Wil ik straks dus optimaal van de graphics van games genieten dan zal ik zo'n HD televisie moeten aanschaffen. In Amerika zijn deze al een tijdje verkrijgbaar, maar op de gadgetsfreaks en een paar mensen met teveel geld na, zal niemand zo'n ding kunnen kopen.
dat is gelul, ik heb een tv hier staan die niet al te duur is, en ook HD is.
steeds meer mensen hebben of nemen zo'n tv hier, vooral ook omdat steeds meer tv programma's in hd worden uitgezonden.
En niks geen gadgetsfreaks of mensen met veel geld, gewoon jan en alleman loopt hier bij walmart naarbinnen en schaft zo'n ding aan.

ik ga lekker voor de ps3
ben begonnen met de psx, en fanboy geworden met de ps2, dus ik moet sony toch echt gaan sponsoren met de ps3. (zodra er een modchip voor is )
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 10:16
Jolt
Jolt is offline
2000 euro ben je toch minimaal kwijt voor een HDTV en mensen willen niet meer zoveel geld voor een TV neer leggen.

Hij heeft wel gelijk, de graphics van een PS 3 en een Xbox360 komen pas tot een recht bij een HDTV.
Oud 08-08-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 06-08-2005 @ 23:44 :
Leuk dat ze het doen, maar niet iederen houd van de toptitels, er zijn genoeg xbox titels die niet echt goed verkopen, c.q Jade Empire, mij lijkt dat een super game.
Hehe, Jade Empire IS ook een goede game , maar ik begrijp je punt, maar je kan niet alles hebben helaas.

Citaat:
PS 3 is ook een hele andere architectuur dan een PSX en PS 2. Emuleren kan elke console, als hij maar krachtig genoeg is.
Half waar, maar je moet begrijpen dat sony meer weet over de psx/ps2 en ook meer ermee kan, omdat men haar eigen hardware ontwikkelt.
Microsoft heeft dit uitbesteedt, en heeft nu te maken met bureaucratie. Kijk, het emuleren ansich zou geen probleem moeten zijn, want iedereen weet dat een powerpc meer operaties per seconde kan uitvoeren dan een x86 proc (laat staan 3 ), maar nvidia is hier de bottleneck. MS en nvidia zijn een beetje jammerlijk uit elkaar gegaan door gefaalde prijsonderhandelingen, en informatie omtrent de GPU blijft dan ook bij nvidia... het gaat lastig worden om dit componentje te emuleren als het wettelijk al niet mag (geen toestemming van nvidia). Ik vind het dan al knap dat MS onder de omstandigheden nog enkele titels weet te patchen... helaas kan het dus niet generiek.

Citaat:
Xbox 360 gaat 300 dollar kosten, met 20 gb hardeschijf, Sony wacht misschien nog langer met de Launch van de PS 3. Als de Xbox 360 niet zo goed verkocht word als verwacht.

Omdat die consoles aankomen, zakken de prijzen dik. PS 2 gaat 100 dollar kosten, Sony maakt geen verlies, Microsoft moet mee, ook 100 dollar voor de Xbox, maar die maken wel verlies.

Waarom?Kijk eens hoeveel PS2 er al zijn verkocht, zoveel zelfs dat ze die PsTwo kunnen maken, daarnaast geloof je me niet:

www.tweakers.net, daar staat ergens de bron.
Wat voor relevantie heeft dit ? Hoogstens kan ik eruit concluderen dat met de nextgen consoles je een xbox/ps2 voor een prikkie kunt kopen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:56
Talon
Talon is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-08-2005 @ 11:16 :
2000 euro ben je toch minimaal kwijt voor een HDTV en mensen willen niet meer zoveel geld voor een TV neer leggen.
waarom moet je per sé een LCD?
en het hangt af van de grootte van het scherm natuurlijk.
Maar als je per sé een HDTV wilt, kan je hem dus al hebben vanaf $420 (excl btw)

Sony - WEGA FD Trinitron 32" HD-Ready Flat-Tube TV
Sale: $899.99
http://www.bestbuy.com/site/olspage....=1077628885916

Insignia - 27" HD-Ready Stereo TV - Silver
Our Price: $419.99
http://www.bestbuy.com/site/olspage....=1099392081898
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:20
Jolt
Jolt is offline
ik koop me wel een HDTV als zowel de Xbox360 als PS 3 uit is.
Oud 08-08-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 08-08-2005 @ 18:20 :
ik koop me wel een HDTV als zowel de Xbox360 als PS 3 uit is.
Dan is er geen geld meer over, en dan komt de PSP ook nog in september uit.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:24
Jolt
Jolt is offline
Voor jou misschien wel Voor mij niet, eerst Dual Core volgende maand, daarna TFT, daarna PSP. Dan sparen voor een auto en/of vakantie
Oud 17-08-2005, 14:45
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
DeeAldo schreef op 17-08-2005 @ 14:33 :
Nouja ik koop in ieder geval geen Gamecube revolution want daar ben ik toch te oud voor.. Ik ken iemand die is 12 en die speelt nog op de camecube met die stomme kutkabouter. En asl je tegen zon nerd zegt dat ie kiddy is beginnen ze gelijk te zeiken dat er ook RE4 op uitgekomen is.... Nou en, ga naar de kroeg ofzo ranja drinken

Of mijn intelligentie is zojuist gestegen of dit is een van de domste posts in dit topic.
Ik betwijfel het eerste.

Mijn eerste keus gaat iig naar de revolution als is het maar voor dat handjevol nintendo titels.
Daarbij komt vast nog een Xbox en uiteindelijk heb ik ze toch wel weer alledrie.
Wat consoles en games betreft heb ik een veel te groot gat in mn hand
Oud 17-08-2005, 22:45
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-08-2005 @ 00:51 :
Real Time Strategy Games, First Person Shooters, e.d
Die kan je wel op een console spelen maar dan is en de snelheid verlaagd en het speelt minder prettig...

Uhhuh, RTS en FPS-games speel je gewoon niet op de console. Ten eerste is de besturing dan fucked (ja ook met een muis, wat bovendien het hele console idee onderuit trapt) en ten tweede zijn dergelijke games meestal ports van de PC, en zien ze er echt tenenkrommend lelijk uit. (zie doom 3 op console .. )
Oud 17-08-2005, 22:51
Jolt
Jolt is offline
Tja ik zeg ook je kan er een toetsenbord en een muis op aansluiten, maar dat gamed alleen fijn achter een bureau, en niet op de bank.
Oud 17-08-2005, 23:02
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-08-2005 @ 23:51 :
Tja ik zeg ook je kan er een toetsenbord en een muis op aansluiten, maar dat gamed alleen fijn achter een bureau, en niet op de bank.
Juh. Precies. En da's idd nou juist wat console leuk maakt.

Ik was het ook met je eens..
Oud 17-08-2005, 23:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
p-chez schreef op 17-08-2005 @ 23:45 :
Uhhuh, RTS en FPS-games speel je gewoon niet op de console. Ten eerste is de besturing dan fucked (ja ook met een muis, wat bovendien het hele console idee onderuit trapt) en ten tweede zijn dergelijke games meestal ports van de PC, en zien ze er echt tenenkrommend lelijk uit. (zie doom 3 op console .. )
Kwa graphics is doom 3 op de Xbox nog niet eens zó slecht. De omgevingen zijn alleen kleiner, de lichteffecten beperkter, en de besturing wat trager. Maar verder ziet het er, doordat de verdere tekortkomingen(zoals lage texture resolutie en de lagere polygone count) goed worden gecamoufleerd door de duisternis, best goed uit. Niet zo goed als op een high end pc, natuurlijk, maar best acceptabel.

Trouwens, FPS games zijn prima te spelen op een console, zolang de game maar juist is afgesteld.
Oud 18-08-2005, 09:07
Verwijderd
Idd, ik stoor me nergens aan als ik halo of R6 op de xbox speel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 10:00
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-08-2005 @ 00:44 :
Kwa graphics is doom 3 op de Xbox nog niet eens zó slecht. De omgevingen zijn alleen kleiner, de lichteffecten beperkter, en de besturing wat trager. Maar verder ziet het er, doordat de verdere tekortkomingen(zoals lage texture resolutie en de lagere polygone count) goed worden gecamoufleerd door de duisternis, best goed uit. Niet zo goed als op een high end pc, natuurlijk, maar best acceptabel.

Trouwens, FPS games zijn prima te spelen op een console, zolang de game maar juist is afgesteld.
Nou leuk, de reactie van de AI is drastisch verlaagd
Oud 19-08-2005, 02:35
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-08-2005 @ 00:44 :

Echter is het gewoon een feit dat FPS games gewoon beter spelen met een muis. Véél snellere reactiemogelijkheid, preciezer, etc. En andersom is het weer zo dat 3rd person games vaker weer beter spelen op de console.

Ik heb ook wel FPS op console gespeeld... Halo, en langer geleden Perfect Dark en natuurlijk Golden Eye, maar de besturing heeft gewoon niet die snelheid en ja.. crispyness als met een muis.
Oud 19-08-2005, 11:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
p-chez schreef op 19-08-2005 @ 03:35 :
Echter is het gewoon een feit dat FPS games gewoon beter spelen met een muis. Véél snellere reactiemogelijkheid, preciezer, etc. En andersom is het weer zo dat 3rd person games vaker weer beter spelen op de console.

Ik heb ook wel FPS op console gespeeld... Halo, en langer geleden Perfect Dark en natuurlijk Golden Eye, maar de besturing heeft gewoon niet die snelheid en ja.. crispyness als met een muis.
Natuurlijk spelen first person shooters over het algemeen beter met een muis en keyboard. Het zou naief en dom zijn om anders te beweren.

Maar bij Goldeneye vond ik de besturing behoorlijk goed voor een console fps, zeker omdat het voor die tijd perfect ontworpen was en de designs er naar werden geschikt. Dat hebben ze slim gedaan. Het ontbeerde de snelheid van sommige andere spellen, maar dat was alleen maar beter. High Speeds a la Unreal zou alleen maar in het nadeel werken van de tactical gameplay, denk ik.
Reageren

Regels voor berichten