Oud 03-08-2005, 13:34
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Supermarkt wil alle dagen openblijven

telegraaf.nl
LEIDSCHENDAM (DFT) - De Nederlandse supermarkten popelen om ook zondags hun deuren te mogen openen, zo schrijft De Telegraaf woensdag.
Het is volgens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie van alle vierduizend Nederlandse supermarkten, onverteerbaar dat ze een dag per week omzet mislopen terwijl concurrerende winkels in vooral binnensteden en toeristische plekken aan de kust wel klanten kunnen trekken.
De supermarkten komen met hun eis op het moment dat de huidige winkeltijdenwet, die stamt uit 1996, binnenkort door het ministerie van Economische Zaken zal worden geëvalueerd. Het CBL vindt de wet achterhaald. Volgens de supermarkten zouden de gemeenten voortaan zelf de openingstijden moeten vaststellen.
--

Het kan best handig zijn, elke zondag open, maar ik denk dat de kleine zelfstandige ondernemers er weer de dupe van worden. Verder, zou de omzet echt stijgen? De omzet wordt alleen wat meer verdeeld over de hele week, lijkt mij. Supermarkten elke zondag open, is het beter of juist niet?
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2005, 13:35
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Zondags euroshoppers kopen
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 13:37
koelieboelie
koelieboelie is offline
op zondag zijn veel mensen vrij, dus ik denk wel dat mensen dan boodschappen gaan doen, inkopen voor de komende week.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 13:43
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 13:45
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 03-08-2005 @ 13:37 :
op zondag zijn veel mensen vrij, dus ik denk wel dat mensen dan boodschappen gaan doen, inkopen voor de komende week.
ja, het zal best druk zijn, maar omzet zal niet stijgen denk ik. of je die boodschappen voor de zondag nou op de zaterdag ervoor haalt of op de zondag. Denk niet dat mensen dan MEER gaan kopen.
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 13:51
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-08-2005 @ 13:34 :
Verder, zou de omzet echt stijgen? De omzet wordt alleen wat meer verdeeld over de hele week, lijkt mij.
Citaat:
THC1 schreef op 03-08-2005 @ 13:45 :
ja, het zal best druk zijn, maar omzet zal niet stijgen denk ik. of je die boodschappen voor de zondag nou op de zaterdag ervoor haalt of op de zondag. Denk niet dat mensen dan MEER gaan kopen.
het zal misschien niet eens zo zeer gaan om grote bedragen die op zondag worden omgezet. het gaat er om dat jij als klant van winkel A blij bent als je op zondag een pak melk kunt gaan halen.
daar word je zo blij van, dat je de rest van de week ook naar winkel A gaat.
tis vooral service en klantenbinding, wat zich uiteindelijk terugverdient door een groeiend klantenbestand (ten koste van de kleine ondernemer ja - als ik 7 dagen per week naar A kan, ga ik niet "doordeweeks" naar een ander)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 13:55
ganralph
ganralph is offline
overigens heb ik er zelf niet zo'n behoefte aan. woon in Amsterdam waar tenminste 1 Albert Heijn iedere dag de hele dag geopend is, en ik maak er zelden gebruik van.
en het aantal mensen dat sterft doordat ze op zondag geen boodschappen kunnen doen is ook nog steeds erg klein. maar ja, er zal wel gebruik van gemaakt worden, en al is het maar om sommige mensen uit hun "zondag=rustdag" wereld wakker te slaan...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 13:56
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Citaat:
ganralph schreef op 03-08-2005 @ 13:51 :
het zal misschien niet eens zo zeer gaan om grote bedragen die op zondag worden omgezet. het gaat er om dat jij als klant van winkel A blij bent als je op zondag een pak melk kunt gaan halen.
daar word je zo blij van, dat je de rest van de week ook naar winkel A gaat.
tis vooral service en klantenbinding, wat zich uiteindelijk terugverdient door een groeiend klantenbestand (ten koste van de kleine ondernemer ja - als ik 7 dagen per week naar A kan, ga ik niet "doordeweeks" naar een ander)
ja, maar als winkel A opengaat op de zondag, gaat winkel B ook open op zondag. En dan ook C. Alsof jou dan nog de service kan schelen. Weg klantenbinding, alleen extra hoge personeelskosten
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:04
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-08-2005 @ 13:56 :
ja, maar als winkel A opengaat op de zondag, gaat winkel B ook open op zondag. En dan ook C. Alsof jou dan nog de service kan schelen. Weg klantenbinding, alleen extra hoge personeelskosten
zo "wint" uiteindelijk de winkel die 7 dagen per week van 7 tot 11 open is. eerst ten koste van de kleine ondernemer die het personeel (en geld) niet heeft.
daarna van de supermarkten die er niet in kunnen (of willen) investeren.
er zullen "spelers" zijn die te lang mee willen lopen en daardoor failliet zullen gaan.

Albert Heijn kan deze uitdaging aangaan. Dirk vd Broek en C1000 zullen redelijk mee kunnen. de Lidl kiest een andere strategie (ander klanten) en een kleinere keten met A-merken (Konmar, De Wit) zal het onderspit delven.

dan hebben Albert, Dirk en C1000 allemaal nog maar 2 concurrenten (elkaar dus), ipv bijvoorbeeld 5 die ze eerst hadden.
het kost eerst heel veel geld, maar als je na 5 jaar het hele klantenbestand van de Konmar wint, dan maak je toch wel winst.

dit is een versimpelde weergave, maar het is een kwestie van tegen elkaar opbieden en kijken wie de langste adem heeft.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:08
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
mm zou kunnen, er zal ongetwijweld goed over nagedacht zijn
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:15
Verwijderd
Het zou niet zo gek zijn om supermarkten ook op zondag hun deuren te laten openen. De regel van zondag deuren dicht is inmiddels ook achterhaald. Deze stamt nog van de tijd dat Nederland overwegend Christelijk was en op zondag nog massaal naar de Kerk ging. Het is dan ook raar. Er is nu immers scheiding van kerk en staat in Nederland. dan is het raar dat op zondag alles dicht moet om wille van een religieuze rustdag. Zo mogen van mij de winkels ook op Christelijke feestdagen als Kerst en Pasen gewoon hun deuren openen en niet verplicht sluiten. Op de Sabbath(zaterdag) of vrijdag worden de winkeld ook niet gesloten, maar dat zijn wel religieuze (rust)dagen.

Laatst gewijzigd op 03-08-2005 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:30
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dat zou een mooi begin zijn. Twee maanden terug kon men in Utrecht stemmen over het uitbreiden van de Koopzondag, maar het plebs was tegen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:32
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-08-2005 @ 14:15 :
Het zou niet zo gek zijn om supermarkten ook op zondag hun deuren te laten openen. De regel van zondag deuren dicht is inmiddels ook achterhaald. Deze stamt nog van de tijd dat Nederland overwegend Christelijk was en op zondag nog massaal naar de Kerk ging. Het is dan ook raar. Er nu immers scheiding van kerk en staat in Nederland. dan is het raar dat op zondag alles dicht moet om wille van een religieuze rustdag. Zo mogen van mij de winkels ook op Christelijke feestdagen als Kerst en Pasen gewoon hun deuren openen en niet verplicht sluiten. Op de Sabbath(zaterdag) of vrijdag worden de winkeld ook niet gesloten, maar dat zijn wel religieuze (rust)dagen.
De joodse winkels gaan wel of vrijdag gewoon dicht hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:33
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
en ik ben er voor, kan je eindelijk ook op zondag eens bier halen als je zonder zit
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-08-2005 @ 14:33 :
en ik ben er voor, kan je eindelijk ook op zondag eens tegen normale prijzen bier halen als je zonder zit
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-08-2005 @ 14:15 :
Er nu immers scheiding van kerk en staat in Nederland.
Ohja, dus alle regelgeving en gebruiken die ooit geïnspireerd zijn door ons christelijke verleden moeten dan natuurlijk verdwijnen. Wanneer begrijpen mensen nou eens wat scheiding tussen kerk en staat betekent.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:50
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
^ idd (geldt trouwens ook voor andere producten hoor )
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:51
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben niet anders gewend.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-08-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 03-08-2005 @ 14:51 :
Ik ben niet anders gewend.
Nu nog mijn christelijke gemeente
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-08-2005 @ 14:32 :
De joodse winkels gaan wel of vrijdag gewoon dicht hoor.
Niet alle winkels. Alleen de Joodse. En Christelijke winkels die dat willen zouden dan ook gewoon op zondag kunnen sluiten. Niemand die ze verplicht open te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-08-2005 @ 14:50 :
Ohja, dus alle regelgeving en gebruiken die ooit geïnspireerd zijn door ons christelijke verleden moeten dan natuurlijk verdwijnen. Wanneer begrijpen mensen nou eens wat scheiding tussen kerk en staat betekent.
Nee, dat kan natuurlijk niet. Een groot deel van de wet is gebaseerd op de bijbel. Het gaan gewoon om dingen als op zondag sluiten en op Christelijke feestdagen. Dat is duidelijk dat die dagen religieus zijn. Dan kan je wel scheiding van kerk en staat toepassen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:21
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-08-2005 @ 15:08 :
Nee, dat kan natuurlijk niet. Een groot deel van de wet is gebaseerd op de bijbel.
Ja, en dat steekt nog altijd
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:29
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:30
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Voor, gewoon open op zondag.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nu zijn de zondagswinkels een schaars goed, waar mensen best voor willen betalen. Straks zijn alle winkels op zondag open, en zullen ze de normale prijzen moeten gaan berekenen. De personeelskosten zullen echter stijgen. Dat gaat dus terugverdiend worden door middel van hogere prijzen, ook doordeweeks.

Is op zich logisch: je krijgt toch ook meer service.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 03-08-2005 @ 15:38 :
Nu zijn de zondagswinkels een schaars goed, waar mensen best voor willen betalen. Straks zijn alle winkels op zondag open, en zullen ze de normale prijzen moeten gaan berekenen. De personeelskosten zullen echter stijgen. Dat gaat dus terugverdiend worden door middel van hogere prijzen, ook doordeweeks.

Is op zich logisch: je krijgt toch ook meer service.
Toen de winkels later mochten openblijven tot een uur of 9 gingen de prijzen ook niet opeens omhoog. En hier in Rotterdam zijn de winkels in het centrum al elke zondag open en de prijzen zijn ook niet opeens gestegen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-08-2005 @ 15:08 :
Nee, dat kan natuurlijk niet. Een groot deel van de wet is gebaseerd op de bijbel. Het gaan gewoon om dingen als op zondag sluiten en op Christelijke feestdagen. Dat is duidelijk dat die dagen religieus zijn. Dan kan je wel scheiding van kerk en staat toepassen.
Nee, die dagen zijn niet zuiver religieus. Veel mensen, ook kleine ondernemers, hebben nu eenmaal een vrije dag nodig, dat is toch normaal? Omdat zondag al eeuwenlang voor de meeste mensen een vrije dag is, is het het handigst die dag gewoon aan te houden.

Wat de supermarkten betreft gaat het inderdaad om 'wie de langste adem heeft'. Kleine ondernemers en kleinere supermarkten zouden grotendeels verdwijnen wanneer supermarkten ook op zondag open zouden mogen zijn, met als gevolg dat de grote supermarkten nog groter worden en er concurrentie verdwijnt in die sector, met grote nadelige gevolgen voor de consument.

Het is dus onzin om supermarkten op zondag open te laten zijn, omdat kerk en staat nu gescheiden zijn en het nu eenmaal heel leuk is om heel puberaal tegen religie aan te schoppen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 03-08-2005 @ 15:46 :
Nee, die dagen zijn niet zuiver religieus. Veel mensen, ook kleine ondernemers, hebben nu eenmaal een vrije dag nodig, dat is toch normaal? Omdat zondag al eeuwenlang voor de meeste mensen een vrije dag is, is het het handigst die dag gewoon aan te houden.

Wat de supermarkten betreft gaat het inderdaad om 'wie de langste adem heeft'. Kleine ondernemers en kleinere supermarkten zouden grotendeels verdwijnen wanneer supermarkten ook op zondag open zouden mogen zijn, met als gevolg dat de grote supermarkten nog groter worden en er concurrentie verdwijnt in die sector, met grote nadelige gevolgen voor de consument.

Het is dus onzin om supermarkten op zondag open te laten zijn, omdat kerk en staat nu gescheiden zijn en het nu eenmaal heel leuk is om heel puberaal tegen religie aan te schoppen.
Niemand verplicht die winkeliers om open te gaan op zondag. Als ze dicht willen blijven, blijven ze dicht. Het moet alleen afgelopen zijn met het verbod op het opengaan op zondag.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Niet opeens nee, maar geen enkele winkelier zal eraan ontkomen, anders gaat hij met verlies draaien. De prijzenslag in de supermarktbranche heeft het beeld fors vertekend en veel winkeliers al met hele lage marges opgezadeld.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:49
Verwijderd
Het is trouwens een impuls voor de werkgelegenheid lijkt me. En dat kunnen we in deze tijden wel gebruiken. Als al de winkels op zondag opengaan dan komt er werkgelegenheid vrij.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Luister, meer openingstijden leiden tot meer kosten, dat moet op een of andere manier terugverdiend worden. De winsten zijn al heel laag, dus de prijzen zullen omhoog moeten. Je hebt dan wel meer mensen aan het werk, maar de koopkracht van iedereen zal dalen, want voor het bestaande salaris kan minder geconsumeerd worden. En dat is weer een impuls voor inflatie.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 03-08-2005 @ 15:52 :
Luister, meer openingstijden leiden tot meer kosten, dat moet op een of andere manier terugverdiend worden. De winsten zijn al heel laag, dus de prijzen zullen omhoog moeten. Je hebt dan wel meer mensen aan het werk, maar de koopkracht van iedereen zal dalen, want voor het bestaande salaris kan minder geconsumeerd worden. En dat is weer een impuls voor inflatie.
De Variabele kosten gaan idd omhoog ja. maar daar tegenover worden er als het goed is weer meer producten verkocht. Dus worden die kosten weer gedekt. En mischien gaan de prijzen juist omlaag aangezien de constante kosten niet veranderen maar de afzet wel stijgt. dan zijn de constante kosten per product dus lager dan voorheen. Tel daarbij de evt. gestegen variabele kosten en het komt per saldo neer op de prijs zoals hij voorheen ongeveer was of lager.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 16:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dan moet de consument over de hele linie wel meer gaan kopen. Zeker als alle winkels op zondag open zijn, zal hij zijn boodschappen verdelen over 7 dagen inplaats van 6, maar er is nog steeds geen extra dag bijgekomen waarop hij zal moeten eten, dat is nog steeds 7.

Een oplossing is als de supermarkten branchevreemde artikelen gaan aanbieden, zoals AH nu al doet. Stomerijservice, fotoservice. Ze verkopen zelfs laptops!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 16:07
Verwijderd
Dan krijg je een soort van Amerikaanse Wall Marts waar je van alles kunt kopen met je winkelwagentje.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 16:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Maar of dat nou gezellig winkelen is...een supermarkt ga ik alleen binnen omdat ik anders verhonger.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 16:15
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-08-2005 @ 16:07 :
Dan krijg je een soort van Amerikaanse Wall Marts waar je van alles kunt kopen met je winkelwagentje.
moeten ze wel die alarmpoortjes weg houden
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-08-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 03-08-2005 @ 15:08 :
Nee, dat kan natuurlijk niet. Een groot deel van de wet is gebaseerd op de bijbel. Het gaan gewoon om dingen als op zondag sluiten en op Christelijke feestdagen. Dat is duidelijk dat die dagen religieus zijn. Dan kan je wel scheiding van kerk en staat toepassen.
Ja, laten we de kerstvakantie afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 23:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Geen enkele reden om in een seculier land dingen op Zondag dicht te gooien. Hoe meer 24/7, hoe beter.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:05
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik denk dat het gene goed plan is om supermarkten ook op zondag open te laten zijn. Ik ben echt geen zwaargelovige christen maar ik denk dat het toch goed is dat mensen op zondag even de rust pakken en eens iets anders doen dan de hele week door (lees: haasten, booschappen doen, werken etc.). Als de supermarkt op zondag opengaat ben ik bang dat zondag ook een gewonere dag van de week gaat worden, want je hebt ook personeel nodig op die dagen! Verder ben ik zoals in bovenstaande posts aangegeven de kleinere supermarkt/buurtsupers ten onder gaan. Tevens betwijfel ik of echt veel mensen hier op zitten te wachten en er gebruik van gaan maken!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Goed initiatief, wie dicht wil kan dat in de toekomst nog steeds, maar dan vrijwillig in plaats van gedwongen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:34
Verwijderd
Ik vind dat men vanuit Den Haag alle gemeenten moet dwingen alle openingstijden volledig vrij te geven.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:35
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
ik ben voor supermarkten die 24/7 openzijn, ik wil op een of andere manier altijd boodschappen gaan doen als de winkels net dicht zijn
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 16:52
Verwijderd
Nee en dan wel omdat er een dag is dat we tenminste niet bezig moeten zijn met geld verdienen/uitgeven/consumeren, voor de algemene verbetering van onze mentaliteit, zouden ze eigelijk een winkelvrije week in moeten voeren.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 19:30
one.
one. is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-08-2005 @ 16:52 :
Nee en dan wel omdat er een dag is dat we tenminste niet bezig moeten zijn met geld verdienen/uitgeven/consumeren, voor de algemene verbetering van onze mentaliteit, zouden ze eigelijk een winkelvrije week in moeten voeren.
En dat moet door de overheid bepaald worden?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 21:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Een verplichte winkelsluitingsdag per week en iedereen mag zelf kiezen welke. Zou dat geen oplossing zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 21:49
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Nee! Een dag in de week geen winkels open moet zo blijven. Tenminste, in de grote steden is daar geen houden aan denk ik. En daar wonen ook heel veel mensen en is het misschien lonend. Maar in dorpen waar ik woon is dat niet echt nodig. Niemand hoor ik erover klagen, en als je echt iets moet hebben ga maar naar het tankstation, daar hebben ze tegenwoordig ook alles.
En wat kan er eigenlijk nou zo dringend zijn dat je het op zondag in een supermarkt moet halen. Mensen zijn gewoon te verwend.

En ik ben absoluut niet gelovig, maar voor mij mogen alle winkels gewoon dicht blijven op zondag, lekker rustig.
Zolang de tankstations en de cafe's open blijven vind ik het allang goed.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 22:55
fractuur
fractuur is offline
Prima, gooi maar open in de grote steden. Zolang ik op die dagen maar extra betaald word.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 23:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik krijg op zondagen +60% dus dat is zeker de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 00:13
Romie
Romie is offline
Citaat:
FuSe schreef op 03-08-2005 @ 14:48 :
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 00:14
Romie
Romie is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-08-2005 @ 14:33 :
en ik ben er voor, kan je eindelijk ook op zondag eens bier halen als je zonder zit
die bedoel ik, haha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine SAAI leefde, SAAI leeft, SAAI zal leven! #1790
Verwijderd
500 03-03-2013 20:21
De Kantine Rhapsaaidy in Blue #1647
Verwijderd
500 24-04-2012 20:53
De Kantine De wijk waar jij in woont is...
Verwijderd
30 23-04-2010 13:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Orkaan Katrina
Slaughter
49 01-09-2005 16:17
Verhalen & Gedichten Verhaal
Sean Paul.
1 27-04-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.