Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2005, 19:06
Asha'man
Asha'man is offline
Wat:Grootste boekenmarkt van Europa. Zes kilometer(!) aan boeken
Waar:Het immer prachtige Deventer.
Wanner:Aankomende zondag. Dat is dus 7 Augustus.

Mensen die nog gaan dit jaar?
Ik iig wel. Dit wordt mijn eerste keer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2005, 20:31
Ieke
Ieke is offline
Titel aangepast, vind het een beetje te vaag.

Ik was van plan te gaan. Even kijken, misschien ga ik zelfs fietsen.
Oud 01-08-2005, 22:40
Droomz
Droomz is offline
Ik ga. Dit jaar voor de tweede keer
Oud 02-08-2005, 06:56
WolterB
WolterB is offline
Klikt heel erg leuk en ik zoek uit een bepaalde serie en een bepaalde druk nog één boek, maar denk dat een boekenmarkt heel slecht is voor mn portemmonaie
Oud 02-08-2005, 11:37
Verwijderd
Ik ben dit jaar naar de boekenmarkt in Dordrecht gegaan en dat was tof. Ik zou er wel graag heen gaan, maar ik reis niet gratis en ik denk niet dat ik het trek met mijn Pfeiffer.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 13:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, daar wilde ik vorig jaar heen, maar toen was ik op vakantie ofzo.. Maar ik geloof dat zo'n boekenmarkt niet goed is voor m'n portemonnee, net nu ik weer wil gaan sparen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 20:34
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Heel misschien ga ik. Vorig jaar voor het eerst geweest en het was erg leuk en vooral financieel ook geslaagd (veel leuke boeken voor heel weinig )
Oud 04-08-2005, 00:26
Charlottetje
Charlottetje is offline
ja, joh, dat is dus de dag na de gaypride in Amsterdam he!
je moet echt voor 12 uur in Deventer zijn geweest, anders is het er veeeel te druk, niet leuk meer, maar ehh, gaypride en de volgende dag zonder brak te zijn naar Deventer? gaat niet werken, en daarbij, ik ben toch al geldloos!

(boekenmarkt Den Haag wel twee boekjes voor 2 euro gekocht, bij de vader van twee vriendinnen van mijn broer, was erg tof!)
Oud 04-08-2005, 10:10
Verwijderd
Deventer is wat ver weg voor mij.

Tijdje terug was er, voor mij, totaal onverwachts één of andere boekenverkoopiets in de bieb hier...wist daar van te voren niets vanaf, kwam gewoon bij de bieb en toen was dat er... Iemand een idee hoe je op de hoogte kunt zijn/blijft van dergelijke boekenmarkten (in de buurt en in Nederland)?

[edit]Ik heb al iets gevonden: http://www.boekkalender.nl/maanden/augustus_2005.htm[/edit]

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:37
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2005 @ 11:10 :
Deventer is wat ver weg voor mij.
Trein vanuit Rotterdam gaat rechtstreeks en is iets van 1 uur en 45/50 min. Valt wel mee hoor Het is ook de grootste boekenmarkt, dus best wel de moeite waard.
Oud 04-08-2005, 12:10
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ga dit jaar voor het eerst. Wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Een markt met allemaal tweedehands boeken die verkocht worden?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 14:17
Charlottetje
Charlottetje is offline
Vanuit Rotterdam? Joah, moet kloppen. Van R'dam naar Enschede ben je ruim 2,5 uur bezig, van Enschede naar Deventer zo'n 40 minuten, dus 1 uur en 50 minuten klopt wel! dat is inderdaad nog best te overleven, maar 10 minuten langer dan van Enschede naar Utrecht of Nijmegen...
Oud 04-08-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 04-08-2005 @ 11:37 :
Trein vanuit Rotterdam gaat rechtstreeks en is iets van 1 uur en 45/50 min. Valt wel mee hoor Het is ook de grootste boekenmarkt, dus best wel de moeite waard.
Ik woon alleen niet op Rotterdam Centraal: ik moet dus van mijn huis ook nog naar het station. Wat het dus 2,5 uur reizen maakt, wat ik toch best veel vind (ook omdat je toch ook weer terug moet).

(En dan kan ik er op z'n vroegst om 11.00u zijn, daarvoor is de reistijd meer dan 5,5 uur, volgens de OV-site.)

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 14:44.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 15:31
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 04-08-2005 @ 15:17 :
Vanuit Rotterdam? Joah, moet kloppen. Van R'dam naar Enschede ben je ruim 2,5 uur bezig, van Enschede naar Deventer zo'n 40 minuten, dus 1 uur en 50 minuten klopt wel! dat is inderdaad nog best te overleven, maar 10 minuten langer dan van Enschede naar Utrecht of Nijmegen...
Het klopt, moet ik toch wel weten als ik het al een jaar meerdere keren per week doe

@stefanie: 6 km boeken, het is de grootste boekenmarkt van europa. Gewoon door de stad heen.

@Leo: Het is toch wel heel bijzonder. Die reistijd is minder, maar best wel goed te doen. Kan je niet eerder weg vanwege de afstand van jou huis naar centraal? Anders is het wel heel raar.
Oud 04-08-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 04-08-2005 @ 16:31 :
@Leo: Het is toch wel heel bijzonder. Die reistijd is minder, maar best wel goed te doen. Kan je niet eerder weg vanwege de afstand van jou huis naar centraal? Anders is het wel heel raar.
Ik vind 2,5 uur behoorlijk lang/veel. Ik moet ook weer terug, wat dus 5 uur reizen inhoudt, dan ben ik alleen daarvan al gesloopt...heb ik geen energie meer voor die 6 km boekenmarkt.

Dat van pas daar om 11 uur kunnen met een reistijd van 2,5 uur ligt er aan dat de eerste trein van Rotterdam naar Deventer op zondag pas om 9.07u gaat volgens 9292ov.nl. (Met 2,5 uur sta ik dus in Deventer op het station, nog niet bij die boekenmarkt...of dat moet naast het station zijn oid.)

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 20:52
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2005 @ 17:48 :
Ik vind 2,5 uur behoorlijk lang/veel. Ik moet ook weer terug, wat dus 5 uur reizen inhoudt, dan ben ik alleen daarvan al gesloopt...heb ik geen energie meer voor die 6 km boekenmarkt.

Dat van pas daar om 11 uur kunnen met een reistijd van 2,5 uur ligt er aan dat de eerste trein van Rotterdam naar Deventer op zondag pas om 9.07u gaat volgens 9292ov.nl. (Met 2,5 uur sta ik dus in Deventer op het station, nog niet bij die boekenmarkt...of dat moet naast het station zijn oid.)
Is ook vrij veel, ik ben een aantal keren heen en weer gegaan. Afgelopen vrijdag nog voor een tentamen. Persoonlijk vind ik het wel te doen, als er niet teveel gedoe is met de treinen (vertragingen)

Volgens ns.nl (ik wantrouw die andere site, heb ik vaker dingen mee die niet helemaal kloppen) is het anders. 07:37 gaat de eerste op de tijd van 1 uur en 40 min. Daar moet je wel overstappen in Amersfoort, maar dat maakt geen bal uit. Dan om het half uur, wat wil zeggen dat er om 08.07 ook een (rechtstreeks) gaat en je dan ongeveer om 10 voor 10 in Deventer bent. Dat is opzich wel een mooie tijd.
Verder moet je ook niet de doelstelling hebben om de hele markt af te lopen. Dat is gewoon erg veel, dat red mijn vader nog niet eens.
Overgens is het in Deventer niet heel ver van het station. Die markt is door een groot deel van het centrum heen.
Oud 07-08-2005, 13:33
Ieke
Ieke is offline
Net terug. Was druk, veeeeeeel boeken, af en toe wat regen, maar wel leuk.
Natuurlijk kon ik het niet laten om boeken te kopen.
Oud 07-08-2005, 14:52
WolterB
WolterB is offline
Ik ben niet geweest vandaag, had bezoek en ging een film kijken.
Geen tijd dus

Wel jammer dat ik niet geweest ben, maar er komen gelukkig nog vaker boekenmarkten
Oud 07-08-2005, 15:39
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
WolterB schreef op 07-08-2005 @ 15:52 :
Ik ben niet geweest vandaag, had bezoek en ging een film kijken.
Geen tijd dus

Wel jammer dat ik niet geweest ben, maar er komen gelukkig nog vaker boekenmarkten
Je hebt echt wat gemist, er waren ook veel strip kraampjes, met hele jaargangen van Donald Ducks
Volgend jaar weer, is altijd het eerste weekend van augustus.
Oud 07-08-2005, 16:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-08-2005 @ 16:39 :
Je hebt echt wat gemist, er waren ook veel strip kraampjes, met hele jaargangen van Donald Ducks
Volgend jaar weer, is altijd het eerste weekend van augustus.
Ik moet eerst maar zorgen dat ik voor ik naar zo'n markt ga, ik mijn lijstje met missende nummers weer up-to-date zie te krijgen
Volgend jaar (of als er eentje op een andere datum in de buurt is, of ik er wat verder weg tijd voor heb) zal ik zeker gaan
Oud 07-08-2005, 16:37
Verwijderd
Ik heb besloten om de 18 euro die ik aan een treinkaartje kwijt zou zijn (en als er iemand mee ging die persoon ook 18 euro) maar te besparen en hier dichterbij in een boekenwinkel een boek te kopen.

Donner is ook groot.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:01
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 17:37 :
Ik heb besloten om de 18 euro die ik aan een treinkaartje kwijt zou zijn (en als er iemand mee ging die persoon ook 18 euro) maar te besparen en hier dichterbij in een boekenwinkel een boek te kopen.

Donner is ook groot.
tja, maar de donner is het hele jaar open en de boekenmarkt in Deventer is er maar 1 keer per jaar
Oud 07-08-2005, 23:25
Droomz
Droomz is offline
Ik ben ook geweest en heb rond de tien boeken gekocht. Mooi aantal, al zeg ik het zelf.
Oud 08-08-2005, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 07-08-2005 @ 19:01 :
tja, maar de donner is het hele jaar open en de boekenmarkt in Deventer is er maar 1 keer per jaar
Daarom, kan ik zelf beslissen wanneer ik er heen ga.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 09:46
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-08-2005 @ 08:26 :
Daarom, kan ik zelf beslissen wanneer ik er heen ga.
Das waar, maar zoiets speciaals wil ik als ik kan ook wel eens heen.
Oud 15-08-2005, 07:15
Verwijderd
13 september (en 14 september en misschien nog wel wat dagen) is het boekenfestijn in Utrecht, ben er nog nooit geweest, weet dus ook niet wat het is, 't is vast minder groot enz. als dat in Deventer, maar het is wel een heel stuk dichterbij. 't plan is om daar wel heen te gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten