Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Want als je gewoon zelf kookt enzo zie ik geen probleem. Anders heb je wel enigszins gelijk, maar ik vind dat mensen je dan ook niet moeten uitnodigen als ze geen zin hebben om iets apart te maken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stroopsoldaatjes mogen vast ook wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Haai,
Ik heb 't volgende vandaag fftjes gemaakt en ik vond het erg lekker. Het is vrij snel gemaakt. Voor 1 persoon (achterafje of voorafje; ik zou 't zelf niet willen combineren met ander eten). * 50-75 gram ongezouten, niet-geroosterde, verse macadamia noten * 3 blokjes pure of witte chocolade (merk maakt niet zoveel uit op de verpakking staat ivm sporen maar dat zegt niet persee veel; witte chocolade is ongebrande cacao; het is GEEN melk!) * 1 banaan Macadamias (kan ook met walnoten of amandelen zolang ze maar niet geroosterd, niet gesuikers/gezout en vers zijn) 4-6 uur in water zetten. Dit is om de enzymen in de noten actief te maken. Vervolgens blenderen met een klein scheutje water. Ff een half uurtje in de koelkast. Banaan (kan ook met bijv aardbeien) in plakjes in bakje doen. Pannetje met water opzetten. Laten koken. Hittebestendig (!) bakje/glas met chocolade er in. Macadamias over de banaan heen mikken. Chocolade eroverheen gieten met bijv schepje. Kloar! Als je met meer personen bent gaat 't makkelijk qua chocolade want die blijft een beetje in 't pannetje plakken. Ik heb hier een speciaal schepje en potje voor speciaal bedoelt om te fonduen. Je zou er ook ijs van kunnen maken. Je kunt ook andere noten en ander fruit nemen ik heb al een paar voorbeelden genoemd. En tenslotte kun je ook chocolade fondue maken. Dat kun je dan met een groepje doen en het fruit en de noten in de chocolade douwen. Meteen opeten, ff wachten, of laten stollen -- wat je wilt. ![]() Fototje: 1
Laatst gewijzigd op 01-08-2005 om 19:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb het nagezocht. Je hebt ook witte 'chocolade' die gemaakt wordt van gehydrogeneerde plantaardige vetten. Punt was dat er niet persee melk of melksuiker in zit. Hoewel pure chocolade zonder melk makkelijker te vinden is. Zelfs m'n supermarkt heeft dat.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |