Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 14:49
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik begin de ronde steeds leuker te vinden
Oud 06-08-2005, 14:56
McDuck
McDuck is offline
Mooie overwinning van Davis
Hij heeft er hard voor moeten rijden en hij heeft het ook zeker verdiend.

Ik erger me toch wel aan een aantal dingen deze ronde.

* Vluchtheuvels, vluchtheuvels en nog eens vluchtheuvels. Natuurlijk kun je ze niet zomaar laten verdwijnen, maar bij elke rotonde liggen er minstens twee van die dingen. Helemaal als zo'n rotonde links- of rechtsaf is, is dat gewoon link.

* Die plaatselijke rondjes aan het einde van de etappes. Gisteren al gezien dat er groepjes renners op een rondje werden gezet. Vandaag het toppunt van plaatselijke rondjes gezien. Als ik mij niet vergis moest een heel achtelliggend peloton midden in de finale stil gaan staan omdat de achtervolgende groep eraan kwam. Dit komt echt té knullig over. Dit hoort niet in een wielerwedstrijd.

* De regie en de camera's zijn af en toe niet duidelijk. Bijvoorbeeld net aan het eind van de etappe, toen Davis in beeld was op een lange rechte weg. Je kunt dan mooi even naar achteren filmen om het verschil met de achtervolgers te zien. Maar het duurde best wel lang voordat je dat te zien kreeg.

* En dan nog iemand die Boogerd interviewde aan na de aankomst. Hij stelde rare vragen, in ieder geval op een dusdanige manier raar dat Boogerd er een beetje geïrriteerd door leek. Boogerd is altijd een leuke gast die gewoon leuk interviews doet, maar hij leek toch echt een beetje geïrriteerd door die interviewer.

* En nog iets wat ik nou niet heel vervelend vind, maar wat me toch wel opvalt; wat zijn al die finishes vroeg zeg. Meestal is een pro-tour wedstrijd pas om een uur of 5 afgelopen. Nu al ruim voor 4 uur. Terwijl de afstand toch 206 km was, niet zo weinig dus. Starten ze dan zo vroeg of rijden ze gewoon super hard?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 15:03
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
McDuck schreef op 06-08-2005 @ 15:56 :
Mooie overwinning van Davis
Hij heeft er hard voor moeten rijden en hij heeft het ook zeker verdiend.

Ik erger me toch wel aan een aantal dingen deze ronde.

[heel verhaal]

Helemaal mee eens, ik wou dat ook gaan posten maar je hebt me een hoop werk bespaard
Ik wil het wel nog even aanvullen

* De laaste 40km van deze etappe was vrijwel helemaal vlak, dat is natuurlijk erg jammer want op deze manier kunnen de klimmers (waar deze etappe eigenlijk voor bedoeld was) zich niet laten zien.

* Het shot toen Davis binnenkwam was ook erg slecht, ik had graag nog de sprint van het "peleton" met Dekker, Boogerd enz gezien maar helaas.

en inderdaad wat een domme vraag van die reporter. volgens mij vroeg hij iets van wat hij er van vond dat hij zo slecht had gereden

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 15:31
0oFZo0
0oFZo0 is offline
En zo als beloofd mijn foto's van vandaag.
Ik heb op 3 plaatsen gekeken vandaag, de foto's hieronder zijn op de Gulpenerberg gemaakt.

De kopgroep (toen nog ongeveer 10 man)

Het peleton

Nog eens ...

Nog eens ...
Oud 06-08-2005, 15:58
hi
hi is offline
helemaal eens met (opbouwende) kritiek van voorgaande forummers
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 18:07
geen punt :|
geen punt :| is offline
Ja die hele BENETour organisatie slaat een plee-figuur zeg... niet normaal. 't ergste vond ik dat ze de sprint achter Davis niet lieten zien. Daarnaast duurt het altijd uren voordat de uitslag bekend is en er kloppen vaak bij de eerste uitslag dingen niet (ze hebben al eens een oranje hemd van een Euskatel over 't hoofd gezien en een Saunier en Fassa omgewisseld ).

Nog een toevoeging:
* De mannen op een ronde achterstand werden aan de finish opgehouden. Heel slecht. Op z'n minst moeten ze compensatie krijgen ook al doen ze niet mehr mee voor een klassement.

Wel super verdiend van Davis. Eigenlijk verdiend ie mehr dan een zege in zo'n amateuristisch opgezette flopronde, maargoed, hij verdiende 't mehr dan ieder ander.

Mooie foto's
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 18:24
Sandersss
Sandersss is offline
Mooie foto's ja

Die reporter...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 18:46
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Röps schreef op 06-08-2005 @ 19:07 :

* De mannen op een ronde achterstand werden aan de finish opgehouden. Heel slecht. Op z'n minst moeten ze compensatie krijgen ook al doen ze niet mehr mee voor een klassement.
Ik zat me ook al af te vragen hoe ze dat zouden afhandelen met de tijd enzo.

Toen ik ging kijken heb ik nog een enorme blunder gezien, een renner (van Bouygues) had een lekke band en moest dus wisselen. Hij reed toen al bij de achterblijvers tot mijn stomme verbazing haalde de bezemwagen hem gewoon in waarna het kruispunt waar we stonden werd vrijgegeven
Iets verderop stopte de bezemwagen omdat die via de ploegleider had begrepen dat hij achter zich had.
Dit mag toch allemaal niet gebeuren
Oud 06-08-2005, 18:47
McDuck
McDuck is offline
Ja mooie foto's. Leuk dat er mensen zijn die in het echt gaan kijken

Citaat:
Röps schreef op 06-08-2005 @ 19:07 :

Nog een toevoeging:
Ah dat had ik niet eens meer gezien en ik had er ook niet aan gedacht. Maar dat is inderdaad te belachelijk voor woorden ja
Wat raar eigenlijk dat ze daar niet aan hebben gedacht van tevoren. Want je zou toch denken dat dit soort dingen ooit al wel eens mis zijn gegaan door te korte plaatstelijke rondjes aan het eind van een etappe. En toch zorgen ze elke dag weer voor een aantal rondjes.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de laatste etappe van de Tour de France in Parijs; daar kunnen er wel een boel rondjes gereden worden omdat de rondes daar langer zijn. Als dat hier ook zo was, zou het geen probeem zijn. Maar dat zijn ze niet.

Het is inderdaad te krankzinnig ja dat die renners hun etappe niet fatsoenlijk uit kunnen rijden. Ze werden eerder al staande gehouden door de organisatie en dan dit.

Heel amateuristisch
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 18:49
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 06-08-2005 @ 19:46 :

Toen ik ging kijken heb ik nog een enorme blunder gezien, een renner (van Bouygues) had een lekke band en moest dus wisselen. Hij reed toen al bij de achterblijvers tot mijn stomme verbazing haalde de bezemwagen hem gewoon in waarna het kruispunt waar we stonden werd vrijgegeven
Iets verderop stopte de bezemwagen omdat die via de ploegleider had begrepen dat hij achter zich had.
Dit mag toch allemaal niet gebeuren
Belachelijk!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 18:50
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Volgens mij doen ze dat met die laatste plaatselijke ronde ook regelmatig in de Vuelta (ik kan me daar vaag iets van herinneren).
Dat is puur om toegschouwers te trekken, want dan zien ze renners meer dan 1x langskomen.

Vandaag vond ik de slotronde niet zo heel erg. Sommige renners kunnen het tempo niet meer aan en dan laten ze het echt volledig lopen. Dan is het terecht dat ze aan de kant worden gezet (niet dat ze aan de finish niet door kunnen fietsen voor hun laatste ronde)

Wat betreft het vroege aankomen. Dat zie je in Nederland ook bij de goldrace, die is meestal ook rond half 5 klaar. Dat komt gewoon omdat ze vrij vroeg vertrekken (voor de middag). In de tour de france beginnen ze vaak pas na 12.00 uur.
Oud 06-08-2005, 18:56
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
McDuck schreef op 06-08-2005 @ 19:47 :
Ja mooie foto's. Leuk dat er mensen zijn die in het echt gaan kijken
Ja het is vlakbij allemaal dus ik ga altijd wel kijken naar de wedstrijden

Citaat:
Ah dat had ik niet eens meer gezien en ik had er ook niet aan gedacht. Maar dat is inderdaad te belachelijk voor woorden ja
Wat raar eigenlijk dat ze daar niet aan hebben gedacht van tevoren.
Ja wat er gebeurde, 3 km voor de finish (in de laatste ronde dus) zag je dat er een hele groep renners incl. volgwagens aan de kant van de weg stonden zodat de koplopers en later het peleton er langs konden. die hebben daar zeker 1,5 minuut gestaan.

Citaat:

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de laatste etappe van de Tour de France in Parijs; daar kunnen er wel een boel rondjes gereden worden omdat de rondes daar langer zijn. Als dat hier ook zo was, zou het geen probeem zijn. Maar dat zijn ze niet.
Tja en in Parijs is het een vlakke etappe, en er rijden toch wel wat betere renners rond. Met alle respect voor de renners die hier meedoen maar als je zag hoeveel renners er na de proloog+2 vlakke etappes al op 20min of meer stonden...
Oud 06-08-2005, 18:56
peaceflower
peaceflower is offline
Ik heb nog bijna niets gezien van deze ronde, maar de posts in dit topic schetsen wel een aardig beeld.
Oud 06-08-2005, 18:59
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 06-08-2005 @ 19:50 :
Volgens mij doen ze dat met die laatste plaatselijke ronde ook regelmatig in de Vuelta (ik kan me daar vaag iets van herinneren).
Dat is puur om toegschouwers te trekken, want dan zien ze renners meer dan 1x langskomen.
Ja in de tour deden ze het dit jaar ook één keer maar dat was dan wel een fatsoenlijke ronde niet eentje van 5 of 10km. Men doet het voor de sponsoren zodat de vips de renners vaker zien langskomen. Maar ook voor de gemeente, die betalen een flink bedrag en willen dan ook waar voor hun geld...
Oud 06-08-2005, 19:01
PV
PV is offline
Mooie foto's idd
Ik heb er niets van gezien vandaag Wilde iets voor vijven even kijken maar toen waren ze dus al klaar. Had ik kunnen weten, donderdag waren ze ook al om half 5 gefinishd, maar ik was nog de Tour-tijden gewend
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 19:08
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
PV schreef op 06-08-2005 @ 20:01 :
Mooie foto's idd
Ik heb er niets van gezien vandaag Wilde iets voor vijven even kijken maar toen waren ze dus al klaar. Had ik kunnen weten, donderdag waren ze ook al om half 5 gefinishd, maar ik was nog de Tour-tijden gewend
Ja zoiets had ik dus vandaag. Ik dacht ik ga om een uur of 3 kijken, dan zijn ze nog wel in de 'bergen'. Maar nee hoor, ze zaten alweer in die 3 rondjes
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 19:59
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Morgen is de "koninginnenrit" ik ben eens benieuwd...

hoogteprofiel voor morgen:

weer is dus de laatste 20km vlak ...

na 53 km, Visé, top Côte d’Hallembaye
na 157,1 km, Grand Halleux, top Côte de Wanne
na 170 km, Stavelot, top Côte de la Haute Levée
na 180 km, Le Rosier, top Cote du Rosier
na 192 km, Borgoumont, top Côte de la Vecquée
na 206 km, Spa, top Côte Annete et Lubin
na 213,9 km, Jalhay, top Côte de Surister

Morgen is de enige dag dat er geen rondjes gereden hoeven te worden aan de finish.

Klassement:
1. Rik Verbrugghe (Quick Step-Innergetic) in 13u38:29
2. Allan Davis (Aus) op 0:02
3. Michael Blaudzun 0:08
4. Carlos Barredo (Spa) 0:10
5. Bram Schmitz (Ned) 0:12
6. Jurgen Van Den Broeck
7. Erik Dekker (Ned)
8. Andreas Klier (Dui) 0:14
9. Peter Van Petegem 0:16
10. Steven de Jongh (Ned) 0:17

161. Enrico Grigoli, (Ita) 34:25
Oud 06-08-2005, 21:03
peaceflower
peaceflower is offline
Boogerd moet morgen zijn slag slaan.
Oud 06-08-2005, 21:44
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 06-08-2005 @ 20:59 :
Morgen is de "koninginnenrit" ik ben eens benieuwd...

hoogteprofiel voor morgen:
[afbeelding]
weer is dus de laatste 20km vlak ...

na 53 km, Visé, top Côte d’Hallembaye
na 157,1 km, Grand Halleux, top Côte de Wanne
na 170 km, Stavelot, top Côte de la Haute Levée
na 180 km, Le Rosier, top Cote du Rosier
na 192 km, Borgoumont, top Côte de la Vecquée
na 206 km, Spa, top Côte Annete et Lubin
na 213,9 km, Jalhay, top Côte de Surister

Morgen is de enige dag dat er geen rondjes gereden hoeven te worden aan de finish.

Klassement:
1. Rik Verbrugghe (Quick Step-Innergetic) in 13u38:29
2. Allan Davis (Aus) op 0:02
3. Michael Blaudzun 0:08
4. Carlos Barredo (Spa) 0:10
5. Bram Schmitz (Ned) 0:12
6. Jurgen Van Den Broeck
7. Erik Dekker (Ned)
8. Andreas Klier (Dui) 0:14
9. Peter Van Petegem 0:16
10. Steven de Jongh (Ned) 0:17

161. Enrico Grigoli, (Ita) 34:25
Meer dan een half uur al na 3 etappes en een hele korte proloog! Hoe kan dat nou...

Wat ik dus zit te denken, waarom doen ze het vertrek niet gewoon 20 km eerder zodat de aankomst wel bergop is? Of zijn wij hier op dit forum soms de enige die graag een aankomst bergop hebben

Ik denk dat ik maar wat eerder ga kijken morgen, ik wil niet weer alle bergen missen! Ziet er best wel leuk uit die etappe voor morgen. Hopelijk kunnen de Rabo's eens wat laten zien want ze mogen zo langzamerhand toch wel eens opschieten. En mooi dat er geen rondjes worden gereden aan het einde.
Een dag waarop de klungeligheid van deze ronde misschien niet zo veel naar voren komt als op de andere dagen. Dus vergeet allemaal niet te kijken!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 08:38
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
McDuck schreef op 06-08-2005 @ 22:44 :
Wat ik dus zit te denken, waarom doen ze het vertrek niet gewoon 20 km eerder zodat de aankomst wel bergop is? Of zijn wij hier op dit forum soms de enige die graag een aankomst bergop hebben
Ik denk dat ook dit (helaas) met geld te maken heeft. Er zal in de Ardennen wel geen dorpje zijn dat zoveel kan betalen als de organisatie vraagt. Reken maar dat dat bedrag richting de 50.000 gaat. Verviers (aankomst van vandaag) is een iets grotere plaats en die kan zich dat dus wel permiteren. Maar daar zijn dus weer geen echte bergen in de buurt...

Citaat:
Ziet er best wel leuk uit die etappe voor morgen. Hopelijk kunnen de Rabo's eens wat laten zien want ze mogen zo langzamerhand toch wel eens opschieten. En mooi dat er geen rondjes worden gereden aan het einde.
Dekker zei gisteren dat het doel was op de zaterdag de ronde niet te verliezen en op de zondag de ronde te winnen. Gisteren heeft hij niets verloren op de andere kanshebbers dus we kunnen vandaag zeker het een en ander van hem verwachten.
Maar ook hij gaf aan dat het zondag net als zaterdag weer geen echte bergrit is omdat de laatste 20km vlak is. Als zelfs de renners zulke dingen zeggen...

Citaat:
Een dag waarop de klungeligheid van deze ronde misschien niet zo veel naar voren komt als op de andere dagen. Dus vergeet allemaal niet te kijken!
Ik wacht rustig af

Vanaf 14:00 is het op belgië één. Op Nederland 2 begint studio sport om 13:00 uur maar er is ook aandacht voor atletiek. Daar zal dan dus ook pas om 14:00 uur de BENEtour beginnen.
Oud 07-08-2005, 11:00
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 07-08-2005 @ 09:38 :
Ik denk dat ook dit (helaas) met geld te maken heeft. Er zal in de Ardennen wel geen dorpje zijn dat zoveel kan betalen als de organisatie vraagt. Reken maar dat dat bedrag richting de 50.000 gaat. Verviers (aankomst van vandaag) is een iets grotere plaats en die kan zich dat dus wel permiteren. Maar daar zijn dus weer geen echte bergen in de buurt...

Dekker zei gisteren dat het doel was op de zaterdag de ronde niet te verliezen en op de zondag de ronde te winnen. Gisteren heeft hij niets verloren op de andere kanshebbers dus we kunnen vandaag zeker het een en ander van hem verwachten.
Maar ook hij gaf aan dat het zondag net als zaterdag weer geen echte bergrit is omdat de laatste 20km vlak is. Als zelfs de renners zulke dingen zeggen...

Ik wacht rustig af

Vanaf 14:00 is het op belgië één. Op Nederland 2 begint studio sport om 13:00 uur maar er is ook aandacht voor atletiek. Daar zal dan dus ook pas om 14:00 uur de BENEtour beginnen.
Het is zo inderdaad niet een echte bergetappe te noemen. Maar Dekker is een goede renner. Hij kan ook goed mee zitten in een ontsnapping. Dus als hij op de bergen kan wegrijden misschien dan moet hij die laatste 20 km toch ook wel kunnen redden. Dat heeft hij wel vaker gedaan. Wegblijven op het vlakke. En Boogerd kan daar misschien wel bij helpen.
Nouja we zullen het wel zien.. ik heb er wel zin in en ik wens Dekker alvast succes!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:18
De aankomst is trouwens niet vlak maar gaat enigszins bergop (laatste 250 m). Dat scheelt wel op zich.

Ik verwacht E. Dekker, Rebellin, Boogerd, Julich en Barredo vandaag voorop. Misschien Davis zelfs nog wel.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 12:25
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Röps schreef op 07-08-2005 @ 12:18 :
De aankomst is trouwens niet vlak maar gaat enigszins bergop (laatste 250 m). Dat scheelt wel op zich.
Dat wist ik niet, dat maakt misschien weer een beetje goed dan
Oud 07-08-2005, 12:36
0oFZo0
0oFZo0 is offline
voorlopig heeft Rabo even de slag gemist ...

Er zijn vier leiders met een ruime voorsprong op het peloton. Bart Dockx, Jason McCartney, Christian Vandevelde en Jussi Veikkanen hebben een voorsprong van meer dan 9 minuten met nog 117km te rijden...
Oud 07-08-2005, 14:02
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
WAT IS DIT???????????????????

Het peleton de verkeerde weg op
Oud 07-08-2005, 14:18
Sandersss
Sandersss is offline
Heheh jah
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 14:20
0oFZo0
0oFZo0 is offline
omg omg omg wat een amateuritische zooi

en die verklaring van de organisatie dat is gewoon een goedkope smoes

we zullen het echte verhaal wel horen van oa. Dekker aan het einde van de rit ...

Wat zal hij boos zijn ...
Oud 07-08-2005, 14:40
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
En nu dit dan dat de kopgroep wordt tegengehouden.
Mwa, goede klucht. Dit kan dus echt niet, amateurs. Laatste enecotour???
Oud 07-08-2005, 14:47
WolterB
WolterB is offline
Ik schakel pas net in, wat is er allemaal gebeurd in de koers?

Wie gingen fout en wat gaat er gebeuren?
Oud 07-08-2005, 15:03
Verwijderd
15:51 nog 45km Vier minuten later mag ook het peloton weer vertrekken.
15:48 nog 45km Dockx, Vandevelde en McCartney mogen terug vertrekken.
15:47 nog 45km Bart Dockx, de Belg in de kopgroep, kan de beslissing van de wedstrijdjury niet begrijpen, want hij en zijn medevluchters volgden gewoon het parcours. Maar de beslissing van de wedstrijdjury is wet.
15:42 nog 45km De wedstrijdjury heeft beslist dat de drie koplopers moeten wachten op het peloton. Daarna mogen de drie leiders opnieuw vertrekken en krijgen ze vier minuten voorsprong op het peloton.
15:36 nog 45km Nu gaat de politie zich zelfs bemoeien. Zwaantjes manen de drie leiders aan om te stoppen. Bart Dockx is er terecht het hart van in en gaat protesterend op de grond zitten.
15:34 nog 45km Beweging in het peloton: Muravyev demarreert op de Rosier en slaat een klein kloofje.
15:30 nog 48km De drie leiders, Dockx, Vandevelde en McCartney, hebben nog dik 13 minuten voorsprong op het peloton.
15:28 nog 51km De wedstrijdjury beslist dat de drie koplopers moeten wachten op de top van de Rosier. Maar Dockx, Vandevelde en McCartney negeren dat bevel en rijden gewoon door.
15:18 nog 60km In het peloton, dat nu 14 minuten achterstand heeft, proberen QuickStep en Rabobank de boel weer georganiseerd te krijgen. Het tempo gaat terug de hoogte in.
15:12 nog 60km Bruseghin is intussen alleen in zijn zoektocht naar de leiders. Koerssituatie: drie leiders, de geloste Veikkanen, Bruseghin en daarachter het peloton.
15:09 nog 60km Het peloton zit ondertussen -via een alternatieve route- terug op het juiste parcours.
15:06 nog 60km Nog 60 km te gaan.
15:03 nog 64km Het koptrio -Dockx, Vandevelde en McCartney- trekt zich uiteraard niets aan van de verwarring in het peloton en zet door.
15:02 nog 64km Het peloton is blijkbaar een verkeerde weg ingeslagen. Wanneer dat duidelijk wordt, houdt het peloton zelfs even halt. Maar onder aanvoering van leider Verbrugghe wordt er even later wel verder gekoerst. Vervelende situatie.

Klein overzicht, wat een grap

edit: je moet wel onderaan beginnen lezen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 15:07
Jochem12
Jochem12 is offline
het is toch logisch dat ze de boel stoppen, de mannen hebben het heus niet verdient, die mart smeets maar roepen dat het niet goed is om deze mannen te stoppen geef hem pensioen. De wedstrijdleiding heeft gwn te laat gereageerd dat is alles.
Oud 07-08-2005, 16:09
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 07-08-2005 @ 16:07 :
het is toch logisch dat ze de boel stoppen, de mannen hebben het heus niet verdient, die mart smeets maar roepen dat het niet goed is om deze mannen te stoppen geef hem pensioen. De wedstrijdleiding heeft gwn te laat gereageerd dat is alles.
Waar slaat jou opmerking over Mart Smeets op
Wel grappig een jongentje van 14 die een opmerking plaatst over iemand die al meer dan 30 jaar in vak zit

De wedstrijdleiding heeft te laat gereageerd en daarna ook nog eens een foute beslissing gemaakt dat spreekt voor zich. Het is natuurlijk ook wel ernstig als je de koplopers (terwijl ze niets fout hebben gedaan) moet laten wachten op het peleton, dat is wat Mart Smeets bedoelde.

De organisatie van de Enco-tour is zwaar klote maar de beslissing van de renners was ook niet erg handig, ze hadden beter die 300m terug kunnen rijden, dan waren ze hoogheid 2 minuten verloren.
Oud 07-08-2005, 16:12
McDuck
McDuck is offline
Omdat het niet is toegestaan te schelden hier doe ik het maar zo:

[!!!!!!&*@%#$*&!(%#)(@^%*&!!%$^(*!&#*@&#)!&$%@()*&^@%$#&!*#^!!!!!!]

En bedenk dan maar dat ik tussen de haakjes [] de ergste scheldwoorden die ik kan bedenken opnoem!

Wat een amateuristische ****zooi. Tjongejonge!

Allereerst maar het feit dat het peloton verkeerd rijdt. Dit kan toch niet in een Pro-Tour wedstrijd. Het is te krankzinnig. Ik zat mij tijdens het kijken heel hard af te vragen of ik zou moeten lachen of zou moeten huilen. Allebei maar.
Na afloop en aan het einde van de wedstrijd hoortde ik ploegleiders en renners zeggen dat het route-boekje ook onduidelijk was.
Ik zat een beetje heen en weer te zappen tussen Belgie en Nederland, en omdat Belgie eerder met het nieuws van het peloton kwam ben ik daar maar verder gaan kijken. En zij zeiden: 'Dit is een Nederlandse Belg-mop'.

Toen kwam het nieuws dat de leiding de kopgroep wilde laten stoppen. Weer schieten er scheldwoorden door mijn hoofd en door de ruimte waar ik tv zit te kijken.

Maar dan het moment dat de 3 renners besluiten door te rijden en zich niks aan trekken van de man die ze tot stoppen moet brengen. GENIAAL! Ik heb tijdenlang niet meer zo hard zitten juichen, zitten klappen en zitten schreeuwen. Fantastisch. Hoppa wat een gezeik van jullie allemaal, wij rijden gewoon lekker door!!

Maar het mocht niet zo zijn. Ik vind het echt schandalig hoe die 3 renners tot stilstaan zijn gebracht. Wat me het meeste aangreep is het beeld waarop te zien was hoe een politieagent gewoon de renners vast hield.
Op dat moment moest ik serieus bijna huilen... huilen van woede, van verdriet, van onbegrip. Wat is dit nu weer! Echt te zielig voor die renners die de hele dag vol aan het rijden zijn en zelf niks fout hebben gedaan.

Toen Bart Dockx die bij wijze van protest op de grond ging zitten. Geniaal!
Daarna het intervieuw met Dockx en een Belgische verslaggever.

En dit zijn de woorden van Bart Dockx:

"Wij wagen 3 dagen lang ons leven in Nederland door rotondes en vluchtheuvels en dingen en nu dit. Het is belachelijk. Belachelijk"

In zijn stem was wanhoop te horen en hij moest echt bijna huilen.

Wat een [@^$_@&$)@] organisatie!

Een inkzwarte dag voor het wielrennen. Ik voel er erg veel voor om gewoon niet meer naar deze ronde te kijken voortaan!
Ik ben echt KWAAD!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:14
0oFZo0
0oFZo0 is offline
och och och en wat was de regie / het camerawerk weer bagger slecht aan de finish. Je zag de streep niet eens in beeld

En de layout is tijdens de "Belgische regie" ook anders dan tijdens de Nederlandse, daarom zeg ik alweer; zorg er in godsnaam voor dat dit de hele ronde één en dezelfde ploeg is.
Oud 07-08-2005, 16:18
PV
PV is offline
Het leverde wel mooie televisie op vanmiddag De koplopers waren normaal gesproken ook wel bijgehaald denk ik. Maar het had natuurlijk niet mogen gebeuren.

Finish was idd belabberd in beeld gebracht, ineens was de winnaar al 5 m over de streep met z'n handen de lucht in. Finish gemist
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 07-08-2005 @ 17:12 :
...
Euh jij gaat er iéts te hard in op
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:20
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 07-08-2005 @ 15:20 :
omg omg omg wat een amateuritische zooi

en die verklaring van de organisatie dat is gewoon een goedkope smoes
Nog even hierop terug komen, De organisatie zei dus dat er een auto van de medische verzorging een lekke band had en dat daardoor de volgauto's niet doorreden. De renners zouden daarom zijn gestopt omdat ze niet zonder volgers wouden koersen.
Dat bleek dus (zoals iedereen wel kon snappen) gewoon een smoes te zijn van de organisatie.
De organisatie is te laf om verantwoordelijkheid te dragen van hun fouten ...

Laatst gewijzigd op 07-08-2005 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:22
Verwijderd
Toch vreemd dat beide landen belangrijke koersen (Ronde Van Vlaanderen, Amstel Gold Race, Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik, 3-daagse van de Panne, etc) kunnen organiseren, maar als ze moeten samenwerken loopt het volledig verkeerd af.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:24
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Spare schreef op 07-08-2005 @ 17:22 :
Toch vreemd dat beide landen belangrijke koersen (Ronde Van Vlaanderen, Amstel Gold Race, Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik, 3-daagse van de Panne, etc) kunnen organiseren, maar als ze moeten samenwerken loopt het volledig verkeerd af.
Ja dat ben ik met je eens, maar het is natuurlijk wel een hele andere groep mensen die het organiseren.
Oud 07-08-2005, 16:28
peaceflower
peaceflower is offline
Deze etappe had duidelijk geannuleerd moeten worden. Er is geen sprake meer van een eerlijk koersverloop.
Bovendien vraag ik me af wie deze ronde nu nog serieus neemt. Niemand toch. Stelletje amateurs van die organisatie. Een blamage.
Oud 07-08-2005, 16:29
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Spare schreef op 07-08-2005 @ 17:18 :
Euh jij gaat er iéts te hard in op
Ja ik ga er wel hard op in. Maar het is dan ook niet niks wat er is gebeurd.
Het geeft maar aan hoe ik er van baal. En iedereen moet toch toegeven; het is te krankzinnig wat er is gebeurd en het had niet hoeven gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:43
Het valt allemaal wel mee...

Ten eerste: het is de jury van de UCI geweest die deze beslissing heeft genomen. Niet de organisatie. Er is één manneke fout geweest, die heeft ze de verkeerde kant op gestuurd. Moet niet kunnen, maar 't kan nu eenmaal gebeuren.

Ten tweede: het peleton kon er niets aan doen dat ze verkeerd gestuurd werden. Terecht dus dat er gewacht is. Anders had Vandervelde straks in 't rood gereden, terwijl dat dus helemaal niet verdiend was. Die beslissing was zo gek nog niet.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 19:43
McDuck
McDuck is offline
Dat ik heb gezegd dat de organisatie belachelijk en slecht was in mijn post over deze krankzinnige etappe, terwijl de UCI die beslissing had genomen, ok. Daar heeft de organisatie niet zoveel mee te maken nee. Maar dat neemt niet weg dat er wel een boel is misgegaan deze ronde wat wel door de organisatie komt en waardoor ik er nu nog steeds bij blijf dat de organisatie slecht is.

En op Belgie zeiden ze achteraf dat het klassement nooit in gevaar was geweest. Ze hadden het gat nog gewoon dicht kunnen rijden. En die commentatoren op Belgie zijn ook echt niet de minste, die weten echt veel van wielrennen af. Je kon ook zien dat Liberty Seguros meteen ging rijden en ook Rabobank deed meteen werk. Als ze met een paar ploegen zouden gaan rijden hadden ze die drie nog wel kunnen bijhalen. Het is mogelijk om in 60 kilometer een kwartier te pakken op drie man met een heel peloton.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 20:18
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
McDuck schreef op 07-08-2005 @ 20:43 :
Als ze met een paar ploegen zouden gaan rijden hadden ze die drie nog wel kunnen bijhalen. Het is mogelijk om in 60 kilometer een kwartier te pakken op drie man met een heel peloton.
Volgens mij was het een kwartier met nog 42,4 km te gaan.. In de Tour hadden die commentatoren het steeds over 10 km = 1 minuut dus ik denk niet, sterker nog, weet bijna zeker dat ze niet waren ingehaald. Als je nagaat dat ze zo'n 45 km per uur rijden, zou het peleton rond de 60km/uur moeten coursen, en dat voor een uur! Naja alles kan maar ik had het een sensatie gevonden als het was gelukt

Verder beetje lompe actie met het verkeerd rijden en het vervolg daarop, maar er gebeuren wel ergere dingen in de wereld dan 175 mannen die verkeerd rijden
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 20:44
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
15:09 nog 60km Het peloton zit ondertussen -via een alternatieve route- terug op het juiste parcours.
Zie post van Spare met dat overzicht.
Het was nog 60 km en het verschil was toen zo'n 15 minuten. Ik weet niet hoe het zit met die 10 km = 1 minuut en ik weet ook niet of die regel zomaar overal is toe te passen. Maar als die twee commentatoren van Sporza zeggen dat het mogelijk was, dan was het ook mogelijk. De best geklasseerde in de kopgroep stond op 6 minuten. Ik denk nu toch eigenlijk dat ze dat bedoelden met het klassement komt niet in gevaar. Als het 6 minuten was hoefden ze maar 9 minuten in te lopen in plaats van 15.

Citaat:
NickB schreef op 07-08-2005 @ 21:18 :
Verder beetje lompe actie met het verkeerd rijden en het vervolg daarop, maar er gebeuren wel ergere dingen in de wereld dan 175 mannen die verkeerd rijden
Er gebeuren ergere dingen in de wereld ja, maar daar is dit topic niet voor bedoeld.

Nouja ik schijn overdreven te reageren volgens iedereen... Sorry daarvoor, maar ik kan daar ook niks aan doen. Het is gewoon belachelijk wat er is gebeurd. En niet alleen vandaag. De hele ronde gebeuren er stomme dingen. En als dan zoiets erbij komt dan kan ik er even niet bij..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 20:50
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
NickB schreef op 07-08-2005 @ 21:18 :
Dat is waar.
Maar het blijft bizar om te zien hoe wielrenners door de politie op de motor gedwongen worden te stoppen. Dat was zo'n absurd moment, ik weet niet wat ik gedaan had als wielrenner hoor.

Ik denk dat het de verkeerde beslissing was. Ik denk dat ze de kopgroep gewoon hadden moeten laten rijden. En het peloton dan maar op 14 minuten daar achter. Desnoods de etappe annuleren, maar de renners dwingen te stoppen... gaat wel ver hoor.

De Eneco Tour schrijft wel wielerhistorie.
Oud 07-08-2005, 21:08
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
McDuck schreef op 07-08-2005 @ 21:44 :
Zie post van Spare met dat overzicht.
Het was nog 60 km en het verschil was toen zo'n 15 minuten.
Ja toen reden ze verkeerd, vervolgens zijn ze nog wel 15 km doorgereden voordat het zooitje opgehouden werd en toen was het verschil nog 14 minuten ofzo toch?

En ik ben het met je eens met dat het belachelijk is, doorrijden en dan na de etape besluiten wat te doen was het beste geweest denk ik.

Overiens, wanneer met voetbal een team scoort omdat het andere team ff met 10 man speelt (blessurebehandeling ) en het staat 2-0, ga je een paar minuten later (wanneer de man weer terug is) toch ook niet de score weer naar 1-0 veranderen. Dit voorbeeld is dan niet echt logisch (ok, absurd ik geef het toe) maar wat we vandaag zagen sloeg ook alles
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 21:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Oeioei, wat er vandaag allemaal gebeurde... te weinig personen om te seinen, pfff wat een amateurs zeg. Heel sneu voor de koplopers trouwens.
Oud 07-08-2005, 21:53
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik ben te zaterdag ook gaan kijken... In Maastricht en daarna bij de aankomst... Fijn sfeertje!
Oud 07-08-2005, 22:34
Verwijderd
Er was daarbij ook nog zware tegenwind en regen, dat speelde ook niet echt mee in het voordeel van de ontsnapping...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten