Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2002, 14:13
stella
stella is offline
ok, ik ben er niet echt voor mezelf uit of geesten bestaan ofzo, maar er zijn genoeg bewijzen dat ik er eigenlijk wel in moet geloven, als wil ik het niet omdat ik er best wel een beetje bang voor ben eigenlijk.
maar mijn vraag is dus, zouden geesten ( als ze echt bestaan zullen het er heel wat zijn en ook in mijn huis) je kunnen zien, alles wat je doet enzo?
niet dat ik verwacht dat iemand het antwoord weet, maar wat denken jullie?
zeg maar nee, dan slaap ik vannacht wat beter
Advertentie
Oud 10-08-2002, 14:44
Evito
Evito is offline
Citaat:
stella schreef:
ok, ik ben er niet echt voor mezelf uit of geesten bestaan ofzo, maar er zijn genoeg bewijzen dat ik er eigenlijk wel in moet geloven, als wil ik het niet omdat ik er best wel een beetje bang voor ben eigenlijk.
maar mijn vraag is dus, zouden geesten ( als ze echt bestaan zullen het er heel wat zijn en ook in mijn huis) je kunnen zien, alles wat je doet enzo?
niet dat ik verwacht dat iemand het antwoord weet, maar wat denken jullie?
zeg maar nee, dan slaap ik vannacht wat beter
Ja, zelfs als je je suf masturbeert

Nee ehm, ja, hoogst waarschijnlijk wel,
maar er is niets om bang voor te zijn,
ervan uitgaande dat je geen last hebt van kwade geesten, kun je gerust zijn,
geesten zijn volledig bevrijd van vooroordelen, oordelen, etc.
de kans is groot dat familieleden van je bijvoorbeeld bij je zijn, en die zijn er om je te helpen.
Ook ik ben er behoorlijk bang voor geweest, maar nu wat minder. Desondanks heb ik geen behoefte om geesten te zien, en als ik een soort aandrang voel, herinner ik de geesten daar altijd even aan. Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.
Oud 10-08-2002, 21:43
Rioto
jesus ik wist niet dat de TV zulke grote invloed heeft op mensen .
ik geloof totaaaal niet in die shit
Oud 10-08-2002, 22:36
stella
stella is offline
Citaat:
Maypole schreef:
wat een stomme opmerking, kom dan ook lekker niet op dit forum en reageer dan al helemaal niet.
het zou toch kunnen? dat geesten bestaan? als het echt zo'n onzin was zouden mensen er niet weet ik veel hoeveel honderden eeuwen mee bezig zijn geweest.
Oud 10-08-2002, 22:44
Rioto
oh ja en mag ik dan weten hoe je aan deze wijzheid komt ? .... precies van de tv
Oud 10-08-2002, 22:50
stella
stella is offline
Citaat:
Maypole schreef:
oh ja en mag ik dan weten hoe je aan deze wijzheid komt ? .... precies van de tv
nee
Oud 10-08-2002, 23:05
Yule
Yule is offline
maypole, jij vind jezelf wel heel wijs aangezien jij hier al meteen een antwoord op hebt. Geesten bestaan niet, de TV brainwashed mensen, etc etc. Maar goed, das geen probleem, altijd al een "Alwetende" willen leren kennen...wel handig. Dus geesten bestaan niet ? maar hoe verklaar jij dan de onverklaarbare dingen ?! Ow wacht, die zijn onverklaarbaar, dus da kan je nie... maar je kan wel verklaren dat et geen geesten zijn ?! hier klopt tog iets nie moe`k zegguh...

(en ter info, neej, niet alle onverklaarbare dingen komen van TV, mensen maken in hun leven ook wel es wat mee ipv TV te kijken...vreemd he ?!)

oke, genoeg gelult, back on topic.
Ik denk wel dat geesten je kunnen zien. Maar ik denk dat geesten geen tijd en plaats kennen, dus overal en nergens, ten alle tijden kunnen zijn....beetjuh vaag. Maar dat zou betekenen dat ze overal kunnen zijn, zelfs nadat er iets zich afgespeeld heeft....dus ik denk dat ze alleen op een plaats en tijd zijn, as ze er nodig zijn...om zo maar te zegguh, en dus niet continue.
Oud 10-08-2002, 23:08
Rioto
met onverklaarbaar bedoel je mee ? geef is voorbeelden
Oud 11-08-2002, 12:06
Evito
Evito is offline
De wetenschap `gelooft` niet in geesten omdat dat voor hen onverklaarbaar is. De wetenschap durft niet te denken dat er misschien voor hen onmeetbare, heel goed natuurlijk verklaarbare zaken zijn. Zoals geesten.
Oud 11-08-2002, 12:08
Evito
Evito is offline
Citaat:
Yule schreef:
Ik denk wel dat geesten je kunnen zien. Maar ik denk dat geesten geen tijd en plaats kennen, dus overal en nergens, ten alle tijden kunnen zijn....beetjuh vaag. Maar dat zou betekenen dat ze overal kunnen zijn, zelfs nadat er iets zich afgespeeld heeft....dus ik denk dat ze alleen op een plaats en tijd zijn, as ze er nodig zijn...om zo maar te zegguh, en dus niet continue.
Ja je zou het zo kunnen zien,
ons lichaam bestaat uit 3 dimensies. De 4e dimensie is de tijd, en wij zijn dus onderhevig aan tijd.
Geesten staan boven deze dimensies en kunnen dus de eerste 4 dimensies (1e 3 = plaats, 4e = tijd) onderhevig maken aan zichzelf.
Oud 11-08-2002, 12:23
stella
stella is offline
Citaat:
Evito schreef:

Ja je zou het zo kunnen zien,
ons lichaam bestaat uit 3 dimensies. De 4e dimensie is de tijd, en wij zijn dus onderhevig aan tijd.
Geesten staan boven deze dimensies en kunnen dus de eerste 4 dimensies (1e 3 = plaats, 4e = tijd) onderhevig maken aan zichzelf.

????¿¿¿¿¿ goed of slecht?
Oud 11-08-2002, 12:43
Evito
Evito is offline
Citaat:
stella schreef:

????¿¿¿¿¿ goed of slecht?
Hmm geen van beide,
het was een wetenschappelijke verklaring voor het mogelijk bestaan van geesten...
Oud 11-08-2002, 13:50
stella
stella is offline
Citaat:
Evito schreef:

Hmm geen van beide,
het was een wetenschappelijke verklaring voor het mogelijk bestaan van geesten...

ooh * leest de text 20 keer maar snapt er nog niet veel van*
Oud 11-08-2002, 13:58
Evito
Evito is offline
Naja:
Een mens heeft hoogte, breedte, diepte,
3 dimensies, die met het oog zichtbaar zijn. Al onze spullen zijn gemaakt in '3D' en daarom kunnen wij alles zien, en vormt alles voor ons lichaam een obstakel (een muur bijvoorbeeld).
Stel dat je ook een geest hebt, maar dat de geest een andere dimensie is die wij met onze ogen niet kunnen zien. (Dan kunnen geesten ook door de muur lopen, omdat de muur 3D is!)
Waarom kunnnen sommigen dan sommige geesten zien? Superogen? Nee denk het niet, eerder een soort geestelijk zien, voelen als het ware. (Droomzien)
Oud 11-08-2002, 14:21
stella
stella is offline
Citaat:
Evito schreef:
Naja:
3 dimensies, die met het oog zichtbaar zijn. Al onze spullen zijn gemaakt in '3D' en daarom kunnen wij alles zien, en vormt alles voor ons lichaam een obstakel (een muur bijvoorbeeld).
Stel dat je ook een geest hebt, maar dat de geest een andere dimensie is die wij met onze ogen niet kunnen zien. (Dan kunnen geesten ook door de muur lopen, omdat de muur 3D is!)
Waarom kunnnen sommigen dan sommige geesten zien? Superogen? Nee denk het niet, eerder een soort geestelijk zien, voelen als het ware. (Droomzien)
oh ok, ja nu snap ik het
thnx voor de uitleg.
nu snap ik die ene topic over demensies ook wat beter.
Oud 11-08-2002, 15:27
Evito
Evito is offline
Citaat:
stella schreef:

oh ok, ja nu snap ik het
thnx voor de uitleg.
nu snap ik die ene topic over demensies ook wat beter.
cool np
Oud 14-08-2002, 17:54
gangstahbabe
gangstahbabe is offline
Citaat:
Maypole schreef:
sjezus...... als je niet in geesten gelooft of het andere onverklaarbare dan ga je toch lekker deze onzin bij film of bij onzin zetten??
Oud 14-08-2002, 17:55
gangstahbabe
gangstahbabe is offline
Citaat:
Evito schreef:
Naja:
dat zei mijn vader ook een keer..... omdat hij geesten kan aan voelen... geesten zie je niet maar die kan je "met een ander oog zien"
Oud 14-08-2002, 19:41
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Evito schreef:
De wetenschap `gelooft` niet in geesten omdat dat voor hen onverklaarbaar is. De wetenschap durft niet te denken dat er misschien voor hen onmeetbare, heel goed natuurlijk verklaarbare zaken zijn. Zoals geesten.
ja wetenschappers willen liever alles eenvoudig houden omdat het anders te ingewikkeld wordt
Oud 14-08-2002, 19:50
MUBA
MUBA is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

ja wetenschappers willen liever alles eenvoudig houden omdat het anders te ingewikkeld wordt
Mooie zin

Hoewel er toch genoeg wetenschappelijke dingen behoorlijk ingewikkeld zijn, maar goed...
Oud 14-08-2002, 20:29
Evito
Evito is offline
Citaat:
gangstahbabe schreef:

dat zei mijn vader ook een keer..... omdat hij geesten kan aan voelen... geesten zie je niet maar die kan je "met een ander oog zien"
Ja, ik denk dat het niet goed te begrijpen is
ook voor mij niet, alhoewel ik weet dat het zo is,
maar ik voel en/of zie geen geesten,
denk maar aan bijvoorbeeld een hele levensechte droom,
daar heb je geen ogen, oren, zenuwen, etc bij nodig,
maar toch zie, hoor en voel je alles
Oud 14-08-2002, 20:44
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Evito schreef:

Ja, ik denk dat het niet goed te begrijpen is
ook voor mij niet, alhoewel ik weet dat het zo is,
maar ik voel en/of zie geen geesten,
denk maar aan bijvoorbeeld een hele levensechte droom,
daar heb je geen ogen, oren, zenuwen, etc bij nodig,
maar toch zie, hoor en voel je alles
je zintuigen geven signalen dingen door aan je hersenen; die interpreteren de data; bij dromen interpreteren de hersenen ook data op zo'n manier alleen komen ze dan niet echt van de zintuigen af maar lijkt dat alleen maar zo. zo kan ik m'n oren heel makkelijk laten denken dat ze iets horen als ik gewoon wakker ben door m'n hersenen dat te laten nabootsen; reuk en tast ook een beetje; met zicht lukt me dat met m'n ogen open helemaal niet realistisch maar ik kan wel in zekere mate beelden voor me zien als ik m'n ogen sluit of de input op m'n ogen vergeet.

ik zie niet zo goed het verband dat je legt met geesten maar ik dacht dat dit stukje wel wat extra uitleg (=tegengas?) kon gebruiken misschien, dus vandaar mijn reactie.
Oud 14-08-2002, 20:58
Evito
Evito is offline
Hmm ja,
ik weet het ook niet zo goed met geesten,
ik probeerde 'geestelijk zien' te verklaren...
Ik geloof zeer zeker dat je met je geest kunt zien, maar ik vraag me af of je dat levend ook kunt doen.
Als je geestelijk kunt zien, kun je vast ook geesten zien...
Oud 15-08-2002, 11:38
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Maypole schreef:
Ga in de zandbak spelen...

Ik geloof wel in geesten.
Heb er alleen nog nooit een gezien/gehoord/gevoeld.
Ik denk wel dat ze je kunnen zien.
Maar als ze je kunnen zien is nog geeneens zo erg.
Zolang ze me maar een beetje met rust laten
Oud 15-08-2002, 19:53
ampyra
ampyra is offline
lijkt mij wel.. moet er alleen niet aan denken dat ze op hun oude dag nog naar je gluren terwijl je bijv. onder de douche staat *rilll*
Oud 22-08-2002, 09:48
shaya
shaya is offline
geesten bestaan op zich wel. meestal merk je pas dat ze er zijn als ze iets gaan doen. vaak zie alleen de reactie (dingen die bewegen ofzo) maar dat hoeft niet. wij hebben bijvoorbeeld een geest op school, mar bijna niemand weet dat. ik voelde een keer dat er iemand achter me stond, maar er stond niemand. en toen ik een keer alleen in een lokaal zat om een repetitie in te halen, werd er op het bord allemaal antwoorden geschreven die ik overgenomen heb. ik had een 9 voor een vak waar ik slecht inben. toen bleek later dat er al 3 jaar dezelfde repetitie gebruikt werd en dat er een jongen overleden was het jaar ervoor die erg goed was in dat vak. later kwam ik hem nog een 'tegen'
Oud 22-08-2002, 10:36
legatus
legatus is offline
Citaat:
geesten bestaan op zich wel.
Dat kan niet met zekerheid gezegd worden, althans de inhoudelijke betekenis van het woord.

Het zou ook een impressie kunnen zijn van een herinnering die langzaam vervaagt die de menselijke hersenen vreemd interpreteren. Niet zodanig een entiteit met een eigen wil.

Er zijn nog genoeg andere theorieeën maar geen zekerheden.

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 10:38.
Oud 22-08-2002, 10:37
stoelkruk
stoelkruk is offline
geesten bestaan.. hmm en als je er in gelooft dan zie je ze volgens mij uhmm nooit fzow
Oud 22-08-2002, 10:39
legatus
legatus is offline
Citaat:
geesten bestaan.. hmm en als je er in gelooft dan zie je ze volgens mij uhmm nooit fzow
*zoekt zich rot naar de logica*
Oud 30-08-2002, 15:12
Angel_Wings
Angel_Wings is offline
Wat is er dan gebeurd Judith? Dat vind ik wel interessant om te weten nl...Maareh...Ik geloof in geesten jah en ik denk ook dat ze je kunnen zien en in de gaten houden. Iedereen heeft bv. een gids! Wat een woorden he van een 11jarige!!
Oud 30-08-2002, 20:18
Angel_Wings
Angel_Wings is offline
Dat is idd nie zo leuk, GELUKKIG is dat nog nooit bij mij gebeurd en ik hoop ook niet dat het gebeurd, maar hebben jullie ook gemerkt dat ze vaker bij meiden/vrouwen komen als bij jongens/mannen??dat is me nogal opgevallen!Maareh...Judith sterkte!!
Oud 30-08-2002, 20:33
stella
stella is offline
Citaat:
Angel_Wings schreef:
Dat is idd nie zo leuk, GELUKKIG is dat nog nooit bij mij gebeurd en ik hoop ook niet dat het gebeurd, maar hebben jullie ook gemerkt dat ze vaker bij meiden/vrouwen komen als bij jongens/mannen??dat is me nogal opgevallen!Maareh...Judith sterkte!!
misschien omdat meisjes/vrouwen sneller bang zijn en sneller vermoedens hebben en denken met een geest te maken te hebben.
wij hebben wel eens gehad dat de waterkoker vanzelf aansloeg, dus mijn moeder, en ik zelf ook een beetje, meteen een beetje bang.
terwijl mijn vader eerder dacht dat het met dat ding zelf te maken had, wat uiteindelijk ook zo was.
Oud 31-08-2002, 11:55
Angel_Wings
Angel_Wings is offline
Daar heb ik ook weleens over nagedacht ja...Want ik ben zelf ook super erg bang geweest voor geesten! Als ik iets hoorde of zag bewegen dacht ik gelijk dat ik een geest was...Wat duz niet zo was. Jullie mogen me wel toevoegen op MSN: shanelover_100@hotmail.com
Advertentie

Regels voor berichten