Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Noem mij 1 persoon met een IQ boven de 60 die dit soort 'gedichtjes' de absolute top vindt, en ik loop met blote kont over de markt van Sint Niklaas.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tot zover. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je hoeft het niet mooi te vinden, je mag het zelfs onzin vinden, maar het is een kwestie van smaak.
|
Korte reactie: Onzin
Iets langere reactie: Dit soort 'ontwikkelingen' in de poëzie zijn natuurlijk niet nieuw, hoe vaak heeft iemand een bepaalde zinloze tekst niet gebombardeerd tot gedicht om vervolgens discussie uit te lokken? Toch lijkt het er niet op dat je dat doel nastreeft: 'wanneer is kunst kunst'. Je geeft zelf eigenlijk al aan dat het heel erg simpel is, maar je bedoelde het grappig. Toch komt het zo niet over op het merendeel van je publiek. Wel blijf je altijd figuren houden (Grimm) die diepere betekenissen aan je tekst gaan toekennen die niet uit diezelfde tekst vallen af te leiden (een gevaar waar veel mensen die professioneel tekstinterpreteren dagelijks mee te maken hebben). Even voor de duidelijkheid Grimm: Mijnheer had geen bedoeling met deze tekst (behalve misschien: grappig overkomen?) dus hoef je er ook niet naar te vissen. Bekijk ook eens de algemene theorie die ik eerder plaatste over het interpreteren van gedichten: hier. Mijn bondige mening over dit gedicht: Ik vind dit geen poëzie omdat het te simpel is. Als dit een gedicht zou zijn, zouden miljarden andere teksten óók gedichten zijn. In dat geval plaats ik hierbij drie gedichten: "Random.org offers true random numbers to anyone on the internet. If you want to know how the numbers are made and what it is that makes them true, read the introduction to randomness and random numbers." "We maken sprankelende interviews en informatieve achtergrondverhalen. Niets is zo leuk als een journalistiek verslag. We maken nieuwsberichten, recensies en pakkende reportages. " "De bij dacht bij zichzelf: Ik ben een bij." Ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Laatst gewijzigd op 08-08-2005 om 10:15. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik niet. Simpele gedichten, ok. Simpele, saai, eentonige, inhoudsloze en onzinnige krabbels moeten per direct en zonder pardon op de brandstapel.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hou van simpele dingen die inslaan als een bom. Maar dit is gewoon wat kat-hond gekweel. Geen dubbelzinnigheid, niet eens een klankenspel, geen onderhuidse betekenis. Dit is dood. Zie Reynaert overigens. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Kat plast op hondenmand, hoe voorkom ik dat? Bloem | 1 | 14-05-2008 18:44 | |
Flora & Fauna |
Waarschuwing voor alle huisdieren en boerderijdieren Eend | 21 | 19-05-2004 18:34 | |
Flora & Fauna |
Hoe oud zijn katten en honden? Fainne | 15 | 25-02-2004 19:57 | |
Flora & Fauna |
Kwart westerse katten en honden te dik Boogie | 15 | 16-09-2003 13:01 | |
Flora & Fauna |
Kat en hond samen QuietNoise | 15 | 31-01-2003 07:59 |