Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 19:50
Optima
Optima is offline
Ik wil graag iets uit Amerika bestellen, maar heb geen creditcard. Er is echter ook de optie van een gift certificate. Ik vroeg me af hoe je in Nederland aan een internet gift certificate kan komen, en dan wel in amerikaanse dollars.
Oud 10-08-2005, 05:55
Mestkever
Mestkever is offline
Volgens mij heeft Paypal dat.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:35
Optima
Optima is offline
nope, heb je ook een creditcard voor nodig, en werkt voornamelijk op e-bay
Oud 10-08-2005, 13:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik gebruik Paypal zonder creditcard.
Oud 10-08-2005, 13:58
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Voor paypal heb je geen creditcard nodig.

Je kan ook geld overmaken namelijk naar paypal. Hoe dat precies werkt weet ik niet maar moet wel te vinden zijn op de paypal website.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:28
Verwijderd
Paypal werkt prima als je geen creditcard wilt gebruiken. Je maakt gewoon een Paypal account aan en stort daar geld op vanaf je eigen bankrekening. Heb je internetbankieren dan kan dat echt allemaal vanaf de computer, heb je dat niet dan moet je even via een overschrijvingskaart iets overmaken naar je Paypal account, dat is gewoon een rekening bij de Bank of America, filiaal Amsterdam, daar heeft Paypal gewoon een rekening
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 10-08-2005 @ 14:35 :
nope, heb je ook een creditcard voor nodig, en werkt voornamelijk op e-bay
PayPal is júist zo handig omdat je er géén credit-card voor nodig hebt. 't Is ook super veilig, je zet er geld op en daarmee kan je op super veel sites betalen, je kan ook geld op je account ontvangen als je zelf dingen over internet verkoopt. 't Is super handig, super snel en erg veilig.

eBay werkt er mee, maar zoals ik al zei; ook veel andere sites.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:49
Jades
Jades is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-08-2005 @ 15:32 :
PayPal is júist zo handig omdat je er géén credit-card voor nodig hebt. 't Is ook super veilig, je zet er geld op en daarmee kan je op super veel sites betalen, je kan ook geld op je account ontvangen als je zelf dingen over internet verkoopt. 't Is super handig, super snel en erg veilig.

eBay werkt er mee, maar zoals ik al zei; ook veel andere sites.
Ebay is de eigenaar van PayPal.

Of je een creditcard nodig hebt hangt ook af van het feit hoeveel transacties je doet, met wie en in welke orde van grote. Dat veiligheidsverhaal is misschien wel waar (ik ben zelf trouwe gebruiker sinds het begin) maar vergeet niet dat er nog een grote rechtzaak loopt tegen PayPal voor het bevriezen van accounts met al het geld er nog in. Zorg dat je in ieder geval geen zaken doet met mensen uit Afrika of Azie want dit zorgt redelijk vaak voor problemen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:46
Fleur
Fleur is offline
Ik had begrepen dat je via paypal ook kan betalen rechtstreeks vanaf je bankrekening, dus zonder eerst geld te storten op je paypal en t dan over te maken, klopt dat?
Heb gister maar een (personal) account aangemaakt (en bank account toegevoegd), alleen ik ben bang om het verkeerd te doen e.d. (dus nu durf ik nóg niet te bieden op dingen uit de uk via ebay)
Oud 10-08-2005, 18:58
Jades
Jades is offline
Citaat:
Fleur schreef op 10-08-2005 @ 19:46 :
Ik had begrepen dat je via paypal ook kan betalen rechtstreeks vanaf je bankrekening, dus zonder eerst geld te storten op je paypal en t dan over te maken, klopt dat?
Heb gister maar een (personal) account aangemaakt (en bank account toegevoegd), alleen ik ben bang om het verkeerd te doen e.d. (dus nu durf ik nóg niet te bieden op dingen uit de uk via ebay)
Dit is alleen mogenlijk voor Amerikaanse PayPal accounts. Je kunt wel direct een betaling doen met een credit card. Misschien is dat wat je bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 19:03
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Jades schreef op 10-08-2005 @ 19:58 :
Dit is alleen mogenlijk voor Amerikaanse PayPal accounts. Je kunt wel direct een betaling doen met een credit card. Misschien is dat wat je bedoelt?
Jammer
Ik bedoelde niet met creditcard..
Nouja dan maak ik wel steeds een gepast bedrag over naar paypal en betaal daarmee, om t risico alles kwijt te raken te beperken oid, want heb ook wel veel vreemde dingen over paypal gelezen, ben dr toch wat huiverig voor.
Oud 10-08-2005, 19:09
Breg
Breg is offline
Citaat:
Fleur schreef op 10-08-2005 @ 20:03 :
Jammer
Ik bedoelde niet met creditcard..
Nouja dan maak ik wel steeds een gepast bedrag over naar paypal en betaal daarmee, om t risico alles kwijt te raken te beperken oid, want heb ook wel veel vreemde dingen over paypal gelezen, ben dr toch wat huiverig voor.
ik maak ook steeds redelijk kleine bedragen over naar paypal (hooguit 10-20 euro), maar heb nog niet meegemaakt dat je geld ineens verdwijnt ofzo.
Oud 10-08-2005, 19:15
Verwijderd
Dat 'verifiëren' van je eigen bankrekening, waardoor je in feite met je PayPal account kunt 'doorgrijpen' in je eigen (nationale) bankrekening (op die manier wordt je PayPal account in feite een soort convertor voor de wereld) werkt alleen voor Amerikaanse bankrekeningen, geloof ik. Nu moet je er dus telkens eerst saldo op zetten, maar zo'n probleem is dat toch niet?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:04
hemhemhem
hemhemhem is offline
ik doe meestal internationale overschrijfkaarten
als ik daar niet mee kan betalen moet er veel gebeuren wil ik het tóch kopen
maar paypal is een "veilig" systeem
tenzij je zo stom bent om alle spyware te accepteren en op fake e-mailtjes in te gaan en daar je zooi in te vullen

maar ik denk dat iedereen die een hoog genoeg IQ heeft om zich op een forum aan te melden, daar niet in trapt
Oud 10-08-2005, 21:31
Jades
Jades is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-08-2005 @ 20:15 :
Dat 'verifiëren' van je eigen bankrekening, waardoor je in feite met je PayPal account kunt 'doorgrijpen' in je eigen (nationale) bankrekening (op die manier wordt je PayPal account in feite een soort convertor voor de wereld) werkt alleen voor Amerikaanse bankrekeningen, geloof ik. Nu moet je er dus telkens eerst saldo op zetten, maar zo'n probleem is dat toch niet?
Gelukkig kan dat alleen in Amerika. Je zou eens de ca. 100 pagina's aan “user agreement” moeten doorlezen. Als je een PayPal account opent mag je geen charge backs doen bij je creditcard maatschappij bij transacties met PayPal, je mag ze niet aanklagen tot bepaalde bedragen, ze mogen je bankrekening (alleen in de VS) plunderen als ze nog geld van je tegoed hebben en ze mogen geld in je PayPal account voor onbepaalde tijd bevriezen… etc. Het is dus niet zo raar dat mensen geen geld willen overmaken aan PayPal, of geld in hun account willen laten zitten. Echter bij kleine bedragen en transacties met mensen in Europa of Noord-Amerika is de kans op problemen klein.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:55
Optima
Optima is offline
update: de site waar ik iets van wilde bestellen accepteert geen pay pal. Ik heb wel een account aangemaakt, ma na de reply's gelezen te hebben ga ik er nimmer geld op storten. Bedankt voor de reacties
Oud 10-08-2005, 22:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Optima schreef op 10-08-2005 @ 22:55 :
update: de site waar ik iets van wilde bestellen accepteert geen pay pal. Ik heb wel een account aangemaakt, ma na de reply's gelezen te hebben ga ik er nimmer geld op storten. Bedankt voor de reacties
Maak je absoluut niet druk om geld overmaken met Paypal. Het systeem is hardstikke veilig (probably veiliger dan op straat geld pinnen) en het is superpraktisch. Ik heb in het verleden regelmatig tot in de duizenden dollars besteed via Paypal. En dat zonder credit card
Reageren

Regels voor berichten