Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Bekijk resultaten poll: Hoe vaak eet jij FastFood ?!...
1 x per twee weken of minder? 107 68.15%
1 x per week? (gemiddeld) 40 25.48%
2 x per week of meer? 10 6.37%
Aantal stemmers: 157. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2005, 11:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 01-08-2005 @ 01:00 :
Simpel gezegd:

Junk == rotzooi; slaat op gezondheid hoewel het maar de vraag is of het eten dat wij doorgaans eten wel zo gezond is;
Fast == snel; slaat op feit dat 't enkel afgebakt hoeft te worden of snel geserveerd wordt.

De twee worden vaak met elkaar in verband gebracht en soms door elkaar gehaald. Dat betekent nog niet dat er een causaal verband bestaat. Je kunt nl. lang doen om een ongezonde maaltijd klaar te maken. Je kunt ook snel een lekkere, gezonde hap klaarmaken. Daar hoef je niet eens voor te koken; vers fruit, verse noten, enz. Let wel: wat ongezond voor de een is, is gezond voor de andere; het is en blijft een persoonlijke kwestie die alleen jij (mits je voldoende en correct wetenschappelijk onderzoekt) of een medicus (hoewel ook daar ezels tussen zitten) kan beoordelen.

Met lekker heeft 't ook niet veel te maken hoewel junkfood meestal veel suikers/koolhydraten bevat en gebakken is, dat weer invloed heeft op de gemoedstoestand, wat de reden is dat sommigen het niet kunnen laten staan of er aan verslaafd zijn. Eigenlijk is McDonalds dus een wereldwijde, gelegaliseerde drug-dealer! zullen we 't dan toch maar 'junk-food' noemen?
Als jij nog 1x "causaal verband" of "rauw voedsel" post, wordt het irritant.
Oud 01-08-2005, 14:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik eet bijna nooit bij de Mac. Ik haal er wel om de 2 weken ofzo een Mc Flurry, dé uitvinding van de Mc Donalds.

Verder eet ik ook bijna geen pizza of frietjes. Hoogstens eens per twee weken. Ookal was het de afgelopen drie weken wel anders, maar ja, ik was dan ook in Amerika en daar ontkwam je er ook bijna niet aan.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 23:37
Verwijderd
Nooit.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 15:06
Mass
Mass is offline
Ik heb de film / documontaire ook gezien en vond hem echt heel goed. Nu zie je hoeveel schade fastfood kan aanrichten. Bij hem ging het ook fout als hij dit langer dan een maand had volgehouden.

Zelf kom ik maar eens in de zoveel weken bij de mac donalds of dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 15:30
sicilion
sicilion is offline
ik wordt een beetje ziek van al dat gezeik over 'we worden te dik'! Ik snap best dat we te dik worden en dat we daarover ingelicht moeten worden, maar het houdtniet op en veroorzaakt naar mijn idee alleen maar meer problemen. Wat overgewicht is niet erg, maar het perfectelichaam wordt in de ogen van de wereldpopulatie steeds dunner, het percentage jongeren met eetstoornissen wordt steeds hoger en de deleeftijgrans ligt steeds lager. verder gaan mensen met overgewicht meer letten op huneten op deze manier en creeëren een obsessie met eten. En nu gaat dat stomme corrupte voedingscentrum ook nog alle producten groene,oranje enrode stickers plakken, hoe stom kun je bezig zijn? gewone chips is niet goed (rode sticker) maar light chipsmet nauwelijks verschil in caloriën (lager vetpercentage, hoger koolhydraatpercentage) is wel toegestaan? Regering moet beterzijn best doen de bevoling in te lichten (niet dat ze dat kunnen kijkend naar europese grondwet en ziekefonds aschaffing) maar zo moeilijk moet het toch niet zijn om mensen te vertellen dat zeminder caloriën moeten eten en meer verbranden?

mijn excusesvoor dezeoff-topic post mar had zin om dit er even uit te gooien!
Oud 11-08-2005, 15:33
Bloem
Bloem is offline
Dan zullen er wel bijna geen jongeren meer zijn met een normaal gewicht, pas was op het nieuws dat de snelstgroeiende groep mensen met overgewicht meisjes van rond de 14 (ofzo) waren.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 16:28
Stevill
Stevill is offline
Ik heb vorige week Supersize me gekeken en damn sommige details zijn op medisch gebied eerlijk gezegd best om van te walgen.
Ik ben dr ook trots op dat ik zo goed als nooit fast food oid mijn kanaal intrap.
Oud 11-08-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 02-08-2005 @ 00:37 :
Nooit.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 01:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
daar schreef op 31-07-2005 @ 23:47 :
Toevallig had ik deze film net vanavond gekeken. Wat mij vooral opviel was dat die man moest kokken bij een of ander super size-menu terwijl je weet dat andere Amerikanen zo'n menuutje zo naar binnen werken.
Die mensen hebben ook een grotere maag. Hij had beter kunnen beginnen met een wat kleiner menu.

Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 11-08-2005 @ 17:28 :
Ik heb vorige week Supersize me gekeken en damn sommige details zijn op medisch gebied eerlijk gezegd best om van te walgen.
Ik ben dr ook trots op dat ik zo goed als nooit fast food oid mijn kanaal intrap.
Af en toe een pizza is anders best te doen.
Oud 12-08-2005, 08:44
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-08-2005 @ 02:12 :
Die mensen hebben ook een grotere maag. Hij had beter kunnen beginnen met een wat kleiner menu.

Hij had als regel ingesteld dat als supersizen werd aangeboden hij dat moest nemen en aangezien hij zoveel mogelijk wou lijken op de'gemiddelde amerikaan' hoort een suersize menu er ook gewoon bij!
Reageren

Regels voor berichten