Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is: 1) Sneller, en 2) Voorkomt dubbele nummers Je kan het nummer toch laten genereren door MySQL en dan met LAST_INSERTED_ID de waarde opvragen en die achter de bestandsnaam van het plaatje proppen? En een nummerieke vergelijking gaat sneller dan een string vergelijking (voor delete en edit) |
![]() |
|
Ik wil hem zonder ID houden, dat vind ik gewoon zo handig. Mijn script is nu dit maar krijg een foutmelding:
PHP-code:
Code:
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/endoria/freak/public_html/edit.php on line 7 PHP-code:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
OK, die pagina wordt nu opgebouwd en het juiste script moet dit zijn (vergat de database te selecteren).
PHP-code:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
je kijkt in het begin van je script wat voor actie er is.
Is die edit, doe je zus Is die delete, doe je zo anders (view? list?), doe je huppeldepup. In de edit moet je dus een formulier hebben, met: 2 textarea's (comned en comeng) 1 input van het type file submit/reset button |
![]() |
|
Verwijderd
|
index.php
PHP-code:
PHP-code:
Zelf een beetje spelen. Beetje zoeken op php.net naar MySQL functies, HTML-referentie(s) gebruiken, etc. (kijk even in het eerste topic, daar heb ik een lijst met naslagwerken neer gezet) Als je het zelf niet probeert, kun je nooit PHP ![]() Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 18:32. |
![]() |
||
Citaat:
2) als je dat nummer als bestandsnaam gebruikt als primary key kunnen daar ook geen dubbele nummers voorkomen.. 3) je zou inderdaad ook nog dat nummer van de bestandsnaam door mysql kunnen laten genereren, maar dan moet je een nieuwe SELECT query uitvoeren om achter dat nummer te komen.. en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, een rand() gaat net zo snel als dat je het door je database manager laat doen hoor (en mt_rand() nog sneller ![]() 4) daarom moet je ook geen string maken van dat nummer van die bestandsnaam maar het gewoon een nummer laten ![]()
|
Mijn edit.php ziet er nu als volgt uit maar ik krijg een foutmelding, ik heb het hele script nagekeken maar kan de fout HELAAS niet vinden:
PHP-code:
Code:
Queryfout: Unknown column '$recno' in 'where clause' ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
011039842753.gif? En allemaal in dezelfde directory pleuren? Dat kan natuurlijk, maar mooi (vind ik) is het niet. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
PHP-code:
PHP-code:
|
![]() |
|
Al mijn bestanden:
Index.php PHP-code:
PHP-code:
PHP-code:
|
![]() |
||
Citaat:
Warning: Wrong parameter count for mysql_num_rows() in /home/endoria/freak/public_html/picedit/edit.php on line 8 Meerdere resultaten teruggekregen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() het moet zijn mysql_num_rows( $result ) == 1 ![]() Btw, je kunt mysql_connect(localhost,*freak,*blablabla); uit je list.php halen (de verbinding is al gemaakt namelijk, in de index.php) |
![]() |
|
YES! Maar er moeten nog 2 dingen veranderd worden.
Bij het klikken op WIJZIGEN moeten de velden op de vervolgpagina ingevuld worden met de bestaande tekst + nummer. (hoe?) Update.php moet nog worden gemaakt (hoe?) Ehm, ik geloof dat ik jouw naam maar wel ff ga vermelden in het script want jij helpt mij echt veel en goed! Superbedankt daarvoor he!! |
Advertentie |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hoe bedoel je dat? Citaat:
PHP-code:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 19:10. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
PHP-code:
|
![]() |
||
Citaat:
en nog iets, als ik bij het editten een nummer opgeef, bijvoorbeel 001 dan wordt daar 1 van gemaakt, maar dat wil ik nou juist niet! Hoe fix ik dat? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of je propt er in het scriptje een '1' voor, en bij het uitlezen haal je die '1' weer weg ![]() Wel omslachtig, maarja... Misschien weet iemand anders nog een andere manier... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
PHP: http://www.php.net/manual/en/function.str-pad.php |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |