Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2005, 01:06
Angmar
Angmar is offline
bestaan er niet van die goeie, oude, simpele tips om te helpen met groeien?! ook al is het maar een paar centimeter! ik ben 16 jaar en 1,65m.. Zal wel extreem klein zijn in de ogen van jullie Nederlanders, giants !

alvast bedankt!
Oud 07-08-2005, 01:17
Verwijderd
gezond eten voldoende bewegen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 09:42
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Wat is daar nou klein aan?
Mijn stiefmoeder is 45 en die is 1.62.
Who cares?
Oud 07-08-2005, 09:46
Verwijderd
Bij een man is het vaak toch net wat anders dan bij een vrouw: de gemiddelde lengte van mannen ligt ook wat hoger.

Echt extreem klein vind ik 1.65m niet bij 16 jaar, volgens mij komt het sowieso bij jongens vaak voor dat ze pas laat groeien/een groeispurt krijgen...de meeste mensen groeien sowieso door tot 18/21 jaar. Als je je echt zorgen maakt, ga dan eens langs je huisarts...zelf kun je volgens mij sowieso weinig meer doen dan gezond/voldoende eten ed.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 10:15
Billy_bob
Billy_bob is offline
Gezond eten, sporten, goed slapen, niet roken, niet blowen, niet (te veel) drinken. Dit bevordert meestal je lengte. Je wordt vaak iets langer dan je vader. En je bent pas 16, dus je kan nog altijd gaan groeien. Heb je vroeger toen je 13,14,15 was misschien veel gedronken of iets?!
Oud 07-08-2005, 10:20
sjefke
sjefke is offline
Ik ben zelf 1.68 en 16. Je zal er waarschijnlijk mee moeten leren leven of je ouders moeten lang zijn, dan kan je nar de dokter en je laten onderzoeken of je in aanmerking komt voor groeihormonen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:18
Mara
Mara is offline
Gezond eten, maar als je dat nu nog wil gaan doen ben je wel te laat.

Daar komt bij dat 't grotendeels in je genen zit en je er niks aan kan doen. 1,65 telt niet als minimum ofzo geloof ik, dus kom je ook niet in aanmerking voor een hormoonkuur (had je dan ook al eerder mee moeten beginnen).

Enige optie is om 't te accepteren
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:58
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Wil je een stukkie van mij hebben? Ik heb te veel
Maar je ben nog 16. Mijn oom was toen hij 16 was ook klein, maar nu is hij groter dan mij, dus er is nog hoop. En ik zal het maar zo zeggen: klein maar fijn.
Oud 07-08-2005, 17:22
Morri
Morri is offline
Mijn vader was toen hij ongeveer 14 was 1,40 m. Nu is hij 'gewoon' 1, 82 m ofzo. Dus dat komt vast wel goed, het is ook afhankelijk van de lengte van je ouders.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:53
snoopy
snoopy is offline
jij bent helemaal niet extreem klein. Ik ben 1.61 m. en ik ben ook niet extreem klein. Ja, ik ben vaak de kleinste, maar of dat nou zo erg is? Iémand moet de kleinste zijn.
Oud 07-08-2005, 18:32
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Angmar schreef op 07-08-2005 @ 02:06 :
bestaan er niet van die goeie, oude, simpele tips om te helpen met groeien?! ook al is het maar een paar centimeter! ik ben 16 jaar en 1,65m.. Zal wel extreem klein zijn in de ogen van jullie Nederlanders, giants !

alvast bedankt!

HEY! Er is niets mis met die lengte!!!!!
(ik ben ook niet zo groot, maar ja dat krijg je als je pinda ouders hebt... )

Misschien kun je je laten oprekken in het ziekenhuis.
Oud 07-08-2005, 18:56
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Basketballen en zwemen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 03:16
Hulk
Hulk is offline
véél melk drinken kan uiteindelijk een paar cm schelen, maar daar ben jij een beetje laat mee .
je kunt je botten in je benen laten breken, dan zetten ze die een halce centimeter uit elkaar en laten het weer dichtgroeien. als dat 20 keer gebeurt ben je dus 10 cm langer.

een jongen van mijn school met een groeiziekte slikte groeihormoon en die is ook 10 cm gegroeid.
Oud 08-08-2005, 03:29
Kurogane
Kurogane is offline
je hebt ook een grens waarnaar je lichaam structuur voornamelijk in je gezicht verandert. slik je hgh (eigenlijk dmv injectie) en je blijkt eigenlijk uitgegroeid te zijn (dichte knieschijven enz) dan krijg je alleen een lelijke grote kop van.
maarja je hoort er geen probleem van te maken maar op zich wel interessant natuurlijk. maarja voor de rest moet je vanaf nu dus gezond leven als je dat nog niet deed.
Oud 08-08-2005, 16:30
Oh
Oh is offline
Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken. Ik ben 19 jaar en 1.64 m en heb schoenmaat 38. Soms maakt er wel iemand eens een opmerking maar ahja laat ze zeggen. Just enjoy your life.

Greetz
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:55
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat je met 1.65 m groeihormonen kan krijgen, want zo klein is dat helemaal niet. Daarnaast ben je 16, je kan nog groeien tot je 21ste. Twee meter zal je nooit worden, maar een paar centimeter kunnen er echt nog wel bij komen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 08:50
Verwijderd
Ehm, meisjes die 1.65 helemaal niet klein vinden: een jongen van 1.65 is ongeveer net zoiets als een meisje van 1.50, gezien het feit dat mannen gemiddeld zo'n 15 cm langer zijn dan vrouwen. Oke, extreem is het niet, maar toch

Maar dan nog, ach, wat boeit het? je hebt er bijna niets aan om lang te zijn hoor en inderdaad, het kan goed zijn dat je nog wat groeit. Heb je oudere broers of neven? Hoe lang zijn zij?

edit: een jongen van 1.65 krijgt wel geen groeihormonen, geloof dat je als jongen daarvoor maximaal 1.58 mocht zijn ofzo.

Laatst gewijzigd op 09-08-2005 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 09:44
Kurogane
Kurogane is offline
als je lelijk bent kijk toch niemand naar je of je lang bent of niet.
Oud 09-08-2005, 10:33
Mara
Mara is offline
Trouwens, jongen die ik ken is ook iets va ndie lengte, maar 't is verder wel een leuke jongen met een knap koppie dus alle wat kleinere meiden (en die zijn er zóveel) vallen allemaal in 't katzwijm voor hem
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 13:16
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik snap het wel als je er problemen mee hebt, mijn vriend is 1.66 (schoenmaat 38) en is als kind erg veel gepest, nu heeft hij er geen problemen meer mee.
Zijn schoenmaat is een veel groter probleem!!
Oud 09-08-2005, 16:05
Silent Moon
Silent Moon is offline
Maakt toch helemaal niks uit? Vind ik tenminste, ik ben ook maar 1.60 dus.
Oud 09-08-2005, 16:45
Verwijderd
wat de rest zegt.. tenzij je, naar wat ik begrijp, niet-nederlands bent of je ouders niet maar bv. indonesisch? Zowiezo heb je meer kans niet zo groot te worden als je ouders dat ook niet zijn natuurlijk.. en anders zou ik me maar geen zorgen maken .
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 20:56
wessje
wessje is offline
Hey,

Moet je mee leren leven hoor... ben zelf "maar" 1.76, dus ook niet van de grootste. Heb het er ook een tijdje moeilijk mee gehad, sinds men 16e maar blijven hopen dat ik nog groeide... tevergeefs. Kan zijn dat je nog groeit hoor.. zoals gezegd kijk eens in de familie, maar de kans dat het veel is lijkt mij klein.
Zoals ik zei... proberen mee te leven, of je der nu nog veel over gaat dubben of niet... it won't change.

Meiden moeten je maar nemen zoals je bent... zelf vinden ze het dom dat jongens voor grote borsten kiezen zonder naar de rest te kijken... dus zullen zijn ook wel eerst naar de persoonlijkheid kijken ipv de lengte ... toch?

groeten
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
wessje schreef op 09-08-2005 @ 21:56 :
Hey,

Moet je mee leren leven hoor... ben zelf "maar" 1.76, dus ook niet van de grootste. Heb het er ook een tijdje moeilijk mee gehad, sinds men 16e maar blijven hopen dat ik nog groeide... tevergeefs. Kan zijn dat je nog groeit hoor.. zoals gezegd kijk eens in de familie, maar de kans dat het veel is lijkt mij klein.
Zoals ik zei... proberen mee te leven, of je der nu nog veel over gaat dubben of niet... it won't change.

Meiden moeten je maar nemen zoals je bent... zelf vinden ze het dom dat jongens voor grote borsten kiezen zonder naar de rest te kijken... dus zullen zijn ook wel eerst naar de persoonlijkheid kijken ipv de lengte ... toch?

groeten
Sorry, maar 1.76 m is toch heel normaal? Misschien iets onder het gemiddelde, maar 't is echt een heel normale lengte... Ik ken super veel jongens van rond de 1.75 m... (Niet dat dat iets zegt, maar toch!) TS is 11 cm kleiner, dat is best een verschil.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 21:44
wessje
wessje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-08-2005 @ 21:58 :
Sorry, maar 1.76 m is toch heel normaal? Misschien iets onder het gemiddelde, maar 't is echt een heel normale lengte... Ik ken super veel jongens van rond de 1.75 m... (Niet dat dat iets zegt, maar toch!) TS is 11 cm kleiner, dat is best een verschil.
Misschien wil hij even graag 1m75 zijn als ik 1m85... is voor iedereen anders uiteraard...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 23:41
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-08-2005 @ 09:50 :
Ehm, meisjes die 1.65 helemaal niet klein vinden: een jongen van 1.65 is ongeveer net zoiets als een meisje van 1.50, gezien het feit dat mannen gemiddeld zo'n 15 cm langer zijn dan vrouwen. Oke, extreem is het niet, maar toch

Maar dan nog, ach, wat boeit het? je hebt er bijna niets aan om lang te zijn hoor en inderdaad, het kan goed zijn dat je nog wat groeit. Heb je oudere broers of neven? Hoe lang zijn zij?

edit: een jongen van 1.65 krijgt wel geen groeihormonen, geloof dat je als jongen daarvoor maximaal 1.58 mocht zijn ofzo.
En volgens mij nog jonger? Rond de volwassen leeftijd levert STH niet zo bijzonder veel lengtegroei meer op behalve een aantal "bijwerkingen". En 3cm lengtegroei zou mij geen vergroeide kaak, voorhoofd of handen/voeten waard zijn.
Oud 09-08-2005, 23:44
MTpower
MTpower is offline
Ik zou het niet weten, ik rook nu een jaar of 6, ik zuip als een bezetene, ik doe momenteel niet aan sport, ik eet bijna nooit gezond (drukdrukdruk) en toch ben ik gegroeid tot een lengte van zo'n 1,90m
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 00:05
Kurogane
Kurogane is offline
zal wel aan je ouders te danken/wijten hebben.
Oud 10-08-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
wessje schreef op 09-08-2005 @ 22:44 :
Misschien wil hij even graag 1m75 zijn als ik 1m85... is voor iedereen anders uiteraard...
Tuurlijk, kan, maar 't is nogal.. onredelijk je druk te maken over een lengte die gemiddeld is, imo.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 10-08-2005 @ 00:44 :
Ik zou het niet weten, ik rook nu een jaar of 6, ik zuip als een bezetene, ik doe momenteel niet aan sport, ik eet bijna nooit gezond (drukdrukdruk) en toch ben ik gegroeid tot een lengte van zo'n 1,90m
moet je je voorstellen hoe lang je anders wel niet was geworden dan
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 16:37
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-08-2005 @ 16:59 :
moet je je voorstellen hoe lang je anders wel niet was geworden dan
Volgens de GGD was ik dan 2.11 geworden anders
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 16:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Dan had ik niet zo gezond moet leven, dan was ik wat kleiner geweest. Nu is het te laat!

(Ookal groei ik niet meer sinds 2 jaar en heb ik de lengte die de GGD me had gegeven, niet gehaald. Volgens hen zou ik 1,86 worden ofzo. )
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 07-08-2005 @ 18:53 :
jij bent helemaal niet extreem klein. Ik ben 1.61 m. en ik ben ook niet extreem klein. Ja, ik ben vaak de kleinste, maar of dat nou zo erg is? Iémand moet de kleinste zijn.
Dat heb ik dus ook ja, maar heb er verder geen problemen mee hoor.
Alleen jammer dat alledrie m'n jongere broertjes langer dan mij zijn
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:08
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Angmar schreef op 07-08-2005 @ 02:06 :
ik ben 16 jaar en 1,65m.. Zal wel extreem klein zijn in de ogen van jullie Nederlanders, giants !
ik ben 20 en 1 meter 68
niet te snel klein voelen
samen kunnen we ze wel aan

kleine mensen verenigingen opbouwen tegen grote mensen!!!
Oud 10-08-2005, 20:59
Kurogane
Kurogane is offline
ben jij aziatisch?
Oud 13-08-2005, 12:16
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 10-08-2005 @ 21:59 :
ben jij aziatisch?
@ts / mij?

zou handig zijn als je quote of zou zeggen op wie je reageert
Oud 13-08-2005, 13:15
Ivo
Ivo is offline
Ik ben 19 en 1,65m. 't Houdt niet echt over maar ik heb er geen problemen mee. Ik ben er ook nooit echt mee gepest ofzo en kan wel meer jongens die niet langer zijn als 1 meter 70.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 18:06
Verwijderd
18 en 1,64. Ik vind het tof, dan vinden mensen je schattig en krijg je bier
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 00:28
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 13-08-2005 @ 19:06 :
18 en 1,64. Ik vind het tof, dan vinden mensen je schattig en krijg je bier
Bij meisjes heeft het wel wat als ze onder de 1.75 zijn... maar het moet niet tè worden, zeker gezien mijn grootte

Ik geef overigens niet zo snel drankjes, ben ik te zeeuws voor
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten