Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 14:15
Verwijderd
Will you stay with me, will you be my love
Among the fields of barley
We'll forget the sun in his jealous sky
As we lie in the fields of gold

Zeven maanden, twee weken en drie dagen kon ik hele dagen luisteren naar dat nummer. Nu zet ik godverend de radio uit. Waarom moeten ze juist nu dat vervloekte lied uitzenden, dat kan ik er echt niet bijhebben. Dikke tranen rollen over mijn wangen. Ik kijk in de spiegel. Mijn ogen zijn rood en opgezwollen. Ik draag een oude joggingbroek en een sporttrui. Ik walg van mezelf.

Zeven maanden, twee weken en drie dagen was ik jouw liefje. Die dagen leefde ik in de hemel op aarde. We keken niet naar het nieuws, want daar werden we ongelukkig van. We luisterden naar Fields of Gold. We keken naar elkaar, naar de zon, naar de vogels in de tuin. We keken weg van de echte wereld, creëerden onze eigen wereld waarin alles mooi was. Waarin we gelukkig waren.

Zeven maanden, twee weken en drie dagen geleden begon het sprookje. Prins ontmoet prinses. Prins wordt verliefd op prinses. The whole story. Maar ons sprookje kende geen heksen of gemene stiefmoeders. Nee, ons sprookje was voorbestemd om te lukken. Dachten we.

Zeven maanden, twee weken en drie dagen leefden we lang en gelukkig. Zoals het een echt sprookjespaar beaamt. In ons eigen drie kamer paleis, negen hoog.

Zeven maanden, twee weken en drie dagen later. Dinsdag negen augustus. Hersenbloeding. Weg prins. Einde sprookje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2005, 14:34
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
i love it.

echt waar, ik werd vanaf woord een gegrepen.
zie je wel, je kán het!

prachtig.
niks om op aan te merken.
ik zou willen dat ik zo schreef.

liefs.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:50
Verwijderd
Ik vind het nogal cliché. Ik heb geen origineel stukje gelezen, behalve dan de laatste alinea, maar dat vond ik niet erg passend of mooi. Een beetje een cliché-U2-stukje dus, imo... De manier van schrijven is zeker wel goed, alleen het onderwerp vind ik dus minder
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:52
Broeder
Broeder is offline
Het is allemaal heel rot voor jou en die Peen, maar al die stukje-cursief-en-dan-drama-of-quasi-grappigs en die complimentjes over en weer komen me een beetje m'n strot uit. Er zit wel eens een aardige zin of metafoor tussen maar houdt het ook wel op. Maar goed, ik ben verder ook niet wijs hoor
Oud 09-08-2005, 14:53
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
Broeder schreef op 09-08-2005 @ 15:52 :
Het is allemaal heel rot voor jou en die Peen, maar al die stukje-cursief-en-dan-drama-of-quasi-grappigs en die complimentjes over en weer komen me een beetje m'n strot uit. Er zit wel eens een aardige zin of metafoor tussen maar houdt het ook wel op. Maar goed, ik ben verder ook niet wijs hoor
<3
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 09-08-2005 @ 15:52 :
Uhu, dat eerste viel me ook op. 't Is telkens een beetje een herhaalde formule, dat is op zich niet slecht, maar 't maakt het ook niet origineel of beter. Probeer eens iets anders, niet telkens zo'n stukje-cursief-en-dan-drama-of-quasi-grappige stukjes
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:01
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-08-2005 @ 15:55 :
Uhu, dat eerste viel me ook op. 't Is telkens een beetje een herhaalde formule, dat is op zich niet slecht, maar 't maakt het ook niet origineel of beter. Probeer eens iets anders, niet telkens zo'n stukje-cursief-en-dan-drama-of-quasi-grappige stukjes
Zeker aangezien ze allebei precies hetzelfde doen. Schrijf dan een aantal van die "verhaaltjes" kies de beste uit en plaats die hier. Anders wordt dit net mijn lj-vriendenlijst
Oud 09-08-2005, 15:05
Verwijderd
Uhm, dit is mijn eerste verhaaltje sinds een tijdje weer.
En normaal gesproken doe ik het nooit op deze manier.
Dus ik snap je punt niet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:09
Broeder
Broeder is offline
Ik doelde ook meer op de grappig-bedoelde schrijfstijl. Ik heb namelijk wel vaker stukjes gelezen. Over strand enzo.
Oud 09-08-2005, 15:14
Verwijderd
Gelukkig lag ik wel helemaal in een deuk door jouw verhaaltje over je taartschep .
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:17
Broeder
Broeder is offline
Onderwerp veranderen vind ik ook altijd wel gaaf. Maar ik lag ook niet dubbel om mijn "verhaal". Maar dat was ook een weddenschap en niet met serieuze ik-schrijf-leuk-intentie gemaakt.
Oud 09-08-2005, 15:56
Verwijderd
Echt een heel mooi verhaal!
Mooi hoe je dat doet, telkens een alinea kleiner maken, zonder dat het vervelend is. Ook vind ik het 'leuk' hoe je de lezer laat denken aan een break-up, terwijl het gaat om een dood.
Heel mooi, het raakt me.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 13:14
Verwijderd

Cliché, misschien. Nooit een verhaal met deze vorm tegengekomen though. Valt me niet tegen van je, Mijns. !
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 13:52
joes
joes is offline
Ik vind het een heel interessant verhaal. Het heeft iets af van een gedicht maar dan in verhaal vorm zegmaar. De manier van een gebeurtenis neer zetten met telkens de tijd als begin. Mooi maar ik vind het eind niet mooi, jammer een beetje eigenlijk. Omdat het zo plotseling is. zo om te schokken maar toch te abrupt
Oud 11-08-2005, 18:54
Nienna*
Nienna* is offline
Ik vind het einde juist wel mooi! Vooral dat "Einde sprookje."

Naar ik begrijp is dit je dus echt overkomen?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 22:24
Anki
Anki is offline
Mooi en aangrijpend..
echt gebeurd?
Oud 12-08-2005, 11:40
Verwijderd
Bedankt iedereen!
En wees gerust, het is niet echt gebeurd.

Al vind ik het ergens stiekem wel cool dat het zo leek, ondanks dat het dus niet zo is, uh ja. Hihi.

Laatst gewijzigd op 12-08-2005 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 12:33
Anki
Anki is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 12-08-2005 @ 13:40 :

Al vind ik het ergens stiekem wel cool dat het zo leek, ondanks dat het dus niet zo is, uh ja. Hihi.
gekkie
Oud 13-08-2005, 22:31
Nijn*
Nijn* is offline
Mooi geschreven, rakend. (Laat ik Fields of Gold nou een prachtig nummer vinden.. )..Maar mooi, zusje, mooi..
Reageren

Regels voor berichten