Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2005, 12:54
Verwijderd
Hallo,

Ik heb een paar weken terug het domein van mijn vader's laptop veranderd naar een werkgroep, om in ons netwerk te komen. Nu wil ik het weer terug veranderen, maar wil dit niet, omdat het domein niet beschikbaar is. Hoe kan ik zonder beschikbaarheid van het domein toch het domein terugzetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2005, 12:55
Rieno
Rieno is offline
niet

moet je wachten tot die laptop weer bij het domein is en dan maar weer proberen.

werklaptop?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Rieno schreef op 10-08-2005 @ 13:55 :
niet

moet je wachten tot die laptop weer bij het domein is en dan maar weer proberen.

werklaptop?
Ja, werklaptop.

Waarom zou het niet kunnen?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:44
Verwijderd
Omdat een gewoon werk station niet zomaar een domein kan aanmaken
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 10-08-2005 @ 14:02 :
Ja, werklaptop.
Als iemand dat bij ons op het werk zou proberen krijgt die een geweldige uitbrander.

Je gaat niet prutsen met apparatuur van de zaak!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 10-08-2005 @ 14:44 :
Omdat een gewoon werk station niet zomaar een domein kan aanmaken
Zijn er geen "domein emulators" die ik op de laptop kan draaien, en dat ik dan de naam van het domein naar 127.0.0.1 kan laten verwijzen (m.b.v. hosts bestand), tijdelijk, zodat Windows 2000 het domein accepteert. En dat ik dan later de verwijzing naar 127.0.0.1 in het hosts bestand verwijder?

Of dat ik via een aanpassing in het register het domein in kan stellen.

Lijkt me zeker niet onmogelijk, aangezien normaal ook alles gewoon werkt zonder dat er een verbinding met het domein gemaakt kan worden.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 16:16
Verwijderd
We hebebn eht niet over een domeinnaampje ofzo he..
Maar over een domainserver met tree en het hele gezeik.. Enige mogelijkheid is om domainserver te installeren waarvoor je een server Windows (2000/2003) nodig hebt...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:37
phoxetis
phoxetis is offline
vergeten jullie niet een héél klein detail:

je hebt een domain-beheerderswachtwoord nodig om het domein op te mógen.

aan de andere kant staat die computer namelijk ook geregistreerd.

succes
Oud 13-08-2005, 22:55
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 10-08-2005 @ 17:16 :
We hebebn eht niet over een domeinnaampje ofzo he..
Maar over een domainserver met tree en het hele gezeik.. Enige mogelijkheid is om domainserver te installeren waarvoor je een server Windows (2000/2003) nodig hebt...
Nee, ik heb het niet over een domeinnaam.

Of misschien is er een mogelijkheid door het register aan te passen. Lijkt me wel dat die er is. Alleen is die methode niet te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 22:57
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 10-08-2005 @ 22:37 :
vergeten jullie niet een héél klein detail:

je hebt een domain-beheerderswachtwoord nodig om het domein op te mógen.

aan de andere kant staat die computer namelijk ook geregistreerd.

succes
Je steekt er wel een beetje de gek mee, maar het gaat er niet om dat ik aangemeld word bij een domein. Het gaat erom dat de laptop ingesteld staat om met desbetreffende domein verbinding te maken. Kan het niet, dan kan het niet (verbinding maken). Dat is ook niet de bedoeling! Hij moet alleen weer verbinding maken met het domein wanneer deze weer in het netwerk van m'n vader's werk staat.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 22:59
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
12Trix schreef op 13-08-2005 @ 23:55 :
Nee, ik heb het niet over een domeinnaam.

Of misschien is er een mogelijkheid door het register aan te passen. Lijkt me wel dat die er is. Alleen is die methode niet te vinden.
Wat jij denkt is dat die naam gewoon even in te voeren is....dit is dus NIET zo. Om de laptop weer te laten denken dat ie op een domein zit ipv een werkgroep, moet dat ding aan het desbetreffende domein gehangen worden. Het duurt niet voor niks een tijdje voor die naam geaccepteerd wordt als ie eenmaal aan het domein hangt...er moeten meer dingen worden veranderd dan alleen even een tekstveldje.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Rieno schreef op 13-08-2005 @ 23:59 :
Wat jij denkt is dat die naam gewoon even in te voeren is....dit is dus NIET zo. Om de laptop weer te laten denken dat ie op een domein zit ipv een werkgroep, moet dat ding aan het desbetreffende domein gehangen worden. Het duurt niet voor niks een tijdje voor die naam geaccepteerd wordt als ie eenmaal aan het domein hangt...er moeten meer dingen worden veranderd dan alleen even een tekstveldje.
Waarom kan het dan dat Windows nog steeds denkt dat hij op een domein zit, terwijl hij niet in een domein zit? (als hij als domein is ingesteld, maar geen verbinding heeft)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 23:03
Verwijderd
Had ik een backup van het register gemaakt en eventuele bestanden, dan had ik hem volgens mij wel op "domein modus" terug kunnen zetten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 08:29
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
12Trix schreef op 14-08-2005 @ 00:01 :
Waarom kan het dan dat Windows nog steeds denkt dat hij op een domein zit, terwijl hij niet in een domein zit? (als hij als domein is ingesteld, maar geen verbinding heeft)
als je het domein nog ziet staan bij het aanmelden bij windows heb je gewoon je netwerkinstellingen verkeerd staan... dan is-ie niet afgekoppeld van het domein namelijk
Oud 14-08-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 14-08-2005 @ 09:29 :
als je het domein nog ziet staan bij het aanmelden bij windows heb je gewoon je netwerkinstellingen verkeerd staan... dan is-ie niet afgekoppeld van het domein namelijk
Ik geloof dat je me verkeerd begrijpt. Hij is namelijk wel afgekoppeld van het domein.

Maar goed, laat maar zitten. Dan koppelt m'n vader 'm wel op 't werk aan het domein.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten