Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2005, 11:50
evanescence
evanescence is offline
Hoeveel kilo koffer mag je meeslepen in het vliegtuig?? en is er ook een limiet aan je handbagage? (lijkt me wel logisch maar gewoon een rugzakje mag toch wel? of gaan ze die ook wegen?)
Oud 15-07-2005, 11:54
Verwijderd
Ligt er aan waar je heen gaat, volgens mij.

Ik ga binnenkort naar Zweden en volgens mij mag ik 20 kg meenemen in mijn koffer. Bij handbagage zijn de afmetingen belangrijker dan het gewicht, volgens mij. Een rugzakje wegen ze volgens mij niet.

Wij kregen bij onze tickets een blaadje waar oa het maximum gewicht op stond, maar het is vast ook te vinden op bv. http://www.schiphol.nl/ .
Oud 15-07-2005, 11:57
Princesita
Princesita is offline
Probeer het vantevoren via een website ofzo op te zoeken. Bij die goedkope maatschappijen als Ryanair mag je minder meenemen. Tenminste, ik vloog vorig jaar met Ryanair van Spanje naar Nederland, en toen kwam ik op t vliegveld, met allemaal extra spullen die ik vast meenam (mijn ouders bleven daar nog ff) en toen kon ik weer mn halve koffer meegeven aan mijn ouders. Anders betaal je iets van 8 euro per kilo extra, niet echt handig.
Oud 15-07-2005, 12:01
evanescence
evanescence is offline
"Dit gewicht staat vermeld aan de binnenzijde van uw ticket"

Binnenkort krijg ik de ticket dus dan zal ik het wel weten tnx voor de tips
Oud 15-07-2005, 12:04
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Naar Rhodos en Mallorca was het idd 20 kg. Handtas 5 kilo.
Handtas werd bij mij ook gewogen, maar op zich doen ze er niet heel moeilijk over als je maar paar kilo boven zit (tenminste heb ik gehoord)

Maar ik zou dan niet doen, stel je voor dat het toch niet mag ofzo
Oud 15-07-2005, 13:44
Verwijderd
reistas 20 kilo
hansbagage 5

en als je eroverheen gaat moet je extra betalen geloof ik.
Oud 15-07-2005, 15:17
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Anneka schreef op 15-07-2005 @ 14:44 :
reistas 20 kilo
hansbagage 5

en als je eroverheen gaat moet je extra betalen geloof ik.
ik zat vorige week op 24,3 kg. maar hoefde niks bij te betalen, omdat de man achter de balie zo vriendelijk was om er wat mee te sjoemelen.
Oud 15-07-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
.Pure schreef op 15-07-2005 @ 16:17 :
ik zat vorige week op 24,3 kg. maar hoefde niks bij te betalen, omdat de man achter de balie zo vriendelijk was om er wat mee te sjoemelen.
nja dan heb jij geluk gehad, je hoort soms verhalen dat mensen gewoon bagage in Nederland moeten laten of op de vakantiebestemming of extra moeten dokken.
Ik zou trouwens een paar kilo minder meenemen dan 20, voor als je nog iets koopt op vakantie.
Oud 15-07-2005, 15:44
Sartre
Sartre is offline
Bij de meeste maatschappijen is het inderdaad 20 kg. Als je met meer personen reist probeer dan niet meer dan 33 kg. in één koffer te proppen, dat wordt niet geaccepteerd bij de check in.
Oud 15-07-2005, 22:08
@Moon
@Moon is offline
Bij de meeste 20kg, maar naar sommige plaatsen (bv. naar Hong Kong) en afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij mag je zelfs 30 kg meenemen.
Oud 16-07-2005, 13:30
Verwijderd
Het is wel duidelijk dat TS voor de eerste keer gaat vliegen, is het niet?
Oud 16-07-2005, 23:18
Sithan
Sithan is offline
Als je met een groep gaat heffen de gewichten vaak elkaar op dus dan is er sowieso weinig gezeur als een koffer bijv 24 is en de de ander weer 16 of zo...handbagage is nog nooit gecheckt op gewicht bij mij iig...

Heerlijk die vakantiezenuwen of niet
Oud 17-07-2005, 00:11
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-07-2005 @ 14:30 :
Het is wel duidelijk dat TS voor de eerste keer gaat vliegen, is het niet?
is dat zo erg dan?

moet toch ooit de eerste keer zijn...
Oud 17-07-2005, 10:46
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik ga woensdag naar Isla Margarita en mag een koffer van 20 kg en 8 kg aan handbagage meenemen.

@ TS, waarschijnlijk bedoelt PP dat je allemaal topics opent met vragen waar je niet druk over maakt als je vaker hebt gevlogen.
Oud 17-07-2005, 11:40
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 17-07-2005 @ 11:46 :
Ik ga woensdag naar Isla Margarita en mag een koffer van 20 kg en 8 kg aan handbagage meenemen.

@ TS, waarschijnlijk bedoelt PP dat je allemaal topics opent met vragen waar je niet druk over maakt als je vaker hebt gevlogen.
I know...maar kwam over alsof het stom was dat ik voor eerst ga vliegen...
Oud 25-07-2005, 10:09
HybridTheory
HybridTheory is offline
Normaal gesproken 20 kilo, in Noord Amerika wordt niet met kilos gerekent, maar daar mag je 2 stuks bagage meenemen .
Als je meer dan 20 kilo mee wilt nemen kan je van te voren aanvragen, het ligt er ook aan waar je naartoe gaat, dan is het maximum 30 kilo .
Over een paar kilos meer wordt over het algemeen niet zo moeilijk gedaan bij de incheckbalies .
Oud 25-07-2005, 10:39
Gothic
Gothic is offline
als je met meer mensen reist, mag je ook meer meenemen als een ander minder meeneemt...
Oud 27-07-2005, 16:58
Apomes
Apomes is offline
Als je +20 kilo bij hebt, hangt het van allerlei factoren af of je moet bij betalen al dan niet:

- is het vliegtuig vol?
- humeur van de man/vrouw
- reizen in groep?

Vorig jaar toen ik naar Griekenland ben geweest voor 14 dagen mochten we 25 kilo meenemen, ik ging naar daar met 27 kilo en kwam terug met 34 kilo en ik heb niets moeten bij betalen . Anders kan dat gemakkelijk oplopen tot 25 à 50 euro per extra kilo
Oud 30-07-2005, 13:40
vrijgezel
vrijgezel is offline
ik had dit jaar de heenreis 21 kilo en de terugreis 22,5 maar vriendin van mij had onder de 20 en het word bij elkaar op geteld en samen hadden we terugreis 39...
Oud 30-07-2005, 19:31
amor
amor is offline
Bij de meeste maatschappijen mag je maar 20 kg meenemen. Vaak bij verre reizen mag je meer meenemen 30 kg of zelfs 2 keer 32kg maar dat is echt afhankelijk van de vliegmaatschappij. Handbaggage wordt vrijwel nooit gewogen, als je erg pech hebt dus wel. Ik mocht toen ik in december wegging maar 20 kg gewoon en 7 handbagage meenemen. Op de heenweg was mn hadbagage 12 kg en op de terug weg meer dan 15 en geen problemen mee gehad. Ik had als tas zo'n kleine handbagage trolley
Oud 31-07-2005, 07:38
Roos
Roos is offline
Als je samen incheckt met iemand met een lichte koffer, mag je altijd meer meenemen.

En vergeet niet dat je koffer op de terugweg altijd zwaarder is dan op de heenweg.
Oud 31-07-2005, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2005 @ 08:38 :
Als je samen incheckt met iemand met een lichte koffer, mag je altijd meer meenemen.

En vergeet niet dat je koffer op de terugweg altijd zwaarder is dan op de heenweg.
juist niet
mijn moeder neemt bv op vakantie allerlei etenswaren mee in haar koffer (hagelslag, crackers etc) voor de eerste dag als je nog niet naar de winkel kan oid

dat neem je niet mee op de terugweg

maar, mocht je echt op 'shop' vakantie gaan en kilo's wegende souvenirs gaan meenemen, tja
Oud 05-08-2005, 19:08
Verwijderd
Hangt er idd vanaf met welke maatschappij je vliegt en waar heen.

Naar Amerika is iig de afmeting van je koffer het belangrijkste. Als het groter is dan de normale afmeting moet je bijbetalen. Gewicht maakte niet uit. Wij hadden 5 koffers van ongeveer 25/30 kilo.
Oud 06-08-2005, 17:14
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik vloog met condor naar toronto en ik mocht 2 x 23 kg meenemen en mjin handbagage mocht 6 kg zwaar zijn ( alleen dat heeft niemand gewogen )

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 17:17.
Advertentie
Oud 07-08-2005, 08:24
Verwijderd
Handbagage is niet echt handig om dat heel zwaar te laten zijn, daar zijn die bakjes waar het in moet niet op berekend. Als het onder de stoel voor je kan, dan kan het natuurlijk wel wat zwaarder zijn, maar dan nog zal 5 kg niet voor niets zijn (zelf vind ik 5 en meer dan 15 toch wel een heel behoorlijk verschil).

Wij hadden vorige week een tas handbagage van 7 kg en die 'moest' in het ruim, omdat ie te zwaar was (ze wogen hem op het vliegveld - wij wisten niet eens hoe zwaar ie was). En met koffers hadden we in totaal ook een kilo of 6 overgewicht...was gelukkig geen probleem.
Oud 07-08-2005, 11:03
Verwijderd
Meestal kan mag je 10 kilo overgewicht hebben in je koffers (dus 30) en dan is er niets aan de hand.
Oud 08-08-2005, 17:59
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-08-2005 @ 12:03 :
Meestal kan mag je 10 kilo overgewicht hebben in je koffers (dus 30) en dan is er niets aan de hand.
precies, voor alles wat daarboven zit betaal je extra en handbagage mag 8 KG zijn
Oud 09-08-2005, 12:58
Verwijderd
Zou het ook niet wat per maatschappij (of misschien wel per vliegtuig) verschillen? Onze handbagage (6,8 kg) moest dus het ruim in ivm overgewicht.
Oud 09-08-2005, 15:27
Kali
Kali is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-08-2005 @ 13:58 :
Zou het ook niet wat per maatschappij (of misschien wel per vliegtuig) verschillen? Onze handbagage (6,8 kg) moest dus het ruim in ivm overgewicht.
Hangt ook beetje af van de overtuigkracht, als ik met mijn ouders reis ( 3 - maal per jaar ongeveer naar azie) dan hebben wij 3 grote reistassen mee , en als handbagage 2 trolleys en een toiletzak , waarbij de trolleys medicijnen bevatten en videocamera en fototoestel en dus duidelijk met ene overgewicht te kampen hebben, maar wanneer ze zeggen dat het het ruim in moet laten ze meestal de trolleys toch toe (misschien ook omdat ze anders aangeklaagd worden als er ook maar iets kapot zou gaan) hoe dan ook het hangt inderdaad van eprsoon tot persoon en maatschappij tot maatschappij af en van jezelf ook...
Oud 09-08-2005, 15:31
Verwijderd
Bij ons zaten er slaapzakken, wat kleren en een paar boeken in, was dus verder niet zo heel erg dat het het ruim in moest.

Met medicijnen lijkt het me toch wat anders (ik neem iig aan dat het om meer en andere dingen dan alleen wat paracetamol oid gaat)...als dat het ruim in gaat, dan lijkt de kans dat er iets mis mee gaat me vrij groot...
Oud 09-08-2005, 16:14
Kali
Kali is offline
Bwa het ging eerder om de reisapotheek , in azie moet je toch zowat een kleine huisapotheek meehebben voor de zekerheid, dus inderdaad als valies verloren gaat , of later toekomt, zit je zonder medicijnen ( en aangezien onze bagage er niet zo heel vaak van de eerste keer bij is...)
Oud 10-08-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-08-2005 @ 16:31 :
Bij ons zaten er slaapzakken, wat kleren en een paar boeken in, was dus verder niet zo heel erg dat het het ruim in moest.

Met medicijnen lijkt het me toch wat anders (ik neem iig aan dat het om meer en andere dingen dan alleen wat paracetamol oid gaat)...als dat het ruim in gaat, dan lijkt de kans dat er iets mis mee gaat me vrij groot...
Waarom neem je slaapzakken en kleren mee in je handbagage?
Oud 11-08-2005, 06:59
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 10-08-2005 @ 15:26 :
Waarom neem je slaapzakken en kleren mee in je handbagage?
Omdat ze niet meer in de andere bagage pasten en we daarbij ook al aan de 40 kilo in totaal zaten (en we verder maar een tas van 5 kilo hadden als handbagage - dus namen we een tweede tas als handbagage mee, alleen dus met slaapzak en wat kleren, die moesten toch ook mee)?
Oud 12-08-2005, 10:31
Fleurop
Fleurop is offline
Ik ging met Transavia dit jaar en we mochten 20 kilo aan bagage mee nemen (per persoon).
Toen we bij de incheckbalie waren en de koffers gewogen werden zaten we samen (vriendin en ik) aan 45 kilo.
We kregen toen te horen dat Transavia 2 kilo per persoon extra gaf en over die andere kilo deden ze niet moeilijk.
Oud 13-08-2005, 23:21
alanis
alanis is offline
Ik ga met Ryanair naar Ierland. Voor tien maanden.

Mag maar 15 kg meenemen, en 10 kg handbagage....

Dus dat word veel in Ierland kopen!!
Oud 14-08-2005, 07:25
Verwijderd
Citaat:
alanis schreef op 14-08-2005 @ 00:21 :
Ik ga met Ryanair naar Ierland. Voor tien maanden.

Mag maar 15 kg meenemen, en 10 kg handbagage....

Dus dat word veel in Ierland kopen!!
En dat gooi je weer weg als je terug gaat...?
Of hoop je dat je dan meer mee mag nemen?
Oud 14-08-2005, 10:29
fractuur
fractuur is offline
Handbagage gaat ook vaak met afmetingen, dat wordt volgens mij niet zo vaak gewogen. Even wat zware dingen in je handbagage doen dus.
Oud 14-08-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-08-2005 @ 07:59 :
Omdat ze niet meer in de andere bagage pasten en we daarbij ook al aan de 40 kilo in totaal zaten (en we verder maar een tas van 5 kilo hadden als handbagage - dus namen we een tweede tas als handbagage mee, alleen dus met slaapzak en wat kleren, die moesten toch ook mee)?
Maar die hadden dan toch ook in de koffers gekund?
tenzij je niet wist dat je meer dan 40 kilo mag meenemen
Oud 15-08-2005, 14:35
alanis
alanis is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-08-2005 @ 08:25 :
En dat gooi je weer weg als je terug gaat...?
Of hoop je dat je dan meer mee mag nemen?
Nee. Ik vraag of mijn vriendje even komt en niks voor zichzelf meeneemt, dan kan hij wat voor mij meenemen.
Ticket kost toch bijna niks. Verder vraag ik elke keer als hij naar mij komt (elke maand) of hij iets mee neemt. Komt wel goed...
Oud 15-08-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-08-2005 @ 21:01 :
Maar die hadden dan toch ook in de koffers gekund?
tenzij je niet wist dat je meer dan 40 kilo mag meenemen
Ik had zo iets van: "dat max. gewicht is vast niet voor niets".
(En eigenlijk zaten we ook daarbij al over de 40 kg, dus ja. )
Advertentie

Regels voor berichten