Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2005, 14:54
levi's
levi's is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 13-08-2005 @ 15:24 :
Israeliers zijn de beste bulldozerchauffeurs.
Oud 13-08-2005, 15:10
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 13-08-2005 @ 15:24 :
Israeliers zijn de beste bulldozerchauffeurs.
Haha.
Oud 13-08-2005, 16:38
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-08-2005 @ 15:20 :

palestijnen willen dat.
Echt?
Oud 13-08-2005, 19:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 13-08-2005 @ 17:38 :
Echt?
ze (de pal. autoriteiten) zijn bang voor ruzie erover.
Oud 13-08-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 13-08-2005 @ 15:11 :
Wat gebeurt er eigk met die huizen? Mogen de Palestijnen die gewoon hebben?
Nee, die worden vernietigd. De belangrijkste reden natuurlijk is dat het voor de Palestijnen een inefficiënte vorm van woningbouw is: te rijk, te ruim, et cetera. Dat worden dus gewoon flats. Ten tweede is het ook emotioneel, immers het is voor de verdreven kolonisten ook niet bepaald fijn om te zien hoe je aartsvijand in je huis woont en van je faciliteiten gebruik maakt. Dan nog liever tegen de vlakte.
Oud 13-08-2005, 20:47
0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-08-2005 @ 15:20 :
nee, die worden gesloopt.

palestijnen willen dat.
Ja vast..
Oud 13-08-2005, 21:24
levi's
levi's is offline
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 13-08-2005 @ 21:47 :
Ja vast..
lees de topic door voor je zo'n reactie geeft
Oud 13-08-2005, 23:31
0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
levi's schreef op 13-08-2005 @ 22:24 :
lees de topic door voor je zo'n reactie geeft
Ha ha nee.
Oud 14-08-2005, 20:29
para siempre
para siempre is offline
Je hoeft het topic niet te lezen om te weten dat het om ja-nee-janee!!!!! gaat...
Oud 14-08-2005, 22:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
para siempre schreef op 14-08-2005 @ 21:29 :
Je hoeft het topic niet te lezen om te weten dat het om ja-nee-janee!!!!! gaat...
dat geldt in dit geval niet.

AFfijn:

Joodse jongeren demonstreren voor vrede
Uitgegeven op 14 augustus 2005 om 22:14 uur

(Novum) - Onder de leus 'Steun de meerderheid' organiseert jongerenorganisatie CiJO van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) een demonstratie in Amsterdam. De joodse jongeren staan maandag vanaf 12.00 uur met een doek van 4 bij 6 meter op het Leidseplein. Dat meldt woordvoerder Nathan Bouscher zondag.

Het doek bestaat uit een groene en een blauwe helft, gescheiden door een zwarte balk. De kleur groen symboliseert de Palestijnse staat, blauw de staat Israël. "Twee volken, twee staten in vrede en veiligheid", is de boodschap van de vlag. De zwarte balk drukt volgens Bouscher het belang van een duidelijk grens tussen beide staten uit. "Zo'n grens is een garantie voor het voortbestaan van de staat Israël in een vijandige omgeving", zegt Bouscher.

CiJO maakt eind augustus een reis naar Israël en wil dan de vlag aanbieden in de Knesset, het Israëlische parlement. "De meerderheid van de Israëlische bevolking is voor terugtrekking uit de bezetten gebieden en voor vrede. Met de Nederlands handtekeningen willen we die mensen een hart onder de riem steken", laat de woordvoerder weten.

De organisatie heeft bewust gekozen voor een eenzijdige actie en geen samenwerking gezocht met een Palestijnse organisatie. "We vinden het belangrijk om als joodse organisatie te laten zien dat we voor vrede zijn", volgens Bouscher.

CiJO steunt de ontruiming van de nederzettingen in de bezette gebieden door Israël 'van harte'. Zij ziet dat proces als een belangrijke stap in het vredesproces. Volgens Bouscher is het een stap 'die eindelijk weer een impuls aan het vredesproces kan geven'.
http://nieuws.nl/bericht/4/40046

Oud 15-08-2005, 04:00
McCaine
McCaine is offline
Een groep Amerikaanse zakenlieden heeft trouwens de Israëlische landbouwers, die weigerden te vertrekken, uitgekocht voor 14 miljoen dollar zodat ze de kassen etc. heel zouden laten voor de Palestijnse bewoners na hen
Oud 15-08-2005, 12:17
Verwijderd
Ik begrijp trouwens wel dat ze die huizen afbreken. maar gebouwen als ziekenhuizen en scholen kunnen ze toch wel laten staan?
Oud 15-08-2005, 13:39
Gatara
Gatara is offline
Gosh, ik hoop toch zo dat die Hamas geelimineerd gaat worden!

"In Gaza-Stad hing de radicale Palestijnse beweging Hamas spandoeken op die de terugtrekking toeschrijven aan de aanslagen op Israëliërs. ,,Het bloed van martelaren heeft gezorgd voor de bevrijding", stond er op een van de spandoeken."
http://nieuws.nl/bericht/5/60639
Oud 15-08-2005, 14:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2005 @ 14:39 :
Gosh, ik hoop toch zo dat die Hamas geelimineerd gaat worden!

"In Gaza-Stad hing de radicale Palestijnse beweging Hamas spandoeken op die de terugtrekking toeschrijven aan de aanslagen op Israëliërs. ,,Het bloed van martelaren heeft gezorgd voor de bevrijding", stond er op een van de spandoeken."
http://nieuws.nl/bericht/5/60639
In zekere zin hebben ze wel gelijk; als er geen veiligheidsrisico's (of de bijkomende kosten) eraan vast zaten neem ik aan dat Israel een stuk langzamer bereid was geweest zich terug te trekken.

Aan de andere kant zijn er ook andere redenen, zoals bijvoorbeeld de demografische druk. In ieder geval zal Israel bij aanhoudende dreiging uit de Gazastrook (Qassamraktteb en dergelijke) zich genoodzaakt zien het gebied weer in te nemen.
Oud 15-08-2005, 15:00
Gatara
Gatara is offline
als er geen "martelaren" waren gestorven dan was er al lang een staat voor iedereen.

maar die shitlui wisten het steeds weer te verzieken.

stomme zet btw van israel om ooit die lui te steunen (want zo zouden ze de PA dwars liggen). Imo de stomste zet ooit.
Oud 15-08-2005, 15:55
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2005 @ 16:00 :
als er geen "martelaren" waren gestorven dan was er al lang een staat voor iedereen.

maar die shitlui wisten het steeds weer te verzieken.

stomme zet btw van israel om ooit die lui te steunen (want zo zouden ze de PA dwars liggen). Imo de stomste zet ooit.
Tja, van allebei de kanten is het flink verziekt

Maargoed, voorzover ik weet is de wens naar twee staten bij Israel pas ontstaan (tenminste, bij Likud)toen ze wisten dat ze door de arabieren eruit zouden worden geneukt.
Oud 15-08-2005, 16:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nee, de stomste zet van Israël was om vanaf 1967 'kolonisten' toestemming te geven om Palestijns grondgebied te bezetten.
Oud 15-08-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-08-2005 @ 17:31 :
Nee, de stomste zet van Israël was om vanaf 1967 'kolonisten' toestemming te geven om Palestijns grondgebied te bezetten.
Oud 15-08-2005, 19:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 15-08-2005 @ 16:55 :
Tja, van allebei de kanten is het flink verziekt

Maargoed, voorzover ik weet is de wens naar twee staten bij Israel pas ontstaan (tenminste, bij Likud)toen ze wisten dat ze door de arabieren eruit zouden worden geneukt.
er

dat idee bestond al in 1948
Oud 15-08-2005, 20:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2005 @ 20:05 :
er

dat idee bestond al in 1948
Ja ok, maar eenzijdig een staat uitroepen zonder grenzen helpt daar niet echt aan mee ;/
Oud 15-08-2005, 21:34
levi's
levi's is offline
Morgen de laatste dag dat de kolonisten de kans krijgen om uit hun huis te gaan. Anders worden ze met fysieke kracht eruit gehaald. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Er zullen altijd een paar honderd extreem gelovigen zijn die niet weg zullen gaan. Ben benieuwd wat daar mee zal gaan gebeuren.
Oud 15-08-2005, 21:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 15-08-2005 @ 21:00 :
Ja ok, maar eenzijdig een staat uitroepen zonder grenzen helpt daar niet echt aan mee ;/
eenzijdig was het niet

maar goed, laten we niet weer die oude koeien de stal uithalen. Daar help je de toekomst echt niet mee op dit moment.
Oud 15-08-2005, 21:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
levi's schreef op 15-08-2005 @ 22:34 :
Morgen de laatste dag dat de kolonisten de kans krijgen om uit hun huis te gaan. Anders worden ze met fysieke kracht eruit gehaald. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Er zullen altijd een paar honderd extreem gelovigen zijn die niet weg zullen gaan. Ben benieuwd wat daar mee zal gaan gebeuren.
ik hoop geen escalatie
Oud 16-08-2005, 00:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik weet niet hoe het eraan zal toegaan als de tijd voor de 'kolonisten' verstreken is om vrijwillig weg te gaan, maar ik zorg dat ik een biertje koud heb liggen als ik ernaar ga kijken op het Journaal.
Oud 16-08-2005, 00:21
Verwijderd
Ja, het feest gaat over ruim een etmaal echt beginnen
Oud 16-08-2005, 00:25
levi's
levi's is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-08-2005 @ 01:20 :
Ik weet niet hoe het eraan zal toegaan als de tijd voor de 'kolonisten' verstreken is om vrijwillig weg te gaan, maar ik zorg dat ik een biertje koud heb liggen als ik ernaar ga kijken op het Journaal.
Ik kijk dan liever naar CNN
Oud 16-08-2005, 00:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
levi's schreef op 16-08-2005 @ 01:25 :
Ik kijk dan liever naar CNN
Nah, Amerikaans, dus te pro-Israëlisch.
Oud 16-08-2005, 00:28
Gatara
Gatara is offline
ik snap niet wat er zo'n entertainment waarde aan een mogelijke burgeroorlog is

ziek
Oud 16-08-2005, 00:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-08-2005 @ 01:28 :
Nah, Amerikaans, dus te pro-Israëlisch.
right

je hebt duidelijk geen CNN gekeken de laatste paar maanden.
Oud 16-08-2005, 00:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-08-2005 @ 01:28 :

ziek
Ik vind het wel leuk... beetje een stel achterlijke extremistische illegale land-stelende joden bruut verwijderen van geroofd grondgebied. Let's get the party started!

*schrijft briefje* 'Niet vergeten bier koud te leggen.' Zo.
Oud 16-08-2005, 00:36
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar...1% van historisch Palestina wordt 'teruggegeven'. Israël houdt de controle over het luchtruim, de landsgrenzen, de zee en kan de Gaza in en uit met soldaten, wanneer ze het willen. Intussen is ook de Palestijnse zeehaven vernietigd ( bekostigd door Nederland!) en bouwt Israël rustig nederzetting door op de Westelijke Jordaanoever. Dus van die pijpekrullen zijn we nog lang niet af.
Oud 16-08-2005, 00:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Inderdaad, Ras! Nu de rest nog (al lijkt me 1% wel erg overdreven). Nu eerst de Westelijke Jordaanoever, misschien een gedeelte van Jeruzalem. We zullen zien. Een Palestijnse staat moet er komen, zoveel is zeker!
Oud 16-08-2005, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-08-2005 @ 01:28 :
Een burgeroorlog is overdreven, maar ik geef toe dat het met mij wel genoegen doet om irritante hysterische keppeldragende kolonisten die keelrochelend irrationele onzin uitbraken over het beloofde land even met de wapenstok bewerkt te zien worden
Oud 16-08-2005, 11:52
levi's
levi's is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 16-08-2005 @ 01:36 :
Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar...1% van historisch Palestina wordt 'teruggegeven'. Israël houdt de controle over het luchtruim, de landsgrenzen, de zee en kan de Gaza in en uit met soldaten, wanneer ze het willen. Intussen is ook de Palestijnse zeehaven vernietigd ( bekostigd door Nederland!) en bouwt Israël rustig nederzetting door op de Westelijke Jordaanoever. Dus van die pijpekrullen zijn we nog lang niet af.
Zucht, wees blij dat er wat gebeurt. Ik vind het al heel wat dat ze daar eindelijk weggaan. En nou zeur je meteen over de rest. Het moet allemaal in stappen gaan. Het kan niet allemaal tegelijk.
Oud 16-08-2005, 12:22
Nolos
Nolos is offline
Overigens, het bestaan van Israël, althans de oprichting hiervan, verwijst constant naar de bijbel. Echter is de huidige Israël niet de bijbelse Israël, de bijbelse Israël zijn in alle beschrijvingen vele male groter dan deze Israël. Volgens mij hoort de gaza-strook niet bij de bijbelse Israël, echter vele andere niet-israelische gebieden wel. Wanneer Israël eenmaal stabiel is, moeten we langzaam maar zeker een streven naar een bijbelse Israël verwachten?
Oud 16-08-2005, 12:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nolos schreef op 16-08-2005 @ 13:22 :
Overigens, het bestaan van Israël, althans de oprichting hiervan, verwijst constant naar de bijbel. Echter is de huidige Israël niet de bijbelse Israël, de bijbelse Israël zijn in alle beschrijvingen vele male groter dan deze Israël. Volgens mij hoort de gaza-strook niet bij de bijbelse Israël, echter vele andere niet-israelische gebieden wel. Wanneer Israël eenmaal stabiel is, moeten we langzaam maar zeker een streven naar een bijbelse Israël verwachten?
Ehm... nee. Like duh!
Oud 16-08-2005, 12:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Nolos schreef op 16-08-2005 @ 13:22 :
Jazeker, opdat de Messias terugkeert en alle niet-gelovigen eeuwig in de hel zullen branden, moehahaha!
Oud 16-08-2005, 12:26
Verwijderd
Israel is de naam van een profeet.
Oud 16-08-2005, 12:42
Nolos
Nolos is offline
Neem Israël, Libanon en merendeel van de tegenwoordige Syrië en je hebt het beloofde land.
Daarnaast moet ik bekennen dat ik geen Joodse noch Christelijke Profeet ken die de naam Israël of Yisrael droeg kan herinneren
Oud 16-08-2005, 12:51
Verwijderd
De naam Israel komt heel vaak voor in de Koran.
Oud 16-08-2005, 12:51
Verwijderd
geinige beelden trouwens van die kolonisten die door soldaten worden weggedragen en tegenspurtelen.
Oud 16-08-2005, 12:55
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-08-2005 @ 13:51 :
geinige beelden trouwens van die kolonisten die door soldaten worden weggedragen en tegenspurtelen.
Voor het eerst in mijn leven dat is Israelische soldaten zachthandig zie optreden.
Oud 16-08-2005, 13:02
Nolos
Nolos is offline
Ach Jacob, sorry helemaal vergeten.
Oud 16-08-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Nolos schreef op 16-08-2005 @ 13:55 :
Voor het eerst in mijn leven dat is Israelische soldaten zachthandig zie optreden.
Idd.
Oud 16-08-2005, 15:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nolos schreef op 16-08-2005 @ 13:55 :
ze worden dan ook niet bekogeld met stenen en andere rotzooi
Oud 16-08-2005, 15:45
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-08-2005 @ 16:45 :
ze worden dan ook niet bekogeld met stenen en andere rotzooi
Laten we dat zien bij de deadline
Oud 16-08-2005, 16:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nolos schreef op 16-08-2005 @ 16:45 :
Laten we dat zien bij de deadline
je had t over het militaire optreden nu. Daar reageerde ik dan ook op.
Oud 16-08-2005, 16:48
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-08-2005 @ 17:01 :
je had t over het militaire optreden nu. Daar reageerde ik dan ook op.
Ach in dat geval durf ik te beweren dat het israelische leger, met name de grens wachters, onmenselijker met de palestijnen omgaan dan ze tot nu toe met de Kolonisten.
Oud 16-08-2005, 17:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nolos schreef op 16-08-2005 @ 17:48 :
Ach in dat geval durf ik te beweren dat het israelische leger, met name de grens wachters, onmenselijker met de palestijnen omgaan dan ze tot nu toe met de Kolonisten.
dat is echt niet vergelijkbaar met elkaar aangezien je bij kolonisten (tot nog toe) niet kunt verwachten dat er een gast met een bommenriem er tussen staat die je overhoop blaast.

Regels voor berichten