Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat politiehonden ook wel heel iets anders is als hulp- of blindengeleiden honden, eigenlijk
![]() Anyway, ik zou gewoon eens kijken www.hulphond.nl, als je dat nog niet gevonden had ![]() Een stukje van die site: Een hulphond moet ongeveer twee jaar naar school. Als hij zeven weken oud is (we noemen hem dan nog een puppy) gaat hij naar mensen thuis die het hondje van alles leren. Dat doen ze vooral door veel met het hondje te spelen en door hem overal mee naar toe te nemen. Zo kan het hondje overal aan wennen. Want als hij groot is zal hij met zijn gehandicapte baasje ook overal mee naar toe moeten! Zijn baasje kan hem immers niet missen. Een keer per twee weken gaat de puppy naar de speciale puppy-school. Daar leert hij dat hij moet gaan zitten als de baas het zegt. Of dat hij mee moet lopen, of iets op moet oprapen van de grond. En nog veel meer natuurlijk Na een jaar moeten de mensen die het hondje hebben opgevoed het teruggeven aan Stichting Hulphond Nederland. Je zou kunnen zeggen dat het hondje dan naar de grote school gaat. Hij leert allerlei moeilijke dingen en hij gaat ook alvast oefenen hoe het is om naast een rolstoel te lopen. Dat kan hij allemaal na een paar maanden. Dan kan hij eindelijk naar zijn nieuwe baasje! Ze moeten nog wel een beetje aan elkaar wennen en daarom logeren ze eerst een paar dagen bij Stichting Hulphond Nederland. Daarna gaan ze samen naar het huis van het nieuwe baasje en daar blijft de hond dan voor altijd wonen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mbt het afscheid nemen: daar heb ik al overnagedacht (ik overweeg geen dingen zonder er over na te denken nl) en ik denk dat ik dat wel kan. Idd omdat je als zo'n beestje komt al weet dat hij/zij na een jaar weer weg gaat. Natuurlijk krijg je er een band mee, dat lijkt me ook wel de bedoeling, en het zal best moeilijk zijn, maar je krijgt er ook wat voor terug. |
![]() |
|
|