Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 10:20
Verwijderd
De topictitel lijkt me redelijk voor zich spreken. Mijn vraag is dus of er iemand ervaring heeft als puppypleeggezin? En of diegene daar dan misschien wat over kan vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2005, 10:26
Bloem
Bloem is offline
Voor hulphonden? Geen ervaring, ben wel benieuwd om het te lezen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 10:28
Verwijderd
Voor hulphonden of voor blindegeleidehonden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 11:50
Verwijderd
mijn vriend en zijn moeder hebben een paar keer voor een paar maanden pups in huis gehad (of eigenlijk 1 keer een echte pup en 2 honden van ongeveer een jaar oud) die politiehond moesten gaan worden en nu moesten leren om bij mensen in huis te wonen, is dat ongeveer wat je bedoeld? Wat wil je precies weten?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 12:09
Verwijderd
Dat is ongeveer wat ik bedoel, al denk ik dat een politiehond een andere aanpak vereist dan een hulp- of blindegeleidehond. Iemand bij ons in de straat had ook zo'n (aankomend) politiehond in huis en die mocht je niet aaien ed.

Ik ben benieuwd hoe zo iets gaat...wat je precies moet doen met zo'n hond, of er veel tijd gaat zitten in het naar het opleidingsinstituut gaan, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 12:19
Verwijderd
oh, deze honden mochten gewoon geaaid worden het was ook de bedoeling dat ze bij een agent in huis zouden komen te wonen en de 'vaste hond' van diegene zouden worden, zeg maar. Maar ik geloof niet dat ze ermee naar een trainingscentrum gingen, dus ik denk dat ik je dan niet veel kan helpen . Wat ze er mee moesten doen, ja gewoon er voor zorgen en ze standaard hondenmanieren aanleren enzo... mjah
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 17:47
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Vaak worden die honden juist wel geaait, vanwege de aanraking met kinderen en anderen.

Echte politiehonden worden na een tijd toch scherper en strenger afgericht, mijn opa deed het ook. Dus als je vragen hebt roep maar
Oud 16-08-2005, 12:09
Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat politiehonden ook wel heel iets anders is als hulp- of blindengeleiden honden, eigenlijk

Anyway, ik zou gewoon eens kijken www.hulphond.nl, als je dat nog niet gevonden had

Een stukje van die site:

Een hulphond moet ongeveer twee jaar naar school.
Als hij zeven weken oud is (we noemen hem dan nog een puppy) gaat hij naar mensen thuis die het hondje van alles leren. Dat doen ze vooral door veel met het hondje te spelen en door hem overal mee naar toe te nemen. Zo kan het hondje overal aan wennen. Want als hij groot is zal hij met zijn gehandicapte baasje ook overal mee naar toe moeten! Zijn baasje kan hem immers niet missen.

Een keer per twee weken gaat de puppy naar de speciale puppy-school. Daar leert hij dat hij moet gaan zitten als de baas het zegt. Of dat hij mee moet lopen, of iets op moet oprapen van de grond. En nog veel meer natuurlijk

Na een jaar moeten de mensen die het hondje hebben opgevoed het teruggeven aan Stichting Hulphond Nederland. Je zou kunnen zeggen dat het hondje dan naar de grote school gaat. Hij leert allerlei moeilijke dingen en hij gaat ook alvast oefenen hoe het is om naast een rolstoel te lopen. Dat kan hij allemaal na een paar maanden.

Dan kan hij eindelijk naar zijn nieuwe baasje! Ze moeten nog wel een beetje aan elkaar wennen en daarom logeren ze eerst een paar dagen bij Stichting Hulphond Nederland. Daarna gaan ze samen naar het huis van het nieuwe baasje en daar blijft de hond dan voor altijd wonen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 13:45
Verwijderd
Ik heb op de sites van hulphond en van de blindegeleidenhonden gekeken, maar ik wil graag ervaringen van mensen die het zelf hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 15:35
Cookie
Cookie is offline
Heb t nie gedaan en zou er niet aan beginnen imo.

We hebben zelf een hondje nu sinds 2 jaar en zou hem nu absoluut niet meer kwijt willen.
natuurlijkheb je een andere instelling als je zon hondje in huis neemt maar ik zou er maar eens goed over nadenken of je het aankan om afscheid te nemen als het moet.
Oud 16-08-2005, 17:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
Een vriendin van mij heeft al een paar pups in huis gehad, 4 als ik me niet vergis. Je hebt ze ongeveer 1,5 jaar in huis en in die tijd dien je de hond zoveel mogelijk te leren en hem wegwijs te maken met bijv. treinen, metro's, bussen, drukke winkelstraten etc. Na die 1,5 jaar gaat hij weer terug om verder opgeleid te worden. Je mag de hond daarna niet meer zien/opzoeken, dit heeft meerdere redenen, wel kunnen ze je op de hoogte houden van zijn vorderingen voor zover ik weet. Zij leidt overigens honden op voor blinden-begeleiding.

Als je me even een pm stuurt (mocht je nog meer willen weten), dan zal ik haar vragen of ze het goed vind wanneer ik jou haar mailadres geef, dan stuur ik dat wel weer naar jou toe.
Oud 16-08-2005, 21:13
Henkje
Henkje is offline
Heb er ook overnagedacht een aantal jaar geleden.. Maar de gedachte dat je zo'n lief beestje die helemaal lid geworden is van de familie weer weg te moeten geven leek me te moeilijk..

Heb je waarschijnlijk niets aan

Ow dat zei Cookie ook al
Oud 19-08-2005, 14:13
Morri
Morri is offline
Nee, maar wel met puppycursussen. Ik kan je vertellen dat de eerste cursus nog niet heel intensief is, wel zul je dagelijks moeten oefenen. Alleen bij ons kwam er toen een gevorderdencursus, en dat was 3x in de week een paar uur. Dat was behoorlijk intensief. Ik zou er sowieso nog maar eens over na denken, want mij lijkt het echt vreselijk moeilijk om afscheid te nemen. Het mag dan geen mens zijn, je krijgt toch sneller een band dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Morri schreef op 19-08-2005 @ 15:13 :
Nee, maar wel met puppycursussen.
Zouden dat niet heel andere cursussen zijn dan die bij zo'n instantie gegeven worden? iig aan het eind? Plus dat zo'n instantie niet overal zit en je dus waarschijnlijk ook meer tijd kwijt bent ed? (En het is maar één keer in de twee weken, volgens die site.)

Mbt het afscheid nemen: daar heb ik al overnagedacht (ik overweeg geen dingen zonder er over na te denken nl) en ik denk dat ik dat wel kan. Idd omdat je als zo'n beestje komt al weet dat hij/zij na een jaar weer weg gaat. Natuurlijk krijg je er een band mee, dat lijkt me ook wel de bedoeling, en het zal best moeilijk zijn, maar je krijgt er ook wat voor terug.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 12:57
Morri
Morri is offline
Dat zullen inderdaad wel andere cursussen zijn, maar het geeft wel iets aan. Wil je een hond echt goed laten luisteren, moet je echt dagelijks meerdere keren per dag oefenen. Wij deden het meestal bij het uitlaten. Maar het is ook heel erg afhankelijk van wat voor soort hond je hebt. Over het algemeen zijn kleine hondjes zoals Jack Russels en dergelijke pittig en lastiger op te voeden. Neem je dan een Labrador, gaat het meteen veel makkelijker. Dat verschil heb ik al wel gemerkt. Maar ik denk dat als je een hulphond hebt je echt heel erg veel tijd kwijt bent met het trainen van het beest. Ik weet niet of je zelf (veel) ervaring hebt met honden?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 18:49
Verwijderd
Als je zo'n hond opvangt moet er ook altijd iemand bij zijn, je mag de hond niet alleen laten. Wat dat betreft weet je dan wel min of meer waar je aan begint (oftewel: dat het heel veel tijd ed kost).

Ik heb geen ervaring met honden, maar dat is ook niet nodig volgens de site. Natuurlijk zal het makkelijker zijn als je die ervaring wel hebt, maar voor alles moet een eerste keer zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 21:29
Morri
Morri is offline
Ik denk ook best dat je het kunt hoor, maar ik wil alleen aangeven dat er echt veel werk en tijd in gaat zitten. Zeker in de eerste paar weken/maanden kun je het beestje idd niet alleen laten. Je kunt dus niet even met z'n allen weg ofzo, er moet altijd iemand thuis zijn. Mijn moeder sliep in het begin ook heel slecht, omdat je altijd een babyfoon aan moet zetten ofzo. Het is natuurlijk wel een heel mooi doel.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:26
Verwijderd
Je mag hem niet alleen laten, de hele periode niet dat hij bij je is...dat staat iig op de site. Maar goed, je weet waar je aan begint en begint er dus ook met dat idee aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten