Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2005, 11:13
Verwijderd
Weet iemand een site waar je met een webcam de ontruiming kunt volgen?
Advertentie
Oud 17-08-2005, 11:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-08-2005 @ 12:13 :
Weet iemand een site waar je met een webcam de ontruiming kunt volgen?

misschien dat je je genot hier vandaan haalt:
http://wwitv.com/television/103.htm
Oud 17-08-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 17-08-2005 @ 11:41 :
Misschien, maar dat gebied is, hoe je het ook wendt of keert, niet van Israeli's.
True, maar elk verhaal heeft twee kanten (anglicisme?). Ik ben ook ontzettend voorstander van de ontruiming en ik snap niet hoe mensen daar tegen kunnen protesteren, maar als je in zo'n nederzetting geboren en getogen bent voelt de situatie heel anders. Het is niet zo dat alle kolonisten bij het boodschappen doen genieten van het feit dat ze over 'gestolen' grond lopen.
Oud 17-08-2005, 11:44
levi's
levi's is offline
Citaat:
Snees schreef op 17-08-2005 @ 12:34 :
True, maar elk verhaal heeft twee kanten (anglicisme?). Ik ben ook ontzettend voorstander van de ontruiming en ik snap niet hoe mensen daar tegen kunnen protesteren, maar als je in zo'n nederzetting geboren en getogen bent voelt de situatie heel anders. Het is niet zo dat alle kolonisten bij het boodschappen doen genieten van het feit dat ze over 'gestolen' grond lopen.
Oud 17-08-2005, 12:13
MB
MB is offline
Ik vind het zielig voor de kolonisten, het is zo'n droevig idee dat mensen letterlijk hun huis uit gesleurd worden en alles achter moeten laten, omdat ze niet weg willen gaan
Oud 17-08-2005, 12:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 11:41 :
LOL
Hou je je nutteloos commentaar ook eens voor je.

Dat ge-LOL altijd als je even geen beter antwoord meer weet.
Oud 17-08-2005, 12:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 13:15 :
Hou je je nutteloos commentaar ook eens voor je.

Dat ge-LOL altijd als je even geen beter antwoord meer weet.
LOL

de pot verwijt de ketel
Oud 17-08-2005, 12:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 13:18 :
LOL

de pot verwijt de ketel
Zie je wel.

Anyway, mijn bier ligt al koud hoor.
Oud 17-08-2005, 12:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 13:20 :
Zie je wel.

Anyway, mijn bier ligt al koud hoor.
ziek
Oud 17-08-2005, 12:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 13:21 :
ziek
Dat zijn die extremistische joden die daar nu nog zitten zeker.
Oud 17-08-2005, 12:25
MB
MB is offline
Krijg een leven ofzo...
Oud 17-08-2005, 12:38
levi's
levi's is offline
Mark please go away
Oud 17-08-2005, 12:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
levi's schreef op 17-08-2005 @ 13:38 :
Mark please go away
Dan moet nare man zeker ook weg?
Oud 17-08-2005, 13:53
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mark, je voelt je niet lekker. Neem een aspirientje en ga slapen.
Oud 17-08-2005, 13:58
Verwijderd
Wat een veranderingen hier.
Oud 17-08-2005, 14:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Vertel S.!

Mouna is weg
Oud 17-08-2005, 14:04
Verwijderd
Niet dus.

Mja, ik zal haar proberen over te halen om terug te komen, het is dood hier
Oud 17-08-2005, 14:12
Gatara
Gatara is offline
ik zou bijna willen dat gaza niet ontmanteld werd na het lezen van dit geblaat
(maar goed, mijn verstand zegt dat het beter is als de nederzettingen in gaza opgeheven worden)

Hamas: Strijd tegen Israël op Westoever voortgezet

Uitgegeven op 17 augustus 2005 om 14:53 uur

(Novum/AP) - De ontruiming van de Gazastrook betekent een overwinning voor de Palestijnse intifada en de strijd tegen Israël zal, nu alle joodse nederzettingen in de Gazastrook worden ontmanteld, op de Westoever worden voortgezet. Dit heeft Mahmoud Zahar, een leider van de extremistische Palestijnse Hamas-beweging, tegen de in Londen verschijnende Arabische krant Asharq Al Awsat gezegd.

Zahar zei dat het bestand dat nu van kracht is in de strijd tegen Israël eind dit jaar afloopt en dat de strijd, die naar zijn overtuiging in de Gazastrook tot een overwinning voor de Palestijnen heeft geleid, zal worden verplaatst naar de Westoever, om daar hetzelfde doel te bereiken. "Wij zullen de bezetters eruit schoppen."

Zahar zei ook dat Hamas-activisten vast van plan zijn de door de joodse kolonisten verlaten nederzettingen binnen te trekken. "Wij zullen met onze voeten over Israëls waardigheid heen lopen."

De Palestijnse Autoriteit van Mahmoud Abbas is bang dat de nederzettingen de inzet worden van een onderlinge machtsstrijd tussen de verschillende Palestijnse groeperingen en heeft teams in het leven geroepen, waarin ook leden van de Hamas en de Islamitische Jihad zijn opgenomen, die de bij de nederzettingen behorende grond moeten gaan beheren.
http://nieuws.nl/bericht/5/60699
Oud 17-08-2005, 14:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-08-2005 @ 14:53 :
Mark, je voelt je niet lekker. Neem een aspirientje en ga slapen.
Ja, dokter.
Oud 17-08-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 15:12 :
ik zou bijna willen dat gaza niet ontmanteld werd na het lezen van dit geblaat
(maar goed, mijn verstand zegt dat het beter is als de nederzettingen in gaza opgeheven worden)

Hamas: Strijd tegen Israël op Westoever voortgezet

Uitgegeven op 17 augustus 2005 om 14:53 uur

(Novum/AP) - De ontruiming van de Gazastrook betekent een overwinning voor de Palestijnse intifada en de strijd tegen Israël zal, nu alle joodse nederzettingen in de Gazastrook worden ontmanteld, op de Westoever worden voortgezet. Dit heeft Mahmoud Zahar, een leider van de extremistische Palestijnse Hamas-beweging, tegen de in Londen verschijnende Arabische krant Asharq Al Awsat gezegd.

Zahar zei dat het bestand dat nu van kracht is in de strijd tegen Israël eind dit jaar afloopt en dat de strijd, die naar zijn overtuiging in de Gazastrook tot een overwinning voor de Palestijnen heeft geleid, zal worden verplaatst naar de Westoever, om daar hetzelfde doel te bereiken. "Wij zullen de bezetters eruit schoppen."

Zahar zei ook dat Hamas-activisten vast van plan zijn de door de joodse kolonisten verlaten nederzettingen binnen te trekken. "Wij zullen met onze voeten over Israëls waardigheid heen lopen."

De Palestijnse Autoriteit van Mahmoud Abbas is bang dat de nederzettingen de inzet worden van een onderlinge machtsstrijd tussen de verschillende Palestijnse groeperingen en heeft teams in het leven geroepen, waarin ook leden van de Hamas en de Islamitische Jihad zijn opgenomen, die de bij de nederzettingen behorende grond moeten gaan beheren.
http://nieuws.nl/bericht/5/60699
ben je het geblaat van Sharon vergeten dat hij het leger de vrije hand geeft als Palestijnen de terugtrekking uit Gaza aangrijpen om soldaten aan te vallen zoals stenen gooien. ?
Oud 17-08-2005, 14:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 17-08-2005 @ 15:43 :
ben je het geblaat van Sharon vergeten dat hij het leger de vrije hand geeft als Palestijnen de terugtrekking uit Gaza aangrijpen om soldaten aan te vallen zoals stenen gooien. ?
1. dat bericht heb ik niet gehoord
2. als het waar is dan stel ik je de wedervraag: wie is er in dat geval begonnen? en een andere vraag: enige specificaties over wat "de vrije hand" betekent? (ik zie wel in het oorspronkelijke plan terug wat er zou gebeuren als palestijnen aanvallen)
Oud 17-08-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 17-08-2005 @ 13:13 :
Ik vind het zielig voor de kolonisten, het is zo'n droevig idee dat mensen letterlijk hun huis uit gesleurd worden en alles achter moeten laten, omdat ze niet weg willen gaan
De Palestijnen zitten al 57 jaar in die situatie
Oud 17-08-2005, 14:45
Verwijderd
Verloren discussies. Wanneer houdt dit op?
Oud 17-08-2005, 14:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Tja, Rick, als Palestijnen dit 'feestje' aangrijpen om met stenen te gaan lopen smijten naar soldaten, dan zijn het echt hufters eerste klas en verdienen ze lik op stuk.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 17-08-2005 @ 15:45 :
De Palestijnen zitten al 57 jaar in die situatie
bron
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 15:46 :
bron
OMG
Oud 17-08-2005, 14:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 15:46 :
OMG
palestijnen worden 57 jaar lang uit hun huizen gesleurd en moeten alles achter laten want ze mogen niet in die huizen blijven?
Oud 17-08-2005, 14:47
Verwijderd
Bron: o.a de kranten van afgelopen tig jaren
Oud 17-08-2005, 14:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 15:47 :
palestijnen worden 57 jaar lang uit hun huizen gesleurd en moeten alles achter laten want ze mogen niet in die huizen blijven?
Nog erger: hun huzien worden door Israëlische bulldozers met de grond gelijk gemaakt. Palestijns woongebied werd onteigend om daar 'nederzettingen' te vestigen.
Oud 17-08-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 15:44 :
1. dat bericht heb ik niet gehoord
2. als het waar is dan stel ik je de wedervraag: wie is er in dat geval begonnen? en een andere vraag: enige specificaties over wat "de vrije hand" betekent? (ik zie wel in het oorspronkelijke plan terug wat er zou gebeuren als palestijnen aanvallen)
Het stond in de krant en was op het nieuws. Meerdere malen. Sharon zei dat hij het leger de vrije hand zou geven voor een flinke legeroffensief in de Palestijnse gebieden.

Wie dan begonnen is is duidelijk, de Palestijnen. maar dan zou ik zeggen gooi stenen terug. Dan is het nog eerlijk. Stenen halen niets uit bij tanks en geavanceerde wapens.
Oud 17-08-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 17-08-2005 @ 15:45 :
Verloren discussies. Wanneer houdt dit op?
Oud 17-08-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 17-08-2005 @ 15:48 :

Wie dan begonnen is is duidelijk, de Palestijnen. maar dan zou ik zeggen gooi stenen terug. Dan is het nog eerlijk. Stenen halen niets uit bij tanks en geavanceerde wapens.
Nee, Rick. Palestijnen moeten nu niet beginnen met stenen gooien. Dat is wat die kolonisten willen.

Het zou de Palestijnen sieren om de ontruiming rustig af te wachten.
Oud 17-08-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 15:46 :
Tja, Rick, als Palestijnen dit 'feestje' aangrijpen om met stenen te gaan lopen smijten naar soldaten, dan zijn het echt hufters eerste klas en verdienen ze lik op stuk.
Op een eerlijke manier tenminste. Laten die Joden maar stenen terug gooien. kennelijke zijn ze te laf om dat te doen en springen ze gauw in hun tankjes.
Oud 17-08-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 17-08-2005 @ 15:50 :
Nee, Rick. Palestijnen moeten nu niet beginnen met stenen gooien. Dat is wat die kolonisten willen.

Het zou de Palestijnen sieren om de ontruiming rustig af te wachten.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat de Palestijnen dan begonnen zijn.
Oud 17-08-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 17-08-2005 @ 15:51 :
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat de Palestijnen dan begonnen zijn.
Oké. Het was me wat onduidelijk.
Oud 17-08-2005, 14:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 15:48 :
Nog erger: hun huzien worden door Israëlische bulldozers met de grond gelijk gemaakt. Palestijns woongebied werd onteigend om daar 'nederzettingen' te vestigen.
lees ajb liever wat boeken
Oud 17-08-2005, 14:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 15:53 :
lees ajb liever wat boeken
Geweldige ontkrachting.

De waarheid wil er maar niet in bij jou, hè?
Oud 17-08-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 17-08-2005 @ 15:52 :
Oké. Het was me wat onduidelijk.
Ik bedoel dat de reactie dan eerlijker moet zijn van israelische kant. met stenen teruggooien bijvoorbeeld ipv van tanks. maar daar zijn ze toch te laf voor
Oud 17-08-2005, 14:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 17-08-2005 @ 15:48 :
Het stond in de krant en was op het nieuws. Meerdere malen. Sharon zei dat hij het leger de vrije hand zou geven voor een flinke legeroffensief in de Palestijnse gebieden.

ja

gooi stenen terug... aha. Weet je in wat voor een situatie die soldaten nu zitten? Jammer dat waterkannonen waterverspilling is in die regio. Dat zou op zich een goed alternatief zijn - hoewel je dan wel mogelijk de relschoppers onnodig verspreid (wat je ook weer niet wilt hebben).

Het is zo makkelijk oordelen zo vanaf je bureautje.

maar goed, kijk eens naar die link die ik eerder heb gegeven (vorige pagina geloof ik) over de organisatie van dit alles.
Oud 17-08-2005, 14:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 15:54 :
Geweldige ontkrachting.

De waarheid wil er maar niet in bij jou, hè?
je leugens zijn te groot om ook maar even op in te gaan.
Oud 17-08-2005, 14:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 15:56 :
je leugens zijn te groot om ook maar even op in te gaan.
Ja joh, tuurlijk, ik verspreid leugens...

Er zijn nooit Palestijnse huizen met de grond gelijk gemaakt?
Er is geen palestijnse grond onteigend om nederzettingen te stichten voor de kolonisten, oa in de Westbank?

Laat me niet lachen.
Oud 17-08-2005, 14:59
Verwijderd
Ik weiger mezelf nogmaals te citeren.
Oud 17-08-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 15:55 :
ja

gooi stenen terug... aha. Weet je in wat voor een situatie die soldaten nu zitten? Jammer dat waterkannonen waterverspilling is in die regio. Dat zou op zich een goed alternatief zijn - hoewel je dan wel mogelijk de relschoppers onnodig verspreid (wat je ook weer niet wilt hebben).

Het is zo makkelijk oordelen zo vanaf je bureautje.

maar goed, kijk eens naar die link die ik eerder heb gegeven (vorige pagina geloof ik) over de organisatie van dit alles.
Die soldaten staan aan beide kanten onder vuur.

Dat oordelen geldt ook voor jouw bureautje wat betreft de palestijnen. eerlijk is eerlijk.

het is idd een grote organisatie. Ik had het betreft die reacties met grof geschut meer over het algemeen. Niet alleen maar over deze terugtrekking.
Oud 17-08-2005, 15:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 17-08-2005 @ 15:59 :
Die soldaten staan aan beide kanten onder vuur.

Dat oordelen geldt ook voor jouw bureautje wat betreft de palestijnen. eerlijk is eerlijk.

ik oordeel nu niet over aanvallen van palestijnen of wat dan ook? wtf heb je t over.

Citaat:

het is idd een grote organisatie. Ik had het betreft die reacties met grof geschut meer over het algemeen. Niet alleen maar over deze terugtrekking.
laten we t bij het onderwerp houden.
Oud 17-08-2005, 15:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 15:58 :
Ja joh, tuurlijk, ik verspreid leugens...

Er zijn nooit Palestijnse huizen met de grond gelijk gemaakt?
Er is geen palestijnse grond onteigend om nederzettingen te stichten voor de kolonisten, oa in de Westbank?

Laat me niet lachen.
laat ook maar zitten.

hoe komt het dat ik met rick steiner wel fatsoenlijk kan discussieren ondanks dat ik het bijna nooit met hem eens ben?

jij bent gewoon gemaakt om het bloed onder de nagels van menign forummer te halen.
Oud 17-08-2005, 15:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Zag ik net op het Journaal een soort joodse Michael Jackson die dreigde z'n kind uit het raam te gooien als de soldaten niet evrtrokken.
Oud 17-08-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 16:00 :

ik oordeel nu niet over aanvallen van palestijnen of wat dan ook? wtf heb je t over.

laten we t bij het onderwerp houden. [/B]
Over de situatie van de Palestijnen op zich. Je doet keihard je best om goed te praten wat Israel doet naar de palestijnen toe terwijl je dondersgoed weet dat dat niet altijd het geval is.
Oud 17-08-2005, 15:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 16:01 :
laat ook maar zitten.
Ja, als je geen tegenargumenten hebt kun je het beter laten zitten.

Citaat:
jij bent gewoon gemaakt om het bloed onder de nagels van menign forummer te halen.
Gek, zo denk ik ook over jou.
Oud 17-08-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-08-2005 @ 16:01 :
laat ook maar zitten.

hoe komt het dat ik met rick steiner wel fatsoenlijk kan discussieren ondanks dat ik het bijna nooit met hem eens ben?

Dat ben je zo'n beetje de eerste op dit forum die deze mening toegedaan is.
Oud 17-08-2005, 15:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Gatara, jij valt mij persoonlijk aan en geeft geen antwoord op mijn beweringen. Palestijnse huizen ZIJN gesloopt. Palestijnse grond IS onteigend om nederzettingen te bouwen. Waarom wil je dit ontkennen? En waarom speel je het op mij als je het even niet meer weet?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten