Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2005, 11:22
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Ik begin volgend jaar met de studie HEAO Accountancy, nu wilde ik alvast mijn boeken gaan bestellen en zag dat studenten bij Bol.com korting kregen. Ik heb alles ingevuld, maar het probleem is dat er naar een collegekaart nummer wordt gevraagd. Ik heb geen idee wat dit is, kan iemand me helpen? Ik neem aan dat het studentnummer niet wordt bedoeld dus nu maar wachten met bestellen? En weet iemand wanneer je deze kaart krijgt (ik neem aan dat het dat is)?
Oud 29-07-2005, 11:41
martijn1985
martijn1985 is offline
yep, meestal krijg je half augutus je collegekaart (althans, dat is in groningen zo..ik ga er van uit dat dat voor andere hbo's/uni's wel zoiets zal zijn). En dan staat daar je studentnummer wel op.
Oud 29-07-2005, 11:45
Verwijderd
In de regel krijg je je collegekaart eerder toegestuurd als je je inschrijving eerder hebt afgerond.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 12:03
Iduna
Iduna is offline
Op mijn collegekaart staan mijn studentnummer en mijn correspondentienummer van de IBG.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 12:17
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 29-07-2005 @ 12:41 :
yep, meestal krijg je half augutus je collegekaart (althans, dat is in groningen zo..ik ga er van uit dat dat voor andere hbo's/uni's wel zoiets zal zijn). En dan staat daar je studentnummer wel op.
Maar ik heb mijn studentnummer al, dit had je namelijk nodig om de boeken via het intramail te kunnen bestellen. Maar het studentnummer is dus gelijk aan het nummer van je collegekaart?
Citaat:
Op mijn collegekaart staan mijn studentnummer en mijn correspondentienummer van de IBG.
Verder niets?

Waarvoor dient deze kaart eigenlijk?
Oud 29-07-2005, 12:22
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 29-07-2005 @ 13:17 :
Waarvoor dient deze kaart eigenlijk?
Bij tentamens moet ik deze kaart laten zien.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 12:26
Verwijderd
Het is je bewijs van inschrijving van de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 13:03
Verwijderd
Verschilt natuurlijk per instelling, maar ik neem aan dat 't gewoon je studentnummer is, waarom zouden ze meerdere nummers voor 1 persoon gaan genereren, wanneer het ook gewoon met 1 nummer kan?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 13:11
Roos
Roos is offline
Krijg je geen korting via de studievereniging? Dat is bij ons zo en dat scheelt echt een hoop.
Oud 29-07-2005, 13:48
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-07-2005 @ 14:03 :
Verschilt natuurlijk per instelling, maar ik neem aan dat 't gewoon je studentnummer is, waarom zouden ze meerdere nummers voor 1 persoon gaan genereren, wanneer het ook gewoon met 1 nummer kan?
Was dat op de HS Zuyd het geval? Ik ga daar namelijk naar toe, wel naar Sittard ik weet niet of dat nog verschilt van Maastricht maar goed...
Oud 29-07-2005, 13:48
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-07-2005 @ 14:11 :
Krijg je geen korting via de studievereniging? Dat is bij ons zo en dat scheelt echt een hoop.
Geen idee, er wordt aangeraden om de boeken in huis te hebben voor het schooljaar begint vandaar ook mijn vraag. Ik heb er in ieder geval (nog) niets over gehoord.
Oud 29-07-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2005 @ 13:26 :
Het is je bewijs van inschrijving van de universiteit.
Niet helemaal. Bij de UU heb je een apart bewijs van inschrijving én een collegekaart. Die laatste is meer een soort van identificatie, bij ons staat er ook een pasfoto op en een barcode.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 29-07-2005 @ 14:48 :
Was dat op de HS Zuyd het geval? Ik ga daar namelijk naar toe, wel naar Sittard ik weet niet of dat nog verschilt van Maastricht maar goed...
Bij mij stond er alleen m'n studentnummer op m'n collegekaart. Dat kaartje stelt ook niet zoveel voor; je gebruikt 't echt alleen tijdens tentamens, en zelfs dan is dat vaak niet eens nodig.

Kan je je boeken niet via InterE bestellen? (Ik moest ze wel via InterE bestellen voor HS Zuyd, ik kon ze nergens anders krijgen.)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 13:57
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-07-2005 @ 14:50 :
Kan je je boeken niet via InterE bestellen? (Ik moest ze wel via InterE bestellen voor HS Zuyd, ik kon ze nergens anders krijgen.)
We kunnen ze via internet bestellen bij Dekker v.d. Vegt, dat werd in ieder geval aanbevolen. Maar ik kwam er achter dat de boeken bij Bol.com iets goedkoper zijn, vandaar. Maar ik ben nu wel aan het twijfelen of ik ze al zal bestellen en mijn studentnummer gewoon moet invullen, of toch maar even zal wachten. Je moet namelijk aangeven of je de boeken voor school bestelt (ivm de extra korting) en dat je het formulier naar waarheid hebt ingevuld! Ik weet niet of en zo ja wat de consequenties zijn als er dadelijk een fout nummer wordt doorgegeven.
Oud 29-07-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-07-2005 @ 14:49 :
Niet helemaal. Bij de UU heb je een apart bewijs van inschrijving én een collegekaart. Die laatste is meer een soort van identificatie, bij ons staat er ook een pasfoto op en een barcode.
Wat onhandig van de UU. Bij ons is een collegekaart gewoon een uniek pasje dat jou als student identificeert, dat bewijst dat je collegegeld hebt voldaan en ingeschreven staat en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 15:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-07-2005 @ 14:03 :
Aan de KUL had je meerdere nummers per student terwijl je er altijd maar een echt nodig had. Geen idee waarvoor de rest diende.
Oud 29-07-2005, 15:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Krijg je in Nederland eigenlijk een collegekaart per jaar of voor de hele duur van je studie?
Oud 29-07-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-07-2005 @ 16:46 :
Krijg je in Nederland eigenlijk een collegekaart per jaar of voor de hele duur van je studie?
Ik kreeg en krijg hem telkens aan het begin van het nieuwe jaar, nadat ik m'n machtigingsformulier op het gestuurd (en dus bekend heb gemaakt hoe ik m'n collegegeld zal gaan betalen).
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 17:30
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Collegekaartnummer/studentnummer is volgens mij gewoon hetzelfde.

Iig is het zo dat je studentnummer wel zal beginnen met .................(spanning)....
05 en dan nog wat cijfertjes.

Immers, de eerste twee cijfers van je studentnummer zijn de laatste twee van het jaar. Vandaar dat mijn nummer begint met 01 (jawel 2001). Dat zullen ze vast niet opeens hebben veranderd.
Oud 30-07-2005, 01:26
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 29-07-2005 @ 18:30 :
Collegekaartnummer/studentnummer is volgens mij gewoon hetzelfde.

Iig is het zo dat je studentnummer wel zal beginnen met .................(spanning)....
05 en dan nog wat cijfertjes.

Immers, de eerste twee cijfers van je studentnummer zijn de laatste twee van het jaar. Vandaar dat mijn nummer begint met 01 (jawel 2001). Dat zullen ze vast niet opeens hebben veranderd.
Hmm, dan zou ik dus in 1814 zijn begonnen, want mijn nummer begint met 14...
Ik heb trouwens een studentenkaart/collegekaart, die je maar één keer krijgt (dus niet elk jaar een nieuwe) met daarop een kaartnummer, een studentnummer en VUnetID. Ook heb ik nog een bewijs van inschrijving, die je elk jaar krijgt als je je collegegeld hebt betaald of hebt laten machtigen.
Als ik jou was zou ik gewoon wachten met bestellen totdat je je collegekaart hebt ontvangen, zodat je zeker weet dat je het juiste nummer invult.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 01:30
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-07-2005 @ 17:10 :
Ik kreeg en krijg hem telkens aan het begin van het nieuwe jaar, nadat ik m'n machtigingsformulier op het gestuurd (en dus bekend heb gemaakt hoe ik m'n collegegeld zal gaan betalen).
Ik heb er nou een die incl barcode en chip en weet ik veel wat is zodat je ook in de kantine en bij de printers kunt betalen en dacht van vorig jaar, toen die dingen bedacht zijn eerst hadden we 2 aparte daarvoor, dat we deze moesten houden voor de rest van de opleiding.. maar durf het niet 100% zeker te zeggen..
Oud 30-07-2005, 21:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heb ook op de Hogeschool Zuyd gezeten. Je collegekaart zul je wel voor of tijdens het komend schooljaar krijgen, tenminste, dat was bij mij zo. Uit hoeveel nummers moet dat nummer bestaan dat jij daar moet invullen? Je studentnummer zal wel uit 8 cijfers bestaan (was bij mij zo) maar op je collegekaart staat ook een nummer (bij mij was dat ieder jaar hetzelfde nummer) dat langer is. Maar er staat niet bij waar dat nummer voor dient.
Tja, ik heb steeds via Dekker v.d. Vegt besteld. Nooit via internet, gewoon simpel via de post. Ondanks dat ik dus op dezelfde school heb gezeten heb ik dus geen ervaring met de manier waarop jij de boeken bestelt.

Veel suc6 met Accountancy. Ik heb zelf Bedrijfseconomie gedaan, opleiding was wel te doen en iets breder dan Accountancy.
Oud 31-07-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-07-2005 @ 22:42 :
Heb ook op de Hogeschool Zuyd gezeten. Je collegekaart zul je wel voor of tijdens het komend schooljaar krijgen, tenminste, dat was bij mij zo. Uit hoeveel nummers moet dat nummer bestaan dat jij daar moet invullen? Je studentnummer zal wel uit 8 cijfers bestaan (was bij mij zo) maar op je collegekaart staat ook een nummer (bij mij was dat ieder jaar hetzelfde nummer) dat langer is. Maar er staat niet bij waar dat nummer voor dient.
Tja, ik heb steeds via Dekker v.d. Vegt besteld. Nooit via internet, gewoon simpel via de post. Ondanks dat ik dus op dezelfde school heb gezeten heb ik dus geen ervaring met de manier waarop jij de boeken bestelt.

Veel suc6 met Accountancy. Ik heb zelf Bedrijfseconomie gedaan, opleiding was wel te doen en iets breder dan Accountancy.
Ik had 7 cijfers op HS Zuyd en kreeg hem ergens in het begin van het jaar (we kregen een mailtje dat ze klaar waren).
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 10:22
Roos
Roos is offline
Mijne heeft 6 cijfers en ik krijg 1x een kaart, dus niet elk jaar.
Oud 31-07-2005, 20:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-07-2005 @ 10:27 :
Ik had 7 cijfers op HS Zuyd en kreeg hem ergens in het begin van het jaar (we kregen een mailtje dat ze klaar waren).
7? Ik weet zeker dat bij ons de studentennummers uit 8 cijfers bestond. Mja, misschien was het in Heerlen en Maastricht wel anders dan in Sittard waar ik zat of is het een aantal jaartjes geleden veranderd.
Oud 01-08-2005, 12:08
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2005 @ 16:08 :
Wat onhandig van de UU. Bij ons is een collegekaart gewoon een uniek pasje dat jou als student identificeert, dat bewijst dat je collegegeld hebt voldaan en ingeschreven staat en dergelijke.
op de UvA heb je:
- een bewijs van inschrijving
- een collegekaart
- een "universitair legitimatiebewijs"

dit legitimatiebewijs is zeg maar een stamkaart met je foto erop en je collegekaart krijg je ieder jaar opnieuw

aan de Universiteit Maastricht kreeg ik 1 hard-plastic kaart met betaal-chip en streepjescode, foto en persoonlijke informatie.

de UvA zorgt voor:
een kartonnen collegekaart, met een kartonnen legitimatiebewijs.
een los bewijs van inschrijving
een losse bieb-pas
en 8 (!) verschillende kopieer- / printkaarten
Oud 12-08-2005, 17:33
Verwijderd
*upje*
Ik heb net mijn boeken ook bij bol.com besteld en heb gewoon mijn studentnummer ingevuld. Wanneer ze dat niet aanstaat, nemen ze maar contact met me op, en kan ik dan altijd nog bewijzen dat ik écht een student ben en écht alleen boeken van mijn lijst besteld heb.

Ik denk eigenlijk niet dat ze er problemen van zullen maken Gewoon bestellen dus
(Bol.com was bij mij ook het goedkoopste van alle verkopers over internet )
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 21:25
pyres
pyres is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2005 @ 12:45 :
In de regel krijg je je collegekaart eerder toegestuurd als je je inschrijving eerder hebt afgerond.
jup ik heb hem ookal
Oud 19-08-2005, 20:04
Inges
Inges is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-08-2005 @ 18:33 :
*upje*
Ik heb net mijn boeken ook bij bol.com besteld en heb gewoon mijn studentnummer ingevuld. Wanneer ze dat niet aanstaat, nemen ze maar contact met me op, en kan ik dan altijd nog bewijzen dat ik écht een student ben en écht alleen boeken van mijn lijst besteld heb.

Ik denk eigenlijk niet dat ze er problemen van zullen maken Gewoon bestellen dus
(Bol.com was bij mij ook het goedkoopste van alle verkopers over internet )
Dat heb ik dus ook gedaan, en ik kreeg vandaag mijn collegkaart met nummen en die was precies hetzelfde als mijn studentennummer.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 08:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2005 @ 16:08 :
Ach, ik zit er verder niet zo mee, maar als ze het op één pasje zouden doen, zou dat wel handig zijn, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 29-07-2005 @ 12:22 :
Ik begin volgend jaar met de studie HEAO Accountancy, nu wilde ik alvast mijn boeken gaan bestellen en zag dat studenten bij Bol.com korting kregen. Ik heb alles ingevuld, maar het probleem is dat er naar een collegekaart nummer wordt gevraagd. Ik heb geen idee wat dit is, kan iemand me helpen? Ik neem aan dat het studentnummer niet wordt bedoeld dus nu maar wachten met bestellen? En weet iemand wanneer je deze kaart krijgt (ik neem aan dat het dat is)?
Dat ben ik nog nooit tegengekomen op bol.com. Waar kun je dat nummer invoeren?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 12:06
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Laurens schreef op 20-08-2005 @ 12:33 :
Dat ben ik nog nooit tegengekomen op bol.com. Waar kun je dat nummer invoeren?
Ik geloof bij de vierde stap tijdens het bestellen. Eerst alle gegevens invullen en dan staat er ergens een icoontje waar je op kunt klikken als je studieboeken besteld ivm de korting. Gewoon even kijken!
Oud 20-08-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 20-08-2005 @ 13:06 :
Ik geloof bij de vierde stap tijdens het bestellen. Eerst alle gegevens invullen en dan staat er ergens een icoontje waar je op kunt klikken als je studieboeken besteld ivm de korting. Gewoon even kijken!
Net dat hele bestelproces 2x doorlopen maar ik zie geen kortingsicoontje. Moet je daarvoor iets speciaals doen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 20-08-2005 @ 13:23 :
Net dat hele bestelproces 2x doorlopen maar ik zie geen kortingsicoontje. Moet je daarvoor iets speciaals doen ofzo?
Nederlands talige studieboeken bestellen

Hier!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 16:37
Verwijderd
Ja dat had ik al gedaan. Maar nu zie ik op de site staan dat je minimaal 2 boeken tegelijkertijd moet bestellen om aanspraak te maken op die korting. Bij mijn proefbestelling van net had ik er maar eentje besteld, vandaar dat ik geen korting kreeg. Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten