Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2002, 14:00
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Welke student is al ontgroend bij een vereniging??? Tell plies...

Al je erge en leuke ervaringen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2002, 15:28
Bird
Bird is offline

Hihi, weer eens een mooie discussie over ontgroeningen.... *Loopt alvast een rondje warm..*

Klik ook hier voor een andere topic over studentikoze vakantiekampen.

Even nog dan:
Ja ontgroend

Ergste: Moest elke dag voor de tafel van het 'bestuur' van de ontgroeningscommissie, "plat op mijn bek" zoals ze het zeiden, mijn eten zonder handen opeten. Alle ontgroeners lekker etenswaren naar mijn arme hoofd smijten.. Zeer vernederend.

Leukste: Toen het 's nachts eens regende moest ik met een paraplu boven zijn hoofd achter een ontgroener aanrennen, om hem droog te houden. Gaat hij echt loeihard op zijn bek, hihi. Als ik het nu zo schrijf klinkt het erg kinderachtig, maar toen vond ik het best leuk

*Verheugt zich al op nieuwe lichting die er alweer over twee weken aankomt* Hoera!
Oud 10-08-2002, 20:11
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Bird schreef:
[BAls ik het nu zo schrijf klinkt het erg kinderachtig[/B]
idd, ik heb het niet zo op studentenverenigingen, ik denk dan altijd: "ik heb al leuke vrienden", maar dat klinkt dan weer een beetje denigerend en zo is het niet bedoeld...
Oud 11-08-2002, 11:30
Bird
Bird is offline
Citaat:
morris schreef:

idd, ik heb het niet zo op studentenverenigingen, ik denk dan altijd: "ik heb al leuke vrienden", maar dat klinkt dan weer een beetje denigerend en zo is het niet bedoeld...
't Is wel makkelijk als je helemaal nieuw bent in een stad waar je bent gaan studeren; via een vereniging leer je snel nieuwe mensen kennen.
Maar ik snap wat je bedoelt. Aan de andere kant kan het nooit geen kwaad om je sociale netwerk meer te vergroten.
Bovendien kan je, vind ik, niet alle studentenverenigingen bij elkaar in een hokje stoppen door te zeggen dat je het niet op verenigingen hebt. Ik ken ook verenigingen die absoluut geen ontgroening kennen.
Maar ok, mijn punt dus; je hebt nooit vrienden genoeg.
Oud 11-08-2002, 15:55
heldin
heldin is offline
ik ben echt anti ontgroening. ik kan niet begrijpen dat je zo graag bij een groep wilt horen die je zo vernedert.
als ik lid word van een vereniging is dat er dus een zonder ontgroening.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Bird schreef:

Hihi, weer eens een mooie discussie over ontgroeningen.... *Loopt alvast een rondje warm..*

Klik ook hier voor een andere topic over studentikoze vakantiekampen.

Even nog dan:
Ja ontgroend

Ergste: Moest elke dag voor de tafel van het 'bestuur' van de ontgroeningscommissie, "plat op mijn bek" zoals ze het zeiden, mijn eten zonder handen opeten. Alle ontgroeners lekker etenswaren naar mijn arme hoofd smijten.. Zeer vernederend.

Leukste: Toen het 's nachts eens regende moest ik met een paraplu boven zijn hoofd achter een ontgroener aanrennen, om hem droog te houden. Gaat hij echt loeihard op zijn bek, hihi. Als ik het nu zo schrijf klinkt het erg kinderachtig, maar toen vond ik het best leuk

*Verheugt zich al op nieuwe lichting die er alweer over twee weken aankomt* Hoera!

wat leuk zeg die ontgroeningen.... echt dolkomisch
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:49
Esmée
Esmée is offline
Ik kan je een hoop verhalen vertellen van mensen die er al doorheen zijn... volgend jaar mag ik er zelf aan geloven.
Oud 11-08-2002, 17:25
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik kan me wel voorstellen dat er ontgroeningen zijn, op die manier voorkom je dat iedere zwans zomaar lid wordt van je vereniging. Op deze manier houd je een selecte groep mensen over die ook écht lid willen zijn van de vereniging en waar je ook van kunt verwachten dat ze actief zijn binnen de vereniging of die op z'n minst af en toe op de sociëteit te vinden zijn.

Volgende week of die week daarop ga ik het waarschijnlijk zelf ook ondervinden
Oud 11-08-2002, 17:33
Zwarma
Zwarma is offline
Ik heb zat vrienden, en hoef echt niet bij zo'n debiele vereniging als ik ontgroend zou moeten worden. Ze bekijken het maar, want zonder zo'n vereniging ken ik ook wel een studie volgen. Overigens heb ik laatst van me nieuwe school een brief ontvangen waarin staat dat als je je laat ontgroenen, je carriere op die school wel kan vergeten.
Oud 11-08-2002, 17:50
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Zwarma schreef:
Ik heb zat vrienden, en hoef echt niet bij zo'n debiele vereniging als ik ontgroend zou moeten worden. Ze bekijken het maar, want zonder zo'n vereniging ken ik ook wel een studie volgen. Overigens heb ik laatst van me nieuwe school een brief ontvangen waarin staat dat als je je laat ontgroenen, je carriere op die school wel kan vergeten.
Omdat je mentaal zou instorten? rofl, bereid je maar vast voor op je verdere leven dan, ontgroening is echt niet het ergste wat je mee zult maken, lijkt me zo
Oud 11-08-2002, 18:48
Verwijderd
Citaat:
*pixie* schreef:
wat leuk zeg die ontgroeningen.... echt dolkomisch
Niet meer of minder leuk dan een stel langharigen die het leuk vinden in een moshpit elkaar op hun bek te slaan...mijns inziens is er geen verschil...

En nog een ding: achteraf vertellen over de inhoud van de introductie is behoorlijk knorrig...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 19:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

En nog een ding: achteraf vertellen over de inhoud van de introductie is behoorlijk knorrig...
????
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:52
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
*pixie* schreef:

????
Het is not done (en van sommigen heb ik begrepen zelfs verboden) als je als lid achteraf over je ontgroening gaat praten met buitenstaanders, dat moet allemaal een beetje mysterieus blijven voor mensen die er buiten staan.
Oud 12-08-2002, 13:02
Bird
Bird is offline
Citaat:
Esmée schreef:

Het is not done (en van sommigen heb ik begrepen zelfs verboden) als je als lid achteraf over je ontgroening gaat praten met buitenstaanders, dat moet allemaal een beetje mysterieus blijven voor mensen die er buiten staan.
Hmz, bij ons is het niet echt verboden om erover te praten. Je mag best eerlijk zijn tegen mensen die ernaar vragen.
Het is niet de bedoeling dat je het draaiboek vermenigvuldigt en het uit gaat delen op de Lijnbaan, maar als iemand er iets over wil weten kun je best normaal antwoorden, daar vind ik niks knorrigs aan, eigenlijk.
Oud 12-08-2002, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:

jaaah duuuh... maar knorrig is nogal een ehmmmm zeer erg fout belachelijk woord
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Bird schreef:
Hmz, bij ons is het niet echt verboden om erover te praten. Je mag best eerlijk zijn tegen mensen die ernaar vragen.
Het is niet de bedoeling dat je het draaiboek vermenigvuldigt en het uit gaat delen op de Lijnbaan, maar als iemand er iets over wil weten kun je best normaal antwoorden, daar vind ik niks knorrigs aan, eigenlijk.
Bij ons is de heersende opvatting meer: als de burgerlijke buitenwereld niet wil meedoen aan het verenigingsleven, dan blijven ze ook altijd in het ongewisse over de inhoud van de introductie...

Verder nog even een algemene opmerking voor de mensen die denken dat een gezelligheidsvereniging iets te maken heeft met 'vrienden kopen' of iets in die geest: dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Niemand zal verplicht worden zich bij een vereniging aan te sluiten. Het is je eigen keuze. Dat de wat meer traditionele verenigingen vaak een stevige introductie hebben, is zoals boven al gezegd bedoeld om ervoor te zorgen dat je toch een redelijk homogene groep krijgt, mensen die het écht willen hebben dat ervoor over.

Een introductie heeft ook niets te maken met 'blindelings alles pikken'. Het is juist de bedoeling dat je écht 'onmenselijke' behandelingen niet ondergaat. Niemand, hoe groot en sterk ook, hoeft te pikken dat hij in z'n gezicht gestompt wordt of een sigaret op z'n arm uitgedrukt krijgt. Het gaat er juist om het kaf van het koren te scheiden. Een vereniging heeft niets aan slappe hap die alles maar pikt, maar juist aan mensen die in het gezicht van ouderejaars durven te zeggen: 'tot hier en niet verder'...daar gaat het om.

Mijns inziens is het domme napraten van de media over studentenverenigingen pas een teken van zwakte...wel afgeven op de introductie en de mensen die erbij gaan, maar geen flauw idee hebben wat het verenigingsleven betekent...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 21:02
Severus
Severus is offline
Ontgroeningen vind ik echt heel dom, waar slaat dat allemaal op?!?! In Amerika gaan ze daar heel ver mee, maar ja, Amerikanen zijn ook meestal geschift.

Ripper
Oud 12-08-2002, 22:08
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Ontgroeningen vind ik echt heel dom, waar slaat dat allemaal op?!?!
Ripper
Zucht, heb jij het hele verhaaltje hierboven wel gelezen?
Oud 13-08-2002, 09:06
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:

Zucht, heb jij het hele verhaaltje hierboven wel gelezen?
Hee dikkie kerel maatje makker niet zo sip, dat die kerel t verhaal niet leest en zomaar wat post is niet zo heel erg hoor zuchten is dus nergens voor nodig.
Oud 13-08-2002, 13:18
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ben anti-ontgroening, ik ben bijna-studente en ga dus ook niet bij een vereniging die erg veel met ontgroening heeft (ik ga naar amsterdam en daar leeft verenigingsgedoe toch al minder).
Waarom? Om het kaf van het koren te scheiden noemt men het. Ik ben iemand die als ze ergens bij zit zich er ook voor inzet, ben vrij actief enzo. Ik heb geen zin om dat te bewijzen in een ontgroeningsweek, neem maar van me aan, en maak ik mijn belofte niet waar trap me er dan maar uit. Ik heb er gewoon geen zin in.
Oud 13-08-2002, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:
(ik ga naar amsterdam en daar leeft verenigingsgedoe toch al minder)
- Amsterdamsch Studenten Corps (ASC/AVSV), bijna 3000 leden.
- L.A.N.X., lid van het Allerheiligen Convent, meer dan 2000 leden.
- S.S.R.A.
- Phoenix.
- e.v.a.

Het verenigingsleven is in Amsterdam net zo springlevend als in andere studentensteden (Eindhoven uitgezonderd ). Het valt er alleen minder op, omdat Amsterdam gewoon zo ontzettend groot is. Maar het is er wel degelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 13:37
Verwijderd
BDW ontgroening is een shitwoord...ik heb het liever over introductie. Er is ook geen vereniging die over 'ontgroening' spreekt, dat heeft zo'n bijsmaak. Het is namelijk gewoon een introductie tot de vereniging, die niet alleen bestaat uit de gruwelverhalen die de knorrige buitenwereld altijd oppikt uit de media maar ook uit gezellig eten met de nieuwe feuten, spelletjes, noem maar op...

Een vereniging heeft een introductie, een dispuut een adspirantaat...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:47
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
BDW ontgroening is een shitwoord...ik heb het liever over introductie. Er is ook geen vereniging die over 'ontgroening' spreekt, dat heeft zo'n bijsmaak. Het is namelijk gewoon een introductie tot de vereniging, die niet alleen bestaat uit de gruwelverhalen die de knorrige buitenwereld altijd oppikt uit de media maar ook uit gezellig eten met de nieuwe feuten, spelletjes, noem maar op...

Een vereniging heeft een introductie, een dispuut een adspirantaat...
Heb je wel gelijk in hoor, KennisMakingsTijd klinkt een stuk vriendelijker, en KMT is heus niet alleen kommer en kwel, er zijn idd zat leuke / nuttige dingen die je doet met elkaar.
Bovendien moet ik zeggen dat ik, vooral in het begin, het allerbeste omging met de mensen die mij in mijn KMT gefeut hadden (buiten jaargenoten dan natuurlijk). Dus het was niet zo erg dat ik een onwijze afkeer van die mensen had gekregen. Valt best nog mee dus.

Offtopic: Btw, nare man, "Knorrig" is echt een vervelend woord! Het Rotterdams Corps noemen de Lauries altijd knorren! Arg!
Oud 14-08-2002, 20:53
Miess
Miess is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het verenigingsleven is in Amsterdam net zo springlevend als in andere studentensteden (Eindhoven uitgezonderd )
En dat is maar goed ook. Wij hebben geen één of andere debielen vereniging nodig om vrienden te maken. Vrienden zijn niet te koop, je moet ze zelf maken! En dat doen wij hier, da's maar goed ook.
Trouwens, dat Eindhoven niet zo'n druk verenigingsleven heeft, neemt niet weg dat het hier een geweldige stad is! Zo zijn de kroegen hier open tot half 6 's morgens, dan kun je daarna nog gerust ergens een afterparty instappen. Bovendien is Eindhoven zeker niet te groot en zijn er een hoop dingen te doen op sportief- en cultureel gebied. Ook het type studenten dat hier zit, bevalt me erg. Beter dan de bekende 'elitaire studenten', uit Leiden, Groningen en Nijmegen. En Eindhoven is 100x zo gezellig als Rotterdam bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Bird schreef:
Offtopic: Btw, nare man, "Knorrig" is echt een vervelend woord! Het Rotterdams Corps noemen de Lauries altijd knorren! Arg!

Achja, knorrig is een beetje raar woord. Corpsleden noemen niet-corpsleden nog altijd knor. Beetje dubbel vind ik, want wanneer het corps ook HBO'ers toelaat, heeft het z'n elitaire karakter mijns inziens al verloren. Knorrig betekent gewoon 'niet des students' dwz alles wat ingaat tegen normen en waarden van de vereniging, de goede zeden, en de studentikoze gezelligheid.

Citaat:
Miess schreef:
En dat is maar goed ook. Wij hebben geen één of andere debielen vereniging nodig om vrienden te maken . Vrienden zijn niet te koop, je moet ze zelf maken! En dat doen wij hier, da's maar goed ook.
Ziehier, de verderfelijke invloed van de media. Je 'koopt' je vrienden niet. Als jij bij een sport-, toneel-, of muziekvereniging gaat, 'koop' je dan ook vrienden of plezier? Nee toch? Waarom bij een gezelligheidsvereniging dan wel?

Het is fout te denken dat mensen bij een vereniging gaan om vrienden te maken. Je moet bij een vereniging gaan omdat het soort mensen je aanspreekt, niet omdat je vrienden nodig hebt...en nog iets: verenigingsstudenten halen aantoonbaar betere studieresultaten, zijn actiever in commissies en bestuursactiviteiten, zijn socialer en houden er vaak een nuttig 'netwerk' aan over, veel meer dan wanneer je alleen met een paar nihilistjes op een gang in een krottige eerstejaarsflat zit en niets anders deelt dan de plee en de douche...

Verder kun je er geen oordeel over vellen als je er zelf niet bijzit, je ziet alleen de buitenkant.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2002, 14:39
Verwijderd
Sorry maar ik vind dit zo triest he, zo'n soort vaag clubje dat zo genaamd je vrienden moeten zijn.

Alleen de ontgroening al, ooit gehoord van zelf respect, je gaat zelf toch niet zo erg voor lul zetten voor zoiets triest.

Zijn ook allemaal dezelfde mensen, die weer zogenaamd ergens moeten bij horen, triest voor, ook zo'n ontgroening.
tssssssssssssss
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 16:42
Angeles
Angeles is offline
Het kan mij op zich helemaal niks schelen wat die mensen van het corps doen, zolang ze mij er maar buiten houden. Wat ze zelf doen binnen die vereniging maakt mij niks uit, daar kiezen ze zelf voor. Ik vind het alleen wel heel irritant dat je je de hele tijd moet verantwoorden in de introductieweek waarom je niet lid wil worden, dan is het gelijk van: 'Jij wil zeker geen vrienden maken' en dat soort onzin. Zelfs deze week - ik (vierdejaars) liep met ijn nichtje (afgestudeerd) langs Minerva en we hadden een gesprekje dat we nooit lid zouden willen zijn, meteen mengde een of andere toevallige voorbijganger zich in ons gesprek - hij was wel lid. Waar bemoeit zo'n knaap zich mee? Ik bemoei me er toch ook niet mee dat hij wél lid is?

Ik ben overigens wel lid geweest van Augustinus, geen ontgroening, wel een wat mildere KMT, maar toch ook wel met een beetje een ballengehalte, maar het is mijn wereldje gewoon niet, dat verenigingsgedoe. Ik heb het daar de eerste tijd redelijk leuk gehad, maar ergens pas ik daar gewoon niet in. Ik ga ook met niemand meer om die ik daar heb leren kennen, alleen met de vriendin met wie ik samen lid ben geworden, maar die kende ik allang daarvoor. Ik heb na mijn lidmaatschap betere vriendschappen gesloten, onder andere via mijn studie.

Dus mijn mening is: voor mij hoeft het allemaal niet zo, maar voor anderen kan ik niet bepalen of het leuk of nuttig is of niet. Ik kan het alleen voor mezelf zeggen en mij lijkt het niks.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 20:09
Bird
Bird is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Sorry maar ik vind dit zo triest he, zo'n soort vaag clubje dat zo genaamd je vrienden moeten zijn.

Zijn ook allemaal dezelfde mensen, die weer zogenaamd ergens moeten bij horen, triest voor, ook zo'n ontgroening.
tssssssssssssss
*proest* Jaja, ik kan een beetje het volgende uit je berichtje halen; je heb absoluut géén idee waar je over praat. Je hebt het een en ander opgevangen via vrienden of via de media en vertoont nu schapengedrag door de algemeen geldende mening aan te nemen. Dit meisje, die ook zonodig bij zo'n vage club wilde horen, wil nu wel eens weten waar je argumenten zijn...
Oud 16-08-2002, 00:42
Verwijderd
Ach ja...

Het is gewoon vechten tegen de bierkaai. De grote knorrige buitenwereld zal gewoon nooit proeven van de rijke weldaad van het verenigingsleven, dat moeten ze zelf weten. Degenen die het leven der filisters willen leiden - laat ze. Dat moeten ze zelf weten. Mensen zijn zo geindoctrineerd, hebben zo'n tunnel-vision, dat je het hun gewoon níet aan hun verstand kunt peuteren. Dat hoeft eigenlijk ook niet. Laat ze maar lekker. Wij hebben lol, zij denken ook lol te hebben, iedereen tevreden toch?

Ze moeten alleen geen oordeel vellen over verenigingen terwijl ze er zelf niet bijzitten, die lompe nihilisten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 06:17
bracelance
bracelance is offline
ik heb echt een hekel aan dat ontgroenenidee, waarom moet je persé ontgroent worden, hoor je er anders niet bij?

Is toch achterlijk, vind het gewoon kinderachtig, je moet mensonterende opdrachten uitvoeren en dan hoor je bij de groep. Nou, bij zo'n groep hoef ik dan niet hoor.
Oud 16-08-2002, 10:28
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ach ja...

Het is gewoon vechten tegen de bierkaai. De grote knorrige buitenwereld zal gewoon nooit proeven van de rijke weldaad van het verenigingsleven, dat moeten ze zelf weten. Degenen die het leven der filisters willen leiden - laat ze. Dat moeten ze zelf weten. Mensen zijn zo geindoctrineerd, hebben zo'n tunnel-vision, dat je het hun gewoon níet aan hun verstand kunt peuteren. Dat hoeft eigenlijk ook niet. Laat ze maar lekker. Wij hebben lol, zij denken ook lol te hebben, iedereen tevreden toch?

Ze moeten alleen geen oordeel vellen over verenigingen terwijl ze er zelf niet bijzitten, die lompe nihilisten.
*Geeft Laurentiaans applaus* Hear hear!
Oud 16-08-2002, 14:24
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ach ja...

Ik zei toch al, jullie moeten lekker je gang gaan zolang de mensen die er geen zin in hebben er niks mee te maken hoeven te hebben. Is dat nog niet goed genoeg, is het verplicht om het allemaal leuk en geweldig te vinden of zo? En ja, ik ben lid geweest, niet van het corps en ik heb ook geen echt zware ontgroening gehad, maar ik ben er daar wel achtergekomen dat dat studentikoze gedoe gewoon niet bij mij past en dat het verenigingsleven niet mijn wereldje is. Als anderen erbij willen, !

Ik vind het eerder een beetje kortzichtig van jou om te denken dat een ieder die er géén zin in heeft een tunnelvision heeft of stiekem niet weet wat hij of zij mist, de één wil dit, de ander dat. Klaar. Lijkt me redelijk simpel, ook voor jou.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:
Ik vind het eerder een beetje kortzichtig van jou om te denken dat een ieder die er géén zin in heeft een tunnelvision heeft of stiekem niet weet wat hij of zij mist, de één wil dit, de ander dat. Klaar. Lijkt me redelijk simpel, ook voor jou.
Oh, maar jíj hebt ook helemaal gelijk. Ik doelde natuurlijk ook op de mensen die in hun argumentatie niet veel verder komen dan 'ik hoef m'n vrienden niet te kopen'. Dat is kul.

Als mensen er niet bijwillen, dan vind ik dat natuurlijk prima. Ik zal ze niet dwingen en niet op ze neerkijken omdat ze er niet bijzitten. Maar ik hoef niet te pikken dat ik word uitgemaakt voor iemand die 'z'n vrienden koopt' door een aantal mensen wat werkelijk geen flauw idee heeft waar ze over praten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 21:53
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nare man schreef:

Oh, maar jíj hebt ook helemaal gelijk. Ik doelde natuurlijk ook op de mensen die in hun argumentatie niet veel verder komen dan 'ik hoef m'n vrienden niet te kopen'. Dat is kul.

Als mensen er niet bijwillen, dan vind ik dat natuurlijk prima. Ik zal ze niet dwingen en niet op ze neerkijken omdat ze er niet bijzitten. Maar ik hoef niet te pikken dat ik word uitgemaakt voor iemand die 'z'n vrienden koopt' door een aantal mensen wat werkelijk geen flauw idee heeft waar ze over praten.
Ik had af en toe dat gevoel wel - niet omdat het zo wás, want ik begrijp helemaal dat er ook genoeg mensen zijn die wel echte vrienden vinden bij een vereniging. Maar met de mensen die ik ontmoette klikte het niet zo goed en daarom had ik vaak het gevoel dat ik alleen maar met ze omging omdat ik bij die vereniging zat. Wat dat betreft heb ik denk ik gewoon pech gehad. Ik ga er nog met eentje om, maar dat was al mijn vriendin voor we lid werden.

Bij een vereniging gaan is helemaal geen garantie om vrienden te ontmoeten, want er zijn er ook bij die niemand hebben, vervelend genoeg.

Als het je ligt dan denk ik dat een vereniging inderdaad een verrijking is, zoals alles wat je echt leuk vindt, maar als het je niet ligt gaat het je alleen tegenstaan. De eerste maanden heb ik het wel naar mijn zin gehad en ik ben op zich ook wel blij dat ik het heb gedaan, vind het leuk dat ik het heb meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 09:33
anjali
anjali is offline
He mijn broer is wel ontgroend. op de universiteit van amsterdam bij zijn studentenvereniging. Je wordt dan met een paddle 100 keer op je blote billen geslagen! Vreselijk he!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mijns inziens is het domme napraten van de media over studentenverenigingen pas een teken van zwakte...wel afgeven op de introductie en de mensen die erbij gaan, maar geen flauw idee hebben wat het verenigingsleven betekent...

iedereen maakt het beeld wat hij van iets heeft op uit wat diegene d'r van weet. nou duurt het voor mij nog minstens 2 jaar voordat ik student ben en dus weet ik nog idd niks over studentenverenigingen uit m'n eigen ervaringen. dan is het toch niet raar dat ik (en ook anderen) me een mening vorm aan de hand van wat ik zie op tv?
het is daarom idd wel handig om uitleg te geven over hoe het nou écht zit met die verenigingen en dus dat (foute) beeld wat ik heb via de media te veranderen (wat je ook eerder doet in die reply). Maar waarom dan deze zinnen daarna?
Alsof ik en anderen dom zijn omdat wij nog niet met een studentenvereniging in aanmerking zijn geweest, maar ons tóch al een mening proberen te vormen daarover....

ook over iets wat je níet zelf hebt meegemaakt is het toch vrij logisch dat je je d'r een mening over vormt, dmv alles wat je ervan denkt te weten?
Reageren

Regels voor berichten