Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 20:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-08-2005 @ 21:34 :
Hoe kan God nou een fout maken

(Aangenomen dat God bestaat en almachtig is)
Ja, precies, dat dacht ik nou ook.
Advertentie
Oud 23-08-2005, 20:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-08-2005 @ 21:34 :
Hoe kan God nou een fout maken

(Aangenomen dat God bestaat en almachtig is)
Dat zei die sji'ietische malloot uit de jaren 80
Oud 23-08-2005, 21:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 23-08-2005 @ 21:48 :
Dat zei die sji'ietische malloot uit de jaren 80
mja... Me dunkt dat als je gelooft dat je dan in ieder geval wel consequent moet zijn.
Oud 23-08-2005, 21:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-08-2005 @ 22:10 :
mja... Me dunkt dat als je gelooft dat je dan in ieder geval wel consequent moet zijn.
Waarschijnlijk hadden ze geen tijd en manschappen om die transseksuelen om te brengen omdat ze destijds in oorlog waren met Irak
Maar als ik heerser zou zijn, zou ik een tactische kernbom van 1 kiloton op een van die dorpen met transseksuelen gegooid hebben om een voorbeeld te stellen
Oud 23-08-2005, 21:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 23-08-2005 @ 22:27 :
Waarschijnlijk hadden ze geen tijd en manschappen om die transseksuelen om te brengen omdat ze destijds in oorlog waren met Irak
Maar als ik heerser zou zijn, zou ik een tactische kernbom van 1 kiloton op een van die dorpen met transseksuelen gegooid hebben om een voorbeeld te stellen
Blijf jij nou maar lekker in je Tiswah-topic.
Oud 23-08-2005, 21:29
Rohit
Rohit is offline
Men mist nu de hele point van dit artikel, namelijk:

"Wie de juiste vertaling van de Iraanse rechtbankverslagen leest, moet concluderen dat de jongens zijn opgehangen omdat ze iemand hebben verkracht", meldde Human Rights Watch.

Dat is toch best frapant, aangezien de homo organisaties hier zo druk over maakte.
Oud 23-08-2005, 21:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 23-08-2005 @ 22:29 :

"Wie de juiste vertaling van de Iraanse rechtbankverslagen leest, moet concluderen dat de jongens zijn opgehangen omdat ze iemand hebben verkracht", meldde Human Rights Watch.

Dat is toch best frapant, aangezien de homo organisaties hier zo druk over maakte.
Dat is dan toch ook 1 keer op 1000.
Oud 23-08-2005, 21:33
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 22:31 :
Dat is dan toch ook 1 keer op 1000.
Maar:

Het laatste ambtsbericht van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken (februari 2005) meldt dat er de laatste jaren geen executies bekend waren louter op grond van homoseksuele handelingen.
Oud 23-08-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 23-08-2005 @ 22:29 :

Och, ophangen om het enkele feit dat iemand homoseksueel is, of ophangen omdat de dader iemand anders verkracht heeft. Beide gevallen zijn voor mij uitdrukkingen van een volslagen achterlijk, pre-middeleeuws en weerzinwekkend geheel van ideeën.

Dat soort praktijken dwingen je als weldenkend mens als het ware tot het afzweren van cultuurrelativisme, tot het met geweld opleggen van onze eigen hogere levensstandaard en morele superioriteit aan dat stelletje achtergestelde baarddebielen.
Oud 23-08-2005, 21:37
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-08-2005 @ 22:34 :
Och, ophangen om het enkele feit dat iemand homoseksueel is, of ophangen omdat de dader iemand anders verkracht heeft. Beide gevallen zijn voor mij uitdrukkingen van een volslagen achterlijk, pre-middeleeuws en weerzinwekkend geheel van ideeën.

Dat soort praktijken dwingen je als weldenkend mens als het ware tot het afzweren van cultuurrelativisme, tot het met geweld opleggen van onze eigen hogere levensstandaard en morele superioriteit aan dat stelletje achtergestelde baarddebielen.
Oke, begin bij de verenigde staten zou ik zeggen.
Oud 23-08-2005, 21:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 23-08-2005 @ 22:33 :
Maar:

Het laatste ambtsbericht van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken (februari 2005) meldt.
Ja, nu noem je ook een bron.
Oud 23-08-2005, 21:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ik moet tot mijn grote eerlijkheid bekennen dat ik het in de tweede situatie *op zich* geen gek *idee* vind.
Oud 23-08-2005, 21:40
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 22:38 :
Ja, nu noem je ook een bron.
Waarom zouden ze iets niet met zekerheid stellen?
Oud 23-08-2005, 21:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 23-08-2005 @ 22:40 :
We hebben het hier wel over het NEDERLANDSE ministerie hè.
Oud 23-08-2005, 21:43
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 22:41 :
We hebben het hier wel over het NEDERLANDSE ministerie hè.
Ja, ik zie het punt niet? Het IRAANSE ministerie wordty niet serieus genomen toch?
Oud 23-08-2005, 21:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 23-08-2005 @ 22:43 :
Ja, ik zie het punt niet? Het IRAANSE ministerie wordty niet serieus genomen toch?
Ook niet.
Oud 23-08-2005, 21:47
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 22:46 :
Ook niet.
Ik denk dat het nederlandse ministerie wel contacten heeft met mensenrechten organisaties
Oud 23-08-2005, 23:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 23-08-2005 @ 22:40 :
datzelfde ambtsbericht haalde ook een opmerking van de Iraanse overheid aan die zei dat er in Iran geen gare gevangenissen bestonden, maar dat ze er wel "suites" hadden
Oud 23-08-2005, 23:21
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2005 @ 00:10 :
datzelfde ambtsbericht haalde ook een opmerking van de Iraanse overheid aan die zei dat er in Iran geen gare gevangenissen bestonden, maar dat ze er wel "suites" hadden
waar?

en hoe weet je dat dat niet waar is?
Oud 24-08-2005, 07:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 24-08-2005 @ 00:21 :
waar?

en hoe weet je dat dat niet waar is?
suites, ye right. Het is Hilton niet.

En je doet maar zelf zoeken in het AB
Oud 24-08-2005, 13:47
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2005 @ 08:24 :
suites, ye right. Het is Hilton niet.

En je doet maar zelf zoeken in het AB
Bron? Welke artikel weerlegt de uitspraak van de Nederlandse ministerie. Verder als je iets beweert, moet je ook de bron aan kunnen tonen, nu is het niet alsof ik naar bronnen moet zoeken, die jij gebruikt voor jou tegenargument.
Oud 24-08-2005, 13:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 24-08-2005 @ 14:47 :
Bron? Welke artikel weerlegt de uitspraak van de Nederlandse ministerie. Verder als je iets beweert, moet je ook de bron aan kunnen tonen, nu is het niet alsof ik naar bronnen moet zoeken, die jij gebruikt voor jou tegenargument.
Bron is het ambtsbericht waar je het zelf over had, dude.
Oud 24-08-2005, 14:04
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2005 @ 14:56 :
Bron is het ambtsbericht waar je het zelf over had, dude.
Je kan van alles lopen beweren, maar ik wil eerst de artikel zelf zien, en dan een andere artikel die beweert dat dat niet zo is. En dan pas heb jij gelijk
Oud 24-08-2005, 14:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 24-08-2005 @ 15:04 :
Je kan van alles lopen beweren, maar ik wil eerst de artikel zelf zien, en dan een andere artikel die beweert dat dat niet zo is. En dan pas heb jij gelijk
minbuza --> landen --> iran --> ambtsberichten --> iran

je haalde zelf notabene dat ambtsbericht aan.
Oud 24-08-2005, 17:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2005 @ 15:08 :
minbuza --> landen --> iran --> ambtsberichten --> iran

je haalde zelf notabene dat ambtsbericht aan.
voor het geval je het niet gevonden hebt, ben ik zo aardig om het te quoten:

"Hoewel mishandeling en foltering gedurende het gehele strafrechtelijke traject voorkomen, vinden deze het vaakst plaats tijdens het voorarrest, en dan met name in de niet-officiële detentiecentra. Gebruikte methodes zijn het toedienen van slaag met kabels en andere voorwerpen op de rug of voetzolen, het branden met sigaretten, ophanging aan de armen, onthouding van slaap, uitkleden, bedreigingen en verbale intimidatie. Volgens Human Rights Watch ervaren de meeste exgedetineerden eenzame opsluiting voor onbepaalde periode echter als meest zware methode van mishandeling en foltering. In januari 2005 ontkenden de Iraanse autoriteiten overigens het bestaan van cellen voor eenzame opsluiting. Volgens een woordvoerder van de rechterlijke macht zijn er wel ‘suites’ voor tijdelijke eenzame opsluiting. Deze zogenaamde suites zouden van dezelfde faciliteiten als andere cellen zijn voorzien." - AB, blz. 48 onderaan.

Bronnen die hiervoor gebruikt zijn:
Like the Dead in Their Coffins - Torture, Detention, and the Crushing of Dissent in Iran,
Human Rights Watch, June 2004, Vol. 16, No 2(E), pagina’s 12 en 19.
AFP, 17 januari 2005.

En in het artikel van 18 januari (niet 17 januari) wordt die idoterie dat niet de moeite waard is om aangehaald te worden, aangehaald. Zeker als je naar de inhoud van dat artikel kijkt, waarin wordt gezegd dat die woordvoerder van de rechterlijke macht een ultra-conservatieveling is en bovendien de nobelprijswinnares voor de vrede Shirin Ebadi tegenspreekt door te zeggen dat er geen isoleercellen zijn, maar "confortables suites". Ja, mijn reet. En ze gebruiken als martelwerktuigen zeker ook de Comfychair®©*:

Pas de quartiers d'isolement mais de "confortables suites" dans les prisons (justice)

ORIGINE-DEPECHE: TEHERAN 18 jan

La justice ultra-conservatrice a assuré mardi qu'il n'y avait plus de cellules d'isolement dans les prisons iraniennes contrairement à ce que dit le prix Nobel de la paix Shirin Ebadi, mais de "confortables suites" individuelles pour les détenus.

"Le maintien à l'isolement n'existe pas en Iran", a affirmé le porte-parole de la justice Jamal Karimi-Rad, 24 heures après que Shirin Ebadi eut pressé l'autorité judiciaire de mettre fin à cette pratique.

"Il existe des suites pour des détentions provisoires ou dans des cas où le juge estime que l'accusé doit être gardé séparément pour une courte période", a-t-il dit devant la presse.

"Elles sont entièrement équipées et sont confortables", a-t-il déclaré en soulignant que les détenus n'y étaient plus enfermés une fois qu'ils avaient été condamnés.

Le Nobel de la paix 2003 avait réclamé lundi de la justice la fermeture des cellules d'isolement et la fin des sévices en prison, flanquée d'une dizaine de dissidents qui ont raconté avoir été soumis à de tels traitements.

"Le maintien à l'isolement est une forme de torture. Est-il normal qu'ils traitent les meurtriers avec plus d'égards que ceux qui crient: Vive la démocratie", s'interroge Mme Ebadi.

DATE-CHARGEMENT: 18 janvier 2005

*Comfychair:
Oud 24-08-2005, 17:14
Gatara
Gatara is offline
M.a.w. ambtsberichten zijn een schets van de situatie, maar de kwaliteit en inhoud van de AB's hangen sterk af van de makers ervan. In het geval van Iran is en was er veel op aan te merken.

Believe me.

[en nu niet meer zeuren dat ik met bronnen moet aankomen, terwijl ik gewoon dezelfde bron aanhaal die jij eerder had aangehaald ]

Laatst gewijzigd op 24-08-2005 om 17:20.
Oud 25-08-2005, 04:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:

Nou, ik zou het anders uitdrukken, maar lieve mensen, laten we nou wel wezen. De 'Westerse' normen en waarden zijn 'hoogstaander', 'beter'. Onze cultuur is 'verder'. Je kan hier boeken over volschrijven en ik lees artikelen hierover vol aandacht, maar laten we nou wel wezen...

Wij zijn in bepaalde opzichten verder dan het regime in Iran. Dat heeft niks met Europees of Orientaals te maken. De Westerse normen en waarden ZIJN (!) universeel! Toevallig onstaan in het Westen (vandaar de naam). Had overal kunnen onstaan... Laten we blij zijn dat we hier wonen. En laten we activiteiten ontplooien om iederen planeet-bewoner te laten delen in de rechten die wij hier hebben!
Oud 25-08-2005, 08:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Idealistisch geneuzel.
Oud 25-08-2005, 11:24
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-08-2005 @ 05:07 :
Nou, ik zou het anders uitdrukken, maar lieve mensen, laten we nou wel wezen. De 'Westerse' normen en waarden zijn 'hoogstaander', 'beter'. Onze cultuur is 'verder'. Je kan hier boeken over volschrijven en ik lees artikelen hierover vol aandacht, maar laten we nou wel wezen...

Wij zijn in bepaalde opzichten verder dan het regime in Iran. Dat heeft niks met Europees of Orientaals te maken. De Westerse normen en waarden ZIJN (!) universeel! Toevallig onstaan in het Westen (vandaar de naam). Had overal kunnen onstaan... Laten we blij zijn dat we hier wonen. En laten we activiteiten ontplooien om iederen planeet-bewoner te laten delen in de rechten die wij hier hebben!
De joods-christelijke traditie heeft ook waarden als oog om oog, tand om tand voortgebracht of ik dat nou zo positief vind...
Oud 25-08-2005, 11:52
juno
juno is offline
Vergiffenis is voor de Heer, mensen moeten elkaar in het gareel kunnen houden. De dreiging van een oog om een oog is een goede afscrikking.

Dat is niet barbaars. Er staat een oog voor een oog, niet ophangen en zweepslagen en de isoleercel voor een oog. Dat wil zeggen dat de zwaarte van de straf naar direct gerelateerd moet zijn aan de ernst van het gepleegde feit. Het geeft een strafmaximum.
Oud 25-08-2005, 12:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 25-08-2005 @ 12:24 :
De joods-christelijke traditie
Ik krijg altijd jeuk als ik die uitdrukking hoor.
Oud 25-08-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-08-2005 @ 05:07 :

Jeetje, wat kom je schreeuwerig over. En owh, laat dat superioriteitsgevoel eens achterwege. Arrogantie siert de forummer niet.
Oud 25-08-2005, 15:16
Verwijderd
Yay, laten we de allemaal de scoobydans doen omdat we Westers zijn.

Wat een hoop onzin, hhendrikxx.
Oud 25-08-2005, 15:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 16:13 :
Jeetje, wat kom je schreeuwerig over. En owh, laat dat superioriteitsgevoel eens achterwege. Arrogantie siert de forummer niet.
Het is juist geen suprioriteitsgevoel. En al zeker geen arrogantie!

Citaat:
Yay, laten we de allemaal de scoobydans doen omdat we Westers zijn.
Erg flauw!
Wees eens eerlijk: in welk niet-Westers land zou jij willen wonen?
Oud 25-08-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-08-2005 @ 16:26 :
Het is juist geen suprioriteitsgevoel. En al zeker geen arrogantie!
Hoe wil je het dan noemen? Een objectieve benadering na zelf geleefd te hebben in een niet-Westers land?
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-08-2005 @ 16:26 :

Erg flauw!
Wees eens eerlijk: in welk niet-Westers land zou jij willen wonen?
Dubai, Egypte, Maleisie, Koeweit ..
Oud 25-08-2005, 15:32
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 16:30 :

Dubai, Egypte, Maleisie, Koeweit ..
Zou jij echt in die vrouwen onderdrukkende landen willen wonen?
Oud 25-08-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 25-08-2005 @ 16:32 :
Zou jij echt in die vrouwen onderdrukkende landen willen wonen?
Waar is dat precies dan?
Oud 25-08-2005, 15:34
Levitating Nun
We hebben het beter inderdaad, maar om Westerse landen nou meteen moreel superieur te noemen gaat me nog even iets TE ver.

En, Henk, je plan om andere landen te verWesteren is al helemaal stierenpoep.
Oud 25-08-2005, 15:34
Levitating Nun
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 16:32 :
Waar is dat precies dan?
Oh come on.
Oud 25-08-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-08-2005 @ 16:34 :
Oh come on.
Verlicht mij eens.

In welk land (uit mijn rijtje) worden vrouwen onderdrukt?
Oud 25-08-2005, 15:36
Levitating Nun
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 16:35 :
Verlicht mij eens.

Onderdrukken is een groot woord, maar een ideale positie hebben ze niet.
Oud 25-08-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-08-2005 @ 16:36 :
Onderdrukken is een groot woord, maar een ideale positie hebben ze niet.
Ze leven er gewoon zoals wij hier leven? Mijn moeder is in Egypte chirurge. Ze doet haar ding, zoals ze dat hier ook deed. Geen beperkingen oid.
Oud 25-08-2005, 15:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-08-2005 @ 16:34 :
We hebben het beter inderdaad, maar om Westerse landen nou meteen moreel superieur te noemen gaat me nog even iets TE ver.

En, Henk, je plan om andere landen te verWesteren is al helemaal stierenpoep.
Wie the fuck is Henk?
Oud 25-08-2005, 15:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 16:35 :
Verlicht mij eens.

Je hebt gelijk, in Koeweit hebben vrouwen al ruim drie maanden stemrecht. Lijkt me best een toffe plek.
Oud 25-08-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 25-08-2005 @ 16:46 :
Je hebt gelijk, in Koeweit hebben vrouwen al ruim drie maanden stemrecht. Lijkt me best een toffe plek.
Mooi toch, het gaat alleen maar vooruit.
Oud 25-08-2005, 15:51
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-08-2005 @ 16:42 :
Wie the fuck is Henk?
hhendrikxx..

Om nu allemaal over hem te vallen omdat ie tekenen van etnocentrisme vertoont, vind ik wel heel politiek-correct.
Oud 25-08-2005, 15:51
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 25-08-2005 @ 16:46 :
Was het in S-A of daarzo dat vrouwen niet mochten rijden?
Oud 25-08-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 25-08-2005 @ 16:51 :
hhendrikxx..

Om nu allemaal over hem te vallen omdat ie tekenen van etnocentrisme vertoont, vind ik wel heel politiek-correct.
Etnocentrisme: vorm van nationalisme waarbij het eigen volk en de eigen cultuur worden beschouwd als superieur boven andere volken en culturen .

Dit vind ik persoonlijk niet zo correct.
Oud 25-08-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 25-08-2005 @ 16:51 :
Was het in S-A of daarzo dat vrouwen niet mochten rijden?
Ja, da's in Saudi Arabie.
Oud 25-08-2005, 15:57
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 16:53 :
Etnocentrisme: vorm van nationalisme waarbij het eigen volk en de eigen cultuur worden beschouwd als superieur boven andere volken en culturen .
Is het niet het toetsen van andere culturen met je eigen maatstaven?

Regels voor berichten