Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2005, 22:06
computer
computer is offline
Ik ben dus mijn pinpas kwijt en ik heb mijn rekening nog niet laten blokkeren. Ik wil nu nog even langs de postbank morgen gewoon aan de balie en vragen of ik het zo kan krijgen met bv. het laten zien van mn id....kan dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2005, 22:10
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
hmm weet ik niet..
maar ik denk dat je dan je pasje moet laten blokkeren ( als dat kan ) en dan zowiezo een nieuw pasje aanvragen...

maar goed.. als je je id mee neemt.. moet het toch wel lukken.. want je hebt toch immers geld nodig..
Oud 22-08-2005, 22:34
Nona
Nona is offline
Je laat je rekening niet blokkeren maar je pas, zodat niemand anders hem kan gebruiken. En dan vraag je meteen een nieuwe aan.
Oud 22-08-2005, 22:56
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
computer schreef op 22-08-2005 @ 23:06 :
Ik ben dus mijn pinpas kwijt en ik heb mijn rekening nog niet laten blokkeren. Ik wil nu nog even langs de postbank morgen gewoon aan de balie en vragen of ik het zo kan krijgen met bv. het laten zien van mn id....kan dit?
Dat kan, mijn pinpas was ooit eens gebroken, kon ik ook niet pinnen.
Ik was toen naar het postkantoor (hier tevens bank) gegaan met mn rekening nummer, id, gebroken pasje etc.
Mijn id en rekening nummer was overigens voldoende
Ik moest wel mijn pincode intoetsen op zo'n kastje.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 23:19
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
ook een keer gehad.. ik liep gewoon met mn pasje de bank in (was ineens geblokkeerd) zonder legitimatie of iets kon ik gewoon geld opnemen aan de balie!!
Oud 23-08-2005, 00:02
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-08-2005 @ 23:56 :
Dat kan, mijn pinpas was ooit eens gebroken, kon ik ook niet pinnen.
Tja dat krijg je nu als je met opgevoerde brommers gaat rijden, en ten val komt.

On topic, bij mij was niet het pasje gebroken, of kwijtgeraakt... maar ik wist de pincode opeens niet meer. (na 3 foute codes geblokkeerd) Maar kon met overleg van mijn legitimatiebewijs wel geld bij de balie opnemen, kreeg tevens een nieuwe pincode aanvragen!

Het ging om mijn giropas van de Postbank, weet niet hoe dat zit bij andere banken.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 07:37
coopergirl
coopergirl is offline
De Rabobank heeft enige tijd geleden een brief gestuurd waarin vermeld stond dat het niet (meer) mogelijk was geld bij de balie op te nemen... Bij de Postbank is het mijn moeder onlangs wel gelukt 'gewoon' geld bij de balie af te halen.
Oud 23-08-2005, 09:52
Verwijderd
Naar de balie gaan met je rekeningnummer en paspoort, volgens mij is dat al genoeg. 't Kan zijn dat je niet meer overal geld op kan nemen, maar bij grote vestingen kan het zeker wel. (Ook bij de Rabobank; heeft mijn vriend vrijdag nog gedaan. Bij de ABN-Amro doe ik het zelf wel eens.)

Pasje laten blokkeren en nieuwe aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 21:22
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-08-2005 @ 08:37 :
De Rabobank heeft enige tijd geleden een brief gestuurd waarin vermeld stond dat het niet (meer) mogelijk was geld bij de balie op te nemen... Bij de Postbank is het mijn moeder onlangs wel gelukt 'gewoon' geld bij de balie af te halen.
nou dn weet ik niet in welk gehucht die rabobank van jouw staat, maar hier kan het wel gewoon. Ik was nl. 2 weken geleden in een dronken bui mn pas kwijtgeraakt. maandagochtend toenk er achter kwam gelijk zo'n nummer gebeld, enbinnen een week had ik een nieuwe pas, en ik kon tussendoor wel gewoon geld halen bij de balie
Oud 24-08-2005, 10:22
ganralph
ganralph is offline
zolang jij een werkende pas hebt, wil de rabobank niet dat je geld aan de balie komt halen (iig geen bedragen die je kunt pinnen)

waarom? omdat ze dan service aan de klant geven, en dat mag niet van meneer Rabo. (en dat ondanks zijn geweldige "Triple A-status" )

mn moeder is ooit flink uitgevallen tegen een medewerker toen die zei dat mn moeder wel geld kon bestellen om aan de balie op te halen. ze had alleen die dag een groot bedrag nodig. lekker gescholden dat het toch even haar geld was en toen kon het ineens wel.
(jammer dat je bij die knake-bank altijd de filiaal-manager moet laten roepen om iets gedaan te krijgen)
Oud 24-08-2005, 10:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ganralph schreef op 24-08-2005 @ 11:22 :

(jammer dat je bij die knake-bank altijd de filiaal-manager moet laten roepen om iets gedaan te krijgen)
Dat is logisch. Als hun beleid er nou op gericht is dat je alleen geld kunt bestellen en dat dus al die medewerkers is verteld... Dan gaat zo'n iemand echt niet zomaar geld geven. En dan krijg je dus dat de filiaal-manager erbij moet worden gehaald. Dat is toch begrijpelijk? Je kunt echt niet zomaar iets doen zonder zijn of haar toestemming.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:54
ganralph
ganralph is offline
dat snap ik. het punt was dat je gewoon niet aan je eigen geld kunt komen.
of dit houden ze je tenminste voor. het KAN dus wel, maar door de baliemedewerkers anders te instrueren, wordt de klant ontmoedigd.
Oud 24-08-2005, 14:01
Forumschorum
Forumschorum is offline
Dat is idd logisch. Als je moeder een flink bedrag wil opnemen, dan moet je dat bestellen. Als je bijvoorbeeld een auto gaat kopen ofzo van 20 ,000 euro, dan is er een kans dat de bank dat niet even voorradig heeft. Anders als bijvoorbeeld 5 mensen dat op een dag willen, moeten ze 100,000 euro daar zomaar cash leggen. Dat is niet te doen. Daarom moet je bestellen en komt er zon waardetransport van de centrale kluis, met 20,000 euro die je de volgende dag kan ophalen.
Oud 24-08-2005, 15:51
Verwijderd
Bij grote bedragen moet je het toch altijd al bestellen, dat is toch niet ineens veranderd? (Ik weet nog van vroeger dat mijn moeder voor we op vakantie gingen geld ging bestellen en het dan twee dagen later af ging halen.) Maar als je gewoon een keer €1000,- oid van de bank af wil nemen, kan dat gewoon aan de balie hoor. Misschien niet in de kleine kantoren (mogelijk zijn dat alleen service-balies, waar je dingen kan veranderen, of nieuwe rekeningen kan openen, maar waar ze dus geen kluis hebben) maar in normale kantoren kan dat zeker wel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 12:09
ganralph
ganralph is offline
sorry voor de onvolledigheid (heb t ff gecheckt). het ging om een bedrag wat (volgens de telefoniste) niet besteld hoefde worden (maar wat ook niet uit de pinautomaat kwam).
en dan nog, het geld was er wel degelijk (en niemand anders had het besteld), maar toch sta je mooi te kijken met je noodgeval...
Reageren

Regels voor berichten