Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 16:41
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 14:49 :
Wat zijn we weer snel opgefokt. Eén woord: internet. Als je al op mijn provocatie in wil gaan, doe het dan scherpzinnig of beargumenteerd.
Moet je wel eerst zelf met een goeie argumentatie komen.
Advertentie
Oud 23-08-2005, 16:43
Joostje
Joostje is offline
Ontopic: Mulholland Drive
Goede en ernstig verwarrende film, maar gelukkig ben ik er nu uit. Nu nog maar een keer kijken .
Oud 23-08-2005, 16:43
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 16:21 :
Ik heb er vaak ook geen trek in, als ik lees over wat voor idiote onderwerpen die films gaan. Een dove vuilnisman die een kapot surfboard vind trekt mij ook niet.
Dat is pure bevooroordeelde kortzichtigheid.
Oud 23-08-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
reine claude schreef op 23-08-2005 @ 17:41 :
Moet je wel eerst zelf met een goeie argumentatie komen.
Lees even de rest van het draadje. Bovendien hoeft een 'grap' niet beargumenteerd te zijn.
Oud 23-08-2005, 17:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 14:10 :
My God, is het echt nodig dat alle filmrecensies in zulke (taal)clichés uitmonden? Het is net alsof ik naar Leo de Haas luister.
Natuurlijk is dat nodig. We zijn tenslotte elitaire, arrogante filmsnobs. We stinken naar zweet, we dragen Duitse kohltruien en we eten graag blauwe kaas bij onze wijn.

Oud 23-08-2005, 17:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Eyes Wide Shut

Niet geheel onaardig, misschien wel een van de beste uit het oeuvre van Kubrick.
Oud 23-08-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-08-2005 @ 18:20 :
Natuurlijk is dat nodig. We zijn tenslotte elitaire, arrogante filmsnobs. We stinken naar zweet, we dragen Duitse kohltruien en we eten graag blauwe kaas bij onze wijn.

Dat wil je er wel erg graag in lezen. Ik bedoel alleen dat het loont om soms naar je schrijfstijl te kijken, zeker als je (vaak) stukjes schrijft. Het is hetzelfde als op spelfouten letten; iets meer inspanning zorgt ervoor dat je veel slimmer overkomt. Kijk maar naar mensen die vaak op N&A posten: de beste betogers schrijven het minste gelul op.
Oud 23-08-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 20:32 :
Dat wil je er wel erg graag in lezen. Ik bedoel alleen dat het loont om soms naar je schrijfstijl te kijken, zeker als je (vaak) stukjes schrijft. Het is hetzelfde als op spelfouten letten; iets meer inspanning zorgt ervoor dat je veel slimmer overkomt. Kijk maar naar mensen die vaak op N&A posten: de beste betogers schrijven het minste gelul op.
Ik vond het anders prima verwoord. Wat is er mis aan Dinalfos' taalgebruik?
Oud 23-08-2005, 20:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
reine claude schreef op 23-08-2005 @ 17:43 :
Dat is pure bevooroordeelde kortzichtigheid.
Het trekt mij gewoon niet. Mag ik een smaak hebben? Jezus, 'kortzichtigheid' is echt modewoord geworden op dit forum, hè?
Oud 23-08-2005, 20:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 20:32 :
Natuurlijk. Het is altijd goed om op je taalgebruik te letten. Maar ik ben erg gesteld op mijn oude vertrouwde stijltje, ondanks de corny inslag van sommige van mijn zinsnedes. Trouwens, een clichématig onder woorden gebrachte observatie is soms gewoon spot on. Zoals in het geval van Wedding Crashers, bijvoorbeeld.
Oud 23-08-2005, 22:30
Joostje
Joostje is offline
The Cabinet of Dr. Caligari (Ehm ja, de engelse versie dus).

Mooie decors, mooi verhaal, leuk na Mulholland Drive
Oud 23-08-2005, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-08-2005 @ 21:54 :
Natuurlijk. Het is altijd goed om op je taalgebruik te letten. Maar ik ben erg gesteld op mijn oude vertrouwde stijltje, ondanks de corny inslag van sommige van mijn zinsnedes. Trouwens, een clichématig onder woorden gebrachte observatie is soms gewoon spot on. Zoals in het geval van Wedding Crashers, bijvoorbeeld.
True.
Oud 23-08-2005, 23:40
Verwijderd
Kôfuku no Kane (Blessing Bell)

Bijzondere film waarin een fabrieksarbeider, na het plotseling sluiten van de fabriek, rondslentert in de stad en allerlei mensen zijn pad kruizen.
Traag verteld, maar toch niet vervelend, en soms ook erg droge humor.

Final Destination 2

Iétsje beter dan deel 1, maar nog steeds een stompzinnig onzinverhaal vol cliché's.
Oud 24-08-2005, 07:24
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
N00dles schreef op 24-08-2005 @ 00:40 :
Kôfuku no Kane (Blessing Bell)

Bijzondere film waarin een fabrieksarbeider, na het plotseling sluiten van de fabriek, rondslentert in de stad en allerlei mensen zijn pad kruizen.
Traag verteld, maar toch niet vervelend, en soms ook erg droge humor.
Haha, dit is precies de reden waardoor niemand naar arthousefilms gaat. Een film waarin een fabrieksarbeider (!) na het sluiten van een fabriek (!) rondslentert (!) en allerlei mensen ziet (!). THE ASSASSINATION OF RICHARD NIXON heeft tenminste een thema.

Citaat:
Final Destination 2

Iétsje beter dan deel 1, maar nog steeds een stompzinnig onzinverhaal vol cliché's.
Waarom ging je dan deel twee kijken
Oud 24-08-2005, 08:51
lovetear
lovetear is offline
The good, the bad and the ugly: lang, maar niet te lang en sergio leone + enio morricone kan gewoon geen slechte film opleveren .

Casablanca: oldschool, maar daarom juist heel vermakelijk, Bogart is gewoon cool . Toch is in the mood for love nog steeds de beste liefdesfilm in mijn ogen.

memories of murder: viel me tegen, ik vond hem te lang en ik vond het einde kut.
Oud 24-08-2005, 09:23
fractuur
fractuur is offline
Gladiator - Heerlijke film, mooi script. Vooral omdat ik drie keer het eerste uur had gezien, maar hem nooit af kon kijken. Het enige zwakke moment in de film zit in het einde, maar op zich is dat logisch. Bij een ander einde zou de film net ff te lang duren.
Oud 24-08-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 24-08-2005 @ 09:51 :
memories of murder: viel me tegen, ik vond hem te lang en ik vond het einde kut.
Ik vond het einde juist uitstekend, de hele film overigens...
Oud 24-08-2005, 11:37
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
cyc schreef op 24-08-2005 @ 11:05 :
Ik vond het einde juist uitstekend, de hele film overigens...
Ik had er veel goeie dingen over gehoord, misschien lagen mijn verwachtingen te hoog. Ik zal niet ontkennen dat het een goed gemaakte film is, maar het was wel onbevredigend vond ik.
Oud 24-08-2005, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 24-08-2005 @ 08:24 :
[B]Haha, dit is precies de reden waardoor niemand naar arthousefilms gaat. Een film waarin een fabrieksarbeider (!) na het sluiten van een fabriek (!) rondslentert (!) en allerlei mensen ziet (!). THE ASSASSINATION OF RICHARD NIXON heeft tenminste een thema.

Oud 24-08-2005, 15:06
655321
655321 is offline
the Island -
Oud 24-08-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
655321 schreef op 24-08-2005 @ 16:06 :
the Island -
haha was het zo erg? was ik al bang voor dus ben ik maar naar the amityville horror gegaan
Oud 24-08-2005, 15:49
first eror
first eror is offline
El Maquinista (Anderson, 2004).
Mooie, hartverwarmende film.
Oud 24-08-2005, 15:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Fulltime Killer

Wahahahahahahaha

100% pulpy bullshit. Met een flinke scheut geweld en absurde humor.
Oud 24-08-2005, 15:58
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
the forgotten

redelijk leuk filmpje, alleen het einde was best wel zwak, er zaten een aantal schrikmomenten in en die vond ik best goed gedaan, aangezien ik nooit schrik bij films en bij deze meerdere malen.
Oud 24-08-2005, 17:37
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Roxane schreef op 24-08-2005 @ 16:20 :
haha was het zo erg? was ik al bang voor dus ben ik maar naar the amityville horror gegaan
Want die kreeg tenminste goede recensies
Oud 24-08-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
655321 schreef op 24-08-2005 @ 16:06 :
the Island -
Ik vond m visueel best mooi, eigenlijk.
Oud 24-08-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
[B]Haha, dit is precies de reden waardoor niemand naar arthousefilms gaat. Een film waarin een fabrieksarbeider (!) na het sluiten van een fabriek (!) rondslentert (!) en allerlei mensen ziet (!). THE ASSASSINATION OF RICHARD NIXON heeft tenminste een thema.

Jij hebt er duidelijk niets van begrepen, kerel.
Oud 24-08-2005, 18:37
battlestar
battlestar is offline
Finding Neverland
Meer van verwacht en eigenlijk vond ik 'm net wat te langzaam en langdradig maar het einde was natuurlijk wel ontroerend.

La Ardilla Roja
Over een meisje wat haar geheugen kwijtraakt bij een ongeluk en een popster die zich voordoet als haar vriend en samen met haar vertrekt naar een camping. Ik vond 'm
Oud 24-08-2005, 18:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 24-08-2005 @ 19:25 :
Wrong quote, missy
Oud 24-08-2005, 22:50
Verwijderd
De Poolse bruid

Mooi
Oud 25-08-2005, 09:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 24-08-2005 @ 19:25 :
Je hebt duidelijk niet de rest van het topic gelezen, meid
Oud 25-08-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Haha, dit is precies de reden waardoor niemand naar arthousefilms gaat. Een film waarin een fabrieksarbeider (!) na het sluiten van een fabriek (!) rondslentert (!) en allerlei mensen ziet (!). THE ASSASSINATION OF RICHARD NIXON heeft tenminste een thema.

Citaat:
Ik had beide delen gedownload onder het mom van: laat ik ze toch maar een keer kijken. En alhoewel het ontzettende pulp is, zijn de doodsscènes erg vermakelijk
Oud 25-08-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
sharkkkie schreef op 24-08-2005 @ 18:37 :
Want die kreeg tenminste goede recensies
ironie zz
Oud 25-08-2005, 12:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Roxane schreef op 25-08-2005 @ 12:26 :
ironie zz
No shit, mevrouw Fletcher. Dat bedoelde hij ook.

Waarom zijn ironie, cynisme en sarcasme voor veel mensen tegenwoordig zo moeilijk te herkennen...
Oud 25-08-2005, 12:48
Disintegration
Disintegration is offline
-Kids van Larry Clark, goede film, passende muziek, jammer dat de kerel in kwestie nadien niets meer gemaakt heeft dat de vergelijking hier mee kan doorstaan.

-Les Vacances de Mr. Hulot van Jacques Tati: aaah prachtig! sfeervol, mooie fotografische sfeerbeelden

-Sleepy Hollow, was onlangs voor de zoveelste keer op tv...Wacht nog steeds op een blingbling dvd verzamelbox van meneer Burton

-Elsker dig for evigt, gisteren op tv, vond ik nu niet meteen de beste Scandinavische film uit de reeks, maar toch nog aardig
Oud 25-08-2005, 13:08
Verwijderd
The Island, vond het zelf een erg prettige film om naar te kijken. Kon me zeker wel boeien. Had persoonlijk het einde wel iets anders gedaan, maar ja...
Oud 25-08-2005, 13:20
ook hallo
ook hallo is offline
10 things i hate about you

De derde keer, gewoon leuke film om met vrienden te zien
Oud 25-08-2005, 15:29
Baka-san
Baka-san is offline
My Sassy girl..

typisch koreaans
Oud 25-08-2005, 16:40
MoonWolf
MoonWolf is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 25-08-2005 @ 14:20 :
10 things i hate about you

De derde keer, gewoon leuke film om met vrienden te zien
Inderdaad!

En vanavond komt save the last dance. Ook met Julia Stiles (leuk leuk!).
Dat zal dus de laatste film zijn vanavond die ik gezien heb.
Momenteel is dat My big fat Greek wedding
Oud 25-08-2005, 16:52
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-08-2005 @ 13:03 :

Waarom zijn ironie, cynisme en sarcasme voor veel mensen tegenwoordig zo moeilijk te herkennen...
Vroeger....
Oud 25-08-2005, 20:18
Joostje
Joostje is offline
Ikiru

Kurosawa combineert effectief menselijk drama van een ambtenaar met darmkanker met een spijkerharde aanklacht tegen bureaucratie en politiek.

Geniaal.
Oud 25-08-2005, 20:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-08-2005 @ 21:18 :
Ikiru

Kurosawa combineert effectief menselijk drama van een ambtenaar met darmkanker met een spijkerharde aanklacht tegen bureaucratie en politiek.

Geniaal.
Effectief drama (!) van een ambtenaar (!) met darmkanker (!) in combinatie (!) met een aanklacht (!) tegen bureaucratie (!) en politiek (!)

Zaterdag Die Hard II
Oud 25-08-2005, 20:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-08-2005 @ 21:24 :
Effectief drama (!) van een ambtenaar (!) met darmkanker (!) in combinatie (!) met een aanklacht (!) tegen bureaucratie (!) en politiek (!)

Zaterdag Die Hard II

ps. Ik snap natuurlijk dat een verhaal waar de eenzame held - type ruwe bolster, blanke pit - in zijn eentje de wereld redt van een stel aliens stukken beter aansluit bij je belevingswereld dan een verhaal over een dove vuilnisman.
Oud 25-08-2005, 20:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Road Trip

Inzichtelijk, emotioneel verpletterend portret van een stel hopeloze pubers, die de weg naar verdieping en volwassenheid trachten te volgen. De vele hardships blijken uiteindelijk toch de sleutel te zijn tot de sterk afgeronde persoonlijke arcs die men weet neer te zetten.
Oud 25-08-2005, 20:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-08-2005 @ 21:28 :
ps. Ik snap natuurlijk dat een verhaal waar de eenzame held - type ruwe bolster, blanke pit - in zijn eentje de wereld redt van een stel aliens stukken beter aansluit bij je belevingswereld dan een verhaal over een dove vuilnisman.
Geen aliens, terroristen
Oud 25-08-2005, 20:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-08-2005 @ 21:36 :
Road Trip

Inzichtelijk, emotioneel verpletterend portret van een stel hopeloze pubers, die de weg naar verdieping en volwassenheid trachten te volgen. De vele hardships blijken uiteindelijk toch de sleutel te zijn tot de sterk afgeronde persoonlijke arcs die men weet neer te zetten.
Oud 25-08-2005, 21:13
Jolt
Jolt is offline
Vet Hard

Eindelijk eens gedownload, hij was wel vet , soms een beetje te flauwe humor.
Oud 25-08-2005, 21:41
Verwijderd
Save the last dance, net op tv, voor nu ondertussen de 5de keer gezien ofzo?
die laatste dans van haar blijf ik vet vinden. Wel een beetje jammer dat ze dat zwart-wit gedoe er zo dik opleggen...
Oud 25-08-2005, 22:05
Verwijderd
Save the last dance

Althans, delen ervan. Essent werkte niet echt mee, dus nogal vaak was het beeld weg. En toen belde ook nog eens een hele goede vriend die ik al lang niet meer gesproken had..

Maar dat wát ik gezien heb, was best aardig. Goed gespeeld. Het verhaal spreekt me niet zo erg aan, maar ik ging er wel in mee, dus da's mooi
Oud 25-08-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-08-2005 @ 21:36 :
Road Trip

Ik zal eerlijk toegeven dat ik een traantje gelaten heb.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten