Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 25-08-2005 @ 16:57 :
Is het niet het toetsen van andere culturen met je eigen maatstaven?
Ook.
Advertentie
Oud 25-08-2005, 16:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 16:48 :
Mooi toch, het gaat alleen maar vooruit.
Tja, maar om er dan meteen te gaan wonen....

Iedereen heeft verschillende criteria, zo blijkt maar weer.
Oud 25-08-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 25-08-2005 @ 17:03 :
Tja, maar om er dan meteen te gaan wonen....

Iedereen heeft verschillende criteria, zo blijkt maar weer.
Nee, ik zou niet meteen in Koeweit willen wonen, maar enige bezwaar ertegen heb ik ook niet. Eerder Dubai of Egypte.
Oud 25-08-2005, 16:13
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 17:09 :
Nee, ik zou niet meteen in Koeweit willen wonen, maar enige bezwaar ertegen heb ik ook niet. Eerder Dubai of Egypte.
Zou je er liever wonen dan in Nederland?
Oud 25-08-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 25-08-2005 @ 17:13 :
Zou je er liever wonen dan in Nederland?
Niet in Koeweit. Wel in Dubai.
Ook Egypte sluit ik niet uit voor de toekomst.
Oud 25-08-2005, 16:29
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 17:15 :

Jemig, is Nederland dan zo erg?

Zit je liever tussen geloofsgenoten of ben je het zat om met de nek te worden aangekeken door bepaalde mensen? Als je weggaat speel je Wilders en co wel in de kaart.
Oud 25-08-2005, 16:31
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 25-08-2005 @ 17:29 :

Jemig, is Nederland dan zo erg?
Naja, alsmaar discusseren met mensen over geloofszaken is best wel irritant hoor

Ik ga ook emigreren
Oud 25-08-2005, 16:42
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
S. schreef op 25-08-2005 @ 17:09 :
Of het überhaupt te overwegen daar te gaan wonen.

Maar Egypte en Dubai lijken me nog wel te doen.
Oud 25-08-2005, 18:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oef. Dubai (VAE). Rijk land, hoor, daar niet van. Maar stoffig, heet en benauwd. Zeer benauwd. En dan stapte ik nog op het vliegveld daar in de herfst
Oud 25-08-2005, 20:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Liever dan in Nederland? Whaha Hoezo "ik ben mentaal niet meer in orde"?
Oud 25-08-2005, 21:55
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-08-2005 @ 21:08 :
Whahaha, wie wilt er nou in een overgrote villa met zwembad wonen ja
Oud 25-08-2005, 23:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Wisten jullie dat...

een heel flink deel van de bevolking van de Golfstaten geen enkel politiek recht heeft. Zo heeft in Koeweit alleen het nageslacht van mensen die al voor ong. 1929 in Koeweit woonden, volledige rechten...

Wil je in zo'n land wonen?
Oud 25-08-2005, 23:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-08-2005 @ 00:22 :
Wisten jullie dat...

een heel flink deel van de bevolking van de Golfstaten geen enkel politiek recht heeft. Zo heeft in Koeweit alleen het nageslacht van mensen die al voor ong. 1929 in Koeweit woonden, volledige rechten...

nouja, als je daar maar van op de hoogte bent voordat je erheen gaat. Gelukkig laten de SA autoriteiten ons vrouwen wel duidelijk weten wat ons te wachten staat:

" Visa Requirements
Everyone who enters the Kingdom should have a valid passport with at least 6 months validity and the appropriate visa.

Unless you are a visitor from a GCC country or in transit, all other nationalities require a visa to enter the Kingdom. Visas can be for business, tourist, transit, residency, family, Hajj, or conference attendance.

Visas can be obtained from the visa department in the Saudi Embassy of the visitor's home country or from Saudi Consulates available in all main cities around the world.

The cost of a visa is generally 200 Saudi Riyals. However, visitors should check with the Saudi Embassy or Consulate.

Important Instructions:

If a woman is arriving in the Kingdom alone, the sponsor or her husband must receive her at the airport.

Every woman must have confirmed accommodation for the duration of her stay in the Kingdom.

A woman is not allowed to drive a car and can therefore travel by car only if she is accompanied by her husband, a male relative, or a driver.

All visitors to the Kingdom must have a return ticket.

Pilgrims must also have all valid documentation and a passport that is valid for 6 months.
"

http://www.saudinf.com/main/q004.htm

vrouwen mogen wel vliegen, btw.
(onlangs is er een saoedische vrouwelijke piloot aangesteld).

Nu nog mijn vliegbrevet halen
Oud 25-08-2005, 23:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
A woman is not allowed to drive a car and can therefore travel by car only if she is accompanied by her husband, a male relative, or a driver.
Wat een sneu land!
Andere woorden heb ik er niet voor. En dat is dan onze bondgenoot!?? We moeten investeren in democratieen, niet in dit soort pseudo-middeleeuwe regimes! BAH!!!
Oud 25-08-2005, 23:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-08-2005 @ 00:36 :
Wat een sneu land!
Andere woorden heb ik er niet voor. En dat is dan onze bondgenoot!?? We moeten investeren in democratieen, niet in dit soort pseudo-middeleeuwe regimes! BAH!!!
VS-> olie

Need I say more?
Oud 25-08-2005, 23:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dan moet de VS maar flink investeren in alternatieve energie. En verder gewoon die regimes duidelijk maken: of je democratiseert zelf (in rap tempo), of wij steunen de oppositie!
Oud 25-08-2005, 23:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-08-2005 @ 00:41 :
Dan moet de VS maar flink investeren in alternatieve energie. En verder gewoon die regimes duidelijk maken: of je democratiseert zelf (in rap tempo), of wij steunen de oppositie!
Haha. Bush laughs at you.
Oud 26-08-2005, 00:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-08-2005 @ 00:41 :
de wereld is niet gebouwd op idealisme
Oud 26-08-2005, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 25-08-2005 @ 22:55 :
Whahaha, wie wilt er nou in een overgrote villa met zwembad wonen ja
De grap is nou juist dat hoe rijker en mondainer de bewoners worden, hoe minder ze aan geloofsbelijdenis doen. Denk aan de zeer luxe en extravagante nachtclubs in dergelijke oliestaatjes. Daar wordt alles bij de vleet gedaan wat allah verboden heeft. Maarja, dat mag je niet zeggen, want dan zou aan het licht komen dat zelfs in dergelijke landen het geld stiekem meer macht heeft dan het geloof. Overdag de hoofddoek op, 's nachts de minirok aan.
Oud 26-08-2005, 01:03
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-08-2005 @ 00:44 :
Haha. Bush laughs at you.
Nou, ik ben geen Bush-fan - in tegendeel! - maar hij begrijpt gelukkig wel dat de tijd van pappen en nathouden voorbij is. En hij steunt - in iedergeval in naam - de verdere democratisering in het Midden Oosten.
Oud 26-08-2005, 06:42
Verwijderd
Nou, op naar de democratische heilstaat eh.
Oud 26-08-2005, 08:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Je zal het wel sarcastisch bedoelen, maar idd: op naar een democratische planeet!
Oud 26-08-2005, 10:05
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2005 @ 01:20 :
De grap is nou juist dat hoe rijker en mondainer de bewoners worden, hoe minder ze aan geloofsbelijdenis doen. Denk aan de zeer luxe en extravagante nachtclubs in dergelijke oliestaatjes. Daar wordt alles bij de vleet gedaan wat allah verboden heeft. Maarja, dat mag je niet zeggen, want dan zou aan het licht komen dat zelfs in dergelijke landen het geld stiekem meer macht heeft dan het geloof. Overdag de hoofddoek op, 's nachts de minirok aan.
Ehm, en je punt is?

Ik reageerde alleen op Mark Almighty, die kennelijk niet weet, dat je met het geld dat je hier verdiend, daar kan leven als een rijk man.
Oud 26-08-2005, 10:06
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-08-2005 @ 00:22 :
Wisten jullie dat...

Jahoor
Oud 26-08-2005, 10:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dus jij vind het niet erg als jij of anderen die al jaren in zo'n land wonen (en jouw en hun ouders ook) geen stemrecht hebben enzo...
Oud 26-08-2005, 11:00
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jezus wat ziek! Ik vind dat de Westerse samenleving daar aan wat moet doen. Het is toch te ziek voor woorden dat ze mishandeld en opgehangen zijn omdat ze met elkaar naar bed zijn geweest?
Oud 26-08-2005, 11:07
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-08-2005 @ 11:48 :
Dus jij vind het niet erg als jij of anderen die al jaren in zo'n land wonen (en jouw en hun ouders ook) geen stemrecht hebben enzo...
Wat heb ik aan een stemrecht die ik toch niet ga gebruiken?
Oud 26-08-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-08-2005 @ 21:08 :
Hoezo "ik ben bevooroordeeld en lul weer eens uit mn nek".

In Egypte leven de mensen tenminste met elkaar in plaats van langs elkaar heen. De plaatsen waar ik ben geweest en de plaats waar momenteel mijn moeder en zusje wonen, leven ook Amerikanen, Ieren, Finnen en zelfs Duitsers. Ook zij hebben het gedrag van de Egyptenaren overgenomen. Dat vriendelijke, gastvrije ...
Oud 26-08-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2005 @ 01:20 :
Die zullen er vast zijn, maar om die hele bevolkingsgroepen hierop af te rekenen, gaat wel een béétje ver, vind je ook niet?
Oud 26-08-2005, 11:33
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-08-2005 @ 00:36 :
Wat een sneu land!
Realpolitik.
Oud 26-08-2005, 12:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-08-2005 @ 02:03 :
Nou, ik ben geen Bush-fan - in tegendeel! - maar hij begrijpt gelukkig wel dat de tijd van pappen en nathouden voorbij is. En hij steunt - in iedergeval in naam - de verdere democratisering in het Midden Oosten.
Haha. I laugh at you.

Het enige wat Bush (de VS) steunt, is haar eigenbelangen.
Oud 26-08-2005, 12:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 26-08-2005 @ 11:05 :
Ehm, en je punt is?

Ik reageerde alleen op Mark Almighty, die kennelijk niet weet, dat je met het geld dat je hier verdiend, daar kan leven als een rijk man.
Met veel geld koop je nog geen stemrecht, democratie, eigen mening, eerlijke leiders en rechten voor minderheden en vrouwen.
Oud 26-08-2005, 12:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 26-08-2005 @ 12:19 :

In Egypte leven de mensen tenminste met elkaar in plaats van langs elkaar heen. De plaatsen waar ik ben geweest en de plaats waar momenteel mijn moeder en zusje wonen, leven ook Amerikanen, Ieren, Finnen en zelfs Duitsers. Ook zij hebben het gedrag van de Egyptenaren overgenomen. Dat vriendelijke, gastvrije ...
Hoezo "ik verdedig ieder corrupt, onderdrukkend moslimland alleen omdat het een moslimland is"?

Dat jij aangeeft liever in een vrouwen- en minderhedenonderdrukkende dictatuur te willen wonen, waar je moet oppassen met je mening, waar geen persvrijheid is en waar nog gemarteld wordt, maakt jou compleet ongeloofwaardig.
Oud 26-08-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 26-08-2005 @ 11:05 :
Ehm, en je punt is?

Oh, excuus. Ik dacht dat je meer in de richting ging van 'dergelijke landen zijn helemaal niet arm en onderontwikkeld maar juist heel rijk' - en dan zou mijn antwoord het bovenstaande zijn geweest. Beschouw het maar als niet geschreven dan
Oud 26-08-2005, 13:31
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-08-2005 @ 13:52 :
Met veel geld koop je nog geen stemrecht, democratie, eigen mening, eerlijke leiders en rechten voor minderheden en vrouwen.
Die kan ik echt wel missen hoor

Verder hebben westerlingen daar veel meer rechten dan de andere burgers. In Saudie arabie bv zijn er aparte wijken alleen voor westerlingen, waar ze kunnen doen en laten wat ze willen.
Oud 26-08-2005, 14:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

het gras is groener bij de buren.
Oud 26-08-2005, 18:48
haplo
haplo is offline
Citaat:

Heel veel mensen kunnen nog wat van elkaar leren, maar de meeste mensen zijn te xenofoob (dan bedoel ik niet alleen tegen moslims gericht) om zich met anderen te bemoeien.
Oud 26-08-2005, 18:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 26-08-2005 @ 14:31 :
Bespottelijk!

Citaat:
Verder hebben westerlingen daar veel meer rechten dan de andere burgers. In Saudie arabie bv zijn er aparte wijken alleen voor westerlingen, waar ze kunnen doen en laten wat ze willen.
Aha, discriminatie van de staat!
Oud 26-08-2005, 21:03
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-08-2005 @ 19:50 :
Bespottelijk!
Politiek interreseert mij geen reet, en ik kan zeggen wat ik wil, omdat het Islamitisch toch correct is

Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-08-2005 @ 19:50 :
Aha, discriminatie van de staat!
Je kan er wel principieeel tegen zijn, maar ik heb echt geen moeite om een hogere positie dan de gemiddelde burger in te nemen hoor
Oud 27-08-2005, 00:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Tssss... Echt niet normaal dat er Nederlanders zijn die liever in een achterlijk land in het Midden-Oosten willen wonen.
Woon je in het beste land dat je je kunt wensen, krijg je zo'n ondankbaarheid.
Oud 27-08-2005, 11:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2005 @ 01:41 :
Tssss... Echt niet normaal dat er Nederlanders zijn die liever in een achterlijk land in het Midden-Oosten willen wonen.
Woon je in het beste land dat je je kunt wensen, krijg je zo'n ondankbaarheid.
er is wel wat voor te zeggen. Het Nederlandse weer mocht wel wat beter zijn. De neptomaten die ze hier verkopen zijn ook niet om over te juichen (in Roemenie waren ze smaakvol bv. (ik noem dit land, want daar viel het mij zo erg op) en men leeft meer langs elkaar heen dan in landen in het Midden-Oosten, ja.

Daar staat echter tegenover dat je als vrouw en eigenlijk sowieso als mens vaker meer vrijheid hebt (ligt ook aan het land), je eerder kans
hebt op werk, het gemiddelde welzijnscijfer van de bevolking gewoon hoger ligt.

Ideaal zou dus gewoon zijn: een NLse politiek-maatschappelijke structuur (zonder regering Balkenende weliswaar ), beter voedsel dan dat nu in de schappen ligt, meer zon en minder regen en wat minder langs elkaar heen leven dan in NL het geval is.
Oud 27-08-2005, 11:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 26-08-2005 @ 22:03 :
Politiek interreseert mij geen reet, en ik kan zeggen wat ik wil, omdat het Islamitisch toch correct is
wat is islamitisch correct?
Oud 27-08-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-08-2005 @ 12:13 :
(...) De neptomaten die ze hier verkopen zijn ook niet om over te juichen (in Roemenie waren ze smaakvol bv. (...)
AAAAAAARGRGRGHRGRGRHHGH

SMAKELIJK!!! Een tomaat is niet 'smaakvol'. Een schilderij is 'smaakvol'. Eten is hooguit 'vol van smaak' maar niet 'smaakvol' ^1000
Oud 27-08-2005, 12:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2005 @ 12:52 :
AAAAAAARGRGRGHRGRGRHHGH

SMAKELIJK!!! Een tomaat is niet 'smaakvol'. Een schilderij is 'smaakvol'. Eten is hooguit 'vol van smaak' maar niet 'smaakvol' ^1000
hehe

vol van smaak dan
Oud 27-08-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2005 @ 12:52 :
AAAAAAARGRGRGHRGRGRHHGH

Het gaat er om dat dat de waterbommen hier in Nederland een smaak van nul hebben t.o.v de minitomaatjes uit bijvoorbeeld Italie.
Oud 27-08-2005, 12:39
juno
juno is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 26-08-2005 @ 14:31 :

Nou, is dat even aardig van de saudi's? Een soort ghetto. Ze hebben ook liever niet dat je je buiten de westerse wijk begeeft, want als westerling ben je maar een normloos wezen en daar willen ze pertinent niet me geconfronteerd worden.

Ik denk dat de gemiddelde saudi die hier een eigen wijk zou krijgen waar hij alles mocht doen wat hij wilde, maar erbuiten zich gedwongen moest aanpassen ogenblikkelijk een klacht bij het mensenrechtenhof zou indienen wegens discriminatie.
Oud 27-08-2005, 13:49
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-08-2005 @ 12:15 :
wat is islamitisch correct?
Dat het niet tegen de leer van de islam ingaat
Oud 27-08-2005, 13:56
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 27-08-2005 @ 14:49 :