Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 14:31
Verwijderd
Jammer, we gaan onze jeugdvoorstelling niet meer spelen, ook niet tijdens de opening van het nieuwe cluster met alle kunstopleidingen van Fontys. Er is een meisje uit onze groep onverwacht gestopt met de opleiding. En dat was ook wel even schrikken..
Advertentie
Oud 25-08-2005, 14:44
Verwijderd
Eindelijk m'n ID-kaart, bibliotheek- en schoolpas teruggevonden.

*blij is, scheelt een hoop geld*
Oud 25-08-2005, 14:46
Gothic
Gothic is offline
damn, zo had ik eerst 0 kamers, moet ik straks kiezen uit 3
Oud 25-08-2005, 14:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-08-2005 @ 15:46 :
damn, zo had ik eerst 0 kamers, moet ik straks kiezen uit 3
Geef er dan maar een aan mij
Oud 25-08-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-08-2005 @ 15:54 :
En die tweede aan mij

Uhh, waar ergens trouwens?
Oud 25-08-2005, 14:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 25-08-2005 @ 15:55 :
En die tweede aan mij

Uhh, waar ergens trouwens?
Rotterdam
Oud 25-08-2005, 15:29
coopergirl
coopergirl is offline
Heb vanalles gedaan vandaag, behalve dat wat ik had willen en moeten doen.. De dag is in principe nog niet voorbij.. Maar ik ben te laat om met m'n toekomstig stagebegeleider contact op te nemen *chronisch uitstelt* Dadelijk m'n opa maar helpen met de voorbereiding van z'n feest (vandaag is ie 65 jaar geworden)

Mhoaw-dag.
Oud 25-08-2005, 15:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-08-2005 @ 15:54 :
heb net een stadswonenkamer geweigerd ... die 1ejaars-actie. Was 300 euro, en je kreeg geen huursubsidie, dus dan houdt het voor mij op ...
Oud 25-08-2005, 16:05
Nijn*
Nijn* is offline
Vandaag hele gezellige dag op school, m'n mentorklas is vreselijk (ik en twee vriendinnen hebben een houding die de rest van de klas niet aanstaatright... ) maar de klassen bij profieldelen zijn wel heel gezellig, vooral die bij bio ..Morgen wel wat mindere dag maar lees op dit moment dat m'n laatste uur uitvalt

Het gaat eigenlijk best goed, heb eindelijk weer beetje structuur in m'n leventje en dat is toch echt het beste voor mij blijkbaar
Moet alleen nog altrecht mailen maar dat kan maandag ook
Oud 25-08-2005, 16:10
Lilium
Lilium is offline
Ik heb hoofdpijn en ik heb geen zin in morgen. Kan ik het niet gewoon overslaan?
Oud 25-08-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-08-2005 @ 15:59 :
Rotterdam
Jammer

Daar heb ik bijzonder weinig aan..
Oud 25-08-2005, 16:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-08-2005 @ 16:36 :
heb net een stadswonenkamer geweigerd ... die 1ejaars-actie. Was 300 euro, en je kreeg geen huursubsidie, dus dan houdt het voor mij op ...
Die kameractie doe ik niet aan mee, dan mag je toch ook niet zelf bepalen waar je zit enzo? Dat vond ik niets en kamers van 300 euro hoef ik ook niet.
Oud 25-08-2005, 16:33
Roosje
Roosje is offline
Het regent en dat helpt me niet bepaald, kutregen. Ik voel me alleen, kan er niet iemand hier komen en me een knuffel geven en dat eenzame gevoel weghalen?

Edit: Jezus, nou gaat het ook nog onweren.

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 16:39.
Oud 25-08-2005, 16:41
Halflight
Halflight is offline
Ze heeft een slecht zelfbeeld en is erg onzeker. Dit beeld wordt bevestigt door haar ouders die haar negatieve kanten vaak benadrukken en het positieve niet oppakken. Dit wordt ook bevestigt door haar vrienden, die niet of nauwelijks een diepere interesse in haar tonen of haar gebrek aan vrienden. Daarnaast is het gebrek aan vertrouwen in mannen door een gebeurtenis uit haar verleden ernstig geschaadt. In combinatie met haar onzekerheid beland zij hierdoor in een vicieuze negatieve cirkel. Haar sociaal vermogen vermindert en ze leert alleen te zijn. Ze begint sociaal contact te schuwen en raakt op die manier nog verder in een isolement. Al deze negatieve prikkels leiden tot een continue neerslachtige stemming, suïcidale gedachten, paniekaanvallen en uiten zich ook in obsessief gedrag, verminderde verdraagbaarheid van de omgeving en vragen om aandacht in de negatieve vorm. Dit vormt samen een langdurige depressie die alleen doorbroken kan worden met professionele hulp en een veilige omgeving om in te herstellen

Dus
Oud 25-08-2005, 16:45
Verwijderd
wij hebben een huisje!!! wij hebben een huisje!!!wij hebben een huisje!!!wij hebben een huisje!!!wij hebben een huisje!!!wij hebben een huisje!!!wij hebben een huisje!!!wij hebben een huisje!!!wij hebben een huisje!!!wij hebben een huisje!!!wij hebben een huisje!!!

ik ben zo blij!!!!!!
Oud 25-08-2005, 16:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-08-2005 @ 17:22 :
Die kameractie doe ik niet aan mee, dan mag je toch ook niet zelf bepalen waar je zit enzo? Dat vond ik niets en kamers van 300 euro hoef ik ook niet.
het was 5 min lopen van dijkzigt... echt kut dat het zo duur is, het was anders echt perfect.

Ze zei trouwens dat er weinig tot geen goedkopere kamers waren bij stadswonen...
Oud 25-08-2005, 17:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-08-2005 @ 17:58 :
het was 5 min lopen van dijkzigt... echt kut dat het zo duur is, het was anders echt perfect.

Ze zei trouwens dat er weinig tot geen goedkopere kamers waren bij stadswonen...
Ik ben ook wezen kijken bij een kamer in Delfshaven (niet van stadswonen overigens) vier minuten lopen van de Hogeschool echt perfect maar helaas wilden ze me niet hebben.

Hmm hoop toch dat er goedkopere kamers zijn anders moet ik het echt van kamernet hebben en daar krijg ik nu weinig of geen aanbiedingen meer van die betaalbaar zijn. Bij sommige kamers van Stadswonen krijg je toch wel huursubsidie, dan is het nog wel te doen misshcien
Oud 25-08-2005, 17:36
Nijn*
Nijn* is offline
Gdvrdgdvr! Ik haat die klotestemmingswisselingen! Waarom voel ik me nu zo klote en waarom heb ik steeds dat gevoel dat er iets misgaat.. En gdvr ik wil dunner zijn en dan moet ik vanavond pannekoeken eten Ik wil dun zijn, niet langer een varken..
Oud 25-08-2005, 17:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Damn, ik voel me zo in de steek gelaten door mijn vrienden en (ex)huisgenoten. Een jaar lang leef je samen en zie je elkaar elke dag. Dan besluit je om te stoppen met je studie en weg te gaan en dan hoor je ineens echt helemaal niets meer. Ik had 8 huisgenoten en ik heb maar van eentje wat gehoord, okee ik had niet verwacht van iedereen wat te horen maar wel van de mensen met wie ik echt goed contact had, die meer waren dan huisgenoten en echt vrienden van me waren. Van mijn vrienden hoor ik ook al niets, ik vind het zo stom.

Ik probeer van alles, stuur mailtjes, regel een vervangende tv omdat ik de mijne mee heb genomen waar zij ook gebruik van maakte en wat hoor ik van ze........... niets

Dat doet me gewoon pijn.
Oud 25-08-2005, 17:54
El Kim
El Kim is offline
Gadver, ik ben ontzettend moe
Oud 25-08-2005, 18:19
Skilly
Skilly is offline
Heb een vriendin op me nieuwe school ze is heel aardig.

Ik wil die roddelaarster een mep geven. Meteen toen ik en me vriendin (die nieuwe) weg gingen. Kwamen we binen en begon ze te lachen.

Bewijs stuk A dat ze weer over me of over ons heeft geroddeld.
f.....haar

Het was erg leuk ik en me vriendin (A) hebben de opdracht af gemaakt
Oud 25-08-2005, 18:42
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Halflight schreef op 25-08-2005 @ 17:41 :
Ze heeft een slecht zelfbeeld en is erg onzeker. Dit beeld wordt bevestigt door haar ouders die haar negatieve kanten vaak benadrukken en het positieve niet oppakken. Dit wordt ook bevestigt door haar vrienden, die niet of nauwelijks een diepere interesse in haar tonen of haar gebrek aan vrienden. Daarnaast is het gebrek aan vertrouwen in mannen door een gebeurtenis uit haar verleden ernstig geschaadt. In combinatie met haar onzekerheid beland zij hierdoor in een vicieuze negatieve cirkel. Haar sociaal vermogen vermindert en ze leert alleen te zijn. Ze begint sociaal contact te schuwen en raakt op die manier nog verder in een isolement. Al deze negatieve prikkels leiden tot een continue neerslachtige stemming, suïcidale gedachten, paniekaanvallen en uiten zich ook in obsessief gedrag, verminderde verdraagbaarheid van de omgeving en vragen om aandacht in de negatieve vorm. Dit vormt samen een langdurige depressie die alleen doorbroken kan worden met professionele hulp en een veilige omgeving om in te herstellen

Dus
Is dat de conclusie van een psychologische onderzoek? Sterkte
Oud 25-08-2005, 19:41
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 25-08-2005 @ 18:36 :
Gdvrdgdvr! Ik haat die klotestemmingswisselingen! Waarom voel ik me nu zo klote en waarom heb ik steeds dat gevoel dat er iets misgaat.. En gdvr ik wil dunner zijn en dan moet ik vanavond pannekoeken eten Ik wil dun zijn, niet langer een varken..
je bent geen varken...
Oud 25-08-2005, 20:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 25-08-2005 @ 18:36 :
Zie ik een ander meisje op de foto's? Of is het je buurmeisje? Of heb je ze ge-photoshop't?

Drie keer nee: je bent niet dik. Punt.
Oud 25-08-2005, 20:29
Gothic
Gothic is offline
godver, ze houden je weken lang aan het lijntje en als het er op aankomt is alles wat ze gezegd hebben puur theoretisch geweest en kiezen ze toch voor zichzelf .
Oud 25-08-2005, 20:40
fractuur
fractuur is offline
Wat moet ik hier nou weer mee? Nou ja, eigenlijk was het ook wel gezellig..
Oud 25-08-2005, 20:46
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik wil hem een mailtje sturen, om hem de waarheid te zeggen, maar ik durf niet, ik ben zó bang dat hij me hierna niet meer aardig vindt.
Maar diep van binnen weet ik dat het recht heb om flink boos te worden.
Oud 25-08-2005, 22:39
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 25-08-2005 @ 12:18 :
Wat zei hij dan? (Ik lees wel eens wat van je op liefde en relatie, vandaar.)
dat mijn vriend zelf had aangestuurd op bepaalde opmerkingen. Ik weet dat t niet waar is (of erg verdraaide waarheid), maar het deed toch pijn.
Oud 25-08-2005, 23:53
Verwijderd
ik weet niet hoelang ik dit nog volhoud...
ze moet opgenomen worden denk ik...
ze is eng...
ik wil weg...
Oud 26-08-2005, 00:04
rare kwast
rare kwast is offline
hier kwam echt een heel positief berichtje hoor...heus..
was vandaag met mn moeder in utrecht om kleding te kopen (heb over 3 weken een bruiloft..)
heb ik toch zomaar een rok gekocht :iek:
*laat iedereen ff verbaasd zijn..*
daarna naar mama mia...vet cool echt heel leuk/gezellig
komen we thuis op station...FIETS WEG
*vloekt*
pa pissed...als of wij dr wat aan kunnen doen

(doet stukje zingen uit mama mia..) *geeft iedereen wel oordopjes*

je staat hier voor me, luister goed en hoor mijn S.O.S!!

waarom luistert er nou niemand

Laatst gewijzigd op 26-08-2005 om 09:02.
Oud 26-08-2005, 09:03
rare kwast
rare kwast is offline
ik ging echt vroeg naar bed...lag vroeg, sliep laat, was vroeg weer wakker...
jippie
Oud 26-08-2005, 11:17
Roosje
Roosje is offline
Ik heb een nieuwe bril en het is hier koud en niemand werkt mee, verdomme. Maar ik ben wel de hele dag alleen thuis.
Oud 26-08-2005, 11:46
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
snoopy schreef op 25-08-2005 @ 23:39 :
dat mijn vriend zelf had aangestuurd op bepaalde opmerkingen. Ik weet dat t niet waar is (of erg verdraaide waarheid), maar het deed toch pijn.
Wat vond je vriend van die e-mail?
Oud 26-08-2005, 12:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Pffff... ben net wakker. Heb iedere dag weer moeite om uit bed te komen. Vraag me altijd af waarom of waarvoor ik op zou moeten staan. 't Is dat ik 's avonds moet werken, maar da's ook alles.
Oud 26-08-2005, 12:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 26-08-2005 @ 12:17 :
Ik heb een nieuwe bril en het is hier koud en niemand werkt mee, verdomme. Maar ik ben wel de hele dag alleen thuis.
Hoe ziet hij eruit? (je bril dus) Ik heb sinds kort ook een nieuwe, groen. Net zoals mijn jas dus, en mijn nieuwe armband en tandenborstel en.. Mja

En ik heb pijn maar ik mag niet klagen want ik ben nu eenmaal een vrouw en dan hoort dat. Of zoiets
Oud 26-08-2005, 13:12
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-08-2005 @ 13:37 :
Pffff... ben net wakker. Heb iedere dag weer moeite om uit bed te komen. Vraag me altijd af waarom of waarvoor ik op zou moeten staan. 't Is dat ik 's avonds moet werken, maar da's ook alles.
herkenbaar
Oud 26-08-2005, 13:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 26-08-2005 @ 14:12 :
herkenbaar
*knuf*

Heb wel net m'n cd-box van Boudewijn de Groot binnengekregen! Wieieieieie!
Oud 26-08-2005, 13:16
Mara
Mara is offline
Progressie!
Oud 26-08-2005, 13:28
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-08-2005 @ 14:16 :
*knuf*

Heb wel net m'n cd-box van Boudewijn de Groot binnengekregen! Wieieieieie!
*gnuf trug*
Oud 26-08-2005, 13:46
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 26-08-2005 @ 12:46 :
Wat vond je vriend van die e-mail?
die van mij? of die van zijn vriend?
Oud 26-08-2005, 13:51
Halflight
Halflight is offline
Ik ben stiekem trots op mezelf Dat ik na al die tijd gewoon mensen uitnodig zonder er gigantisch tegenop te zien.
Oud 26-08-2005, 14:02
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
snoopy schreef op 26-08-2005 @ 14:46 :
die van mij? of die van zijn vriend?
Van die vriend.
Oud 26-08-2005, 14:04
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 26-08-2005 @ 13:56 :
Hoe ziet hij eruit? (je bril dus) Ik heb sinds kort ook een nieuwe, groen. Net zoals mijn jas dus, en mijn nieuwe armband en tandenborstel en.. Mja
Zwart en simpel, maar op de meeting heb ik 'm op - moeje natuurlijk wel komen!

Verder fiets ik te langzaam en heb ik het hele huis voor mezelf en ben ik heel hard muziek aan het draaien en verveel ik me en kan ik met niemand praten, jippie!

Edit: Zalig, alleen thuis, niemand die aan je kop zeurt, zo hard muziek draaien als je zelf wilt, niemand die je van de computer afstuurt, geen lawaai van kleine broertjes en zusjes, kortom: lekker.

Laatst gewijzigd op 26-08-2005 om 15:11.
Oud 26-08-2005, 14:08
Halflight
Halflight is offline
Alleen thuis en weer veel te veel gegeten en te weinig geleerd. Ik moet dat examen halen anders gaat het echt hélémaal fout met mij. Ik wil naar de supermarkt om eten te kopen maar ook weer niet. En ik ben bang omdat ze vanmiddag thuis komt en ik dus bang ben voor een stortvloed van onverdiende beschuldigingen.

Oud 26-08-2005, 15:14
Skilly
Skilly is offline
Nou vandaagh weer op school. De hele klas loop achter dat meisje aan behalve ik en me vriendin.

Moesten we gaan poster maken. en presenteren de andere deden geen re*t. Ik en me vriendin moesten het allemaal weer doen.

Dus toen moesten we de posters gaan presenteren. Nee niemand wilde presenteren. Dus moesten ik en me vriendin het weer doen. En daarna zeiden die ene die niks deden ook nog dat we het slecht deden Ik bedoel masar doe het lekker zelf
Oud 26-08-2005, 15:33
Nijn*
Nijn* is offline
Bah. Vandaag was school toch weer een stuk minder en ben inmiddels zo down dat ik weer allerlei slechte dingen ga denken. Ik wil dunner zijn, zelfs mijn moeder noemt me een vreetwijf Ik haat mezelf.
Oud 26-08-2005, 16:43
Ruudje
Ruudje is offline
Dat wijf is echt gestoord. Gelukkig ben ik hier weg over een week
Oud 26-08-2005, 17:09
Verwijderd
Omdat ik weet dat Leonoor zo fan is van positieve berichten, hier mijn verhaal van vandaag.

Mn kamer is opgeruimd! Kasten zijn leeg gegaan, er is heel veel weggegooid terwijl ik eig nooit dingen kan weggooien. Mn meubels ook gelijk weer eens anders neergezet, mn kamer lijkt een stuk ruimer. Toen ik zo aan het opruimen en weggooien was voelde ik me echt goed, was net of ik mn gedachten ook weggooide, mn hoofd voelde veel leger! Ben nu wel moe, maar dit was wel iets goeds! Morgen ga ik met mn orkest weg. Een week repeteren, vermoeiend maar ook heel leuk en gezellig. Daarna alweer naar school, heb ik ook heel erg zin in.
Kortom; blijheid.
Oud 26-08-2005, 18:28
Verwijderd
Ik word bijna 20 en ik begin te beseffen dat ik nog maar amper echt geleefd heb. Ik moet er echt es wat meer op uit trekken, steden bezoeken, mensen ontmoeten, cultuur opdoen, BIJLEREN (want mijn algemene kennis is beschamend, vooral tussen mijn universitaire vriendjes ).
Ben aan de ene kant dus wat down, omdat ik toch eigenlijk zoveel meer had kunnen doen in die 20 jaar, maar aan de andere kant zit ik nog 10 jaar in de 20 en daar moet ik echt wel es iets mee gaan doen!
Oud 26-08-2005, 18:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het is echt absurd... Ben ik op weg naar m'n werk, zie ik in de verte drie mensen komen aanfietsen: één van de vriendinnen die me liet vallen, de vriend die me liet vallen en een kennis van hen. We fietsen elkaar straal voorbij, we kijken strak vooruit, we kijken niet op of om. Niemand zegt iets. En weg zijn ze. Een half jaar geleden hebben ze me nog opgevangen toen ik een tijdje uit huis woonde, met kerstmis. Drie maanden geleden vierden we met z'n vieren nog zijn verjaardag. Nu zijn het vreemden. Alsof we elkaar nooit gekend hebben. Absurd, echt absurd.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten