Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 08:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 28-08-2005 @ 22:28 :
Ik heb een vraagje (kon hem verder nergens anders vinden).

Ik heb 1,5 jaar diane-35 geslikt tegen acné.
Nu werd ik die een beetje zat doordat ik wat last kreeg met zwaarder worden en wat stemmingswisselingen en de dokter heeft een half jaar geleden al gezegd dat ik zelf maar moest kijken wanneer ik wilde stoppen en hoe dat zou gaan.
Nu ben ik een maand geleden gestopt om te kijken hoe het ging, maar ik begin toch weer steeds meer puistjes te krijgen, daarbij had ik 1,5 week geleden al ongesteld moeten worden (nee, kan eigenlijk niet zwanger zijn).
Nou weet ik niet hoe lang dat gaat duren voordat dat wel gebeurt, want heb weleens begrepen dat het bij sommigen echt maanden kan duren. Maar daar wil ik eigenlijk niet op wachten omdat ik weer steeds meer acné krijg.
Nou is m'n vraag eigenlijk of ik ook kan beginnen met slikken als ik niet ongesteld ben. Zelf dacht ik van niet (omdat je dan misschien hele cyclus door elkaar gooit), maar misschien dat anderen er meer van weten.

Alvast bedankt.
Je kan volgens mij wel al beginnen met slikken terwijl je nog niet ongesteld bent maar ik weet niet of je huisarts je dat zou aanraden. Ik ben zelf een keer gestopt met de pil en toen duurde het echt drie maanden ofzo voor ik uit mezelf weer ongesteld werd dus het kan idd echt lang duren. Als je nu toch begint met slikken moet je er wel rekening mee houden dat je pil pas veilig is als je je tweede strip gaat slikken. Verder maakt het volgens mij niet zoveel uit. Je cyclus schop je toch in de war door alle hormonen in de pil.
Oud 29-08-2005, 10:24
watermuis
watermuis is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-08-2005 @ 21:37 :
Ja, maar let er dan wel op dat je stopweek niet langer dan zeven dagen duurt. Je moet dan wel gelijk stoppen na de vergeten pil en niet nog die pil alsnog innemen.
okee, hartstikke bedankt
en als je op de dag dat je hem vergat, dus eigenlijk de eerste dag van de stopweek, sex hebt gehad zonder condoom, was dat dan onveilig?
Oud 29-08-2005, 13:11
Verwijderd
hey, ik had een vraagje.. Ik slik nu iets meer dan een jaar de pil, en de laatste keer dat ik ongesteld was was het echt maar heel weinig.. (khad de maand daarvoor wel mn stopweek overgeslagen en dus deirect de volgende strip doorgeslikt). Nu ben ik op t moment weer ongesteld, en is t weer heel erg weinig. Ik heb wel buikpijn en ben chagrijnig enzo, maar kmaak me er toch zorgen om. Ik heb gister (eerste dag van menstruatie) een zwangerschapstest gedaan omdat ik me er toch wel druk om maakte, daaruit bleek dat ik niet zwanger was (hele opluchting). Maar nu vraag ik me toch af waar het aan kan liggen dat ik zo licht ongesteld ben. Iemand enig idee??
alvast bedankt
Oud 29-08-2005, 13:12
Verwijderd
Je lichaam kan van slag zijn door het doorslikken.

Als je je echt zorgen maakt kan je altijd even contact opnemen met je huisarts en/of een afspraak met hem/haar maken.
Oud 29-08-2005, 13:36
ChiqueFreaq
ChiqueFreaq is offline
ik gebruik sinds afgelopen donderdag voor het eerst de pil in me leven, weet iemand of het nu al betrouwbaar is dan? (staat niet in de bijsluiter)
Oud 29-08-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
ChiqueFreaq schreef op 29-08-2005 @ 14:36 :
ik gebruik sinds afgelopen donderdag voor het eerst de pil in me leven, weet iemand of het nu al betrouwbaar is dan? (staat niet in de bijsluiter)
Als het goed is staat er in de bijsluiter (en als het goed is heeft je huisarts je dat ook verteld, dat doen ze iig wel meestal) dat de pil meteen veilig is als je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen. Als afgelopen donderdag de eerste dag van je menstruatie was, dan is de pil nu dus veilig. Was afgelopen donderdag niet de eerste dag van je menstruatie, dan is de pil pas veilig bij de tweede strip.
Oud 29-08-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2005 @ 09:05 :
antwoord
Ok, dank je, kijk het denk ik nog even aan.
En dat niet veilig zijn maakt niet uit, want gebruik hem toch niet als anticonceptie.
Oud 29-08-2005, 15:05
ChiqueFreaq
ChiqueFreaq is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2005 @ 15:04 :
Als het goed is staat er in de bijsluiter (en als het goed is heeft je huisarts je dat ook verteld, dat doen ze iig wel meestal) dat de pil meteen veilig is als je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen. Als afgelopen donderdag de eerste dag van je menstruatie was, dan is de pil nu dus veilig. Was afgelopen donderdag niet de eerste dag van je menstruatie, dan is de pil pas veilig bij de tweede strip.
ja donderdag was ik voor de eerste dag ongesteld van mijn menstruatie
Oud 29-08-2005, 16:11
Fearless
Fearless is offline
Hey

Ik slik nou 2 weken de pil,

En ben nog steeds 'ongesteld'. Niet zoals normaal maar wel iedere dag weer wat bloed te zien..

Is dit omdat mijn lichaam aan de pil moet wennnen?
Oud 29-08-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
ChiqueFreaq schreef op 29-08-2005 @ 16:05 :
ja donderdag was ik voor de eerste dag ongesteld van mijn menstruatie
Dan zou de pil veilig moeten zijn. (Zelf neem ik liever het zekere voor het onzekere en zou ik tijdens de eerste strip voor de zekerheid nog een condoom gebruiken...maar in theorie zou het niet hoeven.)
Oud 29-08-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Fearless schreef op 29-08-2005 @ 17:11 :
Is dit omdat mijn lichaam aan de pil moet wennnen?
Dat kan, maar met zekerheid is het natuurlijk nooit te zeggen. Als je het niet vertrouwd of als het na twee/drie strips nog steeds zo is, kun je altijd even de dokter bellen of er langs gaan.
Oud 29-08-2005, 18:01
Fearless
Fearless is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2005 @ 17:24 :
Dat kan, maar met zekerheid is het natuurlijk nooit te zeggen. Als je het niet vertrouwd of als het na twee/drie strips nog steeds zo is, kun je altijd even de dokter bellen of er langs gaan.
k vraag me dan ook altijd af of die pil allicht veilig is dan..
Oud 29-08-2005, 19:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fearless schreef op 29-08-2005 @ 19:01 :
k vraag me dan ook altijd af of die pil allicht veilig is dan..
Ik ook ja maar ik gebruik sowieso altijd een condoom
Oud 29-08-2005, 19:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
watermuis schreef op 29-08-2005 @ 11:24 :
okee, hartstikke bedankt
en als je op de dag dat je hem vergat, dus eigenlijk de eerste dag van de stopweek, sex hebt gehad zonder condoom, was dat dan onveilig?
Ik denk dat het veilig was omdat je normaal gesproken in je stopweek ook veilig bent maar ik weet niet niet helemaal zeker.
Oud 29-08-2005, 19:48
Maija
Maija is offline
Nouja,
Mijn zusje is nog steeds niet ongesteld geworden. maar omdat ze binnenkort paar dagen weggaat is ze vanochtent maar weer begonnen met de primolut te slikken (ze had nog wat over)
(als t aanslaat heeft ze geluk, en anders werd ze toch ongesteld met haar weekendje weg)
(je moet het normaal 3 dagen voor de menstruatie beginnen te slikken)

Maar nu heb ik wel een vraag.. als ze nu niet ongesteld word, en die pil toch aanslaat. Kan ze dan zwanger worden, als ze in de tijd dat ze de pil slikt sex heeft.

ja, ik vroeg me het eens af, (ben dr best mee bezig, want ze zit nu net een beetje in die leefdtijd van experimenteren.. en als ik haar vriendinnen moet geloven.. kan ze er wel klaar voor zijn..)(16 jarige meisjes vinden opeens een 19 jarige oude zus van hun beste vriendin wel heel interresant )
Maar ze is wel nog maagd..
Oud 29-08-2005, 20:50
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Maija schreef op 29-08-2005 @ 20:48 :
Maar nu heb ik wel een vraag.. als ze nu niet ongesteld word, en die pil toch aanslaat. Kan ze dan zwanger worden, als ze in de tijd dat ze de pil slikt sex heeft.
Ik begrijp het even niet meer. Primolut is toch geen 'echte' pil? Het bevat inderdaad hormonen, vandaar dat je hiermee ook je menstruatie kan uitstellen..

Een normale pil slik je 21 dagen achtereenvolgens, dus het lijkt me sterk dat je met Primolut ook 'veilig' bent.
Oud 29-08-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 29-08-2005 @ 21:50 :
Een normale pil slik je 21 dagen achtereenvolgens, dus het lijkt me sterk dat je met Primolut ook 'veilig' bent.
Dat ben je, voor zo ver ik weet, ook niet. Primolut is geen pil in de zin van een anticonceptiepil, voor zo ver ik weet, het is alleen om uit te stellen, meer niet.
Oud 29-08-2005, 21:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2005 @ 22:13 :
Dat ben je, voor zo ver ik weet, ook niet. Primolut is geen pil in de zin van een anticonceptiepil, voor zo ver ik weet, het is alleen om uit te stellen, meer niet.
Het wordt volgens mij ook gebruikt voor mensen die niet ongesteld worden uit zichzelf om dat op te wekken dus het lijkt me zeker niet dat je erdoor beschermt bent tegen zwangerschap.
Oud 30-08-2005, 06:26
Maija
Maija is offline
oke, bedankt.
Oud 30-08-2005, 09:55
Love my boy!
Love my boy! is offline
Kun je ook een beetje ongesteld zijn,en toch zwanger zijn? misschien domme vraag Maar je weet maar nooit
Oud 30-08-2005, 10:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Love my boy! schreef op 30-08-2005 @ 10:55 :
Kun je ook een beetje ongesteld zijn,en toch zwanger zijn? misschien domme vraag Maar je weet maar nooit
Volgens mij wel maar dat gebeurt maar heel weinig. Als je toch twijfelt: doe dan een test.
Oud 31-08-2005, 14:33
teirg
teirg is offline
Ik ben een aantal weken gestopt met de pil, maar ben nu nog altijd niet op een "natuurlijke" manier ongesteld geworden. Mag ik nu opnieuw beginnen met de pil? Of moet ik echt afwachten totdat ik weer ongesteld word?
Oud 31-08-2005, 18:48
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
teirg schreef op 31-08-2005 @ 15:33 :
Ik ben een aantal weken gestopt met de pil, maar ben nu nog altijd niet op een "natuurlijke" manier ongesteld geworden. Mag ik nu opnieuw beginnen met de pil? Of moet ik echt afwachten totdat ik weer ongesteld word?
Dat kan wel, maar dan is de pil pas weer veilig na een strip.
Oud 01-09-2005, 09:56
teirg
teirg is offline
Citaat:
Konijn schreef op 31-08-2005 @ 19:48 :
Dat kan wel, maar dan is de pil pas weer veilig na een strip.
Ben nu juist toch ongesteld geworden, probleem is dus opgelost
Oud 02-09-2005, 06:52
Fearless
Fearless is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2005 @ 20:19 :
Ik ook ja maar ik gebruik sowieso altijd een condoom
dan zal ik dat ook maar even doen.
Oud 02-09-2005, 15:46
Verwijderd
Heb het topic vluchtig doorgekeken, en ehm ik ben sinds kort gestopt met de pil.. mn vriend is 4 maanden het land uit en het kost me veel geld, dus ik ben er 5 maanden vanaf (Misschien achteraf niet zo'n slim idee maar gedane zaken nemen geen keer)

Nou is het blijkbaar normaal dat je niet direct weer ongesteld wordt, maar ik had maar een hele lichte pil, en voor ik aan de pil ging was ik al heel regelmatig (kon er toen de klok al op zetten) nu ben ik al twee dagen te laat... dat is dus nog steeds vrij normaal? Wanneer moet ik me zorgen gaan maken, ik en mn vriend hebben nog wel sex gehad, met condoom, dus voorzover ik weet kan ikgewoon niet zwanger zijn.. maar het speelt toch wel door m'n hoofd

edit: ik had trouwens wel 1 keer een druppeltje bloed deze week, maar dat was het dan ook..
Oud 03-09-2005, 15:02
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Arenda schreef op 02-09-2005 @ 05:46 :
Heb het topic vluchtig doorgekeken, en ehm ik ben sinds kort gestopt met de pil.. mn vriend is 4 maanden het land uit en het kost me veel geld, dus ik ben er 5 maanden vanaf (Misschien achteraf niet zo'n slim idee maar gedane zaken nemen geen keer)

Nou is het blijkbaar normaal dat je niet direct weer ongesteld wordt, maar ik had maar een hele lichte pil, en voor ik aan de pil ging was ik al heel regelmatig (kon er toen de klok al op zetten) nu ben ik al twee dagen te laat... dat is dus nog steeds vrij normaal? Wanneer moet ik me zorgen gaan maken, ik en mn vriend hebben nog wel sex gehad, met condoom, dus voorzover ik weet kan ikgewoon niet zwanger zijn.. maar het speelt toch wel door m'n hoofd

edit: ik had trouwens wel 1 keer een druppeltje bloed deze week, maar dat was het dan ook..
Volgensmij hoef je je echt nog nergens zorgen over te maken. Je lichaam moet er gewoon weer even aan wennen dat het weer op de 'normale' manier ongesteld moet worden.

--------------------

Mijn vraag:

Ben begonnen met microgynon30. Wegens stemmingswisselingen kreeg ik toen trigynon30, een driefasenpil. Die heb ik vrij lang geslikt, maar omdat ik merkte dat ik eetbuien kreeg, ben ik onlangs gestopt. Ik merk nu echt een vreselijk groot verschil. Heb een vrij normaal eetpatroon gekregen en ben daarom in een paar weken 3 kilo afgevallen.
Ik wil binnenkort wel weer aan de pil, maar het liefst dan wel eentje waarbij ik mn eetbuien niet terug krijg Las hier wat over de Yasmin, heeft iemand daar ervaring mee?
Oud 03-09-2005, 16:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Arenda schreef op 02-09-2005 @ 16:46 :

Als je stopt met de pil is het echt niet raar als het een paar maanden duurt voordat je weer uit jezelf ongesteld wordt. Bij mij duurde het bijvoorbeeld drie maanden ofzo. Je moet je dus niet al te snel zorgen gaan maken.
Oud 03-09-2005, 16:22
Anoukjuh
Anoukjuh is offline
Ik slik de Diana pil er staat op dat deze niet gericht is op veilige sex maar werkt deze wel hetzelfde als andere pillen?

Ik heb hem nu doorgeslikt en zit nu in de stopweek was donderdag gestopt is het dan zaterdag veilig om sex te hebben of moet ik voor de zekerheid een condoom gebruiken?
Oud 03-09-2005, 16:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 03-09-2005 @ 16:02 :
Mijn vraag:

Ben begonnen met microgynon30. Wegens stemmingswisselingen kreeg ik toen trigynon30, een driefasenpil. Die heb ik vrij lang geslikt, maar omdat ik merkte dat ik eetbuien kreeg, ben ik onlangs gestopt. Ik merk nu echt een vreselijk groot verschil. Heb een vrij normaal eetpatroon gekregen en ben daarom in een paar weken 3 kilo afgevallen.
Ik wil binnenkort wel weer aan de pil, maar het liefst dan wel eentje waarbij ik mn eetbuien niet terug krijg Las hier wat over de Yasmin, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik slik Yasmin en heb hiervoor microgynon geslikt. Bij microgynon had ik last van hoofdpijn, buikpijn, misselijkheid, rugpijn en een soort van opgeblazen gevoel. Bij Yasmin heb ik hier geen last meer van. Mijn eetgedrag is niet echt veranderd geloof ik.
Oud 03-09-2005, 16:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Anoukjuh schreef op 03-09-2005 @ 17:22 :
Ik slik de Diana pil er staat op dat deze niet gericht is op veilige sex maar werkt deze wel hetzelfde als andere pillen?

Ik heb hem nu doorgeslikt en zit nu in de stopweek was donderdag gestopt is het dan zaterdag veilig om sex te hebben of moet ik voor de zekerheid een condoom gebruiken?
De Dianepil is eigenlijk in eerste instantie een middel tegen acne dat als bijwerking heeft dat ie ook als anticonceptiepil werkt. Hij is dus wel gewoon even betrouwbaar enzo voor zover ik weet.

Als je minimaal een hele strip (21 pillen) geslikt hebt en je stopweek niet langer duurt dan zeven dagen dan ben je ook in je stopweek gewoon beschermt tegen zwangerschap.
Oud 04-09-2005, 13:38
skara
skara is offline
ja sorry dit is mss al 1000 keer gevraagd ofzo maar ik vind het niet meteen. ben je dus niet beschermd als je na 14 pillen een stopweek houdt (van 7 dagen uiteraard) en dan gewoon het gewone ritme van 21 pillen herneemt?
Oud 04-09-2005, 14:35
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
skara schreef op 04-09-2005 @ 14:38 :
ja sorry dit is mss al 1000 keer gevraagd ofzo maar ik vind het niet meteen. ben je dus niet beschermd als je na 14 pillen een stopweek houdt (van 7 dagen uiteraard) en dan gewoon het gewone ritme van 21 pillen herneemt?
Waarom zou je na 14 dagen al een stopweek houden?
Oud 04-09-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je pas na die 21 pillen weer veilig, als ik me niet vergis.
Oud 04-09-2005, 14:56
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Na 14 pillen ben je nooit veilig, slik er gewoon nog 7 dagen er na ook de pil.
Oud 04-09-2005, 15:22
Mara
Mara is offline
Ok, strip 1. Ik vergeet een pil in de eerste week. Slik hem in, 15 uur nadat het eigenlijk moet, te laat dus. Strip niet veilig.

Tot zo ver is 't me duidelijk.

Ik ben echter van plan om hem door te slikken, dus dat ik dan lang in week 3 blijf hangen, bij wijze van spreken. Is hij dan gedurende deze gehele periode niet veilig? Moet ik dan eigenlijk gewoon wél eens stopweek inlassen om 'm wél weer veilig te laten zjn bij de volgende strip?
Oud 04-09-2005, 16:02
skara
skara is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 04-09-2005 @ 15:35 :
Waarom zou je na 14 dagen al een stopweek houden?
omdat ik geen zin heb tijdens mijn vakantie een doorbraakbloeding te krijgen (ik neem yasmin) en doorslikken zie ik dus niet zo goed zitten want een vriendin heeft me verteld dat wanneer zij doorslikt altijd een opgezette buik en toch wel pijn krijgt. is die kans eerder klein of groot? zelf heb ik eigenlijk nooit veel last gehad. maargoed, als het onveilig is tja dan weet ik het wel
Oud 04-09-2005, 16:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
skara schreef op 04-09-2005 @ 17:02 :
omdat ik geen zin heb tijdens mijn vakantie een doorbraakbloeding te krijgen (ik neem yasmin) en doorslikken zie ik dus niet zo goed zitten want een vriendin heeft me verteld dat wanneer zij doorslikt altijd een opgezette buik en toch wel pijn krijgt. is die kans eerder klein of groot? zelf heb ik eigenlijk nooit veel last gehad. maargoed, als het onveilig is tja dan weet ik het wel
Waarom denk je tijdens je vakantie een doorbraakbloeding te krijgen? Het is niet 'normaal' om als je normaal niet doorslikt om dan tijdens je pil doorbraakbloedingen te krijgen hoor.

Maar goed, voor zover ik begrijp heb jij 't over je normale menstruatie. Je kan 'm gewoon doorslikken of allicht proberen, jij bent je vriendin niet, hè.
Oud 04-09-2005, 16:16
Verwijderd
Wat MeelFriek zegt: jij bent je vriendin niet. Ik slik ook Yasmin en ik slik hem eigenlijk altijd door en heb dan nergens last van. En als jij nooit ergens last van hebt, waarom zou je dat dan nu opeens wel krijgen? Of bedoel je dat je normaal gesproken met de pil slikken nergens last van hebt? (En dat je het met doorslikken nog niet weet?)
Oud 04-09-2005, 21:12
dead person
dead person is offline
Verhaal/Vraag

Ik slik ong anderhalf jaar de pil nu, maar ik zit er aan te denken mee te stoppen

De reden waarom is: sinds ik ben begonnen met de pil, ben ik veel aangekomen, terwijl ik nog steeds het zelfde eet patroon had en wat ik ook doe ik blijf nu hangen op dat gewicht.

Andere reden is dat mn "moodswings" nog erger zijn dan dat ze waren en dat was al best erg,

maar nu zit ik er mee dat als ik stop, ik weer elke maand ongesteld wordt en je niet zomaar een vluggertje kan doen of onder de douche enzo en altijd wel moet letten of je condooms heb

Iemand misschien hetzelfde gehad of heeft iemand tips??
Oud 04-09-2005, 21:37
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
dead person schreef op 04-09-2005 @ 22:12 :
Verhaal/Vraag

Ik slik ong anderhalf jaar de pil nu, maar ik zit er aan te denken mee te stoppen

De reden waarom is: sinds ik ben begonnen met de pil, ben ik veel aangekomen, terwijl ik nog steeds het zelfde eet patroon had en wat ik ook doe ik blijf nu hangen op dat gewicht.

Andere reden is dat mn "moodswings" nog erger zijn dan dat ze waren en dat was al best erg,

maar nu zit ik er mee dat als ik stop, ik weer elke maand ongesteld wordt en je niet zomaar een vluggertje kan doen of onder de douche enzo en altijd wel moet letten of je condooms heb

Iemand misschien hetzelfde gehad of heeft iemand tips??
Er zijn naast de pil en condooms nog veel meer anticonceptie producten. Zoek eens op internet, zo kun je dingen met elkaar vergelijken en kiezen wat het beste bij jou past.
Oud 04-09-2005, 22:00
Briseïs
Briseïs is offline
Hey, hoe zit het eigenlijk met de bijwerkingen van de pil? Mijn moeder zegt dat als je last van bijwerkingen hebt, dat dat dan ongeveer gelijk met het beginnen met de pil moet voorkomen, mn vriendin zegt dat het daarna ook nog kan.

Dus wat weggen jullie
Oud 04-09-2005, 22:03
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik denk dat het dan vrijwel direct moet beginnen. Ik heb nergens last van gehad in het begin en nu nog niet gelukkig.
Oud 04-09-2005, 22:17
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
WPWW schreef op 04-09-2005 @ 23:03 :
Ik denk dat het dan vrijwel direct moet beginnen. Ik heb nergens last van gehad in het begin en nu nog niet gelukkig.
Ja dat dacht ik ook. En ik ben al aan het einde van mn derde strip en ik merk niks, dus ik vroeg me af of het dan gewoon goed is of dat er nog wat kan 'gebeuren'
Oud 05-09-2005, 06:52
Estar
Estar is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 04-09-2005 @ 23:17 :
Ja dat dacht ik ook. En ik ben al aan het einde van mn derde strip en ik merk niks, dus ik vroeg me af of het dan gewoon goed is of dat er nog wat kan 'gebeuren'
Die krijg je vrijwel meteen als je die slikt, na ongeveer 3 tot 6 maanden ben je aan de pil 'gewend' dus de kans lijkt me vrij klein dat jij nog ergens last van gaat krijgen ofzo
Oud 05-09-2005, 12:14
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 04-09-2005 @ 23:00 :
Hey, hoe zit het eigenlijk met de bijwerkingen van de pil? Mijn moeder zegt dat als je last van bijwerkingen hebt, dat dat dan ongeveer gelijk met het beginnen met de pil moet voorkomen, mn vriendin zegt dat het daarna ook nog kan.

Dus wat weggen jullie
Volgens mij kan het allebei. Sommige bijwerkingen krijg je omdat je lichaam ineens een boel hormonen binnenkrijgt. Stemmingswisselingen kun je bijvoorbeeld krijgen als je al een tijd de pil slikt. Ook kun je aankomen en dat is ook niet meteen in het begin.

Gelukkig had ik in zowel het begin als nu geen last van bijwerkingen.
Oud 05-09-2005, 20:16
Poesket
Poesket is offline
Hallo allemaal!

even een vraagje over slikken van de pil. Ik ben nu al een aantal jaar ( zo'n 5) aan de pil. Nu is het zo dat ik het zo slik dat ik van donderdag t/m maandag ongesteld wordt. Net in het weekend dus, precies de tijd dat ik mijn vriend (het meest) zie. Dan slapen we samen en hebben regelatig seks uiteraard.

Nu vraag ik me op op welke manier ik dan van maandag t/m vrijdag ongesteld kan zijn.

Moet ik dan na 1 strip net zo doorslikken met de 2e strip en dan stoppen halverwege zodat ik dan goed uitkom? Of moet ik de 1e strip gewoon eerder afbreken? Kan dit helemaal nooit meer? Moet ik eerst helemaal pil af en dan wer opnieuw gaan beginnen?

Hoe kan ik dit gaan regelen? En wel zo dat het gewoon safe is.
Oud 05-09-2005, 20:43
Verwijderd
Je kunt inderdaad een stopweek overslaan en dan met de 2e strip stoppen als je een stopweek wilt beginnen, dat is geen probleem. Je kunt ook je stopweek korter maken.
De 1e strip korter maken is niet veilig
Oud 05-09-2005, 21:01
Mara
Mara is offline
Wil iemand misschien mijn vraag beantwoorden?
Oud 05-09-2005, 23:17
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Eerised schreef op 05-09-2005 @ 21:16 :
Hallo allemaal!

even een vraagje over slikken van de pil. Ik ben nu al een aantal jaar ( zo'n 5) aan de pil. Nu is het zo dat ik het zo slik dat ik van donderdag t/m maandag ongesteld wordt. Net in het weekend dus, precies de tijd dat ik mijn vriend (het meest) zie. Dan slapen we samen en hebben regelatig seks uiteraard.

Nu vraag ik me op op welke manier ik dan van maandag t/m vrijdag ongesteld kan zijn.

Moet ik dan na 1 strip net zo doorslikken met de 2e strip en dan stoppen halverwege zodat ik dan goed uitkom? Of moet ik de 1e strip gewoon eerder afbreken? Kan dit helemaal nooit meer? Moet ik eerst helemaal pil af en dan wer opnieuw gaan beginnen?

Hoe kan ik dit gaan regelen? En wel zo dat het gewoon safe is.
ik begin altijd op vrijdag met n nieuwe strip en neem donderdag dan de laatste. ik word op maandag ongesteld en ben t zaterdag bijna niet meer. je kan gewoon na je 1e strip geen stopweek houden en dan doorslikken tot een donderdag, dan stop je en dan wordt je n paar dagen later ongesteld (als ik het goed heb)

Regels voor berichten