Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2005, 12:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Daar ben ik weer....

Mijn moeder heeft van de week een draadloos modem gekocht en nu probeer ik m dus in te stellen. Alleen wil dit niet erg vlotten.

Ik kwam bij het inlogscherm en vulde de gegevens ed in en dat ging goed... Uiteindelijk stond er dat is 'connected' is. Nu moest ik dit instellen via een witte kabel die in mn laptop ging... Zodra ik deze eruit haal, valt de verbinding ook weer weg. Althans, mn laptop geeft wel de draadloze verbinding aan en een uitstekend signaal, maar hij kan geen pagina's openen. Hetzelfde probleem als wat ik laatst bij mn vader thuis dus had...

Waar kan dit aan liggen? Verkeerde IP adressen, een wep sleutel die ik in moet voeren maar die ik nergens kan vinden...?

Helpdesk is vandaag niet bereikbaar....

Welke stap heb ik overgeslagen of wat is er fout gegaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2005, 13:05
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik denk dat het probleem bij de WEPkey ligt.

Normaal heeft je draadloze adaptor die in de pc steekt een configuratieschermpje. Daar moet je eens gaan zoeken of je daar ook de encryptie kan instellen. Lukt het (draadloos) als je hier ook dezelfde sleutel hebt ingegeven?

Met de IPadressen is er niks verkeerd. Als ook die niet zouden werken, zou je helemaal geen verbinding kunnen maken, ook niet met je kabel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 13:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 03-09-2005 @ 14:05 :
Ik denk dat het probleem bij de WEPkey ligt.

Normaal heeft je draadloze adaptor die in de pc steekt een configuratieschermpje. Daar moet je eens gaan zoeken of je daar ook de encryptie kan instellen. Lukt het (draadloos) als je hier ook dezelfde sleutel hebt ingegeven?

Met de IPadressen is er niks verkeerd. Als ook die niet zouden werken, zou je helemaal geen verbinding kunnen maken, ook niet met je kabel.
Hoe stel ik de encryptie in dan? Vindt ie de wep key dan zelf of moet ik die wel handmatig instellen?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 13:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bij mij moeder op de computer krijg ik helemaal geen verbinding met de modem. Kan ik de wep key ook op mn laptop vinden/instellen? Zo ja, hoe dan? Ik heb gewoon een draadloze verbinding in mn laptop... En kan niet zo'n scherm vinden...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 08:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Er is toch wel iemand die weet hoe je een wep key moet instellen?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 11:22
Martin
Martin is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-09-2005 @ 09:23 :
Er is toch wel iemand die weet hoe je een wep key moet instellen?
Als je het merk en type eens even doorgeeft
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 11:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Martin schreef op 04-09-2005 @ 12:22 :
Als je het merk en type eens even doorgeeft
Volgens mij is het deze: SMC7904WBRA NE

Een SMC dus.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 15:32
Martin
Martin is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-09-2005 @ 12:36 :
Volgens mij is het deze: SMC7904WBRA NE

Een SMC dus.
http://www.smc.com/files/AC%5CQIG_7904WBRA_NL.pdf

Middelste kolom, 2e pagina

(uitgebreide handleiding: http://www.smc.com/files/AP%5CMN_790...WBRB_LR_EN.pdf)
bladzijde 77

Laatst gewijzigd op 04-09-2005 om 15:35.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 16:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Thanks, ik zal deze week even kijken of het hiermee wel lukt...

Ik vrees echter dat er iets niet goed zit met mijn eigen netwerkkaart (die in mn laptop)... Want ik heb bij alle verbindingen die ik maak regelmatig problemen...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 16:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Trouwens... Maak je die wep key zelf? Als ik ergens willekeurig wat in toetse (waar je de wep key instelt), kwam er een 1 of andere rare code tevoorschijn... Kan ik die dan als wep key gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 22:15
Martin
Martin is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-09-2005 @ 17:28 :
Trouwens... Maak je die wep key zelf? Als ik ergens willekeurig wat in toetse (waar je de wep key instelt), kwam er een 1 of andere rare code tevoorschijn... Kan ik die dan als wep key gebruiken?
Jep. je verzint zelf een Passphrase, en daar komt een WEP-key uit. Die gebruik je vervolgens
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 12:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat is een passphrase eigenlijk precies? Ik probeerde dit trouwens wel zaterdag, maar toen kreeg ik een 1 of andere melding en lukte t dus niet... Maar goed, ben nog steeds niet bij mn moeder, dus kan t nog steeds niet uitproberen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 14:46
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-09-2005 @ 13:53 :
Wat is een passphrase eigenlijk precies? Ik probeerde dit trouwens wel zaterdag, maar toen kreeg ik een 1 of andere melding en lukte t dus niet... Maar goed, ben nog steeds niet bij mn moeder, dus kan t nog steeds niet uitproberen
Dat is een code die is gegenereert door een aantal algoritmes. Die dan de uiteindelijke code generen.

Trouwens als ik jouw was zou ik ook nog je macadressen toevoegen. En je broadcast hidden houden(wordt automatisch gedetecteerd door de het juiste passwoord) dat is een stuk veiliger en zo kunnen er geen andere mensens op jouw draadloos netwerk
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 15:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 05-09-2005 @ 15:46 :
Dat is een code die is gegenereert door een aantal algoritmes. Die dan de uiteindelijke code generen.

Trouwens als ik jouw was zou ik ook nog je macadressen toevoegen. En je broadcast hidden houden(wordt automatisch gedetecteerd door de het juiste passwoord) dat is een stuk veiliger en zo kunnen er geen andere mensens op jouw draadloos netwerk
En hoe doe ik dat dan?

Mac adressen staan toch op de onderkant van je modem? Maar welke zijn dat dan? Ik zie volgens mij alleen de serie van mn modem staan?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 15:53
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-09-2005 @ 16:39 :
Mac adressen staan toch op de onderkant van je modem? Maar welke zijn dat dan? Ik zie volgens mij alleen de serie van mn modem staan?
Ik wist dat je ze daar ook kan vinden,..

In iedergeval vind je je mac adres door op het volgende te doen:
  1. Klik op start -> uitvoeren
  2. Vul in het invulvakje: cmd
    en druk dan op ok
  3. in het verschenen zwarte venster typ je het volgende in:
    ipconfig /all
  4. bij "fysieke adres" vind je je macadres.
Oud 05-09-2005, 16:07
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-09-2005 @ 16:39 :
En hoe doe ik dat dan?

Ja, als je windows XP gebruikt volg je de stappen die de heer voor mij heeft genoemd
Het staat niet op het modem maar op de netwerkkaarten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten