Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2005, 15:13
VADER_METAL
VADER_METAL is offline
--------------------------------------------------------------------------------
k zit op de opleiding recreatie.
we zijn laatst op kamp geweest naar buren. We waren te gast op een camping. we hebben allemaal sportieve dingen gedaan,zoals lopen naar de boerderij en zelf fde wegvinden, abseilen, fietsen etc noem maar op.
nou moet ik een muurkrant maken samen met vier andere mensen. we hebben als onderwerp: super boeren.
we doen dan een super groot superman teken op de achtergrond. maar ons verslag moet inteken staan met super of super man. dus het moet aansluiten. heeft iemand nog ideeen om het leuk te maken, dat het leuk is voor iemand om het te lezen.
ik moet het over de wandelroute doen naar de boerderij, wilgensport (boerensport over het water etc) barbeque, bonteavond......
of een idee hoe het leuk is om te lezen voor mensen. want ik heb daar nog niet echt verstand van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2005, 15:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik dacht dat dit een verhaaltje was...

Ik snap het eigenlijk niet echt. Maar hoofdletters maken dingen vaak een stuk leuker
Oud 05-09-2005, 15:38
Verwijderd
Misschien iets in de vorm van een strip oid? En/of iets met van zoveel mogelijk woorden de overtreffende trap of heel overdreven groot gemaakt oid.

En als je iets schrijft, dan idd met hoofdletters.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 15:49
Verwijderd
Interpunctie, hoofdlettergebruik en nee meer hulp krijg je niet
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 19:06
VADER_METAL
VADER_METAL is offline
Woensdagochtend begon dan eindelijk het grote avontuur!!! Half slapend stonden we te wachten op de trien naar het boer’nland.
Met onze laatste bietje superkrachten sprintten we naar de trien, we haolden de trien net op tiet.
Als beginnende boer’n klungels stonden te wachten totdat onze spull’n meegenomen werd’n. Daarna mosten we 2 uur lang zwoeg’n en zwiet’n. We kwamen als helden op sokken aan op de boerderie, gelukking kond’n we effies uitrusten want we waren helemaal kapoet. De groep werd in tweeën gedielt. De een leefde zich uut met de boer’n building door als een wild biest te keer te gaan op het platt’nland. De ander ging het half uutgestorven plaatsje buren verkennen. Da was een bietje saai dus gingen we moar aan een paar oude dorpsgekken vragen wat hier nou te beleven was. Noah….alien maar voor oude mutsen is hier wat te doen kwam er uiteindelijk uut.

dit heb ik dus al, leek me leuk om het op een boeren taaltje te gooien, het onderwerp is namelijk superboeren.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 19:54
Verwijderd
Jammer dat ik geen die-hard brabo ben. Maar toch, kijken of ik wat heb geleerd van de boeren hier

Woensdagoche begon d'n snel 't groot avontuur! Half slapend werren wij aan't wacht'n op de trien naar't boer’nland.
Mee ons letste bietje superkrach' spurt'n we naor dien trien, we haolden de trien net op tiet.
Als nuwe boer’n klung'ls stond'n [we?] te woacht' tot diejen spull’n mee'nomen werd’n. Daorna mosten we tweejoer lang zwoeg’n 'n zwiet’n. We kwaom'n z'als helden op sokken op dien boerderie, goe' da' we efkes uitrusten konnen, want we waren heulemoal kapoet. Dien groep wer v'rvolges in tweeje gehakt. De een leefde zich uut met de boer’n building door als een wild biest te keer te gaan op het platt’nland. De ander gang 't haast uutgestorv'n plaotsje buren verkenn'n. Da was d'n bietje saai dus gingen we moar aan 'n poar alte dorpsgekk'n vragen wat hier nou te beleven was. Noah….alien maar voor oude mutsen is hier wat te doen kwam er uiteindelijk uut.

Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:26
VADER_METAL
VADER_METAL is offline
Citaat:
Grimm schreef op 05-09-2005 @ 20:54 :
Jammer dat ik geen die-hard brabo ben. Maar toch, kijken of ik wat heb geleerd van de boeren hier

Woensdagoche begon d'n snel 't groot avontuur! Half slapend werren wij aan't wacht'n op de trien naar't boer’nland.
Mee ons letste bietje superkrach' spurt'n we naor dien trien, we haolden de trien net op tiet.
Als nuwe boer’n klung'ls stond'n [we?] te woacht' tot diejen spull’n mee'nomen werd’n. Daorna mosten we tweejoer lang zwoeg’n 'n zwiet’n. We kwaom'n z'als helden op sokken op dien boerderie, goe' da' we efkes uitrusten konnen, want we waren heulemoal kapoet. Dien groep wer v'rvolges in tweeje gehakt. De een leefde zich uut met de boer’n building door als een wild biest te keer te gaan op het platt’nland. De ander gang 't haast uutgestorv'n plaotsje buren verkenn'n. Da was d'n bietje saai dus gingen we moar aan 'n poar alte dorpsgekk'n vragen wat hier nou te beleven was. Noah….alien maar voor oude mutsen is hier wat te doen kwam er uiteindelijk uut.

hoop dat die mensen het op school leuk v inden, vind je het een leuk id?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:28
VADER_METAL
VADER_METAL is offline
trouwens echt gaaf. als die andere het ook leuk vinden plaats ik het hier wel weer zou je het dan ook willen vertalen vind het zo grappig. ik zou dat heel gaaf vinden!!!

Laatst gewijzigd op 05-09-2005 om 20:32.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:36
Roosje
Roosje is offline
Het is dat ik maar een heel klein beetje Twents kan, anders zou ik het zo vertalen. Brabants en Twents lijkt zo te zien wel op elkaar, alleen moet je er in Brabant een zachte G bij denken.
Oud 05-09-2005, 20:44
I C U
I C U is offline
Tis best grappig!
Oud 05-09-2005, 20:47
VADER_METAL
VADER_METAL is offline
het hoeft natuurlijk niet perfect ofzo, het is gewoon voor het idee.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 14:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
VADER_METAL schreef op 05-09-2005 @ 21:47 :
Ik vind dit best een leuk idee

En Grimm: niet dat ik zo goed echt Brabants kan, maar ik zou sommige dingen toch anders doen...
Bijv:
Citaat:
De ander gang 't haast uutgestorv'n plaotsje buren verkenn'n. Da was d'n bietje saai
Ik dacht gong in plaats van gang, maar dat weet ik niet zeker... Ik weet alleen dat de verleden tijd van hangen wel hongen wordt, maar misschien is dat bij gaan anders En is het niet nun bietje saai?

Of ik zwets nu uit mijn nek. Dialect valt ook eigenlijk niet te typen... Of het verschilt van waar je zit, dat ook misschien...
Oud 06-09-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
VADER_METAL schreef op 05-09-2005 @ 21:47 :
Argh, niet perfect?!

Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 15:57
Nienna*
Nienna* is offline
Aargh, het is dat ik Brabants haat. Die stomme zachte G, het klinkt zo stom!!
Maar het idee is wel leuk. Alleen is het verhaal nog weinig interessant.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 06-09-2005 @ 16:57 :
Aargh, het is dat ik Brabants haat. Die stomme zachte G, het klinkt zo stom!!
Maar het idee is wel leuk. Alleen is het verhaal nog weinig interessant.
Ik kan de G haast geruisloos *trots*
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 06-09-2005 @ 17:50 :
Ik kan de G haast geruisloos *trots*
Ik ook Ik vind een harde G altijd zo... hard, onaardig. En een harde "r" ook, trouwens. Onbegrijpelijk, mensen die Brabants haten

Maar dat is offtopic
Oud 07-09-2005, 09:22
VADER_METAL
VADER_METAL is offline
S’avonds was het super gezellig Iedereen kwam in glitter and glamour naar het superfeest. Woow! Wat zaten daar rare figuren bij. Iedereen voerde een super duper act op. Oeh!!!! Riep iedereen superverrast. Daar kwamen de 2 sletjes van k2 aan. Iedereen werd daar superrrrr opgewonden van. Slurp Slurp! Er werd ook wat afgelebberd bij de filmkus die de super miss en mister moesten uitvoeren. Helaas was dit super feest al snel afgelopen. Super snel moesten we gaan slapen.

Het super pannenkoekenhuis!!

De super speurtocht door buren is afgelopen en we gaan super lekkere pannenkoeken eten in het pannenkoekenhuis jippie!!!
Woow zeg die keuze uit een enorme super lijst van pannenkoeken. Er is werkelijk van alles wat. Echt veel: Zoals frambozen, aardbei, kaas en gewoon poedersuiker en super stroop enzo. Yoooooooo wat is de sfeer super. WE lachen echt super veel wahahaha. En ja, dan is het weer tijd om naar het kamp terug te gaan in super vaart.

De super spannende wandeling door het super bos!!!

Na een super korte uitleg, gelukkig, zijn we in groepjes van ongeveer 6 super mensen verdeeld. WE lopen door het super bos in het donker en we kunnen ieder moment besprongen worden door de 2e en 3e jaar super leerlingen. Van die super leerlingen moeten we letters verzamelen en daar een woord van maken jippie.. Soms moesten we super speciale opdrachten uitvoeren maar meestal krijgen we de letters zo cool he. In het super donkerste gedeelte van het bos zie je geen hand voor ogen. Zo super donker was het. Dus dan roep je al snel als je iets raars voelt aan je been AAAAAAAAAAAA. Na super lang lopen vinden we dan toch nog de super goede weg. Uiteindelijk weten we toch nog het super woord te combineren, dwaallichten.

De super barbecue.
Voor de super bonte avond moet er nog super gezellig gegeten worden duh huh.
Dus we gaan met zn allen super lekker barbequen hmmmmmmm. Er zijn 2 super grote barbeques om je vlees op te leggen. ER is helaas geen super grote ruimte om met ons allen aan tafel te zitten. Daarom moeten er een aantal super leerlingen super ver weg in de andere kamer zitten. Dat is super jammer. Toch is het nog heel erg gezellig. En dat hoort zo te zijn!

Super wilgjes sport!

Bij de super boerderij s tond er een soort stormbaan! Ook hier hadden we het weer heet en wilden we super nat worden… vandaar dat ook sommige van ons in het water vielen! Met een eigengemaakte katamaran gingen wij door de sloot, de spinnenwebben, brandnetels en vieze beesten die zaten overal… het was supervies, maar wel superleuk! Verder was het ook hier weer supergezellig en iedereen deed superleuk mee!

Super kanoen!
We liepen naar het water vanaf het weilgje. Daar lagen de superkanos klaar en gingen we met zn 3en of 2en en zelfs sommige alleen het water op! Het was een super stuk peddelen, maar dankzij het super mooie weer ging het allemaal wat soepeler en het was super gezellig!

De super fiets-, en steptocht en het super abseilen!

De super fietstocht was een behoorlijke lange tocht, ook kwam er aan het einde van deze superdag superregen uit de lucht vallen! We hadden het heet en werden supernat.. het was een echte doit! Wel hebben wij van het super mooie landschap genoten en de super koeien horen loeien!
Ook de super steptocht was leuk, het was niet super lang en daardoor waren we snel bij het super abseilen! De een na de andere yuki kwam naar beneden gegleden. Al met al hebben we veel van het super mooie landschap gezien en het was super gezellig!

hier heb ik het andere stuk , we moesten ook super er tussen doen dat vind ik wat minder. het moet voor morgen vertaalt/ af.
ik hoop dat iemand dit ff in boerentaal kan doen daar zou ik heel blij mee zijn!!!!!!!!!!!
groetjes

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:15
VADER_METAL
VADER_METAL is offline
Dit moet nog allemaal.

Het super pannenkoekenhuis!!

De super speurtocht door buren is afgelopen en we gaan super lekkere pannenkoeken eten in het pannenkoekenhuis jippie!!!
Woow zeg die keuze uit een enorme super lijst van pannenkoeken. Er is werkelijk van alles wat. Echt veel: Zoals frambozen, aardbei, kaas en gewoon poedersuiker en super stroop enzo. Yoooooooo wat is de sfeer super. WE lachen echt super veel wahahaha. En ja, dan is het weer tijd om naar het kamp terug te gaan in super vaart.

De super spannende wandeling door het super bos!!!

Na een super korte uitleg, gelukkig, zijn we in groepjes van ongeveer 6 super mensen verdeeld. We lopen door het super bos in het donker en we kunnen ieder moment besprongen worden door de 2e en 3e jaar super leerlingen. Van die super leerlingen moeten we letters verzamelen en daar een woord van maken jippie.. Soms moesten we super speciale opdrachten uitvoeren maar meestal krijgen we de letters zo cool he. In het super donkerste gedeelte van het bos zie je geen hand voor ogen. Zo super donker was het. Dus dan roep je al snel als je iets raars voelt aan je been AAAAAAAAAAAA. Na super lang lopen vinden we dan toch nog de super goede weg. Uiteindelijk weten we toch nog het super woord te combineren, dwaallichten.

De super barbecue.
Voor de super bonte avond moet er nog super gezellig gegeten worden duh huh.
Dus we gaan met zn allen super lekker barbequen hmmmmmmm. Er zijn 2 super grote barbeques om je vlees op te leggen. ER is helaas geen super grote ruimte om met ons allen aan tafel te zitten. Daarom moeten er een aantal super leerlingen super ver weg in de andere kamer zitten. Dat is super jammer. Toch is het nog heel erg gezellig. En dat hoort zo te zijn!

Super wilgjes sport!

Bij de super boerderij s tond er een soort stormbaan! Ook hier hadden we het weer heet en wilden we super nat worden… vandaar dat ook sommige van ons in het water vielen! Met een eigengemaakte katamaran gingen wij door de sloot, de spinnenwebben, brandnetels en vieze beesten die zaten overal… het was supervies, maar wel superleuk! Verder was het ook hier weer supergezellig en iedereen deed superleuk mee!

Super kanoen!
We liepen naar het water vanaf het weilgje. Daar lagen de superkanos klaar en gingen we met zn 3en of 2en en zelfs sommige alleen het water op! Het was een super stuk peddelen, maar dankzij het super mooie weer ging het allemaal wat soepeler en het was super gezellig!

De super fiets-, en steptocht en het super abseilen!

De super fietstocht was een behoorlijke lange tocht, ook kwam er aan het einde van deze superdag superregen uit de lucht vallen! We hadden het heet en werden supernat.. het was een echte doit! Wel hebben wij van het super mooie landschap genoten en de super koeien horen loeien!
Ook de super steptocht was leuk, het was niet super lang en daardoor waren we snel bij het super abseilen! De een na de andere yuki kwam naar beneden gegleden. Al met al hebben we veel van het super mooie landschap gezien en het was super gezellig!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:00
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 06-09-2005 @ 17:53 :
Ik ook Ik vind een harde G altijd zo... hard, onaardig. En een harde "r" ook, trouwens. Onbegrijpelijk, mensen die Brabants haten
Tssk, dankjewel. Maar ik kan wel een zachte G, als ik mijn best doe.
Oud 07-09-2005, 19:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 07-09-2005 @ 16:00 :
Tssk, dankjewel. Maar ik kan wel een zachte G, als ik mijn best doe.
Ik zeg niet dat ik de ménsen dan onaardig vind, het klínkt alleen onaardiger

Het spijt me, maar ik heb te weinig tijd en kennis om het nog voor je te "vertalen".
Oud 07-09-2005, 19:04
Verwijderd
Ik kan de zachte en harde G, de rollende en Gooische r en nog meer nasty tricks. En ik heb een boek gevonden dat in het dialect geschreven is. Skôn portretten, of iets dergelijks. Zeker een must voor deze opdracht!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:54
VADER_METAL
VADER_METAL is offline
ik heb het al af bedankt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:59
Verwijderd
Citaat:
VADER_METAL schreef op 07-09-2005 @ 20:54 :
ik heb het al af bedankt.
Oké!