Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Stomme vraag misschien maar wat is equalizen? ![]() Wat is een compressor, wat doet het, hoe duur is het, kan ik het op een computer gebruiken en waar kan je zoiets kopen?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
een compressor zorgt er eigenlijk voor dat alle input stabiel wordt weergegeven, t trekt alle levels naar een bepaald niveau toe. Je hebt zo hard en softwarematig, en als je achteraf een compressor over je vocals gooit werkt dat voor 'amateurmuzikanten' (en daar schaar ik mezelf ook onder) eigenlijk ook wel afdoende.
|||
Citaat:
Citaat:
Maar weet je dan een softwarematige compressor toevallig?
||
Citaat:
je kan ook prima stem/zang compressen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Een expander verhoogt het signaal tot het niveau van het ingangssignaal tot de ingestelde waarde (threshold). alle signalen onder de ingestelde waarde worden versterkt tot een bepaalde waarde, zo wordt een grotere signaal/ruis verhouding verkregen. Bij zang zou je beter een zg esser kunnen gebruiken, dit apparaat onderdrukt de scherpe s en zz klanken die bij zang en spraak veel voorkomt, zo wordt het onaangenaam 'sissen' uit het zangsignaal gehaald. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het zelf trouwens wel leuk als muziek een beetje 'live' klinkt, mits op de goede manier. Wat je misschien ook kan proberen is gewoon je mond wat dichter bij de mic te houden... ![]() Maar de keywords van muziek zijn vaak ook: met de kutste spullen kan je nog hele goede producties maken, als je maar geduld ervoor opbrengt. Ik denk dat dat voor jou ook geld en dat je gewoon per nummer ff wat meer tijd ervoor moet uittrekken. Maargoed, das mijn visie. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die PG48 is opzich al een goede start, compressors kun je het geheel wel mee verbeteren maar je kunt het er ook een stuk slechter mee maken. http://www.recordingproject.com/features.php <-hier staan wel wat bruikbare artikelen over instellen van compressors/eq-en/gate's enz enz. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar of dat zo verantwoord is! ![]() |
![]() |
|
Ik heb hier dan freestyle (dus als test) stemmen overheen gemixt en er een compressor overheen gegooit. Dus niet de tekst gaan beoordelen want dat gaat ff nergens over. Ik heb liever wat tips wat betreft de compressor gebruiken. Ik gebruik de compressor van Magix.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Ik zing Still Hurting uit The Last 5 Years patroesj | 6 | 13-09-2009 14:49 | |
Muziek |
[MP3] Einen Hipf-Hopf Beat Unique Clone | 13 | 29-01-2006 00:12 | |
Muziek |