Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2002, 20:48
Marit_temp
Marit_temp is offline
Het lijkt nog zo onwerkelijk
Het lijkt niet waar te zijn
Een te mooi sprookje
Maar toch is het wel fijn

Een sprookje met een prins
Mijn prins op het witte paard
Maar er zijn ook zoveel vragen
Is het me dat waard?

Heel soms is er twijfel
Maar als ik in jouw ogen kijk
Dan zitten die zo vol liefde
Dat ik meteen weer bezwijk

En zeker weet dat dit is wat ik wil:
Oud worden met jou
Om een hele simpele reden:
Omdat ik van je houd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 11:13
Marit_temp
Marit_temp is offline
Kennelijk niet dus...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 11:25
stormpie
stormpie is offline
Sorry Marit,

ik had je berichtje niet zien staan. Ja ik denk dat dit heel goed kan.. Denk dat een jongen het mooi vind als tie dit krijgt.. (ik wel iig). Ik vind alleen het eind een beetje tegenstrijdig met de rest van je gedicht.. Twijfel tegenover zekerheid..
Oud 11-01-2002, 11:55
Verwijderd
Goed gedicht, beetje gewoontjes, misschien ietwat clinché, maar niet storend ofzo. Ik struikelde een beetje over die laatste "omdat". Misschien kan je daar een ander woord voor vinden? Het hapert een beetje, IMHO. Misschien ben ik wel de enige hoor, die dat vind. Kijk maar wat je doet . Je kunt hem zeker geven, ik denk dat hij blij zal zijn met zo'n gedicht
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 11:56
Verwijderd
Oh en nog even dit: Ik vind dat 'omdat' niet zo mooi, omdat de zin daarvoor ook al een 'om' zin is.. Maar dat moet je zelf maar zien
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 11:56
Marit_temp
Marit_temp is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik struikelde een beetje over die laatste "omdat". Misschien kan je daar een ander woord voor vinden? Het hapert een beetje, IMHO. Misschien ben ik wel de enige hoor, die dat vind.
Je bent niet de enige, dat had (heb) ik nl ook...maar ik weet geen ander woord dat daar wel past...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 12:02
soulless
soulless is offline
Nou, gewoon... "Dat ik van je houd" toch? Kom je ook op even veel lettergrepen als in "oud worden met jou"
Oud 11-01-2002, 12:03
Verwijderd
Ja Soulless, daar zat ik ook aan te denken. Maar dat klinkt ook wel een beetje vaag. Kan wel beter as 'omdat'in ieder geval.

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 12:03
soulless
soulless is offline
Maak er dan "de hele simp'le reden" van... Nou ja, als je wilt, lijkt mij beter, kwil je nix opdringen ofzo
Oud 11-01-2002, 12:05
Marit_temp
Marit_temp is offline
Citaat:
soulless schreef:
Nou, gewoon... "Dat ik van je houd" toch? Kom je ook op even veel lettergrepen als in "oud worden met jou"
'k weenie, om de een of andere reden vind ik dat juist niet passen, 'k vind het dan niet meer lopen 'om een hele simpele reden, dat ik van je houd', ik vind 'dat ik van je houd' niet als een 'reden' klinken qua taal...als je begrijpt wat ik bedoel...?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 12:06
Marit_temp
Marit_temp is offline
Citaat:
stormpie schreef:
Sorry Marit,

ik had je berichtje niet zien staan. Ja ik denk dat dit heel goed kan.. Denk dat een jongen het mooi vind als tie dit krijgt.. (ik wel iig). Ik vind alleen het eind een beetje tegenstrijdig met de rest van je gedicht.. Twijfel tegenover zekerheid..
np, tnx voor je berichtje iig
Mijn gevoelens zijn ook tegenstrijdig...en dat weetie wel...

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Marit schreef:
'k weenie, om de een of andere reden vind ik dat juist niet passen, 'k vind het dan niet meer lopen 'om een hele simpele reden, dat ik van je houd', ik vind 'dat ik van je houd' niet als een 'reden' klinken qua taal...als je begrijpt wat ik bedoel...?
Jah.. Daar heb je gelijk in.. het hapert een beetje dan..Het klinkt gewoon een beetje vaag. Hmmf..Ik zou het zo niet weten..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 12:07
soulless
soulless is offline
Citaat:
Marit schreef:
Dacht ik zelf ook al.. Kijkie naar mn tweede post...

Oud 11-01-2002, 12:09
Marit_temp
Marit_temp is offline
'k laat em wel lekker vaag, past ie tenminste goed bij mij En pech voor hem als ie hem niet goed vindt (hij vindt em iig toch wel lief, dat weet ik, maar goed).
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 12:10
Marit_temp
Marit_temp is offline
Tnx allebei iig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten