Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Vreemdgaan = er loopt iets mis in de relatie
Ja, er loopt iets mis, anders ga je niet vreemd 60 35.50%
Nee, je kan evengoed vreemdgaan terwijl ALLES goed gaat 73 43.20%
Ik twijfel nog. 36 21.30%
Aantal stemmers: 169. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2005, 15:05
Muchacha
Muchacha is offline
Vinden jullie dat vreemdgaan altijd een teken is van een foute schakel in de relatie?

Ik vind van niet. De relatie hoeft niet perse slecht te zijn, je kan zelfs vreemdgaan als je een goede relatie hebt. Maar als dit het geval is, en je gaat toch vreemd, dan ben je nog niet klaar voor de relatie. Is de tijd er nog niet rijp voor. Dus de relatie kan wel goed gaan, maar het tijdstip waarop de relatie plaatsvind kan fout zijn.

Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2005, 15:09
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 10-09-2005 @ 16:05 :
Ik vind van niet. De relatie hoeft niet perse slecht te zijn, je kan zelfs vreemdgaan als je een goede relatie hebt. Maar als dit het geval is, en je gaat toch vreemd, dan ben je nog niet klaar voor de relatie. Is de tijd er nog niet rijp voor. Dus de relatie kan wel goed gaan, maar het tijdstip waarop de relatie plaatsvind kan fout zijn.
Vind ik ook
Oud 10-09-2005, 15:09
mara18
mara18 is offline
Ik ben het helemaal eens met jou
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:31
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja dan is er zeker iets fout in de relatie: de persoon die vreemd gaat.
Oud 10-09-2005, 15:50
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik snap niet goed waarom het tijdstip van een relatie fout zou kunnen zijn. Voor mij is niet helemaal duidelijk wat daarmee bedoeld wordt.

En als je vreemdgaat omdat je 'nog niet toe bent' aan een relatie, dan is dát hetgene dat er fout zit in die relatie en loopt er dus wel degelijk iets niet lekker in de relatie. Er is immers een oorzaak voor het feit dat iemand nog niet klaar is voor een relatie. Dus dat argument gaat naar mijn mening ook niet op.

Ik ben dan ook van mening dat er altijd wel een oorzaak is van het vreemdgaan (en dus ook een probleem waar dat mee samenhangt), of die oorzaak nou in de relatie zelft zit of in 1 of beide personen. Een relatie bestaat nu eenmaal uit 2 personen, dus als de oorzaak van het vreemdgaan bij 1 van de 2 partners zelf ligt, ligt dat dus ook in de relatie die je hebt.

Dus ja, in het geval van vreemdgaan geeft dat idd aan dat er iets niet lekker loopt in de relatie of bij 1 van de partners wat die partner niet puur voor zichzelf op een niet schadelijke manier voor zijn relatie op kan lossen.
Oud 10-09-2005, 16:03
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 10-09-2005 @ 16:50 :
Ik snap niet goed waarom het tijdstip van een relatie fout zou kunnen zijn. Voor mij is niet helemaal duidelijk wat daarmee bedoeld wordt.

En als je vreemdgaat omdat je 'nog niet toe bent' aan een relatie, dan is dát hetgene dat er fout zit in die relatie en loopt er dus wel degelijk iets niet lekker in de relatie. Er is immers een oorzaak voor het feit dat iemand nog niet klaar is voor een relatie. Dus dat argument gaat naar mijn mening ook niet op.
Met het tijdstip bedoel ik dus dat je vaste relatie er te vroeg is omdat je er nog niet klaar voor bent.
Ik wil dus eigenlijk zeggen dat je een perfecte relatie kan hebben (je krijgt genoeg aandacht, seks is goed, je voelt mekaar goed aan, je past goed bij elkaar enzovoorts) maar toch heb je het gevoel dat je iets mist, dat je nog te jong bent of er nog niet klaar voor bent om je te binden. En dán ligt de fout toch niet in de relatie? En dan ga je vreemd, ondanks de goede relatie.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 16:12
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 10-09-2005 @ 17:03 :
Met het tijdstip bedoel ik dus dat je vaste relatie er te vroeg is omdat je er nog niet klaar voor bent.
Ik wil dus eigenlijk zeggen dat je een perfecte relatie kan hebben (je krijgt genoeg aandacht, seks is goed, je voelt mekaar goed aan, je past goed bij elkaar enzovoorts) maar toch heb je het gevoel dat je iets mist, dat je nog te jong bent of er nog niet klaar voor bent om je te binden. En dán ligt de fout toch niet in de relatie? En dan ga je vreemd, ondanks de goede relatie.
Als de relatie in jouw ogen perfect is, maar toch heb je het gevoel dat je iets mist of dat je er te jong voor bent, voelt die relatie voor jou blijkbaar toch niet zo perfect als dat ie lijkt. En dat gevoel moet toch ergens vandaan komen en dat kan zowel vanuit jezelf zijn, maar naar mijn mening toch ook vanuit de relatie, bijvoorbeeld dat die te snel gaat of te volwassen voor je aanvoelt. En dat ligt dan niet puur alleen aan jezelf, maar aan hoe jij in die relatie staat. En dus kan een probleem die jij in een relatie ervaart, nooit puur alleen maar vanuit jezelf komen. Immers, als je die betreffende relatie niet had, had je dat gevoel ook niet.

En dus ligt het 'probleem' ook altijd voor een deel in de relatie of in jouw beleving van die relatie. Ik vind dat je dat daar niet los van kunt zien, en dus ook het hele gebeuren van vreemdgaan in een relatie niet.
Oud 10-09-2005, 16:49
Lorelei
Lorelei is offline
Ja, dan is er iets mis. Wat er precies mis is, verschilt per situatie en of er iets aan gedaan kan worden ook.

Edit: je relatie hoeft overigens inderdaad niet slecht te zijn. Maar dat neemt niet weg dat er toch iets niet goed zit.

Laatst gewijzigd op 10-09-2005 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 16:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik ben het er helemaal mee eens!
Oud 10-09-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 10-09-2005 @ 16:31 :
Absoluut! Datgene wat er op dat moment fout zit is het tekort aan respect voor de partner en zelfbeheersing...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 17:10
Verwijderd
Definieer "foute schakel in een relatie".
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 17:22
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-09-2005 @ 18:10 :
Definieer "foute schakel in een relatie".
Hehe, ik was ff suf toen ik dit topic opende Daarmee bedoel ik dat je bv aandacht tekort komt, dat de seks niet goed is, dat je niet kan praten met je partner, dat je elkaar niet begrijpt... Zo'n dingen, kortweg: dat er iets fouts zit.

Citaat:
Thee Muts schreef op 10-09-2005 @ 17:12 :
Als de relatie in jouw ogen perfect is, maar toch heb je het gevoel dat je iets mist of dat je er te jong voor bent, voelt die relatie voor jou blijkbaar toch niet zo perfect als dat ie lijkt.

...

En dus ligt het 'probleem' ook altijd voor een deel in de relatie of in jouw beleving van die relatie. Ik vind dat je dat daar niet los van kunt zien, en dus ook het hele gebeuren van vreemdgaan in een relatie niet.
Mja, ik zie het er wel los van. In sommige relaties is het begrijpelijk dat de ene vreemdgaat. Nou ja, begrijpelijk, het blijft fout. Maar in relaties waar alles goed loopt kan het evengoed voorkomen, en dan ligt het in mijn ogen niet aan de relatie of aan de ander.

Laatst gewijzigd op 10-09-2005 om 17:24.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 17:23
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
Maar als dit het geval is, en je gaat toch vreemd, dan ben je nog niet klaar voor de relatie.
Niet klaar zijn voor een relatie betekent dat er dus ook iets mis is met je relatie. Perfecte relaties bestaan natuurlijk maar als alles goed gaat in een relatie (seksueel en mentaal) waarom dan vreemdgaan?

Je hebt natuurlijk van die mensen die vreemdgaan na te veel alcohol of drugs of iets dergelijks, maar wat mij betreft valt dat ook onder het kopje: (nog) niet klaar voor een relatie.

Als je vreemdgaat is daar altijd wel een verklaring voor te vinden in je relatie, denk ik.
Oud 10-09-2005, 17:26
juno
juno is offline
Als je relatie alles is wat je ervan verwacht en je partner je geeft wat je nodig hebt zul je niet gauw vreemdgaan, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 18:04
Maurice
Maurice is offline
er is al-tijd iets fout in een relatie, want als er niks fout is is er ook iets fout. nu ga ik natuurlijk voorbij aan de subjectieve waarde van het begrip 'fout', maar goed.
wat ik wil zeggen is dat een relatie niet een statisch geval is, maar een dynamisch proces.
Oud 10-09-2005, 18:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik ben bang dat met name mannen, die op zich een goede relatie hebben, en daar tevreden mee zijn, toch keertje casual sex willen met... iemand anders...

Zal wel weer met het genen verspreiden verhaal te maken hebben

Igg vind ik vreemdgaan keihard FOUT!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 19:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het hoeft niet zo te zijn dat er altijd iets moet zijn dat fout loopt in een relatie. Bijvoorbeeld dat alles op rolletjes loopt maar dat je toch opeens gevoelens krijgt voor iemand anders en dan van het een het ander komt. Als je dan vreemdgaat, dan valt dat niet te wijten aan de vaste relatie die hebt maar valt dat te wijten aan jezelf, dat je stom/ontrouw bezig bent geweest. Om maar een voorbeeld te noemen he...
Oud 10-09-2005, 19:59
dragonstorm
dragonstorm is offline
geen idee...
toen m'n vriendin vreemdging (met mij, in dr vorige relatie ) was er voor zover ik weet wel wat mis met die relatie....

maar of ik daar iets uit moet trekken? geen idee
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 21:26
Verwijderd
Ik sluit me volledig aan bij Thee Muts. I can't agree more

Citaat:
Muchacha schreef op 10-09-2005 @ 18:22 :
In sommige relaties is het begrijpelijk dat de ene vreemdgaat. Nou ja, begrijpelijk, het blijft fout. Maar in relaties waar alles goed loopt kan het evengoed voorkomen, en dan ligt het in mijn ogen niet aan de relatie of aan de ander.
Begrijpelijk? Vreemdgaan is een . Heb dan tenminste het lef om de relatie te verbreken voordat je met een ander het bed in duikt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 21:40
yapo
yapo is offline
als je niet klaar bent voor een relatie, hoe kan die relatie dan goed zijn?
Oud 10-09-2005, 21:54
Marcade
Marcade is offline
Als we serieus gaan mierenneuken over perfectie, over een goede relatie .. .. De mens is geen perfect iets; zal nooit 100% goed zijn. Een relatie tussen twee mensen zal dan ook gewoon nooit perfect en 100% goed zijn .. dus de kans dat er vreemd word gegaan zal altijd aanwezig zijn.

Daarnaast .. de status van een relatie is flexibel .. misschien is die op een moment goed .. maar zodra een van de mensen iemand leukers tegenkomt .. verandert de relatie op dat moment gelijk naar iets minder goeds ..

Het is allemaal maar hoe je 't bekijkt.

Sinds 'goed' in een relatie eigenlijk gewoon subjectief is, stem ik gewoon voor "Nee, je kan evengoed vreemdgaan terwijl ALLES goed gaat" ..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 22:20
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
juno schreef op 10-09-2005 @ 18:26 :
Als je relatie alles is wat je ervan verwacht en je partner je geeft wat je nodig hebt zul je niet gauw vreemdgaan, lijkt mij.
Oud 10-09-2005, 22:39
Maarten
Maarten is offline
Mensen die denken dat vreemdgaan samen kan gaan met een gezonde relatie sporen niet.

Als je van iemand houdt, ga je niet vreemd. Die persoon wil je toch niet kwetsen? Als je die persoon wel wil kwetsen of de lusten zijn sterker dan je gevoel voor liefde dan is er echt iets mis met je relatie en ben je gewoon niet volwassen genoeg voor een relatie.

Dan is er dus wel degelijk iets mis. Een relatie is niet goed wanneer je maar wat aankloot en je, als er wat beters de revue passeert, toeslaat.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 23:40
Erbenda
Erbenda is offline
Nee ik denk niet dat er iets mis hoeft te zijn in de relatie als iemand vreemdgaat. Ik ben het verder wel eens met wat Hhendrixx en Mr. Oizo zeggen.
Oud 10-09-2005, 23:42
Warsocket
Warsocket is offline
Ik vindt dat er iets mis is in de relatie

want op het moement dat je vreemdgaat is er iets mis aan de relatie
nl ontrouw
Advertentie
Oud 11-09-2005, 01:43
Verwijderd
nee

geen zin om verder uit te leggen. alcohol doet rare dingen met mensen.D:
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 05:23
Verwijderd
Ja, dan is er iets mis in de relatie. Althans, bij één van de twee. Namelijk het gevoel dat hij aandacht of sex tekort komt en daardoor gaat zoeken naar een opvulling ervan.

Bij een goede relatie zou je genoeg aan elkaar moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 09:54
rrteesis
rrteesis is offline
Vreemdgaan kan altijd,voor de kick.
Inmiddels ben ik er een voorstander van.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Hehe, ik was ff suf toen ik dit topic opende Daarmee bedoel ik dat je bv aandacht tekort komt, dat de seks niet goed is, dat je niet kan praten met je partner, dat je elkaar niet begrijpt... Zo'n dingen, kortweg: dat er iets fouts zit.
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs het geval te zijn. Iedereen is polygaam, dus of men vreemdgaat hangt af van in hoeverre men ingaat op de natuurlijke drang.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 12:13
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Mja, ik zie het er wel los van. In sommige relaties is het begrijpelijk dat de ene vreemdgaat. Nou ja, begrijpelijk, het blijft fout. Maar in relaties waar alles goed loopt kan het evengoed voorkomen, en dan ligt het in mijn ogen niet aan de relatie of aan de ander.
Geef eens een voorbeeld dan van zo'n situatie waarin de relatie helemaal goed loopt maar 1 van de partners toch vreemdgaat. Misschien dat ik jouw mening dan iets beter kan begrijpen Want ik kan het nog steeds niet los van elkaar zien.
Oud 11-09-2005, 12:25
miro
miro is offline
eens.

Vreemdgaan getuigd van zeer weinig respect voor je vriend(in) en te weinig liefde.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-09-2005 @ 11:56 :
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs het geval te zijn. Iedereen is polygaam, dus of men vreemdgaat hangt af van in hoeverre men ingaat op de natuurlijke drang.
Als het natuurlijk is om seks te hebben met veel verschillende mensen, waarom hechten zoveel culturen dan toch een hoge waarde aan monogamie?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 14:08
Verwijderd
Als alles goed zit heb je in mijn ogen geen reden om vreemd te gaan. Het argument 'als je een goede relatie hebt en toch vreemd gaat, omdat je nog niet klaar bent voor de relatie', dan is dat laatste dus wat er niet goed zit: je bent er nog niet klaar voor.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 15:09
Verwijderd
Nee, je kan evengoed vreemdgaan terwijl ALLES goed gaat

Je kunt vreemdgaan om zoveel redenen, dat hoeft niet per se aan je relatie verbonden te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 15:59
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 11-09-2005 @ 16:09 :
Nee, je kan evengoed vreemdgaan terwijl ALLES goed gaat

Je kunt vreemdgaan om zoveel redenen, dat hoeft niet per se aan je relatie verbonden te zijn.
Ook aan jou de vraag, geef eens een voorbeeld van zo'n situatie?
Oud 11-09-2005, 16:26
Meg-chan
Meg-chan is offline
Vreemdgaan= geen respect voor de ander.
Ook al gaat je relatie niet zoals je wou, ook al vindt je iemand die je meer intereseert en ook al wordt je verleid door een ander, heb gewoon respect en maak het eerst uit. Ik vraag me af of de meeste hier wel weten hoe zoiets aanvoelt. Zo ja dan zouden de meeste het niet goed willen praten zoals nu.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 18:04
DvoorA
DvoorA is offline
eens. En wat er dan fout is is dat je niet echt van je vriend/in houdt. Als je dat wel doet, en je houdt van iemand met heel je hart en ziel, hoe kan je het dan over je hart verkrijgen iets te doen waarvan je bij voorbaat al weet dat het diegene hartstikke pijn zal doen? En hoe kan jij met je vingers aan een ander zitten als je een relatie hebt? Je hebt dan toch juist een relatie omdat je die ene persoon specialer vindt dan alle anderen? Als je niet vindt dat jouw vriend/in leuker is dan alle anderen moet je ook geen relatie beginnen.
Oud 11-09-2005, 19:46
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-09-2005 @ 13:13 :
Geef eens een voorbeeld dan van zo'n situatie waarin de relatie helemaal goed loopt maar 1 van de partners toch vreemdgaat. Misschien dat ik jouw mening dan iets beter kan begrijpen Want ik kan het nog steeds niet los van elkaar zien.
Goh, ff denken Ik ga het gewoon hypothetisch stellen: je hebt een vriend, al een hele tijd. Je houdt van mekaar, je voelt dat hij diegene is waarmee je kinderen wilt krijgen, waar je heel je leven mee wilt samen blijven. De liefde zit goed, de seks gaat goed... En toch ontmoet je iemand. Iemand die niets voor je betekent en waar je nooit je relatie voor zou opgeven, gewoon omdat je vriend voor jou de ware is en je gewoon gemaakt bent voor elkaar... Maar een nacht met die ander is zo aanlokkelijk, want hij geeft je zo'n spannend gevoel en blablabla
In dit geval is er niets mis met je relatie toch? En ook niet met je vriend, want hij is perfect voor je. Dus ligt het vreemdgaan niet aan je relatie of aan je vriend. Misschien aan een gemis van spanning. Maar maakt dat je relatie dan slecht?
Citaat:
Leonoor schreef op 11-09-2005 @ 15:08 :
Als alles goed zit heb je in mijn ogen geen reden om vreemd te gaan. Het argument 'als je een goede relatie hebt en toch vreemd gaat, omdat je nog niet klaar bent voor de relatie', dan is dat laatste dus wat er niet goed zit: je bent er nog niet klaar voor.
Of je er klaar voor bent of niet heeft toch niets te maken met je relatie? Dat heeft te maken met jezelf als individu, hoe je op dat moment in de wereld staat. Vind ik.

Edit: Ff off the record: ik vind vreemdgaan ook een big no no he. Als er iets fouts zit in de relatie maak je het uit, zo simpel is dat. Maar we moeten niet onder stoelen of banken gaan steken dat vreemdgaan wél vaak voorkomt. En daarom stelde ik me de vraag of dit altijd aan de relatie moet liggen of niet.

Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:48
WolterB
WolterB is offline
Dan is er iets niet goed, van iets keins, tot iets groots, tot dat je er nog niet klaar voor bent, kan van alles zijn

Maar als je een beetje je verstand erbij kunt houden ga je niet vreemd, vind ik
Oud 11-09-2005, 20:36
Verwijderd
Ik denk dat je altijd kan vreemdgaan, ook al ben je nog zo verliefd op je partner. Ik denk dat het kan voorkomen dat mensen een avond enorme spanning kan hebben met een ander persoon en die op een gegeven moment niet meer kunnen weerstaan.

Dat is trouwens absoluut geen 'ge-goedpraat', vreemdgaan is voor mij één van de laagste zaken die binnen een relatie bestaan. Ik ben er ook van overtuigd dat er geen axcuses (excusen) bestaan die geldig zijn. Hoe dronken je ook bent, als je echt van iemand houdt vergéét je dat niet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:49
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 11-09-2005 @ 20:46 :
Goh, ff denken Ik ga het gewoon hypothetisch stellen: je hebt een vriend, al een hele tijd. Je houdt van mekaar, je voelt dat hij diegene is waarmee je kinderen wilt krijgen, waar je heel je leven mee wilt samen blijven. De liefde zit goed, de seks gaat goed... En toch ontmoet je iemand. Iemand die niets voor je betekent en waar je nooit je relatie voor zou opgeven, gewoon omdat je vriend voor jou de ware is en je gewoon gemaakt bent voor elkaar... Maar een nacht met die ander is zo aanlokkelijk, want hij geeft je zo'n spannend gevoel en blablabla
In dit geval is er niets mis met je relatie toch? En ook niet met je vriend, want hij is perfect voor je. Dus ligt het vreemdgaan niet aan je relatie of aan je vriend. Misschien aan een gemis van spanning. Maar maakt dat je relatie dan slecht?

Het maakt je relatie niet gelijk slecht, maar als jij die verleiding niet kan weerstaan, dan vraag ik me af of die relatie wel echt zoveel voor je betekend en hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel je in die relatie hebt. Als mijn relatie er zo uit zou zien als jij beschrijft (en dat klopt aardig ), dan zou ik die spanning misschien wel een keer kunnen voelen, maar ik zou er niet op ingaan. Omdat mijn relatie me daar te veel voor waard is, omdat ik dat er niet voor op wil geven. Als ik dat wel zou willen, zou die relatie dus blijkbaar toch niet zoveel voor mij betekenen of zou ik niet in staat zijn mijn verantwoordelijkheden daarin te kennen. Ik blijft bij mijn standpunt dat je in een goede relatie gewoon niet vreemdgaat en dat als het wel gebeurd er ergens toch iets niet helemaal oke zit.

Of je er klaar voor bent of niet heeft toch niets te maken met je relatie? Dat heeft te maken met jezelf als individu, hoe je op dat moment in de wereld staat. Vind ik.

Een relatie bestaat voor het grootste deel uit de beleving, de gevoelens en de ervaringen van de partners. Daarop draait de hele relatie. Dus als jij je individueel niet toe voelt aan een relatie, dan heeft dat ook effect op betreffende relatie en andersom. Ook hier blijf ik bij mijn standpunt dat je dat niet los kunt koppelen van elkaar.
Oud 12-09-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-09-2005 @ 14:36 :
Als het natuurlijk is om seks te hebben met veel verschillende mensen, waarom hechten zoveel culturen dan toch een hoge waarde aan monogamie?
Dat is natuurlijk een interessante kwestie.

Ik studeer geen sociologie, maar ik denk dat het komt doordat de manier waarop onze samenleving (en vele anderen) is geregeld gewoon baat heeft bij een structuur van monogamie. Het leidt namelijk tot een stuk minder rivaliteit tussen mannen, waardoor ze meer samenwerken. Verder leidt een polygame structuur ertoe dat veel mannen geen partners zullen kunnen krijgen, wat ze natuurlijk niet fijn vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:35
Meg-chan
Meg-chan is offline
Vinden jullie dan dat iemand die vreemd is gegaan het nog een keer zou kunnen doen? Of vinden jullie dat het ook goed kan komen tussen de 2?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Sjors Jansma schreef op 11-09-2005 @ 10:54 :
Vreemdgaan kan altijd,voor de kick.
Inmiddels ben ik er een voorstander van.
Waarom ben je er een voorstander van?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-09-2005 @ 14:36 :
Dat is natuurlijk een interessante kwestie.

Ik studeer geen sociologie, maar ik denk dat het komt doordat de manier waarop onze samenleving (en vele anderen) is geregeld gewoon baat heeft bij een structuur van monogamie. Het leidt namelijk tot een stuk minder rivaliteit tussen mannen, waardoor ze meer samenwerken. Verder leidt een polygame structuur ertoe dat veel mannen geen partners zullen kunnen krijgen, wat ze natuurlijk niet fijn vinden.
Ja... voor individu is vreemdgaan misschien beter (genen verspreiden). Maar voor groep/stam/samenleving is monogamie misschien beter (stabieler).
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:34
audio bully
audio bully is offline
ja kommop!

je gaat toch niet vreemd als je echt verliefd op iemand bent of zelfs van iemand houdt? (ik heb het trouwens niet over een zoen ofzo), ik bedoel dan is er iets aan de hand in de relatie OF je ontmoet iemand anders waar je (op dat moment) meer voor voelt.
Oud 13-09-2005, 19:47
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 10-09-2005 @ 16:31 :
Prima gezegd

Vreemdgaan = zielig
Oud 13-09-2005, 20:00
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 10-09-2005 @ 16:05 :
Vinden jullie dat vreemdgaan altijd een teken is van een foute schakel in de relatie?

Wat denken jullie?
eens
Oud 13-09-2005, 20:29
Verwijderd
Er zijn natuurlijk verschillende vormen van vreemdgaan. Je hebt vreemdgaan puur om de lust of om de liefde, zegmaar.
Ik keur het beide af, want vreemdgaan doe je gewoon niet als je een relatie hebt met iemand, maak het dan eerst fatsoenlijk uit. Ik kan alleen wel steeds meer begrijpen waarom mensen vreemdgaan, misschien ook omdat ik nu een aantal verhalen weet van vriend(inn)en die vreemdgegaan zijn. Het is geen excuus als je even in een dipje zit, bijvoorbeeld, van je relatie om dan vreemd te gaan. Maar bepaalde situaties snap ik wel.

Ik vind wel dat wanneer je vreemdgaat er iets fout zit in de relatie. Het heeft niets met timing van de relatie te maken. Of dat je er niet klaar voor bent, als je niet klaar bent voor die relatie, is het ook geen goede relatie. Het hoeft niet direct iets te zijn wat gigantisch verkeerd zit in een relatie, het kan ook gewoon even een dipje zijn. Dus.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-09-2005 @ 19:51 :
Ja... voor individu is vreemdgaan misschien beter (genen verspreiden). Maar voor groep/stam/samenleving is monogamie misschien beter (stabieler).
Je hebt 'm door.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten