|
|
Bekijk resultaten poll: Vreemdgaan = er loopt iets mis in de relatie | |||
Ja, er loopt iets mis, anders ga je niet vreemd |
![]() ![]() ![]() ![]() |
60 | 35.50% |
Nee, je kan evengoed vreemdgaan terwijl ALLES goed gaat |
73 | 43.20% |
Ik twijfel nog. |
36 | 21.30% |
Aantal stemmers: 169. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik wil dus eigenlijk zeggen dat je een perfecte relatie kan hebben (je krijgt genoeg aandacht, seks is goed, je voelt mekaar goed aan, je past goed bij elkaar enzovoorts) maar toch heb je het gevoel dat je iets mist, dat je nog te jong bent of er nog niet klaar voor bent om je te binden. En dán ligt de fout toch niet in de relatie? En dan ga je vreemd, ondanks de goede relatie. |
![]() |
||
Citaat:
En dus ligt het 'probleem' ook altijd voor een deel in de relatie of in jouw beleving van die relatie. Ik vind dat je dat daar niet los van kunt zien, en dus ook het hele gebeuren van vreemdgaan in een relatie niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-09-2005 om 17:24. |
![]() |
|
er is al-tijd iets fout in een relatie, want als er niks fout is is er ook iets fout. nu ga ik natuurlijk voorbij aan de subjectieve waarde van het begrip 'fout', maar goed.
wat ik wil zeggen is dat een relatie niet een statisch geval is, maar een dynamisch proces.
|
Het hoeft niet zo te zijn dat er altijd iets moet zijn dat fout loopt in een relatie. Bijvoorbeeld dat alles op rolletjes loopt maar dat je toch opeens gevoelens krijgt voor iemand anders en dan van het een het ander komt. Als je dan vreemdgaat, dan valt dat niet te wijten aan de vaste relatie die hebt maar valt dat te wijten aan jezelf, dat je stom/ontrouw bezig bent geweest. Om maar een voorbeeld te noemen he...
![]()
||
Verwijderd
|
Ik sluit me volledig aan bij Thee Muts. I can't agree more
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als we serieus gaan mierenneuken over perfectie, over een goede relatie .. .. De mens is geen perfect iets; zal nooit 100% goed zijn. Een relatie tussen twee mensen zal dan ook gewoon nooit perfect en 100% goed zijn .. dus de kans dat er vreemd word gegaan zal altijd aanwezig zijn.
Daarnaast .. de status van een relatie is flexibel .. misschien is die op een moment goed .. maar zodra een van de mensen iemand leukers tegenkomt .. verandert de relatie op dat moment gelijk naar iets minder goeds .. Het is allemaal maar hoe je 't bekijkt. Sinds 'goed' in een relatie eigenlijk gewoon subjectief is, stem ik gewoon voor "Nee, je kan evengoed vreemdgaan terwijl ALLES goed gaat" .. |
![]() |
||
Citaat:
|
Mensen die denken dat vreemdgaan samen kan gaan met een gezonde relatie sporen niet.
Als je van iemand houdt, ga je niet vreemd. Die persoon wil je toch niet kwetsen? Als je die persoon wel wil kwetsen of de lusten zijn sterker dan je gevoel voor liefde dan is er echt iets mis met je relatie en ben je gewoon niet volwassen genoeg voor een relatie. Dan is er dus wel degelijk iets mis. Een relatie is niet goed wanneer je maar wat aankloot en je, als er wat beters de revue passeert, toeslaat. |
![]() |
|
Ik vindt dat er iets mis is in de relatie
want op het moement dat je vreemdgaat is er iets mis aan de relatie nl ontrouw
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Vreemdgaan= geen respect voor de ander.
Ook al gaat je relatie niet zoals je wou, ook al vindt je iemand die je meer intereseert en ook al wordt je verleid door een ander, heb gewoon respect en maak het eerst uit. Ik vraag me af of de meeste hier wel weten hoe zoiets aanvoelt. Zo ja dan zouden de meeste het niet goed willen praten zoals nu. |
![]() |
|
eens. En wat er dan fout is is dat je niet echt van je vriend/in houdt. Als je dat wel doet, en je houdt van iemand met heel je hart en ziel, hoe kan je het dan over je hart verkrijgen iets te doen waarvan je bij voorbaat al weet dat het diegene hartstikke pijn zal doen? En hoe kan jij met je vingers aan een ander zitten als je een relatie hebt? Je hebt dan toch juist een relatie omdat je die ene persoon specialer vindt dan alle anderen? Als je niet vindt dat jouw vriend/in leuker is dan alle anderen moet je ook geen relatie beginnen.
|||
Citaat:
![]() ![]() In dit geval is er niets mis met je relatie toch? En ook niet met je vriend, want hij is perfect voor je. Dus ligt het vreemdgaan niet aan je relatie of aan je vriend. Misschien aan een gemis van spanning. Maar maakt dat je relatie dan slecht? ![]() Citaat:
Edit: Ff off the record: ik vind vreemdgaan ook een big no no he. Als er iets fouts zit in de relatie maak je het uit, zo simpel is dat. Maar we moeten niet onder stoelen of banken gaan steken dat vreemdgaan wél vaak voorkomt. En daarom stelde ik me de vraag of dit altijd aan de relatie moet liggen of niet. Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 19:54. |
![]() |
|
Dan is er iets niet goed, van iets keins, tot iets groots, tot dat je er nog niet klaar voor bent, kan van alles zijn
![]() Maar als je een beetje je verstand erbij kunt houden ga je niet vreemd, vind ik ![]()
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je altijd kan vreemdgaan, ook al ben je nog zo verliefd op je partner. Ik denk dat het kan voorkomen dat mensen een avond enorme spanning kan hebben met een ander persoon en die op een gegeven moment niet meer kunnen weerstaan.
Dat is trouwens absoluut geen 'ge-goedpraat', vreemdgaan is voor mij één van de laagste zaken die binnen een relatie bestaan. Ik ben er ook van overtuigd dat er geen axcuses (excusen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik studeer geen sociologie, maar ik denk dat het komt doordat de manier waarop onze samenleving (en vele anderen) is geregeld gewoon baat heeft bij een structuur van monogamie. Het leidt namelijk tot een stuk minder rivaliteit tussen mannen, waardoor ze meer samenwerken. Verder leidt een polygame structuur ertoe dat veel mannen geen partners zullen kunnen krijgen, wat ze natuurlijk niet fijn vinden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ja kommop!
je gaat toch niet vreemd als je echt verliefd op iemand bent of zelfs van iemand houdt? (ik heb het trouwens niet over een zoen ofzo), ik bedoel dan is er iets aan de hand in de relatie OF je ontmoet iemand anders waar je (op dat moment) meer voor voelt.
||
Citaat:
![]() ![]() Vreemdgaan = zielig ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Er zijn natuurlijk verschillende vormen van vreemdgaan. Je hebt vreemdgaan puur om de lust of om de liefde, zegmaar.
Ik keur het beide af, want vreemdgaan doe je gewoon niet als je een relatie hebt met iemand, maak het dan eerst fatsoenlijk uit. Ik kan alleen wel steeds meer begrijpen waarom mensen vreemdgaan, misschien ook omdat ik nu een aantal verhalen weet van vriend(inn)en die vreemdgegaan zijn. Het is geen excuus als je even in een dipje zit, bijvoorbeeld, van je relatie om dan vreemd te gaan. Maar bepaalde situaties snap ik wel. Ik vind wel dat wanneer je vreemdgaat er iets fout zit in de relatie. Het heeft niets met timing van de relatie te maken. Of dat je er niet klaar voor bent, als je niet klaar bent voor die relatie, is het ook geen goede relatie. Het hoeft niet direct iets te zijn wat gigantisch verkeerd zit in een relatie, het kan ook gewoon even een dipje zijn. Dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Liefde & Relatie |
zoenen vreemdgaan? reden tot uitmaken? alfalfa | 102 | 09-07-2008 07:41 | |
Liefde & Relatie |
Stel: hij gaat vreemd juno | 134 | 11-08-2005 12:31 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 |