Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2005, 21:52
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-09-2005 @ 22:32 :

Dat is toch geen antwoord op haar vraag ?
Profeten zijn niet zomaar mensen, maar boodschappers van God. Hoe kan God zijn boodschap imperfect zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2005, 21:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-09-2005 @ 22:21 :
Nu is het de bedoeling voor ons moslims, dit gebed, op te lezen. Wij volgen immers de profeet zijn voorbeeld
Die interpretatie vind ik persoonlijk nogal uit de lucht gegrepen. Sorry dat ik het zeg
Oud 08-09-2005, 21:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-09-2005 @ 22:52 :
Profeten zijn niet zomaar mensen, maar boodschappers van God. Hoe kan God zijn boodschap imperfect zijn?
en die boodschap gaat continu door?

Waarom zouden profeten dan de hulp aanroepen als ze toch continu "goddelijk" zijn?

(goddelijk --> boodschappen steeds doorkrijgen)
Oud 08-09-2005, 21:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 08-09-2005 @ 22:23 :
Dat in "jouw" joodse geloof een gewone sterveling met God debateert en wint en zelfs worstelt met God en hem in WWE-styling verslaat, betekent niet dat je de Islam deze onwaarheden moet toedichten en gaan lopen janken als iemand je corrigeert vanwege je vooringenomenheid en bekrompenheid.
Ik stel vragen of is dat verboden?
Oud 08-09-2005, 21:56
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:54 :
Die interpretatie vind ik persoonlijk nogal uit de lucht gegrepen. Sorry dat ik het zeg
Er zijn een duizend en een smeekbeden, in allerlei situaties, die de profeet ons geleerd heeft. Ik grijp dus niets uit de lucht?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:58
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:55 :
en die boodschap gaat continu door?

Waarom zouden profeten dan de hulp aanroepen als ze toch continu "goddelijk" zijn?

(goddelijk --> boodschappen steeds doorkrijgen)
om, maar aan andere te laten merken, dat ze ook nog steeds mensen zijn. Maar uitverkoren mensen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-09-2005 @ 22:32 :
4. (ismet) Dat ze zondeloos zijn. Ze zijn tegen het begaan van alle soorten zondes beschermd, zelfs voordat ze de goddelijke ingeving kregen om de rol van zijn boodschapper te spelen. ( naar ik weet werd er niemand als profeet geboren)
Ja, maar waarom zou Mohammed dan zijn bv. luiheid aanhalen in een gebed aan Allah zoals in de aangehaalde Hadith?

Tenzij Kshatyria's intepretatie de juiste is, maar die vind ik nogal ver gegrepen omdat dat totaal niet duidelijk wordt hieruit.
Oud 08-09-2005, 21:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-09-2005 @ 22:56 :
Er zijn een duizend en een smeekbeden, in allerlei situaties, die de profeet ons geleerd heeft. Ik grijp dus niets uit de lucht?
Ja, dat snap ik. Maar ik vind het niet duidelijk dat dit gebed 1 van die leergebeden zou zijn.
Oud 08-09-2005, 22:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-09-2005 @ 22:58 :
om, maar aan andere te laten merken, dat ze ook nog steeds mensen zijn. Maar uitverkoren mensen.
is dat niet bedriegen?
Oud 08-09-2005, 22:01
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:59 :
Ja, maar waarom zou Mohammed dan zijn bv. luiheid aanhalen in een gebed aan Allah zoals in de aangehaalde Hadith?

Tenzij Kshatyria's intepretatie de juiste is, maar die vind ik nogal ver gegrepen omdat dat totaal niet duidelijk wordt hieruit.
Deze smeekbedes zijn voor ons mensen noodzakelijk, op te lezen, begrijpen, er naar te handelen, nee er naar te leven. En van wie zouden we ze anders moeten leren dan de profeet?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:02
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:59 :
Ja, dat snap ik. Maar ik vind het niet duidelijk dat dit gebed 1 van die leergebeden zou zijn.
Nou ik wel
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:03
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 23:00 :
is dat niet bedriegen?
Wat is bedriegen?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:56 :
Ik snap wel waarom je steeds domme vragen stelt want ik zie dat je zelf nu inziet dat je in een moeilijke situatie bent beland. Aan de ene kant weet je dat je een zondig leven leidt maar aan de andere kant vind je dit zondige leventje veelste lekker om op te geven. Daarom voer je als verdediging aan dat de profeten ook maar mensen zoals jou waren en probeer je je eigen gedrag enigszins te verbloemen.
Om even op je vraag terug te komen. Als je nou gelezen had had je hem niet hoeven te herhalen.

...it may be noted that the Prophet (pbuh) promoted the general attitude of humility and humbleness. This attitude of humbleness and humility is, in fact, the same, which you have cited from the Torah as 'all of our righteousness is like filthy rags before the Most High God'. The lack of this attitude is likely to inculcate arrogance in a person, which is considered a condemnable attitude in Islam. Unlike the worldly teachers and orators, the Prophet (pbuh) was himself a personification of the values that he propagated to others. The Prophet's (pbuh) invocations for his forgiveness are, in fact, a manifestation of his humility and humbleness toward God. Such invocations and supplications, according to the Muslim interpretation, do not necessitate the precedence of grave sins.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 23:00 :
is dat niet bedriegen?
Misschien bij de joden zo. Ja ik weet het vrij zeker. Jezus was volgens de joden ook een huichelaar. Je moet diezelfde mentaliteit niet toepassen op de personen in de islam.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:11
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-09-2005 @ 22:25 :
Iemand kan vergiffenis om zn zondes vragen.
ok, maar je loopt op de dingen vooruit, je hebt nog geen antwoord op mn vraag gegeven: Geloof je niet dat de hel de straf is op de zonde?

(btw bedankt allemaal voor het een rotzooitje maken van dit topic door de hele tijd offtopic reacties te posten )
Oud 08-09-2005, 22:13
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 23:11 :
ok, maar je loopt op de dingen vooruit, je hebt nog geen antwoord op mn vraag gegeven: Geloof je niet dat de hel de straf is op de zonde?

(btw bedankt allemaal voor het een rotzooitje maken van dit topic door de hele tijd offtopic reacties te posten )
Je krijgt de hel, als God vind dat jij de hel verdiend. Verder maakt iedereen zondes, maar niet iedereen gaat naar de hel. dus trek je eigen conclusies
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:13
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:56 :
stel ze in een ander zelfgemaakt topic, je vragen zijn hier namelijk offtopic
Oud 08-09-2005, 22:17
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-09-2005 @ 23:13 :
Je krijgt de hel, als God vind dat jij de hel verdiend. Verder maakt iedereen zondes, maar niet iedereen gaat naar de hel. dus trek je eigen conclusies
dus je weet totaal niks over wanneer je naar de hemel gaat en wanneer je naar de hel? Zitten er voorwaarden aan verbonden? Of weet je dat niet?
Oud 08-09-2005, 22:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 23:17 :
dus je weet totaal niks over wanneer je naar de hemel gaat en wanneer je naar de hel? Zitten er voorwaarden aan verbonden? Of weet je dat niet?
Het geloof in de Islam steunt op vijf pilaren. Bij het volgen van de juiste weg in de Islam is het noodzakelijk dat je in je geloof, naast het geloven in de 6 basiselementen, ook voldoet aan alle vijf de pilaren van de islam:

1. Sahada (Geloofsgetuigenis)
2. Salaat (Gebed)
3. Zakaat (Armenbelasting)
4. Sawm (Vasten)
5. Hadj (Bedevaart)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:37
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 23:17 :
Te leven, als een zo vroom mogelijke moslim. Die zich met de juiste intentie aan de regels houdt. Meer kun je niet doen, want het is Allah die oordeelt waar je belandt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 23:13 :
stel ze in een ander zelfgemaakt topic, je vragen zijn hier namelijk offtopic
Nee? Het gaat over zondig en mens-zijn.
Oud 09-09-2005, 17:19
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 23:40 :
Nee? Het gaat over zondig en mens-zijn.
nee, het gaat over wanneer mensen naar de hel gaan en wanneer ze naar de hemel gaan en hoe dat kan.
Oud 09-09-2005, 17:21
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 08-09-2005 @ 23:27 :
Het geloof in de Islam steunt op vijf pilaren. Bij het volgen van de juiste weg in de Islam is het noodzakelijk dat je in je geloof, naast het geloven in de 6 basiselementen, ook voldoet aan alle vijf de pilaren van de islam:

1. Sahada (Geloofsgetuigenis)
2. Salaat (Gebed)
3. Zakaat (Armenbelasting)
4. Sawm (Vasten)
5. Hadj (Bedevaart)
en als je je nou niet houd aan één van die pilaren, bijv dat je vergeet te bidden, of er gewoon geen tijd voor hebt, ga je dan naar de hel?
Oud 09-09-2005, 18:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 09-09-2005 @ 18:19 :
nee, het gaat over wanneer mensen naar de hel gaan en wanneer ze naar de hemel gaan en hoe dat kan.
daar gaat je beginpost totaal niet over.

dus niet zeuren aangezien ik veel meer on-topic ben dan jezelf.
Oud 09-09-2005, 20:56
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 09-09-2005 @ 18:19 :
Als uit het een, een ander interresante discussie ontstaat, moet je niet zeuren
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:57
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 09-09-2005 @ 18:21 :
en als je je nou niet houd aan één van die pilaren, bijv dat je vergeet te bidden, of er gewoon geen tijd voor hebt, ga je dan naar de hel?
Je vergeet je hele leven lang te bidden?

En bidden duurt niet lang, dus geen tijd ervoor hebben is ook een zwak excuus.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 23:59
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 09-09-2005 @ 21:57 :
Je vergeet je hele leven lang te bidden?

En bidden duurt niet lang, dus geen tijd ervoor hebben is ook een zwak excuus.
je moet vijf keer per dag bidden, als je het één keer vergeet.
Oud 10-09-2005, 00:02
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-09-2005 @ 00:59 :
Als je het vergeet is het niet erg.

Maar waar wil je naar toe met deze vragen ?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 00:53
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-09-2005 @ 00:59 :
Moet je het inhalen en oprecht spijt van hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 16:01
Metal
Metal is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 06-09-2005 @ 21:43 :
ik heb een paar vraagjes:

- geloven jullie dat Allah heilig is?
- geloven jullie dat de mens zondig/niet heilig is?
- kunnen volgens jullie heiligheid en zonde samengaan?

als een paar van jullie hier antwoord op gegeven hebben wil ik nog ff een vraag stellen.
open normale topics of geen topics
Oud 10-09-2005, 17:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-09-2005 @ 01:02 :

islam geeft een sterk momento mori gevoel en geen carpe diem gevoel. Misschien is het dat
Oud 10-09-2005, 20:10
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-09-2005 @ 01:02 :

nou kijk, bij het christendom is het zo, de mens is zondig, en God heilig, die twee kunnen niet bij elkaar komen, dus de mens kan niet in de hemel komen. Dat kan pas als de mens ook heilig wordt. Dat kan alleen als de zonde die de mens gedaan heeft betaald wordt. Dat heeft Jezus gedaan. Nu zijn wij voor God dus heilig. Ik vroeg me af hoe dat dan bij jullie zat, want bij jullie religie is er niemand die jullie zonde betaalt heeft, dus jullie zijn niet heilig voor Allah. Hoe kunnen jullie dan bij Allah komen, want zondige mensen kunnen niet bij een heilig God komen. Een heilig Iemand verdraagt geen zonde.

???
Oud 10-09-2005, 20:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-09-2005 @ 21:10 :
nou kijk, bij het christendom is het zo, de mens is zondig, en God heilig, die twee kunnen niet bij elkaar komen, dus de mens kan niet in de hemel komen. Dat kan pas als de mens ook heilig wordt. Dat kan alleen als de zonde die de mens gedaan heeft betaald wordt. Dat heeft Jezus gedaan.
Moet je daar niet eerst christen voor zijn? OF was het voor de gehele mensheid? Als dat laatste het geval was: zijn Hitler, Stalin, Pol Pot, etc. ook in staat heilig te worden?
Oud 10-09-2005, 20:58
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
nou kijk, bij het christendom is het zo, de mens is zondig, en God heilig, die twee kunnen niet bij elkaar komen, dus de mens kan niet in de hemel komen. Dat kan pas als de mens ook heilig wordt. Dat kan alleen als de zonde die de mens gedaan heeft betaald wordt. Dat heeft Jezus gedaan. Nu zijn wij voor God dus heilig. Ik vroeg me af hoe dat dan bij jullie zat, want bij jullie religie is er niemand die jullie zonde betaalt heeft, dus jullie zijn niet heilig voor Allah. Hoe kunnen jullie dan bij Allah komen, want zondige mensen kunnen niet bij een heilig God komen. Een heilig Iemand verdraagt geen zonde.

???
God vergeeft je zondes uit barmhartigheid, en ben je dus zonde vrij. Het principe dat jezus voor je zondes gestorven is snap ik niet want: je moet alsnog spijt hebben voor je zondes, terwijl jezus eral voor gestorven is, dus what's the difference? Het is gebeurd. En twee, dan denkt elke christen dat hij de hemel in komt (hoe kut ie ook kan zijn), beetje oneerlijk eigk.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 21:01
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-09-2005 @ 21:45 :
Moet je daar niet eerst christen voor zijn? OF was het voor de gehele mensheid? Als dat laatste het geval was: zijn Hitler, Stalin, Pol Pot, etc. ook in staat heilig te worden?
Je moet natuurlijk wel erkennen dat Jezus voor je zonde gestorven is en ze op het kruis hangen.
Oud 10-09-2005, 21:03
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-09-2005 @ 22:01 :
Je moet natuurlijk wel erkennen dat Jezus voor je zonde gestorven is en ze op het kruis hangen.
Dus leden van de kuklux klan gaan volgens jou naar de hemel?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 21:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-09-2005 @ 22:01 :
Dus stel dat Hitler dit deed, zou hij dan heiliger izjn dan alle slachtoffers die ie gemaakt heeft bij elkaar?

[edit: ik zie dat Kshatriya al een soortgelijke vraag stelde )
Oud 10-09-2005, 21:17
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 10-09-2005 @ 21:58 :
God vergeeft je zondes uit barmhartigheid, en ben je dus zonde vrij.
Dit snap ik dus niet. Jullie zeggen dat Allah rechtvaardig is. Als iemand jouw zusje vermoord, en hij komt bij de rechter, en de rechter houdt van die moordenaar en hij vergeeft hem en geeft hem geen straf, dan vind jij dat toch onrechtvaardig? Als die moordenaar van jouw zusje bij Allah komt en Allah houdt van hem en vergeeft hem en laat hem bij hem komen dan vind je dat toch onrechtvaardig? Dat ís toch onrechtvaardig? [/B][/QUOTE]
Oud 10-09-2005, 21:18
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 10-09-2005 @ 22:03 :
Dus leden van de kuklux klan gaan volgens jou naar de hemel?
Als zij later erkennen dat Jezus voor hun zonde gestorven is, ze hebben er spijt van, en zijn dus niet meer lid van de kuklux klan, dan wel
Oud 10-09-2005, 21:20
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-09-2005 @ 22:03 :
Dus stel dat Hitler dit deed, zou hij dan heiliger izjn dan alle slachtoffers die ie gemaakt heeft bij elkaar?

[edit: ik zie dat Kshatriya al een soortgelijke vraag stelde )
Nou een groot deel van die slachtoffers is ook heilig in Gods ogen. Als Hitler idd vergeving vroeg aan God voor zijn zonde, God een beroep deed aan wat Jezus voor hem had gedaan, dan zou hij in Gods ogen heilig zijn.
Oud 10-09-2005, 21:26
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
even een paar teksten:

Joh 17,19
Ik heb mij geheiligd omwille van hen, zo zullen ook zij door de waarheid geheiligd zijn.

Rom 15,16
ik moet in volledige toewijding aan zijn evangelie een dienaar van Christus Jezus voor de heidenen zijn, zodat zij een God welgevallig offer kunnen worden, geheiligd door de heilige Geest.

1 Kor 1,2
Aan de gemeente van God in Korinte, geheiligd door Christus Jezus, aan hen die zijn geroepen om zijn heiligen te zijn, en aan allen die de naam van onze Heer Jezus Christus aanroepen, waar dan ook, bij hen en bij ons.

1 Kor 6,11
Sommigen van u zijn dat ooit geweest, maar u bent gereinigd, u bent geheiligd, u bent rechtvaardig verklaard in de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Het staat nog veel vaker in de bijbel, kijk maar op http://www.biblija.net/biblija.cgi?s...ffffff&step=20
Oud 10-09-2005, 23:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-09-2005 @ 22:20 :
Nou een groot deel van die slachtoffers is ook heilig in Gods ogen.
waarom?
Oud 11-09-2005, 00:10
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

???
Wij als Moslims geloven erin dat de mens zondeloos wordt geboren. Je krijgt pas zonden als je bij volle bewustzijn tegen de regels van god in gaat.

Volgens mij ( correct me if i am wrong ) is het binnen het Christendom zo dat een mens uit 2 elementen bestaat, het lichaam en de ziel. Het lichaam is dan een uitdrukking van het kwade en de ziel dat van het goede. Door Jezus, die voor onze zonden is gestorven is het lichaam als ware gereinigd, en kan de barmhartige God diegenen die in Jezus geloven bij hem een plaats in de hemel geven. ( toch ? )

In de Islam is het zo dat noch het lichaam, noch de ziel een positieve of negatieve lading hebben, zij worden gezien als ethisch verstarde elementen. Wij dienen deze elementen die de mens vormen niet als tegenstellingen zien, maar moeten juist zoeken naar een eenheid tussen lichaam, ziel, verstand en hart.

De goede en kwade mensen profileren zich elk door hun daden, die ze tijdens het bewustzijn op deze aarde hebben gepleegd, en zullen daar na de dood gestraft, ofwel voor beloond worden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 00:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-09-2005 @ 01:10 :
Wij als Moslims geloven erin dat de mens zondeloos wordt geboren. Je krijgt pas zonden als je bij volle bewustzijn tegen de regels van god in gaat.
wanneer is dat?
Oud 11-09-2005, 00:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-09-2005 @ 18:11 :
islam geeft een sterk momento mori gevoel en geen carpe diem gevoel. Misschien is het dat
|Ik kan geen Latijns/Grieks...

Ik weet alleen wel dat carpe diem iets van pluk de dag betekend, maar momento mori moet je ff uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 00:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-09-2005 @ 01:12 :
|Ik kan geen Latijns/Grieks...

Ik weet alleen wel dat carpe diem iets van pluk de dag betekend, maar momento mori moet je ff uitleggen.
hehe, ik heb ook geen latijn gehad. Ik heb dit met geschiedenis geleerd

momento mori = denk eraan dat je zult sterven.
Oud 11-09-2005, 00:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-09-2005 @ 01:12 :
wanneer is dat?
Vanaf dat je een puber bent, en alleen indien je voor jezelf kunt denken.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 00:19
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-09-2005 @ 01:13 :
hehe, ik heb ook geen latijn gehad. Ik heb dit met geschiedenis geleerd

momento mori = denk eraan dat je zult sterven.
oooh ok.

Het is idd zo dat de Kuran vol zit met momento mori's. Maar de profeet zij eens het volgende: "Leef voor het hiernamaals alsof je morgen zult sterven, en leef voor de wereld alsof je nooit zult sterven."
Dus je moet ze zoveel mogelijk proberen te combineren.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 09:07
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-09-2005 @ 22:17 :
Dit snap ik dus niet. Jullie zeggen dat Allah rechtvaardig is. Als iemand jouw zusje vermoord, en hij komt bij de rechter, en de rechter houdt van die moordenaar en hij vergeeft hem en geeft hem geen straf, dan vind jij dat toch onrechtvaardig? Als die moordenaar van jouw zusje bij Allah komt en Allah houdt van hem en vergeeft hem en laat hem bij hem komen dan vind je dat toch onrechtvaardig? Dat ís toch onrechtvaardig?
Ik zeg toch dat ik niet kan oordelen over iemand of niet. Iemand kan barmhartig en rechtvaardig zijn toch. Iemand kan een grote zonde zijn begaan, en kan door oprechte vergiffenis alsnog vergeven worden. Hoe kunnen wij als men nou bepalen wat rechtvaardig is of niet? Wat je als moslim moet doen, is oprecht spijt hebben van je zondes. Wij zien alleen niet een persoon als verlosser.

Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 09:11.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 09:08
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-09-2005 @ 22:18 :
Als zij later erkennen dat Jezus voor hun zonde gestorven is, ze hebben er spijt van, en zijn dus niet meer lid van de kuklux klan, dan wel
Waar slaat het op? Ze zien Jezus toch als verlosser, en dan is het nog niet goed?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten