Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2005, 17:02
Hem
Hem is offline
lange tijd ben ik zo'n persoon geweest die zich non-stop zielig aan het gedragen was. en met zielig doel ik dan op een instelling als: help kijk mij eens zielig zijn ik word gepest.

ik weigerde te accepteren dat er mensen waren die het slechter hadden dan ikzelf.

nu zie ik dit als aanstellerij, immers er worden zoveel mensen gepest, velen erger dan ikzelf.

ik kijk om mij heen en zie dat veel mensen dezelfde instelling hebben als ik vroeger.

neem nu een vriend van mij, hij zit ook wel eens op een forum, speciaal voor gepesten, en omdat sommigen ergere verhalen hebben dan hij, verzint hij er dingen bij als dat zijn moeder overleden is, dat hij iedere dag in elkaar word geslagen etc.

ik zie ditzelfde gedrag voornamelijk bij gothics en breezahs, ze klagen over hun eigen problemen en weigeren te accepteren dat iemand anders probleem erger is, zijn hun problemen niet erg genoeg dan verzinnen zij er even zo gemakkelijk iets bij.

nu valt mij op dat dit gedrag voornamelijk voorkomt bij de middenmoot: dat wil zeggen niet geweldig slim of sterk, maar ook niet ongelooflijk dom (ik zeg express niet slap erbij omdat ze dat vaak wel zijn).

zij hebben moeite om zich te onderscheiden de grijze massa en hebben zo toch nog een soort 'apartheid'

...
Oud 11-09-2005, 17:21
Verwijderd
Ik weet niet of klagen over je eigen problemen ook meteen betekend dat je niet accepteert dat anderen het erger hebben...en ik weet ook niet of accepteren dat anderen het erger hebben er meteen voor zorg dat je niet (meer) klaagt over je eigen problemen.

Mensen hebben behoefte aan aandacht en de middenmoot heeft vaak weinig 'opvallende dingen' waardoor ze die aandacht krijgen en dus zullen ze die aandacht op een andere manier proberen te krijgen. Wat je zelf dus ook al zegt.

Ik wil je vragen om een duidelijke vraag of een stelling aan je topic toe te voegen, hier kunnen mensen weinig mee.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:45
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Hem schreef op 11-09-2005 @ 18:02 :
(...)
Coole avatar.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 09:56
Pim89
Pim89 is offline
Iedereen heeft zijn eigen problemen. De een huilt over een dode mug, terwijl de ander pas huilt bij een overleden familielid.

Let it be.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 11:36
Nona
Nona is offline
Hm. Ik denk dat je eigen problemen altijd wel wat ernstiger lijken omdat ze zo dicht bij je staan. Zeker als je niet een heel goed relativeringsvermogen hebt kun je je nog weleens verkijken op de problemen van anderen en denken dat je het wel heel zwaar hebt in vergelijking.
Als je dan problemen erbij gaat verzinnen, dan is er iets mis ja. Dan gaat het niet meer om de problemen die je hebt (die vast wel relevant zijn), maar om de aandacht die je ermee kunt krijgen. En met aandacht is niets mis, want iedereen heeft aandacht van anderen nodig, maar met de manier waarop je erom vraagt kan wel wat mis zijn.
Oud 12-09-2005, 15:42
Nienna*
Nienna* is offline
Ik kan ook niet zo goed accepteren dat er andere mensen zijn die hun problemen erger vinden. Dan heb ik het voornamelijk over de mensen die zeuren over dat iemand hun niet leuk vindt en zij diegene wel, terwijl ik denk: O mijn God, is dat het enige waar jij over na kunt denken en moet je daar nou serieus over huilen?
Ik kan niet meer luisteren sinds ik zelf in een depressie zit, ik vind andermans problemen onderschikkend aan die van mij. En als ik dat niet vind, heb ik gewoonweg niet de energie om te luisteren.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:01
Muspel
Muspel is offline
Van mij mag iedereen zich kut voelen op zijn tijd ook al zijn er andere problemen die erger zijn.
Ik kan er alleen niet tegen als iemand weigert om uit die bodemloze put te komen en maar zielig blijft doorzeuren en zich maar blijft wentelen in zelfmedelijden en zich daar stiekem wel heel prettig bij voelen.

En ondertussen maar zeuren
en depressieve gedichten schrijven.

Aanstellerij. Mensen die niet eens hun best doen om zich beter te gaan voelen. Bah.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:22
Nienna*
Nienna* is offline
Nou, ik heb dat ook, maar ik doe wel degelijk mijn best met therapie en zo.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:31
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik denk dat heel veel mensen zich aanstellen (bijvoorbeeld voor aandacht of omdat het gewoon lekker is om te wentelen in zelfmedelijden), en het van zichzelf weten maar NOOIT aan iemand toe zouden geven. Hoogstens achteraf.

Ik denk ook dat de mensen die nu neiging krijgen om hier hard tegenin te gaan juist de bovengenoemden zijn. Al gaan ze nu toch niet meer reageren
Oud 12-09-2005, 16:55
nietzijweer
nietzijweer is offline
Maar iedereen heeft zijn eigen referentiekader.

En de mens vindt zichzelf van origine de meest belangrijke persoon. Het draait allemaal om jezelf. En dat is ook best logisch.
Het zijn jouw gevoelens,jouw leven, jouw problemen.

De een is gewoon sneller over een probleem heen dan de ander, maar vaak is het zo dat de mensen met de grootste problemen hier niet over willen praten omdat ze dat niet willen of niet durven.

Dingen verzinnen om maar aandacht te krijgen gebeurt vaker dan je denkt maar niet alleen op die manier. Zo had ik een meisje in de klas dat bijna elk weekend opnieuw ontmaagd werd, iets wat na 4 weekenden raar wordt en na 4 maanden stomvervelend..

Maar zoals leonoor zei, wil je nog ergens een mening of advies over hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:58
Verwijderd
Ik denk dat het mensen eigen is om aandacht te vragen via iets negatiefs. Het is aan andere mensen in hoeverre zij daar in mee gaan en die aandacht geven. En wat nietzijweer zegt: ieder mens kent zijn eigen gevoelens en heeft andere gevoelens, waardoor je alles anders beleeft en dus oplost.

@nietzijweer: Hoi Denise
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:15
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 12-09-2005 @ 17:31 :
Ik denk dat heel veel mensen zich aanstellen (bijvoorbeeld voor aandacht of omdat het gewoon lekker is om te wentelen in zelfmedelijden), en het van zichzelf weten maar NOOIT aan iemand toe zouden geven. Hoogstens achteraf.

Ik denk ook dat de mensen die nu neiging krijgen om hier hard tegenin te gaan juist de bovengenoemden zijn. Al gaan ze nu toch niet meer reageren

Och, wellicht ja.
Er hard tegenin gaan zal ik niet doen, dan krijgen we het welbekende generaliseren en in hokjes stoppen.
Maar ik denk dat er veel mensen zijn die gewoon niet zo goed hun masker op kunnen houden, waardoor het líjkt of ze zich aanstellen. Jij stopt al deze mensen nu in één hokje: de mensen die zich aan líjken te stellen, stellen zich ook aan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:19
Ostentation
Ostentation is offline
Doe aardiger. Flap er niet zomaar iets uit zoals je op mijn topic deed. Wacht meer af en stel je alsjeblieft niet zo aan!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:25
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 12-09-2005 @ 19:19 :
Doe aardiger. Flap er niet zomaar iets uit zoals je op mijn topic deed. Wacht meer af en stel je alsjeblieft niet zo aan!
Huishoudelijke mededeling: niet in elkaars topics gaan lopen bashen, als je iemand niet mag wacht je hem maar gewoon lekker ouderwets op na schooltijd.
Oud 12-09-2005, 18:37
Ostentation
Ostentation is offline
Dit was mijn terugpakactie. Wie heeft gezegd dat ik deze jongen niet mag?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 19:14
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 12-09-2005 @ 19:37 :
Wie zegt dat terugpakacties wel mogen in topics? Of je hem nu mag of niet, dat kan me echt weinig schelen.
Oud 13-09-2005, 12:50
Hem
Hem is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 12-09-2005 @ 19:37 :
hmz ja mijn reactie was inderdaad wel ietwat overdreven, ik wil me dan bij deze ook verontschuldigen dat ik je probleempje niet serieus nam, immers ik heb het in dit topic zelf over inlevingsvermogen.
Oud 13-09-2005, 19:17
Ostentation
Ostentation is offline
oke sorry dat ik een terugpakactie deed, ook sorry aan jou kruimel.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten