![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Grappig dat je me weer wijst op verdere tegenstrijdigheden in de bijbel. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Nu kan jij zelf kiezen als je dat wilt doen of niet, dus je kan wel degelijk kiezen.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is de boodschap van het evangelie, iedereen behoord naar de hel te gaan, maar Jezus heeft voor de zonden aan het kruis gehangen. Dus dat is geen tegenstrijdigheid
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Explain.
|||
Citaat:
Zoals je ziet is het nooit te laat om je te bekeren. Maar je kan het vergelijken met iemand, nooem hem ff Jantje, die een feest geeft. Jij hebt Jantje misschien wel gezien of je kent hem wel redelijk, maar je praat nooit met hem. En er is iemand, Pietje, die altijd ruzie maakte met Jantje en hem altijd peste en in elkaar sloeg, maar sinds een week zijn ze goede vrienden geworden en is alles vergeten en vergeven. Pietje wordt wel uitgenodigd op dat feest maar jij niet. Is het dat niet logisch? Je kan wel zeggen dat jij nooit Jantje hebt gepest en hem nooit hebt geslagen, dus dat het oneerlijk is dat jij niet bent uitgenodigd en Pietje wel, maar jij hebt niet geprobeerd om vrienden met Jantje te worden. Je kan het dus wel oneerlijk vinden dat een misdadiger die op het allerlaatst tot geloof komt wel in de hemel komt en iemand die "goed" geleeft heeft niet, maar eigelijk is dat ook logisch Citaat:
Rom 11:6 Indien het nu door genade is, dan is het niet meer uit werken; anders is de genade geen genade meer. Gal 2:16 wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit werken der wet, maar door het geloof in Christus Jezus, zijn ook zelf tot het geloof in Christus Jezus gekomen, om gerechtvaardigd te worden uit het geloof in Christus en niet uit werken der wet. Want uit werken der wet zal geen vlees gerechtvaardigd worden
|
![]() |
||
Citaat:
Joh 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Joh 3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem. Joh 5:24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven. Joh 6:40 Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage. Joh 6:47 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie gelooft, heeft eeuwig leven. 1 Joh 5:11 En dit is het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven en dit leven is in zijn Zoon. 1 Joh 5:13 Dit heb ik u geschreven, die gelooft in de naam van de Zoon Gods, opdat gij weet, dat gij eeuwig leven hebt.
|
![]() |
||||||
Citaat:
daarmee is niet gezegd wat er met mensen gebeurt die niet geloven en derhalve nogal moeilijk 'de zoon' kunnen gehoorzamen. je kan moeilijk iemand gehoorzamen die je niet vertelt wat je dan moet doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) als er iets staat, hoef je niet meteen het tegenovergestelde te geloven. Citaat:
(en zou je me een plezier willen doen en niet eindeloos bijbelteksten willen quoten ? ten eerste vind ik het nogal eng dat je je geloofsbeeld puur vanuit bijbelteksten bepaalt zonder na te gaan hoe deze teksten ontstaan zijn en wie ze geschreven heeft, daarnaast doet het geen recht aan hetzelfde boek om vanalles uit zn verband te rukken. dat is nogal een christen-sport : hele argumentaties beredeneren vanuit 1 zin zonder de rest te lezen of je even te verdiepen in de historische context van het boek.)
||
Citaat:
alsjeblieft, leer onderscheid te maken tussen wat fanatieke christenen en kerkvorsten uitkramen en je eigen geloof, dat je beter zou kunnen baseren op de bijbel en je eigen geestelijke leven. kerken hebben al zoveel aangericht.
||
Citaat:
||
Citaat:
En ja ik quote idd veel teksten uit het "Woord van God", maar dat is toch ook niet zo raar. Als christen zie je de Bijbel als het boek waar God zich bekend maakt aan de wereld, kortom het "Woord van God". En ik heb die teksten totaal niet uit hun verband getrokken, ik heb een hekel als dat gebeurt dus lees ik zelf het hele stuk waarin het staat, moet jij ook eens doen, en de historische context heeft er vrij weinig mee te maken. Kortom wil je niet zo'n onzin er uit flappen als ik puur quote wat God geopenbaard heeft. Lees de Bijbel nou eens goed door dan zie je dat je alleen het eeuwige leven kan krijgen als je gelooft dat Jezus voor je zonden gestorven is. Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. Joh 3:14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, 15 opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. 19 Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos. 20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen; 21 maar wie de waarheid doet, gaat tot het licht, opdat van zijn werken blijke, dat zij in God verricht zijn.
Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 18:19. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
overigens, ik zal niet zeggen dat ik continu de bijbel dr bij pak, maar jij brengt t alsof ik t hele ding nog nooit gezien heb. dat heb ik wel degelijk, ik neem enkel de moeite om t nog te begrijpen ook. jij hebt het over het eeuwige leven - het ging ff over hemel en hel, maar dat terzijde - voor eenieder die Jezus aangenomen heeft als de zoon van God. (zo stelt de bijbel t, en ik neem aan dat jij dat dan ook doet.) Echter, de bijbel stelt nergens dat de hel voor iedereen is die niet gelooft. (tenzij jij kan geloven dat elke ongelovige een personificatie van de duivel is.) je laatste vers uit johannes lijkt mij eerlijk gezegd eerder een illustratie van het behoud van de ongelovige, goede, mens. maar goed, jij neemt kennelijk alles in de bijbel letterlijk zonder er bij na te denken in welke context het gezegd wordt (dan bedoel ik niet alleen de plaats in de bijbel, maar het kan heel nuttig zijn om er even bij stil te staan tegen wie iets gezged wordt, wat voor onderlinge verhoudingen daar aan ten grondslag liggen, hoe de cultuur op dat moment in de bijbel was, etc.) en niet uit het oog te verliezen dat de bijbel weliswaar door god aan de mens gegeven is, maar dat de mens zelf de bijbel geschreven heeft een daarbij onontkomelijk een belemmerende factor zal zijn geweest.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof wel dat Hij van ze houdt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga straks even nog die teksten proberen te vinden die ik eerder genoemd had. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat jij dat niet wil zien is jou tekortkoming. En ik betwijfel eigenlijk of jij wel de waarheid spreekt in al je beweringen op deze forums. Zo ja dan moet je mij toch eens uitleggen dat als je het syndroom van Marfan hebt je er alles voor over hebt om te genezen. Of heb je een zo vooringenomen opstelling aangenomen dat je niet meer terug kunt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat jij dat niet wil zien is jou tekortkoming. En ik betwijfel eigenlijk of jij wel de waarheid spreekt in al je beweringen op deze forums. Zo ja dan moet je mij toch eens uitleggen dat als je het syndroom van Marfan hebt je er niet alles voor over hebt om te genezen. Of heb je een zo vooringenomen opstelling aangenomen dat je niet meer terug kunt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
wat vinden jullie hiervan....???? lorrdof | 30 | 31-03-2004 23:09 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie hiervan? Some | 7 | 24-07-2003 08:27 | |
Lifestyle |
wat vinden jullie hiervan? Aguy | 12 | 05-07-2003 18:50 | |
Seksualiteit |
Meiden wat vinden jullie van gebeft worden? Some | 103 | 03-06-2003 09:52 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie hiervan?? diamondvoodoo | 12 | 29-08-2002 18:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat vinden jullie ervan dat Nederland POLITIEK INCORRECT is? Nieuwe Nationale Partij | 89 | 21-01-2002 21:21 |