Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2005, 16:47
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Ik had een vraag aan jullie. Sinds 2,5 jaar ben ik samen met mijn vriend. We hebben in deze periode onwijs veel meegemaakt samen en zijn er ook zeker sterker uit gekomen. Ik ben begonnen met een nieuwe opleiding en hij is full-time gaan werken. Dus we zien elkaar nu ook heel weinig maar we komen er tot nu toe samen wel uit. We hadden al plannen om in de toekomst te gaan samenwonen maar hoe de situatie nu is willen we eigenlijk al eerder samenwonen. Als we het financieel gewoon kunnen redden. Maar mijn vraag is nu; nadat we een rot periode hadden afgesloten we eigenlijk wel dolgraag al wat vastigheid wouden. Verloven willen we allebei al dolgraag alleen heb ik totaal geen idee wat er verder allemaal bij komt kijken?
En zou graag wat advies van jullie horen als jullie dat hebben.

En graag ook zinvolle reacties dank jullie wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2005, 16:58
Verwijderd
Jullie willen je verloven? Ga naar de gemeente, daar kunnen ze je alle formulieren meegeven die nodig zijn om in ondertrouw te gaan
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 18:57
Verwijderd
Onze verloving ging kort samengevat ongeveer zo:

* hij heeft om mijn hand gevraagt bij mijn ouders
* gezellig etentje
* op de knieën en De vraag gesteld
* ja gezegd (ook niet geheel onbelangrijk)
* ring krijgen
* ring voor hem uitzoeken
* iedereen vertellen over de voorgenomen plannen
* feestje geven

Eigenlijk komt een verloving er dus op neer dat je samen afspreekt met elkaar te gaan trouwen en dit vertel je aan mensen. Tijdens deze periode ga je ook bezig met de voorbereidingen van het huwelijk.
Je kunt zelf je vriend vragen, het samen gewoon afspreken of wachten tot hij je vraagt. Gewoon doen wat bij jullie past.

Citaat:
Jullie willen je verloven? Ga naar de gemeente, daar kunnen ze je alle formulieren meegeven die nodig zijn om in ondertrouw te gaan
Dit noemen ze de ondertrouw. Dit doe je minstens 2 weken voor de huwelijksdatum en de ondertrouw is een jaar geldig. Hiervoor maak je een afspraak bij het gemeentehuis. Je hebt hiervoor wel wat papieren nodig, maar daar kunnen ze je er meer over vertellen.

Oh, en natuurlijk veel geluk samen, hoopt dat het allemaal lukt en dat alles goed gaat.

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 20:47
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Heb de foto's van je trouwdag gezien maar die zijn echt prachtig geworden zeg! Mooi plaatje zo samen

Maar we willen gewoon graag op deze manier laten zien dat we voor elkaar gaan en onze liefde sterk genoeg is. De touwdatum stellen we liever nog even uit tot we allebei het financieel kunnen redden. Maar tot die tijd willen we dus wel verloofd zijn. Maar wat er allemaal verder nog aan vooraf gaat. We willen het voorlopig nog onder ons houden. Dus blijft het wel klein!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 21:03
Verwijderd
Dat is het leuke eraan; je kunt het helemaal doen zoals je het zelf wilt! Wees 3 maanden verloofd, wees 3 jaar verloofd, wat je maar leuk vind! Het gaat zeg maar om de afspraak die je samen maakt, vaak gaat dat gepaard met ringen en het inlichten van de familie.

http://www.trouwshop.com/_forum/forum_topics.asp?FID=14
Misschien wel een leuk ding voor jou...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten