![]() |
|
Honderden cellen staan leeg
Uitgegeven: 17 september 2005 20:07 Laatst gewijzigd: 17 september 2005 20:45 AMSTERDAM - Steeds meer gevangeniscellen blijven leeg staan. In de maand augustus stonden in Nederland 700 cellen leeg. In april van dit jaar waren er dat nog 300. De leegstand is onder meer te wijten aan verbouwingen en verhuizingen. Ook blijven er veel cellen leeg omdat de politie niet genoeg personeel heeft om veroordeelden van huis te halen. Dat heeft RTL Nieuws gemeld, die cijfers van het Gevangeniswezen in bezit heeft. Volgens de Vereniging voor het Gevangeniswezen pakken korpsen alleen het aantal veroordeelden op waarop ze, volgens hun prestatiecontracten, worden afgerekend. Uit cijfers van het Openbaar Ministerie blijkt dat er op dit moment 5400 veroordeelden vrij rondlopen. PvdA en D66 willen opheldering hierover van minister Donner van Justitie. http://www.nu.nl/news/593734/14/Hond...taan_leeg.html De vorige aanval had Donner overleeft, zal hij ook dit overleven? 5400 veroordeelden die vrij rondlopen? Cellen die leeg staan (maar er was toch een cellentekort?)? Te weinig bewakingspersoneel?
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leken pretenderen toch ook niet te begrijpen hoe quantummechanica werkt? Waarom denkt iedereen dan op basis van alleen de populaire massamedia dat ze wel een oordeel kunnen vellen over het totale functioneren van een compleet orgaan? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je kunt geen eisen stellen aan een thread. En al helemaal niet aan een FB ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja, het enige dat mensen zien is 'OmFGFGG 5400 boeven lopen vrij rond, dat KAN NIET in NEderlanD!!11111'. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (ik moest wel lachen om je antwoord! ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ga liever op de vraag in of Donner de vragen van de oppositie wel goed zal doorstaan en ie geen tweede motie van wantrouwen in zowat 1 week krijgt.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
nouja, zo komt het wel over door je overgeschreeuw in de eerste post ![]() Citaat:
Hoewel er dan al een crisis was gekomen en we nu met een ander kabinet zouden zitten, waarschijnlijk, zou het D66 ook nu sieren om wat meer met de linksere partijen te heulen op dergelijke momenten. Ik kan me niet voorstellen dat de democraten zo blij zijn met het huidige kabinet.
||
Citaat:
![]() Dittrich is best cool hoor, maar meer als tweede man, denk ik.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, D66 zou van zes naar één zetel gaan, CDA en VVD geloof ik ook tien resp. zes of zeven zetels minder (van ~44 naar 34 en van ~32 naar ~25 ofzo, zo goed ken ik de peilingen niet). In elk geval is er zeker geen meerderheid meer voor een coalitie van christendemocraten en liberalen zoals nu. De LPF kan in dat geval ook niet meer als glijmiddel optreden omdat die net als D66 in de peilingen gereduceerd zouden worden tot één zetel.
Als het kabinet zou vallen op de fuckups van Donner en het OM dan zou dat de stomste beslissing ooit zijn. Men weet donders goed dat het veel beter is om met hem door te gaan en hem eventueel te vervangen door een ander dan om de stekker eruit te trekken. Dit mandaat is flinterdun maar het loopt nog wel tot 2007, de regeringsfracties in de kamer zullen er naar mijn verwachting alles aan doen om de boel bij elkaar te houden. Wat dat betreft zijn het allemaal maar krokodillentranen, de VVD en het CDA slaan wel grote taal uit tegen Donner maar het is vooral gespeelde verontwaardiging. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dualisme was zo'n modekreet. Dualisme in de gemeentepolitiek is ook hard fucked up, blijkt nu, maar dat wil het kabinet (en in het bijzonder D66) niet horen. Die blijven rustig doormekkeren in de achtergrond over de gekozen burgemeester en andere nonsens, in de tussentijd allerlei advies van échte deskundigen negerend. Gelukkig is in elk geval helemaal geen steun meer aanwezig voor een nieuw kiesstelsel.
Dat is vooral wat er mis is met dit kabinet: teveel aandacht voor het middel, te weinig voor het doel van politiek: het land goed besturen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
D'66 staat op drie. Gek genoeg komt het CDA weer terug, een tijdje terug stonden ze nog op 30. Een half jaar geleden stond D'66 ook nog op zes, maar nu is de relatief trouwe aanhang toch echt het vertrouwen aan het verliezen. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
En waarom zou je niet vertrouwen op mediaberichten? Het is niet zo dat de media altijd oordeelt over dingen waar ze niets van weet (dat is ook afhankelijk van welke media je leest of ziet), vaak is het een gevolg van gedegen onderzoek. Het zijn politici en bestuurders die dan vaak roepen dat men onmogelijk over alle feiten kan beschikken... Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Ambtenaren en bestuurders die roepen dat alles goed gaat binnen hun departement kun je niet direct op hun woord geloven of als objectief beschouwen. En het kritisch vermogen van de kamer is, op enkele uitzonderingen na, ook erg slecht. In veel gevallen zijn BEPAALDE media je enige houvast. Citaat:
Het klinkt cru maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 11:14. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|