Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2005, 10:10
Virender
Virender is offline
Laatst zat ik naar een programma te kijken over Uri Geller (de man die lepels kan ombuigen d.m.v zijn gedachte). Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die over deze kracht beschikken en zo ja, kunnen normale mensen deze gave leren?
Advertentie
Oud 18-09-2005, 10:21
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Virender schreef op 18-09-2005 @ 11:10 :
Laatst zat ik naar een programma te kijken over Uri Geller (de man die lepels kan ombuigen d.m.v zijn gedachte). Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die over deze kracht beschikken en zo ja, kunnen normale mensen deze gave leren?
ontzettend toevallig dat je erover begint, gister namelijk was ik aan het werk, en er was een jonge die kwam met een soort gelijk verhaal:

hij lieyt het ook echt zien, hij kan dus als hij geconcentreerd is metale voorwerpen tegen zijn borst aanleggen en dan blijven ze zitten, zonder lijm of whatsoever. ik was er nog al sceptisch over maar hij schijnt er echt mee te oefenen enz.

maarja telekinise dus,

eventjes de zoekmachine op het forum:

telekinese 1

klein stukje daarvan:

Het kan aangeboren zijn, dat is alleen bij mensen die er sterk in zijn. Iedereen kan het, maar bij de één is het verder ontwikkeld dan bij de ander. Ikzelf kan geen telekins (omdat ik het nooit oefen), maar Kipracticier zegt zelf van wel dat hij het kan. Maar hier is een techniek. Pak een ligt voorwerp, een papiersnipper bijvoorbeeld. Leg dit op tafel en stel voor dat er fysiek tegen het blaadje word geduwt, bijvoorbeeld dat er een hand tegen het blaadje duwt. Vergeet niet om elke dag te mediteren voor beter resultaat, ik raad aan om te beginnen met een half uur, dan uren, en als het kan langer.

aldus Ki-fighter.
Oud 19-09-2005, 17:55
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Telekinese is een gave waarbij je probeerd met je gedachte golven iets te verbuigen of te verschuiven.Dat van die gedachten is fout terwijl veel mensen dat wel zeggen.

Hoe telekinese wel werkt gaat zo.

Eerst moet je je heel goed concentreren en goed samen werken met je geest. Dan neemt men een lepel of iets anders en nu komt het moeilijkste. Je gaat denken dat die lepel er niet is,dus je gaat er doorheen kijken. Blijf focus sen op die lepel denk dat de lepel buigt de hele tijd. Als de geest sterk genoeg is en je hebt een goede concentratie zal die lepel buigen. Dus telekinese is niet met gedachten golven je geest doet al het werk.

Ik werk er al een tijdje mee, en sinds een half jaar kan ik dingen verplaatsen, en dan bedoel ik geen wasmachines, maar gewoon kleine dingen potloden enzovoorts, als je meer info wilt, zet je hier weer een post neer?
Oud 19-09-2005, 17:57
Virender
Virender is offline
Citaat:
P33N schreef op 19-09-2005 @ 18:55 :
Telekinese is een gave waarbij je probeerd met je gedachte golven iets te verbuigen of te verschuiven.Dat van die gedachten is fout terwijl veel mensen dat wel zeggen.

Eerst moet je je heel goed concentreren en goed samen werken met je geest. Dan neemt men een lepel of iets anders en nu komt het moeilijkste. Je gaat denken dat die lepel er niet is,dus je gaat er doorheen kijken. Blijf focus sen op die lepel denk dat de lepel buigt de hele tijd. Als de geest sterk genoeg is en je hebt een goede concentratie zal die lepel buigen. Dus telekinese is niet met gedachten golven je geest doet al het werk.

Ik werk er al een tijdje mee, en sinds een half jaar kan ik dingen verplaatsen, en dan bedoel ik geen wasmachines, maar gewoon kleine dingen potloden enzovoorts, als je meer info wilt, zet je hier weer een post neer?
Erg interessant! Maar hoe lang doe je dit al? Ben je ermee geboren? Nog wat meer tips?
Oud 19-09-2005, 18:01
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Ooit heb ik dit ooit in een film gezien. Toen was ik 8 en ik sta altijd wel open voor paranormale dingen, het werd op een gegeven moment deel van mijn leven.

Ik verplaats dingen pas sinds een half jaar, maar ervoor kon ik bijvoorbeeld wel lang naar een papiertje kijken en het laten trillen. Je word er niet zo zeer mee geboren, maar het is een deel van je, gewoon dat je er geinteresseerd in bent.
Wat tips, tsja, wat ik toendertijd heb gedaan is veel research, veel boeken geleend bij de bieb, internet gegoogled maar vergeet ook de videotheek niet, ik hoorde laatst dat er goede filsm over zijn, misschien niet allemaal even serieus, maar misschien zit er wat bij voor je!
Oud 19-09-2005, 18:20
Virender
Virender is offline
Citaat:
P33N schreef op 19-09-2005 @ 19:01 :
Ooit heb ik dit ooit in een film gezien. Toen was ik 8 en ik sta altijd wel open voor paranormale dingen, het werd op een gegeven moment deel van mijn leven.

Ik verplaats dingen pas sinds een half jaar, maar ervoor kon ik bijvoorbeeld wel lang naar een papiertje kijken en het laten trillen. Je word er niet zo zeer mee geboren, maar het is een deel van je, gewoon dat je er geinteresseerd in bent.
Wat tips, tsja, wat ik toendertijd heb gedaan is veel research, veel boeken geleend bij de bieb, internet gegoogled maar vergeet ook de videotheek niet, ik hoorde laatst dat er goede filsm over zijn, misschien niet allemaal even serieus, maar misschien zit er wat bij voor je!
Hoe begin je eigenlijk met telekinese? Lukt het binnen een paar seconden of moet je er jaren voor trainen?
Oud 19-09-2005, 18:28
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
Virender schreef op 19-09-2005 @ 19:20 :
Hoe begin je eigenlijk met telekinese? Lukt het binnen een paar seconden of moet je er jaren voor trainen?
Ik ben begonnen met mediteren, ga eens een half uur zitten, en probeer nergens aan te denken. Helemaal nergens.
Als dat je lukt, probeer dan eens naar een papiertje te kijken en probeer het om te kreuken, dit lukte bij mij al vrij snel.

Het ligt er denk ik wel aan hoe je geestelijk ben ontspannen, en hoe snel je die kan laten samenwerken.
Oud 19-09-2005, 18:32
Delama
Delama is offline
Waarom zet je t niet is op tape ofzo dan en laat het zien aan de rest van de wereld. Als het echt waar is zou je er een boel mee overhoop gooien. Lijkt mij wel een logische stap iig.
Oud 19-09-2005, 18:39
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
Delama schreef op 19-09-2005 @ 19:32 :
Waarom zet je t niet is op tape ofzo dan en laat het zien aan de rest van de wereld. Als het echt waar is zou je er een boel mee overhoop gooien. Lijkt mij wel een logische stap iig.
Schat, weleens gehoord van Thomas de Ongelovige.
Daar vergelijk ik jou nu mee.
Oud 19-09-2005, 18:43
Delama
Delama is offline
Ach, tis toch een heel logische stap. Miljoenen mensen, waaronder ik, zouden grof geld betalen om zoiets te kunnen zien. Om heel eerlijk te zien, neem er vooral geen aanstoot aan, kwam het op mij een beetje overal als dom gepoch. Maar daar heet je thomas voor neem ik dan maar aan.

p.s.
Meen je het echt??en dan zonder grappemakerij
Oud 19-09-2005, 18:45
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Ik meen het, Delama.

Oud 19-09-2005, 19:24
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Delama schreef op 19-09-2005 @ 19:32 :

en die man die ermee beroemd is geworden, ik kom nu even niet op zijn naam. die op tv lepels ging buigen.

natuurlijk zijn daar ook weer allerlei tegens aan te verbinden. maar er zijn dus mensen die dat doen
Oud 19-09-2005, 19:37
haplo
haplo is offline
Citaat:
P33N schreef op 19-09-2005 @ 19:39 :
Wel eens gehoord van empirische bewijsvoering?
Oud 19-09-2005, 19:38
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
P33N schreef op 19-09-2005 @ 19:39 :
Je weet dat er een miljoen is uitgeloofd voor de eerste die iets dergelijks in een gecontroleerde omgeving uitvoert?
Oud 19-09-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 19-09-2005 @ 20:38 :
Je weet dat er een miljoen is uitgeloofd voor de eerste die iets dergelijks in een gecontroleerde omgeving uitvoert?
je weet ook dat ik al gezegd heb dat ik mensen ken die op die oproep gereageerd hebben en gewoon botweg geen reactie hebben gehad?

edit: mijn bron van destijds is nu overigens dood

Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 21:50.
Oud 19-09-2005, 21:57
Delama
Delama is offline
Als je het echt wil aantonen dat je die gaven hebt dan kan dat. Doe t is ergens voor en je zult zien dat de pers er als de kippen bij is en dan gaat t balletje rollen natuurlijk. Nadeel is natuurlijk wel: T moet écht zijn en tja, die draadjes vallen na een tijdje toch wel op.
Oud 20-09-2005, 05:40
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
We zijn hier op Mystiek niet om de ander te beledigen, maar om ieders mening te respecteren. Natuurlijk mag je dingen niet geloven of niet zomaar willen aannemen, maar breng dit netjes en ga de ander niet (onopvallend) afkraken
Mocht ik na deze post nog op uitlokkende reacties stuiten, dan worden deze zonder pardon verwijderd en volgt er een waarschuwing of ban
Oud 20-09-2005, 07:43
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Oud 20-09-2005, 08:08
Broeder
Broeder is offline
Zelfs reacties worden uit dit topic verplaatst Forumtelekinese
Oud 20-09-2005, 15:37
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Broeder schreef op 20-09-2005 @ 09:08 :
Zelfs reacties worden uit dit topic verplaatst Forumtelekinese
shhhtt!

verder deel ik met x-spekkie-x dat mensen best hun mening mogen geven maar niet ten onwille van anderen. hou het beschaafd en beleefd dus.
Oud 26-09-2005, 14:58
Dotcom
Dotcom is offline
Vrouw laat pen zweven door telekinese (filmpje)

AMSTERDAM - Een 22-jarige vrouw uit Amsterdam claimt dat zij over telekinetische gaven blijkt te beschikken. Het is haar naar eigen zeggen gelukt een pen te laten zweven door middel van geloven in het uitkomen van visualisatie. Ze stuurde een filmpje mee die ze met de webcam gemaakt heeft.

http://www.xerson.nl/content/view/104/2/

Echt vet!
Oud 26-09-2005, 15:06
mandi
mandi is offline
Telekinese... jij kan dat ook best hoor.
Oud 26-09-2005, 15:18
Orpa
Orpa is offline
Heeeel appart...

Ik heb hier zo snel even geen mening over, ben niet geheel overtuigd dat het echt is, daarvoor moet ik het met eigen ogen zien...
Oud 26-09-2005, 15:46
yavanna
yavanna is offline
kijk, ze laten dan wel die hand boven die pen langs gaan, maar wat dacht je van de zijkant? je kan iets ook tussen twee touwtjes doen. Bovendien kan het bewerkt zijn. Ik denk niet meteen 'wow dit is echt' hoor...
Oud 26-09-2005, 16:34
Raven
Raven is offline
Citaat:
Virender schreef op 18-09-2005 @ 11:10 :
There is no spoon

hum ik denk wel dat je het kan leren. je kan alle "natuurkrachten" leren gebruiken. maar ik denk dat het erg veel van je vergd
ik zou mijn energie liever in andere dingen steken
Advertentie
Oud 26-09-2005, 19:23
Magican
Magican is offline
Citaat:

Goh, hier geloof ik dus helemaal geen ene moer van.
Oud 26-09-2005, 20:23
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
De mogelijkheid om jezelf dingen aan te praten is groter wanneer je geconcentreerd mantra's blijft herhalen die dergelijke wanen zouden moeten oproepen.

Natuurlijk is het heeeel graag in iets onverklaarbaars willen geloven daarbij het best denkbare steuntje in de rug.
Oud 26-09-2005, 22:12
HFL!
HFL! is offline
Citaat:

kan je het misschien een keer filmen ofzo, ik wil zoiets wel een keer zien en zelf ook leren natuurlijk, of moet je ermee geboren zijn?
Oud 27-09-2005, 09:27
mandi
mandi is offline
Citaat:

Kleine dingen, zoals bijvoorbeeld potloden, zijn moeilijker te verplaatsen dan een deur hoor.
Oud 27-09-2005, 09:27
mandi
mandi is offline
Citaat:
hero of time schreef op 26-09-2005 @ 23:12 :
kan je het misschien een keer filmen ofzo, ik wil zoiets wel een keer zien en zelf ook leren natuurlijk, of moet je ermee geboren zijn?
Je kan het leren Het vereist alleen vrij veel concentratie. Plus, het duurt een tijdje voordat er ook maar iets lukt. Veel oefenen dus.
Oud 27-09-2005, 13:45
Boebsie
Boebsie is offline
Ik snap dit nooit he, als dit allemaal waar is waarom laten jullie het niet gewoon zien. Wel voor een groep mensen dat eventueel de expertise heeft om het kritisch te analyseren. Zo moeilijk is dat toch niet ga naar de universiteit of een hoge school en laat het aan wat profesoren of hoogleraren zien uit bijvoorbeeld de psychologie. Mocht dit waar zijn zouden wij daar toch onderzoek naar moeten verrichten om het verder te kunnen ontwikkelen.

Ik ben daarom wantrouwig, want als ik deze gave zou bezitten zou ik het niet voor mijzelf houden, maar met de wetenschap delen.

En ja zoals velen al hebben gevraagt laat ff zien op een webcam? Als je niet herkenbaar in beeld wil komen zet een masker op ofzo.
Oud 27-09-2005, 14:10
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Gewicht potlood: 10 gr
Gewicht torpedo: 50.000 gr

Met een legertje van pakweg 5000 telekinetici op een duikboot zou je dus onverslaanbaar zijn.

Een evenzo praktische toepassing zou zijn om een legertje van 10.000 telekinetische soldaten de congo in te sturen om daar op een zeer (kost-)effectieve wijze rebellen te ontwapenen.

Als je het in jullie ogen kunt aantonen en zelfs kunt trainen, waarom is de wereld dan niet overspoeld met telekinetische mensen maar kan wel de hele wereld een tweede taal of autorijden leren?

Ik vind het flauw om hier met rolleyes te komen, maar minstens zo flauw vind ik het dat hier met moviemaker/photosjop bewijsmateriaal aan wordt komen gezet.
Oud 28-09-2005, 20:35
Verwijderd
Je moet denken dat die lepel er niet is, maar je moet wel denken dat je die lepel kunt buigen
Oud 29-09-2005, 05:57
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 28-09-2005 @ 21:35 :
Je moet denken dat die lepel er niet is, maar je moet wel denken dat je die lepel kunt buigen
finally...
Oud 29-09-2005, 10:10
mandi
mandi is offline
Maar ja, dan heb je het over Uri Geller. .
Oud 01-10-2005, 11:23
Releric
Releric is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 28-09-2005 @ 21:35 :
Idd. Contradictio in terminis.

Ten tweede, "de geest" kan absoluut geen dingen verplaatsen, aangezien "de geest" datgene is wat jou jou maakt, The Observer.

Als telekinese bestaat, zal het wél via brainwaves/hersengolven gebeuren (die misschien origineren uit de geest maar geen geest zijn) en aldus meetbaar.

Maar als je denkt dat je een lepel moet buigen, bevestig je het feit dat er een lepel ís.
Oud 01-10-2005, 16:23
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Releric schreef op 01-10-2005 @ 12:23 :
Idd. Contradictio in terminis.

Ten tweede, "de geest" kan absoluut geen dingen verplaatsen, aangezien "de geest" datgene is wat jou jou maakt, The Observer.

Als telekinese bestaat, zal het wél via brainwaves/hersengolven gebeuren (die misschien origineren uit de geest maar geen geest zijn) en aldus meetbaar.

Maar als je denkt dat je een lepel moet buigen, bevestig je het feit dat er een lepel ís.
Ingewikkeld he. Hoe langer ik er over na denk, hoe moeilijker ik het allemaal vind. Ik wil best geloven dat telekinese bestaat. Een vriendin van mij heeft ooit beweerd dat ze zich een keer heel kwaad voelde en de kaarsenstander kapot liet knappen. (nee er stond geen brandende kaars in en nee die had er ook niet net in gestaan) Nou maakte zij het wel vaker sterk mee, maar ik heb toch het gevoel dat je zo'n verhaal niet verzint. Maar hoe het nou werkt? Ik heb altijd overal wel een verklaring voor, maar van telekinese snap ik nou helemaal niks....
Oud 01-10-2005, 18:53
Releric
Releric is offline
Het is ook wel eens voorgekomen dat een glas water over een glazen tafel verschuift, vanzelf. Het glas water was wel nat van de onderkant. Ik denk in ieder geval niet dat er een geest was die het verschoven heeft.

Natuurlijk zal een vorm van telekinese wel mogelijk zijn. Ik twijfel alleen aan alle mooie verhalen hier, zeker met verzonnen uitleg.

In verband met telepathie is onderzoek gedaan naar de afstand die hersengolven kunnen afleggen. De maximale afstand was volgens mij een meter, afgezien van andere praktische problemen is dat erg kort.

En dan heb je nog het belangrijkste probleem, namelijk dat elektromagnetische straling (waar hersengolven onder vallen) niet DIRECT invloed kunnen hebben op materie.
Oud 03-10-2005, 18:37
Boebsie
Boebsie is offline
P33N zoals veel forummers vragen, heb je een webcam, film het ff hoe jij dingen verplaatst. Maar ik weet bij voorbaad dat dat niet gaat gebeuren, rara waarom niet....... X-men gehalte verhalen hier, ga toch weg.
Oud 04-10-2005, 06:47
mandi
mandi is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 03-10-2005 @ 19:37 :
P33N zoals veel forummers vragen, heb je een webcam, film het ff hoe jij dingen verplaatst. Maar ik weet bij voorbaad dat dat niet gaat gebeuren, rara waarom niet....... X-men gehalte verhalen hier, ga toch weg.
Probeer het zelf eens
Papiertje in wielvorm op een naald leggen, en dan willen dat het gaat draaien.
Any idea hoe moeilijk het is als er aandacht op jou gericht is? Ik kan me dan in ieder geval slecht concentreren.
Plus, het heet hier Mystiek, en het is een beetje lullig mensen af te zeiken, niet?
Oud 04-10-2005, 07:46
lady of the dark
Citaat:
mandi schreef op 04-10-2005 @ 07:47 :

Plus, het heet hier Mystiek, en het is een beetje lullig mensen af te zeiken, niet?
Inderdaad, en laten we nu dan weer terug naar het topic gaan...
Oud 04-10-2005, 08:16
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
In principe kan iedereen het toch?
Light as a feather, stiff as a board. Is in principe toch ook telekinese?
Oud 04-10-2005, 13:14
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Probeer het zelf eens
Any idea hoe moeilijk het is als er aandacht op jou gericht is? Ik kan me dan in ieder geval slecht concentreren.
Onder mystiek versta ik redenaties over dingen die er eventueel kunnen zijn of die wij niet kunnen verklaren, niet mensen voorliegen.

Wat voor onzin is dat nou weer papiertje in een wielvorm op een naald leggen, je kan dingen verplaatsen of niet!. Bovendien is het heel logisch verklaarbaar als het uit zichzelf gaat bewegen. Ooit gehoord van wrijving? Als ik een boek bijvoorbeeld in een beetje onhandige positie ergens neerleg kan het zou zijn dat het na een tijdje zich verplaatst. Zelfde geld voor een naald dat werkt haast als een wiel, na enige tijd zorgt bijvoorbeeld een zuchtje wind of whatever voor wrijving zodat er zich een beweging voordoet.
Oud 04-10-2005, 13:34
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Probeer het zelf eens
(...)
ok heb die test gedaan, en inderdaad het bewoog uitzichzelf. Maar dat heeft niks met mijn inspanning te maken, maar zoals ik al boven heb uitgelegd met wrijving. Door het gewicht van dat papiertje ontstaat er wrijving met die naald die erg gevoelig is voor enige vorm van "frictie"/"contact", uiteraard gaat die naald vanwege ze ronde vorm bewegen en het papiertje dus ook .
Oud 04-10-2005, 22:12
mandi
mandi is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 04-10-2005 @ 14:14 :
niet mensen voorliegen.
Waar baseer jij op dat mensen die telekinese beoefenen anderen voorliegen?
Oud 04-10-2005, 22:26
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Omdat die mensen (iig in dit geval) drogredenen aandragen om te beargumenteren wat niet kan.
Oud 05-10-2005, 04:29
arP-socialist
arP-socialist is offline
ik verplaats dagelijks dingen met mijn geest

(on)bewuste gedachte-> ik wil iets verplaatsen ->signaal naar spiergroepen -> actie
Oud 05-10-2005, 04:30
arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
mandi schreef op 04-10-2005 @ 23:12 :
Waar baseer jij op dat mensen die telekinese beoefenen anderen voorliegen?
nogmaals: de bewijslast ligt bij degenen die iets beweren
Oud 05-10-2005, 07:33
lady of the dark
Citaat:
Boebsie schreef op 04-10-2005 @ 14:14 :
Onder mystiek versta ik redenaties over dingen die er eventueel kunnen zijn of die wij niet kunnen verklaren, niet mensen voorliegen.

Dit forum heet mystiek, als je daar niet in gelooft is dat best, maar ik heb wel graag dat je een beetje respect voor mensen die daar wel in geloven.
Oud 05-10-2005, 12:18
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 05-10-2005 @ 08:33 :
Dit forum heet mystiek, als je daar niet in gelooft is dat best, maar ik heb wel graag dat je een beetje respect voor mensen die daar wel in geloven.
oh oh wat flauw. Ik heb niemand hier beledigd die in telekinese gelooft? Ik toon disrespect naar de mensen die beweren iets te kunnen, maar het vervolgens niet kunnen aantonen, daar zit een wezenlijk verschil in.
Advertentie

Regels voor berichten