Jij leeft dus toch nog
Idd oefenen, er op letten wat anderen zoal zeggen om een praatje te maken, niet te veel nadenken voor je iets zegt, gewoon zeggen wat je denkt, vragen stellen, ingaan op wat iemand tegen je zegt en er volgende keer opnieuw wat over praten, je onzekerheid miss een klein beetje proberen te verdoezelen... Iemand vinden die je Sanax of zo voorschrijft kan ook handig zijn, zelf geen ervaring mee maar kheb een vriendin die zowat leeft op die pilletjes

Ik denk dat veel mensen niet erg spontaan zijn bij vreemden, ze weten alleen hoe ze er mee om moeten gaan. Ik kan er bij mezelf geen staat op maken, soms zeg ik geen woord, gisterenavond dan weer 2u aan een stuk gebabbeld met een meisje dat ik nauwelijks ken

Het hangt van de situatie af. Gisteren in de aula ging ik naast mijn stoel zitten, en voila, een gespreksonderwerp
Sociale vaardigheidstraining miss? Zelf zag ik dat nooit zitten, kheb hoegenaamd geen problemen met een drankje te bestellen of zo, maar nu heeft mijn psychologe me iem aangeraden die een wat serieuzere training geeft, voor gevorderden zeg maar. Zij is er van overtuigd dat ik er wat aan zal hebben.