Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2005, 18:57
*carmen*
*carmen* is offline
Probeer het zo kort mogelijk te houden:

Mijn vriend en ik zijn nu 6.5 maand samen en we hebben het over het algemeen altijd leuk en gezellig. Het voelt echt goed!
Vanavond zou hij gaan stappen in groningen, samen met een goede vriend en nog een vriendin en blijven slapen bij een andere vriendin. (totaal dus met z'n vieren).
Nu zeggen die vriend en vriendin af.. dus hij is nu alleen bij haar in Groningen. Gaan samen stappen, drinken een boel alcohol en vervolgens slaapt hij bij haar in haar studentenkamer.

Precies een jaar geleden hebben zij al een keer gezoend, toen kende ik hem nog niet, maar hij had wel een andere vriendin (waar het overigens al wel een keer uit mee was geweest) en die vriendin van hem heeft ook een vriend waar ze nu 5 maanden mee samen is (hij is hier ook niet blij mee)
Daarbij mag mijn vriend van zijn ouders (wegens hun geloof) niet bij mij slapen, wij zetten dus altijd de wekker in het weekend rond een uurtje of 6 in de ochtend zodat hij thuis kan zijn op tijd... Maar nu slaapt hij daar dus wel... en liegt tegen zijn ouders.

Wat vinden jullie? Moet ik hem gewoon vertrouwen en kan dit gewoon? Of heb ik terecht een vaag en vreemd gevoel...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2005, 19:00
Lorelei
Lorelei is offline
Ach, je hoeft het niet leuk te vinden maar ik weet niet of je de situatie beter maakt als je het 'm gaat verbieden (voor zover je iemand al iets kan verbieden in een relatie).
Oud 22-09-2005, 19:00
elledc
elledc is offline
als ik mezelf in deze situatie zou verplaatsen, zou ik hem vriendelijk verzoeken bij mij te blijven.
ik moet er niet aan denken, wetende dat hij bij een andere vrouw slaapt, ik zou geen oog dicht doen.
je maakt je dus terecht zorgen vind ik!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 19:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 22-09-2005 @ 20:00 :
als ik mezelf in deze situatie zou verplaatsen, zou ik hem vriendelijk verzoeken bij mij te blijven.
ik moet er niet aan denken, wetende dat hij bij een andere vrouw slaapt, ik zou geen oog dicht doen.
Ik snap dat toch ook niet helemaal. Draai het nou eens even om. Als jij bij een vriend van jou zou blijven slapen, hoe groot is dan de kans dat er iets gebeurt? Waarschijnlijk niet erg groot. Waarom zou dat andersom dan wel zo zijn?
Oud 22-09-2005, 19:06
*carmen*
*carmen* is offline
De kans dat er bij mij iets gebeurd is 0 %! Maar ik weet van hem dat als hij wat alcohol op heeft hij nogal close wordt, dat is hij altijd geweest... helemaal tegenover haar omdat ze zulke goede vrienden zijn.
Ik denk ook niet dat ik vannacht een oog dicht doe...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 19:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*carmen* schreef op 22-09-2005 @ 19:57 :

Daarbij mag mijn vriend van zijn ouders (wegens hun geloof) niet bij mij slapen, wij zetten dus altijd de wekker in het weekend rond een uurtje of 6 in de ochtend zodat hij thuis kan zijn op tijd... Maar nu slaapt hij daar dus wel... en liegt tegen zijn ouders.

Wat vinden jullie? Moet ik hem gewoon vertrouwen en kan dit gewoon? Of heb ik terecht een vaag en vreemd gevoel...
Overigens vind ik dit wel wat stom. Gewoon.. dat-ie voor een gewone vriendin wel liegt en voor jou niet. Dat zou ik vervelend vinden. Maar dat zou er wat mij betreft los van staan.
Oud 22-09-2005, 19:09
Iduna
Iduna is offline
In het verleden hebben ze gezoend (terwijl hij een andere vriendin had?), maar hij is nu met jou en zij heeft ook een vriend.
Natuurlijk zijn jullie er niet blij mee, maar moeten zij daarom maar hun plannen afzeggen?

Ik neem aan dat hij op een matras slaapt en niet bij haar in een 1persoonsbed. En mocht hij vreemdgaan, dan is hij een eikel en dan maak je het uit (want je vertrouwt hem toch niet echt).
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 19:11
dragonstorm
dragonstorm is offline
nou ja, ik zou t wel vertrouwen...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 19:12
elledc
elledc is offline
Citaat:
grl schreef op 22-09-2005 @ 20:01 :
Ik snap dat toch ook niet helemaal. Draai het nou eens even om. Als jij bij een vriend van jou zou blijven slapen, hoe groot is dan de kans dat er iets gebeurt? Waarschijnlijk niet erg groot. Waarom zou dat andersom dan wel zo zijn?
Ik ga al niet bij een andere jongen slapen omdat ik zeker weet dat mijn vriend dit niet wil. Oké als we met meerdere zijn maar een andere jongen en ik alleen, dat doe en wil ik gewoon niet, omdat ik zelf niet zou willen dat mijn vriend slaapt bij 'n ander meisje. Ook al weet ik van mezelf dat ik niets zou doen.
Er bestaat nog altijd zoiets als "jaloezie" in een relatie. En waarom moet alles altijd kunnen in een relatie?! Er zijn toch nog steeds grenzen vind ik!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 19:18
zeep007
zeep007 is offline
w8 ff, hij is er dus niet blij mee dat die vriendin dus een vriend heeft?
( en ze hhebn dus ook al een keer gezoend...)
En hij liegt wel voor haar tegen zijn ouders maar niet voor jouw?

Waarom is hij niet blij dat zij een vriend heeft?

Als dat allemaal klopt wat ik zei, dan zou ik toch gegrond jaloers zijn! En dat zou ik laten merken ook! of het nou via een goed gesprek is of een scheldkanon, dat ligt aan de situatie. Maar vind het wel vreemd dat hij het dus erg vind dat zij een vriend heeft, ook nog eens voor haar liegt tegen zijn ouders...

zeg het maar als er iets niet klopt van wat ik zeg.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 19:20
elledc
elledc is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 22-09-2005 @ 20:11 :
nou ja, ik zou t wel vertrouwen...
pfft dan moet je wel heeel erg veel geven om je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 19:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 22-09-2005 @ 20:20 :
Dat is het punt in een relatie toch ook?

Ik snap wel dat je het niet speciaal prettig vindt als je vriend bij een ander slaapt (hoewel het er ook nog heel erg af hangt wie het is en hoe goed je die persoon zelf kent, vind ik.. Als m'n vriend bij een vriendin wil blijven slapen, vind ik dat niet zo'n probleem.. als-ie bij een ex zou willen blijven slapen, zou ik daar mogelijk anders over denken) maar ik zou ook niet de hele nacht wakker liggen van de zorgen.
Oud 22-09-2005, 19:39
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Nee hoor, dan heb je gewoon een gezond vertrouwen in elkaar en je relatie.

Komop zeg, als je partner al niet eens een keertje bij een ander mag blijven slapen (van het andere geslacht) omdat hij in een andere stad gaat stappen! Dat je het jammer vind dat hij dan die nacht niet bij jou is, oke. Maar om de hele boel nu gelijk maar niet te vertrouwen... Dan maak je het wel heel moeilijk voor jezelf en ik zou ook niet in zo'n relatie kunnen leven. Ik zou me beledigd voelen als mijn vriend mij dat zou weigeren omdat hij mij opeens niet zou vertrouwen daarin! Je moet elkaar toch wel enigszinds vrij kunnen laten in een relatie?
Oud 22-09-2005, 19:54
Verwijderd
Ik zou er geen problemen mee hebben. Naja, misschien zou ik er nu iets minder blij tegenover staan, maar dat is vanwege mijn verleden met mijn ex, maar over het algemeen echt niet. Ik zou zeggen: veel plezier schat en ik zie je dan en dan wel weer.
Ik vind dat je gewoon bij iemand van het andere geslacht moet kunnen slapen, want dat zou ik zelf ook willen. Ik heb al eens een vriendschap bijna verpest door mijn ex en dat was ik niet weer van plan.

Ik zou me niet zoveel zorgen proberen te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 20:05
Verwijderd
Een paar weken geleden heb ik 3 nachten bij een goede vriend van mij geslapen (dat was ivm introductie). Mijn vriend heeft mij daar ook zonder bezwaar naartoe laten gaan. Tuurlijk begreep ik het wel toen hij het er wat moeilijk mee had, maar hij vertrouwde mij en wilde gewoon dat ik plezier ging maken die week.
Maw., vertrouw je vriend.

Laatst gewijzigd op 22-09-2005 om 20:08.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 20:11
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 22-09-2005 @ 20:18 :

Waarom is hij niet blij dat zij een vriend heeft?
.
Je leest verkeerd. Er staat 'zij heeft een vriend (hij is hier ook niet blij mee)'. Dat gaat over de vriend van die vriendin. Die is er niet blij mee dat de vriend van de ts bij zijn vriendin slaapt. Eh... snappie?

OT: ik zou hier echt niet blij mee zijn. Ik ga het hem niet verbieden, maar ik vind het een rotidee.
Oud 22-09-2005, 20:47
Poeperd
Poeperd is offline
Ik zou het absoluut niet leuk vinden. Wij weten van elkaar dat we jaloers zijn en hij zou het ook niet leuk vinden als ik dat zou doen. We hebben afgesproken vanaf het begin dat je altijd moet denken 'zou jij het leuk vinden als de ander het zou doen'. En dat is in dit geval 'neen'.
Oud 22-09-2005, 21:03
Multilot
Multilot is offline
Daar zou ik absoluut geen problemen mee hebben, ik vertrouw hem daarin. Bovendien zou ik het direct merken als er wat gebeurd zou zijn
Oud 22-09-2005, 21:05
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
snoopy schreef op 22-09-2005 @ 21:11 :
Je leest verkeerd. Er staat 'zij heeft een vriend (hij is hier ook niet blij mee)'. Dat gaat over de vriend van die vriendin. Die is er niet blij mee dat de vriend van de ts bij zijn vriendin slaapt. Eh... snappie?
Vette dikek Whoops!

Dan nog; leuk is anders maar ik denk dat je dan wel beter voorje kan houden. En bij nader inzien liegt waarschijnijk alleen die ene keer tegen zijn ouders omdat het iets wat sporadisch voorkomt en met jouw op reguliere basis. Dus euhm... Ga nou maar niet de hele nacht wakker liggen, komt helemaal goed, hij gaat gewoon ff stappen, niet meer!niet minder!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 21:22
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik vind het helemaal niet raar dat het je niet lekker zit. Mijn vriend zou het mij niet hoeven flikken, en dat heeft weinig met vertrouwen te maken. Maar als zijn gevoel niet goed is over iets wat IK doe, dan ben ik ook bereid dat te laten.. Dus dat verwacht ik deels ook van hem...
Dat jou vriend wel liegt voor een gewone vriendin en niet voor jou vind ik ronduit onuitstaanbaar. Eerder onbegrijpelijk.. En lekker slapen? Dat zou ik in zo'n geval sowieso al niet doen

Ik zou het er eens flink met hem over hebben.. Succes.
Oud 22-09-2005, 22:08
mara18
mara18 is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 22-09-2005 @ 22:05 :
Vette dikek Whoops!
hihi ik dacht ook al ik had het opgevat net als jij

on topic:

Op zich zou ik er geen enkel probleem mee hebben dat mijn vriend bij gelijk wie blijft slapen.
Maar het is dan ook MIJN vriend waar ik dan aan denk.
Niet iemand die met dat bepaalde meisje al eens vreemd is gegaan en over dat slapen liegt tegen zijn ouders terwijl hij dat niet wil/kan als het over mij en hem zou gaan.

Dan heeft het niet zozeer te maken met jaloezie maar met rechtvaardigheid trouwens.

Nee, dat zou ik enorm hypocriet vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 22:10
mara18
mara18 is offline
Citaat:
HvJ schreef op 22-09-2005 @ 22:22 :
Ik vind het helemaal niet raar dat het je niet lekker zit. Mijn vriend zou het mij niet hoeven flikken, en dat heeft weinig met vertrouwen te maken. Maar als zijn gevoel niet goed is over iets wat IK doe, dan ben ik ook bereid dat te laten.. Dus dat verwacht ik deels ook van hem...
Dat jou vriend wel liegt voor een gewone vriendin en niet voor jou vind ik ronduit onuitstaanbaar. Eerder onbegrijpelijk.. En lekker slapen? Dat zou ik in zo'n geval sowieso al niet doen

Ik zou het er eens flink met hem over hebben.. Succes.
hehe zoiets bedoelde ik dus ook je was me voor
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 22:28
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Alcohol is geen excuus!

Maar ik zou me ook klote voelen, maar wat kan je eraan doen? Je zult af moeten wachten en kijken wat ie doet. Je kunt hem echter wel duidelijk maken dat je het niet zo ziet zitten, dan kan hij daar gerust een beetje rekening mee houden.
Oud 22-09-2005, 22:50
Al Murphy
Al Murphy is offline
Niet moeilijk over doen. Als je het samen altijd leuk en gezellig hebt, moet je af en toe ook een groot hart hebben om de ander op het op zichzelf leuk en gezellig te laten hebben.

Ik heb zelf trouwens liever dat mijn partner een leuke avond heeft, en uiteindelijk bij iemand anders moet blijven slapen, dan dat ze een leuke avond moet laten schieten, alleen maar omdat ik geen zin heb om haar te vertrouwen of overal het slechtste achter moet zoeken.

Zoals Thee Muts ook al zei: maak het jezelf en hem niet moeilijker dan nodig is.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 23:08
Verwijderd
Er zijn maar weinig jongens die weerstand kunnen bieden aan een meisje dat half (of geheel) ontkleed in dezelfde kamer slaapt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2005, 23:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2005 @ 00:08 :
Er zijn maar weinig jongens die weerstand kunnen bieden aan een meisje dat half (of geheel) ontkleed in dezelfde kamer slaapt
Mijn ervaring is dat dat wel meevalt. (mijn ervaring, niet die van m'n vriend dus) Ik heb best wel een aantal keren bij jongens geslapen en dat weerstand bieden ging hun best goed af. (of ik ben gewoon uitzonderlijk onaantrekkelijk )
Oud 22-09-2005, 23:40
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
dan zijn er een hoop prutsers die toch een moeten leren hun hormonen onder bedwang te houden
Oud 23-09-2005, 05:36
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 23-09-2005 @ 00:40 :
dan zijn er een hoop prutsers die toch een moeten leren hun hormonen onder bedwang te houden
Gelukkig kom ik die niet tegen Dat scheelt
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 06:49
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
De jongens die jij kent, waar je je verhaal op baseert, hebben dan iets meer problemen met hun hormoonhuishouding dan de gemiddelde jongens die ík ken.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 08:43
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Vaal schreef op 23-09-2005 @ 07:49 :
De jongens die jij kent, waar je je verhaal op baseert, hebben dan iets meer problemen met hun hormoonhuishouding dan de gemiddelde jongens die ík ken.
Misschien zijn de gemiddelde jongens die jij ken homo?

Nee, ik zou me er ook niet prettig bij voelen wanneer mijn vriendin bij een vriend zou blijven slapen. Vooral als ik die andere kerel niet of nauwelijks ken.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 09:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dat zou best kunnen, maar dan moet dat meisje wel willen.
Maar om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet. Als ik het goed begrijp zijn het gewoon vrienden van elkaar. Als ze echt iets met elkaar willen, hadden ze nu wel een relatie.
Oud 23-09-2005, 10:30
WolterB
WolterB is offline
Ik zou er geen problemen mee hebben.

Slaap zelf ook af en toe bij gewone vriendinnen en er gebeurt dan nooit wat.
Waarom niet? Omdat ik het niet wil, maakt niet uit of ik een relatie heb of niet

En als ik een vriendin zou hebben, vertrouw ik haar daar ook in. Als je wat met elkaar hebt, kies je voor elkaar en moet je op elkaar kunnen vertrouwen, doe ik dat niet, dan zou ik geen relatie aangaan in eerste instantie.
Oud 23-09-2005, 11:59
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
doe ik ook
maar het gaat meer om vertrouwen, lijkt mij.

Kijk, persoonlijk word ik wel enigzins jaloers als ze met een andere jongen (die ik niet ken) in 1 bed gaat slapen.... dat gaat een grens over.

(Dat is overigens niet gebeurd, ik heb gezegd dat ik er jaloers van werd).

Maar als ik die jongen ken, en die jongen ook een goede vriend is van m'n vriendin, dan zit ik er niet zo mee - dat vertrouw ik wel Overigens verteld m'n vriendin me wat dat betreft alles, wat ook wel helpt met vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Hoe kom je erbij dat ik die jongens ken? Ik zeg gewoon in algemene zin dat er maar weinig jongens zijn die dat kunnen. Ik zeg niets over de vraag of ik zulke jongens al dan niet in mijn omgeving ken.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 12:38
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 23-09-2005 @ 12:59 :
doe ik ook
maar het gaat meer om vertrouwen, lijkt mij.

Kijk, persoonlijk word ik wel enigzins jaloers als ze met een andere jongen (die ik niet ken) in 1 bed gaat slapen.... dat gaat een grens over.

In 1 bed slapen vind ik ook te ver gaan. En ik snap ook niet waarom dat moet. Dat is alleen maar problemen opzoeken, vind ik.
Oud 23-09-2005, 14:19
~louise~
~louise~ is offline
Zie het als de ultieme relatietest

Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 14:39
fractuur
fractuur is offline
Ik zou er mijn twijfels over hebben denk ik, vooral omdat twee van de vier al hebben afgezegd (dan mis je toch een deel van de groep ofzo?). Maar goed, ik zou er niet eens zoveel problemen mee hebben dat hij bij een goede vriendin slaapt, als wel dat hij voor haar wel tegen zijn ouders liegt, en voor jou niet.
Oud 23-09-2005, 15:44
Verwijderd
Tuurlijk kun je hem vertrouwen! Je weet tenslotte dat hij al eerder vreemd is gegaan.

Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het juist andersom is.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 15:50
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
snoopy schreef op 23-09-2005 @ 13:38 :
In 1 bed slapen vind ik ook te ver gaan. En ik snap ook niet waarom dat moet. Dat is alleen maar problemen opzoeken, vind ik.
het zou 'moeten' (het moest uiteindelijk niet) omdat er anders geen plek was
dus niet zozeer 'problemen opzoeken', maar eerder 'noodzaak'. Nogmaals, ik werd er een beetje jaloers van, dus ik zei dat k t liever niet had.

Hee, ik zou iemand die (al dan niet naakt) slaapt in dezelfde kamer gewoon met rust laten, tenzij t m'n vriendin is, dan niet

ik snap niet wat het hele probleem is. Zo erg zijn jongens nou ook niet....
toch?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 16:11
~louise~
~louise~ is offline
...en al gaat ie vreemd, dan weet je dat ook weer
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 16:20
Verwijderd
Ik zou het niet leuk vinden, maar ik vertrouw mijn vriend dus zou ik hem daar heus wel naar toe laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 16:31
Smobbo
Smobbo is offline
Leuk is anders, maar je hebt vertrouwen in em of niet hè...
Oud 23-09-2005, 16:57
moisture
moisture is offline
Citaat:
Mushu schreef op 23-09-2005 @ 17:20 :
Ik zou het niet leuk vinden, maar ik vertrouw mijn vriend dus zou ik hem daar heus wel naar toe laten gaan.
maar ik zou blij zijn als 'ie weer terug is en als blijkt dat van al mijn 'stel dat'-verhalen in mijn hoofd niks waar blijkt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 17:00
Verwijderd
Normaal gesproken zou ik er geen punt van maken, maar ik vind het raar dat hij voor haar wel wil liegen en voor jou niet. *haalt haar schouders op*
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 17:01
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 22-09-2005 @ 20:00 :
stel je niet zo aan doos
Oud 23-09-2005, 17:04
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
ZerO schreef op 23-09-2005 @ 18:01 :
stel je niet zo aan doos
pff wat een domme reactie.. is toch gewoon haar gevoel!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 17:06
ZerO
ZerO is offline
jaja blablaa

ze is een aansteller ooh oh ik zou geen oog dicht kunnen doen zzz
Je moet elkaar vertrouwen en verlaag jezelf niet met verzoeken als oh nou ik wil NIET dat je dit of dat doet.
In een relatie ben je gelijkwaardig en je kunt elkaar dingen niet zomaar verbieden omdat je toevallig ziekelijk jaloers bent
Oud 23-09-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 23-09-2005 @ 17:31 :
Leuk is anders, maar je hebt vertrouwen in em of niet hè...
Niet dat dat iets uitmaakt. Vertrouwen of niet, als-ie vreemdgaat dan gaat-ie vreemd
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2005 @ 18:07 :
Niet dat dat iets uitmaakt. Vertrouwen of niet, als-ie vreemdgaat dan gaat-ie vreemd
Maar als je vertrouwen in hem hebt, hoef je er tenminste niet om wakker te liggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten