Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar vooruit, het is als het ware een goede lakmoesproef - 'echte moslims' zijn straks de werklozen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Na dit tekstje zie ik het eerder als een vergif, jezelf laten bekeren tot een geloof. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
'Rationele mensen' hebben ook hersenen, die hebben ze ook gekregen om te gebruiken. Of neem jij alles zomaar aan, omdat iemand jou iets vertelt of wijsmaakt, zonder zelf kritisch naar de stand van zaken te kijken? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wees maar niet bang dat ik van alles aanneem, maar soms hoef je niet eens kritisch te kijken naar bepaalde standpunten, dan is het vaak meteen duidelijk dat er niets aangenomen hoeft te worden, en dat heb jij zojuist bewezen. Jij laat blijken niet open te staan voor tegengestelde meningen, hoe kan jij dan ooit kritisch kijken?
||
Citaat:
![]()
|
Om dit topic weer in goede banen te leiden een deelvraag:
Netzoals dat er mensen zijn die zich tot de Islam bekeren, zijn er ook mensen die beslluiten helemaal niet te geloven. ( waaronder ex-Moslims ) Wat gaat er door jullie atheisten ( tenminste, de meeste mensen hier ) heen ? Wat voelen jullie daarbij en wat denken jullie over die mensen. En dan wil ik vooral weten wat jullie bij zo iemand voelen. Ik hoop dat jullie de tijd nemen om hier over na te denken en er serieus op ingaan. ![]() En om jullie op weg te helpen, hier een lijst met Moslims die hun geloof de rug toe hebben gekeerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_scotsman |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Deze diepreligieuze moslims zijn diezelfde die Theo van Gogh ombrachten, vliegtuigen neer lieten storten op de twin towers en in een bos, en een autobom tot ontploffing brachten bij het pentagon, aanslagen pleegden op diverse ambassades, elkaar de hersenen inslaan, bombarderen en weet ik veel wat in irak, en ze zijn allemaal true en hebben allemaal gelijk. Please.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar jij bent zo verblind door religieuze superioriteit dat je dat nooit zult inzien. Het enige wat ik hoop voor jou, en dat hoop ik echt, is dat je na je dood niet teleurgesteld zult zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Daarin heeft 1 radicale moslim tot vandaag de dag een ( zware ) misdaad gepleegd, terwijl de moslims die hun geloof met een korreltje zout nemen elke dag talloze dingen uithalen. |
![]() |
||
Citaat:
Als er dan een groepering extremisten besluit om een terroristische aanval te plegen en de V.S. daar alleen nog maar feller op reageerd door die Afghanistan/Irak bullshit, is een 'oorlog' tussen de Westerse wereld en de Islam snel gecreeerd. Als de trend is gezet laten mensen met veel haat in zich, zich nogal snel leiden door deze onzin. Ik vind het dus ook een beetje lomp om radicale moslims en extremisten over een kam te scheren. Is het raar dat Mujahideen erin gelooft dat door een moslim te zijn je een beter leven lijdt? Christenen denken dat toch ook. Iedereen die ergens in gelooft denkt dat. Ik snap dan ook de reacties hier niet echt, want ik maak niet uit zijn verhaal op dat hij niet-moslims als minderwaardig beschouwt. Ik zou ook wel mensen willen zeggen dat ze meer moeten lezen over het Boedhisme, maar ik geloof voor mezelf en niet voor anderen. Mujahideen blijkbaar niet en daarom voel ik me ook niet aangetrokken tot geloven. Het hele 'macht' principe en we-moeten-naar-een-gezamelijke-plek-om-te-bidden staat me niet aan. Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 12:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar laten we ontopic blijven. ![]() Citaat:
![]() Als zelfs Christenen zich tegen ons gaan keren... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En daarnaast vind ik het een uitermate domme houding, daar ik niet verwacht dat als de Islam wordt verboden, het Christendom niet verboden zal worden. De meerderheid van de Nederlanders is ten slotte atheistisch. |
![]() |
||
Citaat:
Nadat Mujahideen beweerde dat praktiserende moslims geen wandaden plegen en deadlock aangaf dat "internationale" terroristen veelal diepreligieuze moslims zijn en jij aangaf dat we het bij Nederland moeten houden, blijven we nog steeds zien dat (misschien juist de meest) religieuze moslims zich overgeven aan wangedrag. Maar dat wangedrag zorgt er mede voor hoe men tegen de Islam aankijkt. En op dat grond van daarvan wordt er gehandeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En verder begrijp ik niet echt wat je vraagt? |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt inderdaad zeggen: "het zijn een paar individuen", maar op grond van een paar individuen wordt er wel geoordeeld. En ik wil helemaal niet beweren dat de Islam maar moet worden verboden. Dat is ook totaal mijn bedoeling niet. Maar als men het aantal terroristen vergelijkt met hoeveel men als praktiserende moslims kan beschouwen die hun daden vanwege hun geloofsovertuiging plegen, dan kun je niet anders dan je rot schrikken. Het is misschien unfair van mij, maar het is de realiteit en het is aan de moslimgemeenschap om daar iets tegen te doen. Maar kom niet aan zoals Mujahideen dat doet met de stelling dat praktiserende moslims per definitie modelburgers zijn en wandaden alleen bij de niet-praktiserende voorkomt. Dan durf ik te zeggen dat de grootste wandaden juist door praktiserende moslims wordt gepleegd.
Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 19:49. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Owja, klopt, een groot deel over religie. ![]()
||
Citaat:
Het grote verschil tussen Europese kerken en Amerikaanse zit hem in het hebben van geschiedenis en het ontbreken daarvan. De hoofdmoot van kerken in Nederland bestaat uit zogenaamde gevestigde kerken. In hun geschiedenis hebben ze soms afschuwelijke dingen gedaan en soms ook niet, maar ze hebben altijd eenheid gezocht. Ik bedoel daar niet mee eenheid met alle kerken (dus Rooms Katholiek met Orthodox met Gereformeerd), maar dat wanneer er een afscheiding plaats vond afgescheidenen eenheid zochten met andere afgescheidenen. Hierdoor wordt er toezicht op elkaar gehouden, wat er ook voor zorgt dat men gezamelijk voor de leer binnen de kerken zorgdraagt. Maar ook denkt of dacht men niet lichtvaardig over het verbreken van de eenheid. In Amerika echter zie je juist dat heel hoop kerken zijn opgebouwd rond het werk van een plaatselijke predikant. En mocht je het niet eens bent met de kerk waar je lid van bent of je dominee start je gewoon een nieuwe kerk en noem je jezelf dominee. Grotere verbanden komen wel voor, maar de "sektarische" oorsprong van veel van de kerken brengt helaas wel mee, dat excessen zoals zijn genoemd, welig kunnen tieren.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Over de oorlog tussen de Nederlanden en Spanje daar zijn er een hoop elementen die je kunt aandragen, waaronder religie, maar ook vrijheid. De placcaet van verlatinghe kan ik bijvoorbeeld niet als protestants aanwijzen. Ook is het moeilijk om daar een duidelijke scheiding aan te kunnen brengen tussen daadwerkelijk zwaarchristelijke christenen en minder zwaar. Hoewel misschien is het wel mogelijk, maar dat vergt een hoop archiefonderzoek. En dan nog tussen alfabeten en analfabeten.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit is alleen maar een reactie op jouw stomme plaatje, verder niet een aanval op moslims ansich. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() meneer-ik-discussieer-altijd-volgens-de-normen-en-verneuk-nooit-discussies......
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Britten gaan moslims extra controleren koelieboelie | 158 | 23-08-2006 17:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De juistheid van de Koran Rafiq | 131 | 01-01-2005 12:01 | |
-->Bewijzen voor het bestaan van God<-- Eviellan | 116 | 09-12-2004 15:40 | |
Overeenkomsten Islam-Christendom Verwijderd | 270 | 28-11-2004 13:56 | |
Islam vs Christelijke kerk Stanley | 60 | 15-04-2004 16:29 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |