Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
We hebben hier gewoon videobewaking en meestal is het een deelnemer van eigen school of school in de buurt. Dus dat gaat snel genoeg ![]()
||
Citaat:
Wanneer er bij ons op school iets uit de kleedkamer gestolen wordt, is dat je eigen schuld. De leraren hebben een tas waarin je al je waardevolle spullen kunt doen, en zij houden die tas dan bij. Dus in feite is het gewoon je eigen schuld als je iets laat liggen en het wordt gestolen.
||
Citaat:
Ik ga er even een ander plekje voor zoeken.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Mijn redenatie is simpel: diegene die de fiets zich wederrechterlijk toe-eigent weet (of had moeten weten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Naar mijn mening geef jij je eigendomsrecht op als jij je fiets onbeheerd en niet op slot achterlaat bij een bushalte. Je kan (in deze tijd) niet in redelijkheid verwachten dat die fiets er nog staat als je terugkomt. Op dat moment is het een aan niemand toebehorende zaak waardoor je d.m.v. inbezitneming de eigendom kan verkrijgen. (zie art. 5:3 BW). Zodra het een aan niemand toebehorende zaak is, is er onmogelijk sprake van diefstal als jij je die zaak hebt toegeëigend. Want voor diefstal moet je onder andere voldoen aan het vereiste dat het een aan een ander toebehorende zaak betreft. En daarvan is dan juist geen sprake. Over dat beeld. Dat beeld behoorde toe aan de gemeente, en dus is het wegnemen daarvan wél strafbaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo uit het hoofd ken ik geen vonnis of arrest die het specifiek heeft over deze casus. En eigenlijk kan ik me ook niet voorstellen dat iemand ook echt daadwerkelijk hiervoor helemaal naar de HR stapt ![]()
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|