Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 17:50
DigitalWorld
DigitalWorld is offline
hallo iedereen.

ik maak me zorgen als een gek.

sinds kort heb ik kleine hoeveelheden bloed in de ontlasting...
wat kan dit zijn? Ik ga liever niet te snel naar de huisarts...

liefs, M.
Oud 16-10-2005, 17:51
Verwijderd
Als je je 'zorgen maakt als een gek' dan is het niet te snel. Daarnaast is bloed bij je ontlasting nooit goed. Maak een afspraak bij je huisarts.

Ben je al ongesteld? Kan het daarmee te maken hebben?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:55
DigitalWorld
DigitalWorld is offline
ben sinds een jaar of 5 ongesteld, dus dat kan het het niet wezen.

en als het moet dan wil ik best wel naar een dokter, maar wat gaat er dan gebeuren?
Oud 16-10-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
DigitalWorld schreef op 16-10-2005 @ 18:55 :
en als het moet dan wil ik best wel naar een dokter, maar wat gaat er dan gebeuren?
Dat weet ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:58
DigitalWorld
DigitalWorld is offline
hmm oke

vorig jaar, heb ik een tijd overmatig gebruik gemaakt van laxeerdragees. ben daar destijds gelukkig vanaf gekomen. maar op het eind daarvan waren mijn darmen flink bescahdigt..

het kan er ongetwijfeld iets te maken mee hebben, maar wat?
Oud 16-10-2005, 18:02
IcedEarth
IcedEarth is offline
Oei ik had het ook een tijdje, en had net zoals jij ab-so-luut geen zin om naar de dokter te gaan. Tot dat ik het een keer tegen mijn moeder zei, gewoon als of het niets boeiends was.
Zij he-le-maal in paniek moest ik op vrijdagavond naar de huisartsenpost, zat er gewoon een klein scheurt mn darm
ofzo. Verder niks aan de hand. Het wordt pas beschamend bij een aambeienonderzoek werkelijkwaar mensonterend.
Maar iig, ga naar de dokter, waarschijnlijk is het niet iets ernstigs ook gezien je leeftijd, dan heb je ook zekerheid!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 18:46
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
DigitalWorld schreef op 16-10-2005 @ 18:55 :
ben sinds een jaar of 5 ongesteld
Is dat niet heel erg jong of bedoel je dat je t al 5 jaar bent

Maar goed, als het bloed in je urine is kan het nooit door dat laxeermiddel komen. Als het bloed is in je 'poep' is dan kan het zijn dat je een scheurtje hebt, maar als je langere tijd bloed blijft zien, altijd naar de huisarts gaan. Het lijkt me dat dat laxeermiddel ook geen effect meer heeft, maar misschien wel je darmen gevoeliger heeft gemaakt...

Gewoon naar de dokter gaan.
Oud 16-10-2005, 19:03
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 16-10-2005 @ 19:46 :
Het lijkt me dat dat laxeermiddel ook geen effect meer heeft, maar misschien wel je darmen gevoeliger heeft gemaakt...
Je wilt niet weten wat langdurig en/of overmatig gebruik van laxeermiddelen voor effect kan hebben... Of het ook bloed in ontlasting tot gevolg kan hebben weet ik niet 100% zeker, maar het lijkt me niet zo heel raar als het kan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:21
Anno2007
Anno2007 is offline
gewoon naar de dokter gaan!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:30
***ailá***
***ailá*** is offline
het kan ook dat je aambeien hebt. Die kunnen bloeden en dan komt dat bloed in je ontlasting terecht omdat het samen in de pot valt
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:32
nietzijweer
nietzijweer is offline
ja of omdat je dus een wondje hebt, dan afveegt en dat op het papiertje komt enzo..
want ehm ja, ik kijk nooit achterom!
succes.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik wil je niet bang maken hoor, maar om aan te geven dat je echt naar de dokter moet gaan (maakt niet uit wat het uiteindelijk is): de vader van een jongen die ik kende had ook bloed in zijn ontlasting, ging daarmee naar de dokter en bleek toen darmkanker te hebben. Maak dus gewoon die afspraak. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:47
Maija
Maija is offline
Ik denk wel dat je haar hiermee bang maakt hoor

Maar Idd, zo snel mogenlijk naar de huisarts
Oud 17-10-2005, 13:54
Cait
Cait is offline
Als het gewoon heldderrood bloed is, kan het toch ook gewoon een wondje of anders een aambei zijn? Zeker omdat het kleine hoeveelheden zijn... heb ik ook heel af en toe. Het hoeft niet meteen een scheur in je darm of kanker te zijn? Dat was toch ook meer als het donkere of gestold bloed is?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 16:01
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-10-2005 @ 21:23 :
Ik wil je niet bang maken hoor, maar om aan te geven dat je echt naar de dokter moet gaan (maakt niet uit wat het uiteindelijk is): de vader van een jongen die ik kende had ook bloed in zijn ontlasting, ging daarmee naar de dokter en bleek toen darmkanker te hebben. Maak dus gewoon die afspraak. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Op 16 jaar darmkanker hebben is wel héél onwaarschijnlijk, zeker als er geen familiale voorgeschiedenis is. Je moet de mensen niet onnodig bang maken

Meestal is het iets heel banaals. Maar het kan wel zijn dat overdadig gebruik van laxativa er mee te maken heeft. Hangt er vanaf wel laxativa je gebruikte. Maar ik kan me voorstellen dat je er een fragielere darmwand aan overgehouden hebt.

Als je zeker wil zijn gewoon even naar de huisarts.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten