Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-10-2005 @ 14:04 :
Niet! Ik heb een beter artikel + ik was eerder + ik ben Christen
Ik jat jouw artikel wel effe.
En ik denk dat het niet uitmaakt voor die a-religieuzen Nare + Rollo. Tenminste, dat hoop ik.
Advertentie
Oud 17-10-2005, 13:08
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
S. schreef op 17-10-2005 @ 14:06 :
Ik jat jouw artikel wel effe.
En ik denk dat het niet uitmaakt voor die a-religieuzen Nare + Rollo. Tenminste, dat hoop ik.

Heb ik eindelijk een goed idee, word ik werderom voor de voet gelopen...door een moslim, uiteraard
Oud 17-10-2005, 13:10
Verwijderd
^Jongen, ik wilde je nog helpen. Maar het lukt me niet meer.
Oud 17-10-2005, 13:11
Levitating Nun
Maakt niet uit. Iedereen post zijn reactie al dubbel.
Oud 17-10-2005, 13:13
Verwijderd
Het verzet in Irak
Door Luk Brusselaers*
(10-10-'05)

Het verzet in Irak tegen het bezettingsleger verdient de steun van al wie geeft om gerechtigheid en vrijheid. Volgens de principes van het VN-handvest en volgens het internationaal recht is het nationaal volksverzet tegen de bezetting gewettigd en gerechtvaardigd!

Via onze media, die slaafs de VS-propaganda na-apen, worden wij regelmatig geconfronteerd met bomaanslagen in Irak, die zinloos burgerslachtoffers tot doel hebben.
Aanslagen die men in de Westerse media steevast toeschrijft aan het verzet. De Irakese bevolking zelf, maakt een duidelijk onderscheid tussen de acties die de bevolking treffen en echte verzetsacties. Een bomauto die voornamelijk burgerslachtoffers maakt, is volgens hen niet het werk van het verzet. De Irakezen veroordelen deze bomaanslagen die zij toeschrijven aan het bezettingsleger in het kader van de Amerikaanse terreur strategie in Irak: chaos, dood en vernieling zaaien om het Irakees verzet te breken. Voor dit soort operaties maakten de VS al 3 miljard dollar vrij.
Het is onder de Irakese bevolking algemeen bekend, dat de autobommen georchestreerd worden door de Amerikanen, de Britten en de Israëli’s. Recent nog werden 2 leden van de Britse speciale SAS-troepen opgepakt in Basra (later bevrijd uit de gevangenis door het Britse leger) in een auto vol met explosieven en ontstekers. De Britse commando’s waren verkleed als arabieren, met als plan een bomaanslag te plegen op een drukke markt in Basra.

Omdat de bezetters de oorlog in Irak niet meer kunnen winnen, wordt gepoogd om met een tactiek van 'verdeel en heers', Irakese bevolkingsgroepen (Sjiieten en Soennieten) tegen elkaar op te zetten, om een burgeroorlog te kunnen uitlokken. Een burgeroorlog waardoor enerzijds het geweld tegen de bezetter zelf zou kunnen afnemen, terwijl er anderzijds een legitimatie aan de bezetting zou kunnen worden gegeven. Maar ondanks alle pogingen van het bezettingsleger om Sjiieten en Soennieten tegen elkaar op te zetten, is er veel solidariteit tussen beiden. En dat wat Soennieten en Sjiieten van elkaar verschillen is zo minimaal plus dat beide bevolkingsgroepen enorm met elkaar vermengd zijn. In Irak wonen in de eerste plaats Irakezen!

Het verzet in Irak zelf, neemt diverse vormen aan en het is lang niet altijd gewelddadig. Behalve de dagelijkse aanvallen –gemiddeld 70 per dag!- die ondernomen worden rechtstreeks gericht tegen het bezettingsleger en collaborateurs, is er een uitgebreid burgerlijk verzet.

Het is bekend, dat Al zarqawi en Al Qaeda in Irak uitvindingen zijn van de Amerikaanse en Israëlische geheime diensten om hun aanwezigheid te rechtvaardigen. De bezetters pogen het actieve verzet af te doen als zijnde buitenlandse, niet Irakese terroristen. Evenwel, reeds ruim voor de invasie, gevolgd door de bezetting van Irak, werden onder andere elitetroepen van het Irakese leger ontbonden en naar huis gestuurd, met als opdracht actief te worden tijdens de bezetting! Ruim voor de invasie die niet kon uitblijven, werd het verzet voorbereid om een bezettingsleger te kunnen bestrijden, de wapen- en munitievoorraden werden overal in het land verspreid, allemaal met als doel een langdurige verzetsoorlog aan te kunnen, tot de overwinning. Het Arabisch woord voor ‘Vietnam’ is ‘Irak’.

Het is ook overduidelijk, dat de enige manier om het VS-leger te doen terugtrekken uit Irak is ze daartoe verplichten en dat is wat het Irakese verzet zal bewerkstelligen!

Het in de VS in maart 2005 verschenen document 'De Nationale defensie van de Verenigde Staten' heeft als uitgangspunt: "Amerika is in oorlog"! Het hele maatschappelijke denken van de VS-burgers moet voor de Bush-kliek en zijn aanhangers op een wereldwijde oorlog gericht worden. De vijand is overal en elke tegenstand is onaanvaardbaar. Of het nu gaat om het Irakese verzet of zwarten in de VS zelf die op zoek gingen naar voedsel in de overstroomde markten van New Orleans.
Maar ondanks alle oorlogsretoriek komen Bush en zijn kornuiten steeds in nauwere schoentjes te staan, wat hun dan weeral aanzet tot nog meer, mogelijk militair geweld. Zoveel als mogelijk, want de VS worden in Irak dankzij het verzet danig ingeperkt voor wat betreft de andere militaire agressieplannen. Het Irakese verzet is zo door de omstandigheden in de frontlijn van de vredebeweging geplaatst!

Behalve in Irak worden de VS geconfronteerd met opkomende economische rivalen, zoals Europa en de Volksrepubliek China. Er is een groeiende afwijzing van de huidige globalisering door steeds meer landen in Azië, Afrika en Latijns-Amerika. Behalve het verzet in Irak is er de volharding in Cuba en de progressieve politiek van Chavez in Venezuela.
Orkaan Katrina legde de enorme tegenstellingen in de VS-maatschappij bloot. Steeds meer Amerikanen vragen zich af waarom de nationale garde oorlog gaat voeren in Irak, terwijl ze niet ingezet konden worden voor hulpverlening in Mississippi, Louisiana en Alabama, waarom wel geld voor de oorlog in Irak beschikbaar is en niet voor versterking van de dijken in eigen land, de sociale voorzieningen en onderwijs.

SOS Kinderen Irak zet haar activiteiten met de voor haar bestaande mogelijkheden ondertussen voort. Enerzijds op het vlak van humanitaire hulpverlening en anderzijds op het vlak van de bewustmaking. Liefst in samenwerking met gelijk gezinde organisaties.
SOS Kinderen Irak wil de kennis over Irak bevorderen en de mensen bewust maken van de internationale politieke situatie, met als uitgangspunt de actuele situatie in Irak.
SOS Kinderen Irak wijst met betrekking tot de internationale situatie op de ontwikkelingen, in de eerste plaats in gang gezet door de VS, die de richting uitgaan van een nieuwe wereldoorlog.
SOS Kinderen Irak is van oordeel dat de bezettingsmacht in Irak zich volledig en onvoorwaardelijk moet terugtrekken, daarenboven moet Irak schadeloos gesteld worden voor de door deze illegale invasie en bezetting toegebrachte schade.
SOS Kinderen Irak is van oordeel dat het bezettingsleger in Irak de hoofdoorzaak vormt voor de huidige onveilige situatie waarin de Irakese bevolking zich bevindt.
SOS Kinderen Irak klaagt aan, dat het bezettingsleger tracht aan te sturen op een burgeroorlog in Irak om zodoende de eigen aanwezigheid te kunnen legitimeren.

dewaarheid.nu
Oud 17-10-2005, 13:15
juno
juno is offline
De schrijvers van dit stukje hebben goed naar Goebbels geluisterd over hoe je propaganda moet schrijven. Pff, wat een doorzichtige afgezaagde retoriek.
Oud 17-10-2005, 13:16
Levitating Nun
Lol.
Oud 17-10-2005, 13:17
Verwijderd
Ik houd niet van bronnen als dewaarheid.nu.
Oud 17-10-2005, 13:17
Verwijderd
Het is doorspekt met subjectiviteit
Oud 17-10-2005, 13:18
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 17-10-2005 @ 14:17 :
Dat is een grof understatement.
Oud 17-10-2005, 13:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 17-10-2005 @ 14:17 :
Noem het beestje bij zijn naam: met hen vergeleken was Al Sahaf objectief.
Oud 17-10-2005, 14:47
Verwijderd
Gewonden door aardbevingen in Turkije

Uitgegeven: 17 oktober 2005 14:53

ANKARA - Het westen van Turkije is maandag binnen een periode van enkele uren getroffen door twee aardbevingen. Daardoor vielen zes gewonden en ontstond er paniek onder de bevolking.

De eerste beving had een kracht van 5,7 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag onder de Egeïsche Zee en was te voelen in verscheidene Turkse kuststeden en op de Griekse eilanden Chios en Samos.

Ook bij de tweede beving, van 5,9 op de schaal van Richter, lag het zwaartepunt onder de zeebodem. Maar het schokken van de aarde was volgens ooggetuigen sterk voelbaar in de stad Seferihisar. Daar sprongen mensen in paniek uit het raam. Zes personen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
Bron: Nu.nl
-------------------------------------------------
Natuurgeweld neemt toe.
Oud 17-10-2005, 15:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nou zo bijzonder is dat niet, zulke lichte aardbevingen komen bijna elke dag ergens ter wereld wel eens voor.
Oud 17-10-2005, 15:06
Verwijderd
Eerst de tsunami, nu de aardbeving in Kashmir, nu dit weer. Als je een beetje goedgelovig bent zou je kunnen betogen dat de natuur het niet zo heeft op moslims.
Oud 17-10-2005, 15:07
Levitating Nun

Het Einde der Tijden komt eraan, natuurlijk.
Oud 17-10-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2005 @ 16:06 :
Eerst de tsunami, nu de aardbeving in Kashmir, nu dit weer. Als je een beetje goedgelovig bent zou je kunnen betogen dat de natuur het niet zo heeft op moslims.
Daartussen een boel andere vormen van natuurgeweld tegen andersgelovigen heur. Maar het is vertederend dat je alleen nog aan de Islamitische slachtoffers van natuurgeweld denkt.
Oud 17-10-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 17-10-2005 @ 16:05 :
Nou zo bijzonder is dat niet, zulke lichte aardbevingen komen bijna elke dag ergens ter wereld wel eens voor.
Breuklijnen in Turkije, geen wonder dat dus met argusogen bezien word.
Oud 17-10-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 17-10-2005 @ 16:09 :
Daartussen een boel andere vormen van natuurgeweld tegen andersgelovigen heur. Maar het is vertederend dat je alleen nog aan de Islamitische slachtoffers van natuurgeweld denkt.
Nee hoor, ik denk aan iedereen en maak geen onderscheid tussen geloven. Mensen moeten gewoon eens inzien dat je geloof geen fuck te maken heeft met de mate waarin je met omgevingsgerelateerde ellende zoals natuurgeweld te maken krijgt. Over die New Orleans-ramp wond ik me ook nogal op, toen er allerlei mongolen gingen zeiken over het aantal homo's in New Orleans wat zogenaamd de reden zou zijn voor die overstroming.
Oud 17-10-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2005 @ 16:18 :
Nee hoor, ik denk aan iedereen en maak geen onderscheid tussen geloven. Mensen moeten gewoon eens inzien dat je geloof geen fuck te maken heeft met de mate waarin je met omgevingsgerelateerde ellende zoals natuurgeweld te maken krijgt. Over die New Orleans-ramp wond ik me ook nogal op, toen er allerlei mongolen gingen zeiken over het aantal homo's in New Orleans wat zogenaamd de reden zou zijn voor die overstroming.
Euh meneer, haalde jij geloof aan, of ik? Ik heb nooit betoogd dat het met elkaar te maken heeft of iets in die richting.
Oud 17-10-2005, 15:22
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Makali schreef op 17-10-2005 @ 16:11 :
Breuklijnen in Turkije, geen wonder dat dus met argusogen bezien word.
Ja, er vinden regelmatig zwaardere aardbevingen dan dit plaats in Turkije, ik vraag me af waarom nu.nl hier melding van maakt. Zal wel iets te maken hebben met de aardbeving in Pakistan en omstreken dat het nu hot topic is.
Oud 17-10-2005, 15:27
Boebsie
Boebsie is offline
S volgens mij wou Nare Man alleen maar aangeven hoe belachlijk het is, dat sommige mensen het geloof betrekken bij dit soort natuurrampen. Vandaar die reactie van hem. Miscommunicatie i guess.
Oud 17-10-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 17-10-2005 @ 16:27 :
S volgens mij wou Nare Man alleen maar aangeven hoe belachlijk het is, dat sommige mensen het geloof betrekken bij dit soort natuurrampen.
Maar is dat relevant? Die discussie is al eens gevoerd, een aantal tiswa topic geleden.
Oud 17-10-2005, 15:29
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
S. schreef op 17-10-2005 @ 16:28 :
Maar is dat relevant? Die discussie is al eens gevoerd, een aantal tiswa topic geleden.
Mee eens, niet relevant.
Oud 17-10-2005, 16:36
Verwijderd
Nieuws van de Maand

Makelville - De welberuchte moslima S. zal na vandaag niet meer terugkeren op het scholierenforum. S. zou geronseld zijn voor de strijd tegen chauvinistische tuig in de echte wereld, waar menig forummer de betekenis niet meer van lijken te kennen.

Na geruime tijd hier gepost te hebben is S. tot de conclusie gekomen dat er te veel domheid en onwetendheid heerst in hoofden van vele forummers. Hierbij groet zij haar moslimbroeders en -zusters. En natuurlijk de overige spammaatjes, waaronder de felbegeerde Marijnissen-aanhanger Dannemann.

Bron: S.
--------------------------------------------------------------
Oud 17-10-2005, 16:41
Levitating Nun
Oh, S., je maakt me wel nieuwsgierig. Ik ben benieuwd welke rel deze beslissing heeft doen maken
Oud 17-10-2005, 16:42
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het zou pas echt nieuws zijn als mensen na zo'n aankondiging ook daadwerkelijk wegbleven.

EDIT: Heh, een fout heb je aangepast, maar de andere niet.
Oud 17-10-2005, 16:43
Levitating Nun
lijkT

flauw ik weet het
Oud 17-10-2005, 17:04
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 17-10-2005 @ 17:36 :
Nieuws van de Maand

Makelville - De welberuchte moslima S. zal na vandaag niet meer terugkeren op het scholierenforum. S. zou geronseld zijn voor de strijd tegen chauvinistische tuig in de echte wereld, waar menig forummer de betekenis niet meer van lijken te kennen.

Na geruime tijd hier gepost te hebben is S. tot de conclusie gekomen dat er te veel domheid en onwetendheid heerst in hoofden van vele forummers. Hierbij groet zij haar moslimbroeders en -zusters. En natuurlijk de overige spammaatjes, waaronder de felbegeerde Marijnissen-aanhanger Dannemann.

Bron: S.
--------------------------------------------------------------
internet
Oud 17-10-2005, 20:22
Verwijderd
koel
Oud 18-10-2005, 11:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Een kwart van de Europeanen is mentaal gestoord

De Europese Commissie stelt in een rapport vast dat meer dan een kwart van de Europese volwassenen lijdt aan mentale problemen. Het gevolg van deze problemen is dat de economische productiviteit vier procent is gedaald, daarom is het van groot belang dat er een gezamenlijk beleid wordt opgesteld om deze mentale problemen te behandelen.

Volgens de Commissie veroorzaken deze problemen het merendeel van de ruim 58.000 zelfmoorden per jaar. De eurocommissaris van volksgezondheid Markos Kyprianou liet weten dat het probleem al veel te lang onder het tapijt is geschoven.

Het rapport laat ook de grote verschillen tussen de lidstaten zien. In Griekenland zijn er bijvoorbeeld jaarlijks per honderduizend inwoners ongeveer vier zelfmoorden. In Litouwen zijn dat er vierenveertig per honderduizend inwoners.
bron
Oud 18-10-2005, 11:57
Love & Peace
Love & Peace is offline
Gothic-fans woedend over popliedje

Een aantal gothics in Nederland zijn 'not amused' over een liedje van de Nederlandstalige krachtpop/punkband 'Nou En' uit Kampen. Ze zijn woedend over de tekst van het nummer 'Gothic Meisje'. ''Hé gothic-meisje, wat doe je chagrijnig, je ogen staan zo dof en je zegt zo weinig. Ik ben een beetje bang voor jou. [....] Maar om daarom nou het hele jaar erbij te lopen als een zombie in een vleermuispak, zeg nou zelf, dat is een beetje raar of hang je 's nachts ook aan de balken van het zolderdak'', zijn enkele regels uit de song. De videoclip van het nummer is regelmatig te zien op de populaire muziekzender TMF.

Woedende gothic-fans hebben het gastenboek op de site van 'Nou En' de laatste dagen vol gezet met scheldkannonades en bedreigingen. Ook is het huisadres van één van de bandleden op internet geplaatst en de oproep om molotovcocktails mee te nemen naar popzalen waar de band optreedt.

Schrijver en zanger van het nummer is Bas Nijhof. ''De dreigementen gaan een stap te ver. We overwegen daarom aangifte te doen. Ik weet ook dat veel van die reacties niet serieus te nemen zijn, maar nu ook het adres van onze gitarist bekend is, maken we ons zorgen'', aldus Nijhof. De Kampense formatie krijgt in ieder geval voorlopig extra bewaking tijdens optredens.

Volgens Nijhof moet de tekst gezien worden als een knipoog naar de muziekstroming. ''We hebben alle vooroordelen over gothic-liefhebbers gebruikt. Het druipt ervan af dat de tekst grappig is bedoeld en zeker niet als sneer tegenover de fans van die muziekstroming.''
bron
Oud 18-10-2005, 11:58
Love & Peace
Love & Peace is offline
9000 nieuwe woorden in Van Dale

De nieuwe versie van de Dikke van Dale telt 9000 nieuwe woorden. Woorden als kofferbakhandel, regenboogcoalitie, sorrydemocratie, fortuynisme, bioterreur en tepelklem staan voor de eerste keer in het woordenboek.

Het nieuwe woordenboek volgt op het nieuwe Groene Boekje, dat afgelopen zaterdag uitkwam. Hierin staat de officiële woordenlijst met de spellingsregels van de Nederlandse taal. De uitgeverijen Prisma, Spectrum en de Dikke van Dale hadden met de Nederlandse Taalunie afgesproken dat nieuwe woordenboeken op het Groene Boekje zouden volgen. "Op deze manier voldoen deze producten aan de officiele regels en dat zorgt voor eenheid", zegt woordvoerder Ilse van Bladel van de Nederlandse Taalunie.

Jan Mulder heeft de eerste versie van de nieuwe versie van het woordeboek in ontvangst genomen. Vanaf vandaag is deze veertiende editie in de winkels te vinden. De laatste keer dat er een nieuwe versie uitkwam, was in 1999.
Oud 18-10-2005, 12:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-10-2005 @ 12:57 :
''Hé gothic-meisje, wat doe je chagrijnig, je ogen staan zo dof en je zegt zo weinig. Ik ben een beetje bang voor jou. [....] Maar om daarom nou het hele jaar erbij te lopen als een zombie in een vleermuispak, zeg nou zelf, dat is een beetje raar of hang je 's nachts ook aan de balken van het zolderdak'',

Was dat liedje niet al best oud?
Oud 18-10-2005, 12:26
Verwijderd
haha, kansloze stinkgothics

Jammer trouwens dat 'regenboogalto' niet in de Van Dale staat, en waarom 'regenboogcoalitie' wel
Oud 18-10-2005, 12:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline

Té triest om zo te reageren, schrijf dan zelf een liedje ofzo, kunnen we tenminste nog lachen
Oud 18-10-2005, 13:44
T_ID
T_ID is offline
Ach, als je tussenstukjes over satan in je liedjes stopt krijg je ook woedend gristentuig over je heen, dan moet deze verontwaardiging ook kunnen.
Oud 18-10-2005, 14:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2005 @ 14:44 :
Ach, als je tussenstukjes over satan in je liedjes stopt krijg je ook woedend gristentuig over je heen, dan moet deze verontwaardiging ook kunnen.
Welnee, er zijn zo veel bands die zwammen over satan, daar is geen beginnen aan.
Oud 18-10-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-10-2005 @ 12:55 :
Een kwart van de Europeanen is mentaal gestoord

De Europese Commissie stelt in een rapport vast dat meer dan een kwart van de Europese volwassenen lijdt aan mentale problemen. Het gevolg van deze problemen is dat de economische productiviteit vier procent is gedaald, daarom is het van groot belang dat er een gezamenlijk beleid wordt opgesteld om deze mentale problemen te behandelen.

Volgens de Commissie veroorzaken deze problemen het merendeel van de ruim 58.000 zelfmoorden per jaar. De eurocommissaris van volksgezondheid Markos Kyprianou liet weten dat het probleem al veel te lang onder het tapijt is geschoven.

Het rapport laat ook de grote verschillen tussen de lidstaten zien. In Griekenland zijn er bijvoorbeeld jaarlijks per honderduizend inwoners ongeveer vier zelfmoorden. In Litouwen zijn dat er vierenveertig per honderduizend inwoners.
bron
Soms denk ik weleens dat de overheid het Riagg moedwillig in stand houdt door burgers gek te maken.
Oud 18-10-2005, 14:50
Verwijderd
Soms denk ik wel eens 'wat zijn mensen dom'
Oud 18-10-2005, 16:21
T_ID
T_ID is offline
Kort buitenlands nieuws

MOSKOU In Moskou is Aleksandr Jakovlev op 81-jarige leeftijd overleden. Hij was in de jaren '80 een van de architecten van de perestrojka, de hervorming van het communisme die leidde tot het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.
Oud 19-10-2005, 10:44
Verwijderd
Vrijspraak in zaak-Sedar Soares

Uitgegeven: 18 oktober 2005 14:12
Laatst gewijzigd: 18 oktober 2005 16:34

DEN HAAG - Het gerechtshof in Den Haag heeft de 29-jarige G.H. uit Rotterdam dinsdag vrijgesproken van het doodschieten van de 13-jarige Sedar Soares. Het hof sprak H. vrij wegens gebrek aan bewijs.

Soares werd op 1 februari 2003 doodgeschoten toen hij samen met vriendjes vanaf een parkeerdek bij metrostation Slinge in Rotterdam sneeuwballen aan het gooien was. Begin dit jaar veroordeelde de rechtbank in Rotterdam H. nog tot vijftien jaar cel, H. ging daartegen in hoger beroep.

Justitie eiste twee weken geleden dat H. de vijftien jaar zou krijgen voor doodslag en een jaar voor wapenbezit en het invoeren van 300 gram cocaïne. Ook in Rotterdam eiste justitie deze straf, maar de rechtbank besloot daar tot een straf van vijftien jaar.

Onvoldoende bewijzen

Het hof oordeelde dinsdag echter dat er onvoldoende bewijzen waren om H. te veroordelen voor de dood van de 13-jarige jongen. De zaak steunde voor het overgrote deel op de verklaring van een vrouw die tijdens de schietpartij op het metrostation zou zijn geweest.

Justitie vulde dit materiaal aan met verklaringen van andere getuigen. De rechters van het hof bepaalden echter dat die uitspraken onvoldoende betrouwbaar zijn om als bewijs te dienen. Het wapenbezit en cocaïnehandel achtte het hof wel bewezen.

Emoties

De nabestaanden van Sedar hielden hun emoties in de rechtszaal in, maar eenmaal buiten lieten zij hun verdriet de vrije loop. De moeder van Sedar viel huilend op de grond en had hulp nodig van EHBO'ers.

Tumultueus

De rechtszaak tegen H. verliep tumultueus doordat twee ooggetuigen hun verklaringen in september plots introkken. De vrouwelijke getuige ontkende plotseling dat ze aanwezig was op Slinge tijdens de schietpartij. Een andere getuige stelde H. niet gezien te hebben op de bewuste avond. Toch waren de verklaringen volgens advocaat-generaal J. Groen bruikbaar, omdat de getuigen zich hebben laten leiden door angst en daardoor hun verklaringen introkken.

Alibi

De zaak was vanaf het begin af aan lastig rond te krijgen voor justitie, omdat geen technisch bewijs, zoals vingerafdrukken en DNA-sporen, is gevonden. Zelfs de kogel die Soares heeft geraakt, is nooit teruggevonden. Het alibi van H. klopte niet, maar daaruit kan volgens het hof niet worden opgemaakt dat hij op 1 februari om tien uur 's avonds op de plaats van de schietpartij was.

Schadevergoeding

H.'s advocaat G. Stolk toonde zich na de uitspraak tevreden. "Het hof heeft de juiste waardering gegeven aan de bewijsmiddelen." Of zijn cliënt probeert een schadevergoeding te krijgen voor de maanden die hij in de cel zat, is nog niet duidelijk.

-----------------

Tsja. Als die vent het niet gedaan heeft (waar we nu van moeten uitgaan) dan is het natuurlijk goed dat hij in hoger beroep alsnog is vrijgesproken. Alleen nogal lullig voor die nabestaanden die dachten dat ze 'de dader' al hadden en dat 'ze hem nu vrijlaten'.

Blijft natuurlijk nog steeds een mysterie wie het wél heeft gedaan.
Oud 19-10-2005, 10:46
Verwijderd
Snelheidsduivel met 255 km per uur opgepakt

Uitgegeven: 18 oktober 2005 11:30

ALMELO - De politie heeft een automobilist aangehouden die met 255 kilometer per uur over de A35 bij Almelo raasde.

De 42-jarige man uit Almelo moest zijn auto en rijbewijs inleveren, aldus de politie dinsdag. De snelheidsduivel werd met een lasergun geklokt.

Oud 19-10-2005, 11:54
Levitating Nun
Achterlijke mongolen. Die mensen zouden een rijverbod van pak 'm beet 10 jaar moeten krijgen.
Oud 19-10-2005, 12:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mogen ze blij zijn dat hij niet 30 km/u harder reed, want dan hadden ze hem niet meer kunnen klokken

Overigens hebben wij dat ook wel eens gedaan, maar dan in Duitsland. Veel leuker
Oud 19-10-2005, 12:51
Love & Peace
Love & Peace is offline
Friesland heeft te weinig inbrekers

Friesland is qua criminaliteit zo'n rustige provincie dat de politie moeite heeft om alle gestelde doelen te halen. "De criminaliteit dondert naar beneden, in heel Nederland. Er gebeurt in Friesland zo weinig dat wij de streefcijfers niet halen", aldus korpschef Foeke Wagenaar.

Als de Friese korpsen niet genoeg inbrekers op weten te sporen, bestaat het risico dat de provincie minder geld krijgt van het Rijk. Dit jaar kreeg de politie 1,5 miljoen euro, gekoppeld aan het zogeheten prestatiecontract.

Op basis van het oplossingspercentage van 16,4 procent, het hoogste van heel Nederland, moet de Friese politie dit jaar 1970 aangiften van inbraken opnemen en 150 inbrekers oppakken. Op 1 september waren er 1120 inbraken en 96 verdachten geteld.
bron
Oud 19-10-2005, 13:00
T_ID
T_ID is offline
Wat een idioot om zo te scheuren.

(idioter is het misschien nog wel dat hij een goede kans heeft zowel rijbewijs als auto terug te krijgen na een boete ook )
Oud 19-10-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-10-2005 @ 14:00 :
Wat een idioot om zo te scheuren.

(idioter is het misschien nog wel dat hij een goede kans heeft zowel rijbewijs als auto terug te krijgen na een boete ook )
Rijbewijs krijg je niet terug, je moet opnieuw examen afleggen.
Oud 19-10-2005, 15:59
Levitating Nun
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-10-2005 @ 16:53 :
Nee hoor, pas na een aantal vergrijpen. De eerste keer krijg je een fikse boete (300 euro ofzo, ligt aan hoe hard je ging) en binnen een week kan je 'm dan komen ophalen.

Pas na een aantal keer wordt het permanent ingevorderd en moet je je melden bij het CBR.
Oud 19-10-2005, 21:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-10-2005 @ 16:53 :
Je moet zowat meermaals door de geluidsbarrière eer zoiets gebeurd.

Ben je beginnend bestuurder daarentegen dan is dat een of twee van de drie punten om je rijbewijs kwijt te raken.

Maar ben je eenmaal uit die termijn van vijf jaar, dan is de weg in feite vogelvrij, je rijbewijs blijft geldig, en boven de 65 moet je eens in de vijf jaar een medische keuring ondergaan, een keuring die die naam niet eens verdient, en ook nog eens de rijvaardigheid totaal buiten beschouwing laat. Tel daarbij op dat mensen die rijervaring opdoen vergeten zich simpelweg aan de regeltjes te houden, en dan krijg je dit soort taverelen.
Oud 19-10-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-10-2005 @ 16:59 :
Nee hoor, pas na een aantal vergrijpen. De eerste keer krijg je een fikse boete (300 euro ofzo, ligt aan hoe hard je ging) en binnen een week kan je 'm dan komen ophalen.

Pas na een aantal keer wordt het permanent ingevorderd en moet je je melden bij het CBR.
Oh oké, dan heb ik het verkeerd begrepen. Voor mij toch niet belangrijk, ik ben relaxed en rij nooit te hard (of het moet per ongeluk zijn, zo'n Saab heeft nogal een stille motor ).
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten