Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Kan een variant op een zeer succesvolle internetsite meezeilen op dit succes?
Nee, er kan maar 1 keer succes geboekt worden. 1 14.29%
Nee, daarbij komt nog dat het niet eerlijk is om zo`n site te "kopieren". 1 14.29%
Ja, als de site maar een nieuwe doelgroep heeft. 3 42.86%
Ja, maar alleen als er wezelijke verschillen zijn met de succesvolle site. 2 28.57%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2005, 15:20
JeeGee
JeeGee is offline
Student verkoopt pixels om studie te kunnen betalen
maandag 12 september 2005 9:43
door: Redactie Computer Idee

Briljant idee van Alex Tew. De 21-jarige Engelsman is net begonnen met een studie Business Management aan de universiteit. Om collegeld, boeken, huisvesting én bier te kunnen bekostigen, verkoopt hij pixels op zijn homepage.

Voor het volledige nieuws-artikel zie: http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=831365

Nu is er ook een Nederlandse variant: http://www.miljoenpixels.nl Op deze site hoeft niet betaald te worden voor de pixels, maar zijn er een aantal manieren om pixels te "verdienen". Ook wil de maker een soort van competitie starten.

Wat denken jullie hiervan? Zal dit een grote flop worden of zal deze site mee kunnen zeilen met het succes van The Million Dollar Homepage? Graag jullie reacties!

Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 06:52.
Advertentie
Oud 20-10-2005, 15:31
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Dit vertrouw ik niet
Oud 20-10-2005, 15:36
Chandis
Chandis is offline
hoe kan je met die site geld verdienen dan?
Oud 20-10-2005, 15:40
Go
Go is offline
Het is simpelweg advertentieruimte. Als het initiatief maar genoeg media-aandacht krijgt, komen er genoeg mensen naar zo'n site toe en wordt het commercieel aantrekkelijk. Zo te zien heeft eenmiljoenpixels.nl nog maar een zo'n advertentie erop staan. Dat schiet lekker op
Oud 20-10-2005, 15:41
T_ID
T_ID is offline
Persoonlijk vind ik de eerste alinea een tiswah, en de tweede een gecamoufleerde reclame. Beiden zouden kunnen resulteren in een slotje.
Oud 20-10-2005, 15:41
Levitating Nun
^Hihi, de poll slaat nergens op en de TS is een jonkie.
Oud 20-10-2005, 15:43
Go
Go is offline
Ik zie nu dat het een vorm van verkapte reclame is . Speciaal zijn account voor aangemaakt
Oud 20-10-2005, 15:45
Levitating Nun

*knipt met vingers*
Oud 20-10-2005, 15:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 20-10-2005 @ 16:45 :
*knipt met vingers*
Hans Kazen doet het beter, want ik zie nog geen slotje.
Oud 20-10-2005, 15:46
Levitating Nun
Oud 20-10-2005, 15:47
JeeGee
JeeGee is offline
Zo te zien kun je adverteren op de site. Daar zal wel betaald voor moeten worden..
Oud 20-10-2005, 15:51
JeeGee
JeeGee is offline
Jeetje, wat gaat dat snel met die reacties. Ze zijn wel anders dan verwacht, waarom zijn mensen zo wantrouwig?
Oud 20-10-2005, 15:52
Go
Go is offline
Citaat:
JeeGee schreef op 20-10-2005 @ 16:51 :
Jeetje, wat gaat dat snel met die reacties. Ze zijn wel anders dan verwacht, waarom zijn mensen zo wantrouwig?

Citaat:
Speciaal zijn account voor aangemaakt
Oud 20-10-2005, 15:53
T_ID
T_ID is offline
Omdat iets discussiewaarde nul heeft, het je eerste post is, die ook nog eens linkt naar een site die commerciële belangen heeft.
Oud 20-10-2005, 15:57
Levitating Nun
Citaat:
JeeGee schreef op 20-10-2005 @ 16:51 :
Omdat het, euh, nogal duidelijk is
Oud 20-10-2005, 16:01
JeeGee
JeeGee is offline
De reden dat ik deze poll plaats is dat ik met het idee loop om een vergelijkbare website te starten. Wel met een heel ander concept en doelgroep (niet commercieel, maar voor amusement). Deze post heb ik gestart om te kijken hoe men aankijkt tegen een "gestolen" idee (zoals de Engelse variant).

Goed onderzoek hoor jongens, makkelijk om iets wat een leuke discussie had kunnen worden meteen af te kraken. Misschien een idee om bij het topic te blijven en niet overal iets achter te zoeken? Hopelijk komen er toch nog wat zinvolle standpunten aan bod.
Oud 20-10-2005, 16:07
Levitating Nun
Oud 20-10-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
JeeGee schreef op 20-10-2005 @ 17:01 :
De reden dat ik deze poll plaats is dat ik met het idee loop om een vergelijkbare website te starten. Wel met een heel ander concept en doelgroep (niet commercieel, maar voor amusement). Deze post heb ik gestart om te kijken hoe men aankijkt tegen een "gestolen" idee (zoals de Engelse variant).

Goed onderzoek hoor jongens, makkelijk om iets wat een leuke discussie had kunnen worden meteen af te kraken. Misschien een idee om bij het topic te blijven en niet overal iets achter te zoeken? Hopelijk komen er toch nog wat zinvolle standpunten aan bod.
Geef het nou maar op, je bent al lang en breed door de mand gevallen.
Oud 20-10-2005, 20:24
Keith
Keith is offline
Wie gaat er nou in hemelsnaam geld uitgeven voor pixels op een website ergens?
Oud 20-10-2005, 20:35
Verwijderd
Doodgaan!!! nu!!! je verneukt m'n favo forumpje!!!!
Oud 21-10-2005, 03:22
McCaine
McCaine is offline
als de motor doet boem boem, roep de wagen van Simoen

Regels voor berichten