![]() |
|||||
![]() |
leuk dat ik zoveel tegenspraak krijg
![]() ![]() Citaat:
tuurlijk zijn the Beatles maar 1 bandje dat is blijven hangen. maar omdat zij zijn blijven hangen (en tig andere bands niet) hebben ze ook veel meer invloed gehad op de hedendaagse muziekcultuur. toen waren the Beatles misschien niet beter, maar dat zijn ze historisch gezien wel geworden (of op zijn minst "belangrijker") Citaat:
![]() Citaat:
"... is alleen bedoeld voor mensen die zich alleen bezig houden met..." "Ik bedoel, OMG!!! " "Trek eens flink aan je konthaar..." dan kom je onbewust bij mij toch in een bepaalde categorie mensen te staan. dit geldt overigens niet alleen voor jou. en ja: over smaak valt misschien niet te twisten, maar dat wil niet zeggen dat in een discussie een uitspraak als "Blof is bagger" net zo veel waard is als een onderbouwde mening. als we allemaal gaan lopen roepen - "blof is bagger" - "nee, blof is geweldig" - "nietes" - "welles" dan kun je het forum wel sluiten, want hier kun je niets mee. (ook ik beargumenteer niet alles, maar ik vind dat ik zelf verder kom als "Blof is bagger" en "*random onbekend bandje* is echt vetter dan top 40 muziek" ook de uitspraak: Citaat:
we zijn het er vast over eens dat radio 538 "top 40" draait, maar ik hoor er toch weinig David Bowie of The Animals. ps. Blof hoeft voor mij ook niet, maar dit was even een voorbeeld.
Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 10:50. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar je zal ze bij radio 2 niet snel horen zeggen: "de lijst der lijsten" omdat ze zelf ook weten dat dat niet zo is. Zoiets hoor je wel bij de commerciëlen(zeker R. Veronica)
||
Citaat:
Voor walgelijk Nederland, ja.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En goede muziek zou muziek zijn die kleingeld aan zwervers geeft. Overigens vind ik bepaalde teksten van Blof wel mooi, maar vind ik er muzikaal geen zak aan.
||
Citaat:
Overigens kun je het wel degelijk over goede en slechte muziek hebben. Of je het waardeert is een tweede. Zo kun je de TMF-blingbling-negerrap goed *vinden*, maar je kunt nauwelijks zeggen dat het goede muziek *is*. Maar goed, deze discussie heb ik op Films&Tv ook al eens gehad en daar ga ik niet nog eens aan beginnen.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
maar als half nederland praat over "top 40-muziek" als aanvulling op het rijtje "rock, dance, r'n'b, folk, klassiek, enz" dan noem ik het wel een genre, omdat het blijkbaar zo leeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en idd kun je grof lijnen trekken tussen goede en slechte muziek. blof, neh |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gelijk het voor en nadeel aan zo'n stemmings policy. Het volk is dom. Je weet toch. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Top 2000 is een spelletje, een manier om en weekje op een andere manier radio te maken. Radio waar veel mensen naar gaan luisteren, met veel herkenbare liedjes. Bij "Meester Prikkebeen" zullen veel meer mensen Ah en Oh roepen, dan bij "De Engel is gekomen. Dat is inderdaad een heel mooi liedje, maar veel minder radiovriendelijk dan sommige andere van zijn hits Enfin, ik heb toch gestemd, want er staan goede dingen tussen, en ik ben verslaafd aan lijstjes. The Who - Pinball Wizard (Wat had ik graag voor Tommy in zijn geheel gestemd; het blijft ook leuk om op straat uit het niets die eerste regels van dit nummer ten berde te brengen) The Beatles - Penny Lane (Lang niet het leukste nummer van The Beatles, maar het doet me altijd weer iets) Prince - Purple Rain (alleen al die solo...) Pink Floyd - See Emily Play (Pink Floyd heeft altijd weer van die geweldige intro's, zeker ook bij dit nummer) Cream - White Room CCR - I put a spell on you (de cover van dit nummer door Nina Simone is nog beter... ze maakt er echt een James Bondtrack van) David Bowie - Heroes Fleetwood Mac - Oh Well Pt. 1 (zeikerds, Pt. 2 hoort daar ook bij !) Jackson 5 - I want you back (pop, maar dat nummer zit zo juist) Leonard Cohen - Suzanne (bij gebrek aan 'Take that Waltz) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
En over smaak valt overigens keihard te twisten. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Alhoewel de rest kan me geen ruk schelen, maar de Who in de zestiger jaren is één van de beste dingen uit de hele pop-geschiedenis.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En zoals iemand anders al heeft gezegd, een lijst die 'Top 2000' heet, zou tenminste één nummer van Oasis er in moeten hebben. Ik ken alleen 'Wonderwall' hoor. Misschien is het helemaal niet hun beste nummer. Het had er in gemoeten. Niet persé in de eigenlijke top. Maar er had op z'n minst op gestemd moeten kunnen worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En wat vind je zelf dan wél goed? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zijn Meh-igheid komt het best tot uitdrukking in een nummer als I've known no war of iets dergelijks. Zeikerig, knullig geforceerd en gewoon onplezierig om naar te luisteren. Ik weet natuurlijk wel dat het stoer is om te zeggen dat The Who "teh bEstEsT B@nD 3V@HhhH!1111!" is, maar dat maakt het nog niet perse waar. Oh kom op. Je kunt mij niet wijs maken dat jij niet zenuwachtig wordt van, say, de live-versie van Behind Blue Eyes? Ik bedoel maar. Knulligheid ten top.
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |