Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() En wat hebben genres ermee te maken? Dat Van Wilder een ander genre is dan, pak 'm beet, Schindler's List, zie ik ook wel. Dat wil nog niet zeggen dat ik er *daarom* persé lagere eisen aan moet stellen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik geef alleen aan dat je misschien wat meer zou moeten relativeren. De aversie jegens hollywood ontkracht zich trouwens niet door de in de imdb top 250 staande films goed te vinden.
|||
Citaat:
Citaat:
Once upon a time in the West (1968) The good, the bad and the ugly (1967) The Godfather (1972) American beauty (1999) Pulp Fiction (1994) Raiders of the Lost Ark (1985) Unbreakable (2000) Back to the Future (1985) The Truman Show (1998) One flew over the cuckoo's nest (1975) Reservoir Dogs (1992) Citizen Kane (1941) His girl Friday (1940) Psycho (1960) Rear window (1954) Vertigo (1958) A beautiful mind (2001) Requiem for a dream (2000) Planes, trains and automobiles (1987) Arlington Road (1999) The usual suspects (1995) L.A. Confidential (1997) Heat (1995) Breakdown (1997) The name of the rose (1986) Face/off (1997) Adaptation (2002) Als ik dit goede films vind, waarom zou ik dan een aversie tegen Hollywood hebben? Waaruit maak je dat op? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De films die ik daadwerkelijk slecht vind, zijn op 1 hand te tellen. Enige relativering is toch niets mis mee? Die aversie-uitspraak zal inderdaad niet kloppen, maar wat ik vaak ben tegengekomen bij mensen in jouw studierichting, of in recensies is een afkeer voor alles wat uit Hollywood komt en de enige die wel goed zouden zijn, zijn degene die in de IMDB top 250 staan, wat ik dan vrij typisch vind. Dus vandaar dat ik wellicht te kort door de bocht was.
||
Citaat:
Ik heb niks met zulke mensen en die redenaties. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() On-topic : Kind Hearts and Coronets - 9.5 |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik snap wat je bedoelt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Ja, nou zie ik het, op imdb. Nooit geweten dat die film in Duitsland is geweest.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
wel aardige film ja.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Arrogantie zou ik dan ook eerder duiden als zelfverzekerd-zijn. Dit soms ten onrechte, opdat zich een discussie voordoet. Verder lijkt mij het gegeven 'studie filmwetenschappen' net zo irrelevant als uitgesproken aversie tegen bovengenoemde zelfverzekerdheid. Het maakt een mening over film namelijk niet beter. Het beter kunnen duiden van cinematografische technieken et al en zakelijker kunnen analyseren zullen ongetwijfeld wel kwaliteiten zijn die men gedurende die studie ontwikkelt, maar dat bevindt zich in een vaktechnische trant. Bovendien, als iemand een bepaalde film écht leuk vindt, dan zou hij qua beleving boven alle kritiek moeten staan. De moedwillige afhankelijkheid aan 'iemand op een forum die mijn film afkraakt' is voornamelijk een persoonlijke aangelegendheid. Ik voorzie twee mogelijke handelingen op kritiek: 1. Indien het constructieve kritiek betreft ('het is een kutfilm OMDAT...') de moeite nemen tegenargumenten van dezelfde aard aan te dragen - discussie. 2. Indien het geen constructieve kritiek betreft ('alles van Steven Spielberg is pure kitch') vooral niks doen. Het is slechts een drogreden, en het wordt pas een probleem als je er een probleem van maakt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 |