Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 07:03
Miroir
Miroir is offline
Offtopic *Pfiew wat een discussies *

Ontopic *The Excorcist*; Ik kan niet tegen dit soort films, ik krijg altijd echt hartaanvallen en zie de 'lol' en de 'genialiteit' van de film niet echt. Visueel gezien zeer onaantrekkelijk en het had wel iets duidelijker mogen zijn wat ze met bepaalde dingen bedoelden. En sommige onderdelen waren echt te grof voor woorden en ik werd er kotsmisselijk van. Al met al wil ik deze film nooit meer zien want het had geen enkele toegevoegde waarde aan mijn zaterdagavond en ik ga het script nog weleens napluizen om te kijken waarom deze film mij zo irriteerde.
Oud 30-10-2005, 07:11
Verwijderd
@ Mark en Metal: Oké
Oud 30-10-2005, 08:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Miroir schreef op 30-10-2005 @ 08:03 :
Offtopic *Pfiew wat een discussies *

Ontopic *The Excorcist*; Ik kan niet tegen dit soort films, ik krijg altijd echt hartaanvallen en zie de 'lol' en de 'genialiteit' van de film niet echt.
De lol is er niet, de genialiteit zit in het feit dat je er hartaanvallen van kreeg.

Citaat:
Visueel gezien zeer onaantrekkelijk en het had wel iets duidelijker mogen zijn wat ze met bepaalde dingen bedoelden.
Zoals?

Citaat:
En sommige onderdelen waren echt te grof voor woorden en ik werd er kotsmisselijk van. Al met al wil ik deze film nooit meer zien want het had geen enkele toegevoegde waarde aan mijn zaterdagavond
Zo aan je stukje te lezen heeft het anders wel indruk gemaakt.
Oud 30-10-2005, 09:16
DanielC
DanielC is offline
Last Days. Erg mooi, maar ik had er niets mee.
Oud 30-10-2005, 09:56
Rioto
Saving Silverman - geniaal
Oud 30-10-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 30-10-2005 @ 09:20 :
Zoals?
Als ik ook even mag antwoorden;
Spoiler
Oud 30-10-2005, 13:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-10-2005 @ 09:20 :
De lol is er niet, de genialiteit zit in het feit dat je er hartaanvallen van kreeg.
Nee. De genialiteit zit hem in het acteerwerk, het script, de regie en het feit dat de film het presteerde om de religieuze gemeenschap op het verkeerde been te zetten.
Oud 30-10-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-10-2005 @ 14:36 :
het feit dat de film het presteerde om de religieuze gemeenschap op het verkeerde been te zetten.
Leg uit?
Oud 30-10-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Miroir schreef op 30-10-2005 @ 08:03 :
waarom deze film mij zo irriteerde.
Heeft het misschien te maken met je eigen religieuze achtergrond?
Oud 30-10-2005, 14:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-10-2005 @ 15:02 :
Leg uit?
Miljoenen gelovigen weigerden instinctief om verder te kijken dan de voor die tijd schokkende taferelen, en zetten de film weg als anti-religieus en amoreel. Volkomen ten onrechte, natuurlijk.
Oud 30-10-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-10-2005 @ 15:07 :
Miljoenen gelovigen weigerden instinctief om verder te kijken dan de voor die tijd schokkende taferelen, en zetten de film weg als anti-religieus en amoreel. Volkomen ten onrechte, natuurlijk.
Ik kan daar altijd wel om lachen . Beetje hetzelfde idee als al die mensen die stuiptrekkingen kregen van Mel Gibsons laatste religieuze "experiment".
Oud 30-10-2005, 14:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-10-2005 @ 15:08 :
Ik kan daar altijd wel om lachen . Beetje hetzelfde idee als al die mensen die stuiptrekkingen kregen van Mel Gibsons laatste religieuze "experiment".
Daarvan kreeg ik vanwege de in mijn ogen belabberde kwaliteit ook stuiptrekkingen
Oud 30-10-2005, 14:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sithan schreef op 30-10-2005 @ 03:01 :
Zegt de ware filmkenner...Jongen tip: als je niet zo hard van oordeel was, was je vast ook een stuk minder gefrustreerd, zag je heel wat meer films van verschillende genres en zink je niet weg in arrogantie wat betreft welke film goed is...
Gefrustreerd? Ik, gefrustreerd? Hoe kom je erbij? Misschien ben jij wel gefrustreerd, omdat ik de films die jij goed vind uitbraak?

En wat hebben genres ermee te maken? Dat Van Wilder een ander genre is dan, pak 'm beet, Schindler's List, zie ik ook wel. Dat wil nog niet zeggen dat ik er *daarom* persé lagere eisen aan moet stellen.

Citaat:
Je zal ook wel een aversie tegen Hollywood hebben, zoals elke pseudo-filmwetenschapper.
Een aversie tegen Hollywood? Waar m'n favoriete films vandaan komen? The Godfather, Indiana Jones, Back to the Future et.c etc.
Oud 30-10-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-10-2005 @ 15:16 :
Daarvan kreeg ik vanwege de in mijn ogen belabberde kwaliteit ook stuiptrekkingen
Ik kon eigenlijk wel lachen om die lispelende babyduivel
Oud 30-10-2005, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 15:21 :
Gefrustreerd? Ik, gefrustreerd? Hoe kom je erbij? Misschien ben jij wel gefrustreerd, omdat ik de films die jij goed vind uitbraak?

En wat hebben genres ermee te maken? Dat Van Wilder een ander genre is dan, pak 'm beet, Schindler's List, zie ik ook wel. Dat wil nog niet zeggen dat ik er *daarom* persé lagere eisen aan moet stellen.

Een aversie tegen Hollywood? Waar m'n favoriete films vandaan komen? The Godfather, Indiana Jones, Back to the Future et.c etc.
Dat je nu 2 maanden filmwetenschappen studeert wil nog niet zeggen dat jouw mening de autoriteit is op filmgebied, Mark Almighty. Door mensen zoals jij krijgen filmwetenschappers een slechte naam
Oud 30-10-2005, 14:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-10-2005 @ 15:27 :
Dat je nu 2 maanden filmwetenschappen studeert wil nog niet zeggen dat jouw mening de autoriteit is op filmgebied, Mark Almighty. Door mensen zoals jij krijgen filmwetenschappers een slechte naam
Waar beweer ik dan dat mijn mening autoriteit is op dat gebied? Wijs me dat eens aan dan, want ik ben zeer benieuwd.
Oud 30-10-2005, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 15:32 :
Waar beweer ik dan dat mijn mening autoriteit is op dat gebied? Wijs me dat eens aan dan, want ik ben zeer benieuwd.
zucht...
Oud 30-10-2005, 14:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-10-2005 @ 15:34 :
zucht...
Ja nou, kom op dan, niet eerst iets beweren en dan zwijgen.
Oud 30-10-2005, 14:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oooh! Bitch fight!
Oud 30-10-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 15:36 :
Ja nou, kom op dan, niet eerst iets beweren en dan zwijgen.
Ik ga er niet eens aan beginnen met jou . Ik vind je houding ten opzichte van andere posters op dit deelforum nogal arrogant. Ik bedoel te zeggen dat je misschien wat meer je best kunt doen de mening en smaak van andere mensen te respecteren of er iets van op te steken. Als student filmwetenschappen zou je toch zéker moeten weten dat jouw mening niet de absolute waarheid is waarover niet te twisten valt.
Oud 30-10-2005, 14:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-10-2005 @ 15:41 :
Ik ga er niet eens aan beginnen met jou . Ik vind je houding ten opzichte van andere posters op dit deelforum nogal arrogant. Ik bedoel te zeggen dat je misschien wat meer je best kunt doen de mening en smaak van andere mensen te respecteren of er iets van op te steken. Als student filmwetenschappen zou je toch zéker moeten weten dat jouw mening niet de absolute waarheid is waarover niet te twisten valt.
Maar lieverd, ik beweer ook nergens dat mijn mening de absolute waarheid is. Ik geef mijn mening. Dit deelforum bestaat bij gratie van het geven van een mening. Ik respecteer het dat iemand Van Wilder-achtige films leuk vindt, maar dan geef ik ook mijn mening over dat soort films. Net zoals mensen wel eens mijn smaak in sitcoms met de grond gelijk maakt. Nou, prachtig toch?
Oud 30-10-2005, 14:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Was dat nou digitale goedmaakseks?
Oud 30-10-2005, 14:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-10-2005 @ 15:49 :
Was dat nou digitale goedmaakseks?
Ga films kijken, pervert!
Oud 30-10-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-10-2005 @ 15:23 :
Ik kon eigenlijk wel lachen om die lispelende babyduivel
Dat was het enige stukje van de film dat ik echt eng vond De rest was meer een beetje het idee 'het zal allemaal wel'.
Oud 30-10-2005, 15:26
Akilina
Akilina is offline
The Edukators

Ik vond dit echt een goede film. Ik vond het leuk hoe de film voor mij de hele tijd heel spannend bleef. Er gebeurde uiteindelijk weinig wat echt zenuwslopend was, maar er bleef toch, vooral de laatste helft van de film, zo'n onheilspellende spanning hangen. Je verwacht echt telkens dat er iets heel ergs gaat gebeuren, maar dat doet het eigenlijk niet en dat is wel leuk. Daarnaast vond ik de film ook wel grappig, ik vond het leuk hoe de anti-globalisten zeg maar wat minder naďef worden in de loop van de film en hoe die man door hen weer wat meer in contact komt met zijn oude idealen. Daarnaast vond ik die soort driehoeksverhouding in de film ook wel op een mooie manier uitgewerkt. En daarnaast vond ik het gewoon wel een inspirerende film door de ideaalbeelden en politieke opvattingen van 'the Edukators' en ik vond ook wel dat er een paar mooie uitspraken gedaan worden in de film.

Maria full of grace

Ik vond dit een zeer indrukwekkende film. Ik vond het ook op sommige punten heel spannend, doordat je echt mee leeft met Maria, de hoofdpersoon, gedurende de periode in de film dat ze alle kwellingen doorstaat die het slikken van de bolletjes met zich mee brengen. En natuurlijk was het ook wel heel droevig, vanwege de uitzichtloosheid die de hoofdpersoon ervaart. En het vestigt natuurlijk ook de aandacht erop hoe onrechtvaardig het eigenlijk is dat de drugskoeriers of bolletjesslikkers hun leven op het spel zetten om het financieel net iets beter te hebben, terwijl de mensen achter de drugssmokkel degenen zijn die zich er daadwerkelijk aan verrijken.
Oud 30-10-2005, 16:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
De vierde man

Bij vlagen erg sterke film met continu solide regie van Verhoeven, maar het acteerwerk en sommige latere dialogen zijn niet aan mij besteed.
Oud 30-10-2005, 18:28
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 15:21 :

En aversie tegen Hollywood? Waar m'n favoriete films vandaan komen? The Godfather, Indiana Jones, Back to the Future et.c etc.
Voor een studentje heb je nog veel te leren, want je bent nog steeds verdacht snel met je oordeel...waar lees je dat ik ze goed vind?

Ik geef alleen aan dat je misschien wat meer zou moeten relativeren.
De aversie jegens hollywood ontkracht zich trouwens niet door de in de imdb top 250 staande films goed te vinden.
Oud 30-10-2005, 18:32
Verwijderd
the exorcist. wel goede film voor in die tijd.
Oud 30-10-2005, 19:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sithan schreef op 30-10-2005 @ 19:28 :
Voor een studentje heb je nog veel te leren, want je bent nog steeds verdacht snel met je oordeel...waar lees je dat ik ze goed vind?
Iedereen heeft nog veel te leren. Je moet altijd proberen meer te leren, of je nou (filmwetenschappen) studeert of niet. Als je jezelfs niks bijbrengt, sta je stil. Je opmerking 'wat is daar dan weer mis mee' en de daaropvolgende uitspraken deden me denken dat je die films goed vindt.

Citaat:
De aversie jegens hollywood ontkracht zich trouwens niet door de in de imdb top 250 staande films goed te vinden.
De beste films komen uit Hollywood:

Once upon a time in the West (1968)
The good, the bad and the ugly (1967)
The Godfather (1972)
American beauty (1999)
Pulp Fiction (1994)
Raiders of the Lost Ark (1985)
Unbreakable (2000)
Back to the Future (1985)
The Truman Show (1998)
One flew over the cuckoo's nest (1975)
Reservoir Dogs (1992)
Citizen Kane (1941)
His girl Friday (1940)
Psycho (1960)
Rear window (1954)
Vertigo (1958)
A beautiful mind (2001)
Requiem for a dream (2000)
Planes, trains and automobiles (1987)
Arlington Road (1999)
The usual suspects (1995)
L.A. Confidential (1997)
Heat (1995)
Breakdown (1997)
The name of the rose (1986)
Face/off (1997)
Adaptation (2002)

Als ik dit goede films vind, waarom zou ik dan een aversie tegen Hollywood hebben? Waaruit maak je dat op?
Oud 30-10-2005, 19:55
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 20:31 :
Iedereen heeft nog veel te leren. Je moet altijd proberen meer te leren, of je nou (filmwetenschappen) studeert of niet. Als je jezelfs niks bijbrengt, sta je stil. Je opmerking 'wat is daar dan weer mis mee' en de daaropvolgende uitspraken deden me denken dat je die films goed vindt.
Dat ik ze niet terstond naar beneden haal, hoeft niet te betekenen dat ik ze boven de meute uit vind schieten. Ik sta eerder neutraal tegenover wat jij blijkbaar slechte films noemt, omdat er in elke film toch meestal wel een scene is die mooi/leuk/ontroerend etc is.

De films die ik daadwerkelijk slecht vind, zijn op 1 hand te tellen.

Enige relativering is toch niets mis mee?

Die aversie-uitspraak zal inderdaad niet kloppen, maar wat ik vaak ben tegengekomen bij mensen in jouw studierichting, of in recensies is een afkeer voor alles wat uit Hollywood komt en de enige die wel goed zouden zijn, zijn degene die in de IMDB top 250 staan, wat ik dan vrij typisch vind. Dus vandaar dat ik wellicht te kort door de bocht was.
Oud 30-10-2005, 20:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sithan schreef op 30-10-2005 @ 20:55 :
Dat ik ze niet terstond naar beneden haal, hoeft niet te betekenen dat ik ze boven de meute uit vind schieten. Ik sta eerder neutraal tegenover wat jij blijkbaar slechte films noemt, omdat er in elke film toch meestal wel een scene is die mooi/leuk/ontroerend etc is.

De films die ik daadwerkelijk slecht vind, zijn op 1 hand te tellen.

Enige relativering is toch niets mis mee?

Die aversie-uitspraak zal inderdaad niet kloppen, maar wat ik vaak ben tegengekomen bij mensen in jouw studierichting, of in recensies is een afkeer voor alles wat uit Hollywood komt en de enige die wel goed zouden zijn, zijn degene die in de IMDB top 250 staan, wat ik dan vrij typisch vind. Dus vandaar dat ik wellicht te kort door de bocht was.
Ik heb een hekel (hoewel 'hekel' misschien een sterk woord is) aan mensen die films uit Hollywood slecht vinden, alleen maar omdát ze uit Hollywood komen. Vinden ze dat massaproductie en dat is dan weer niet goed blablabla, een Zimbabwaans existentieël drama waar niemand van gehoort heeft is dan opeens wel goed, omdát het niet uit Hollywood komt...

Ik heb niks met zulke mensen en die redenaties.
Oud 30-10-2005, 20:16
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 20:31 :

De beste films komen uit Hollywood:

Once upon a time in the West (1968)
The good, the bad and the ugly (1967)
American beauty (1999)
Pulp Fiction (1994)
One flew over the cuckoo's nest (1975)
Reservoir Dogs (1992)
Requiem for a dream (2000)
The usual suspects (1995)
The name of the rose (1986)
Adaptation (2002)

Citizen Kane (1941)

Als ik dit goede films vind, waarom zou ik dan een aversie tegen Hollywood hebben? Waaruit maak je dat op?
De bovenstaande geen pure "Hollywood" films....

On-topic :

Kind Hearts and Coronets - 9.5
Oud 30-10-2005, 20:20
Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 30-10-2005 @ 19:32 :
the exorcist. wel goede film voor in die tijd.
Oud 30-10-2005, 20:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 30-10-2005 @ 21:16 :
De bovenstaande geen pure "Hollywood" films....
Ze komen wel daar vandaan.

Maar ik snap wat je bedoelt.
Oud 30-10-2005, 20:31
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 21:31 :
Ze komen wel daar vandaan.

Maar ik snap wat je bedoelt.
3 helemaal niet.
Oud 30-10-2005, 20:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 30-10-2005 @ 21:31 :
3 helemaal niet.
Je bedoelt de Sergo Leone-films? Dat klopt ja. Maar wat is de 3e?
Oud 30-10-2005, 20:51
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 21:33 :
Je bedoelt de Sergo Leone-films? Dat klopt ja. Maar wat is de 3e?
The Name Of The Rose
Oud 30-10-2005, 22:02
Verwijderd
Lekker mierenneuken Ralph
Oud 30-10-2005, 22:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, nou zie ik het, op imdb. Nooit geweten dat die film in Duitsland is geweest.

Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-10-2005 @ 23:02 :
Lekker mierenneuken Ralph
Nee, dit is juist goed. Mijn fout is hersteld en ik ben weer wat wijzer.
Oud 31-10-2005, 01:54
Dexter_M
Dexter_M is offline
Simple lies.

standaard filmpje, groepje vrienden gaat naar mexico, en wil drugs mee terugnemen, en gaat altijd fout
niet echt boeiend

lord of the rings 1.
na 30 minuten uitgezet niks voor mij
Oud 31-10-2005, 06:11
mandi
mandi is offline
Four Brothers.
Leuk filmpje! Niet heel erg vernieuwend maar het heeft zeker iets
Spoiler
Oud 31-10-2005, 07:34
DanielC
DanielC is offline
The Devil's Advocate - Puike thriller. 7.5/10
Oud 31-10-2005, 07:55
Uice
Uice is offline
The Frighteners.

Uiterst vermakelijk. Gave typetjes Micheal J. Fox is prima bezig.
Oud 31-10-2005, 08:27
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-10-2005 @ 08:55 :
The Frighteners.

Uiterst vermakelijk. Gave typetjes Micheal J. Fox is prima bezig.
ik die ook.
wel aardige film ja.
Oud 31-10-2005, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 15:47 :
Maar lieverd, ik beweer ook nergens dat mijn mening de absolute waarheid is. Ik geef mijn mening. Dit deelforum bestaat bij gratie van het geven van een mening. Ik respecteer het dat iemand Van Wilder-achtige films leuk vindt, maar dan geef ik ook mijn mening over dat soort films. Net zoals mensen wel eens mijn smaak in sitcoms met de grond gelijk maakt. Nou, prachtig toch?
Nu maak je me toch nieuwsgierig naar jouw smaak in sitcoms.
Oud 31-10-2005, 15:55
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
The exorcist 2
Oud 31-10-2005, 16:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 31-10-2005 @ 09:51 :
Nu maak je me toch nieuwsgierig naar jouw smaak in sitcoms.
Amerikaanse onzin. Hij heeft een tijd Matthew Perry als avatar gehad.
Oud 31-10-2005, 17:00
Verwijderd
Easy Rider

Grappige film over 2 blowende 'sukkels' die rondrijden met hun motor en nergens geaccepteerd worden omdat ze er niet decent uit zien.
Oud 31-10-2005, 17:09
Ruud84
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-10-2005 @ 15:41 :
Mij dunkt het dat éénieder die actief deelneemt aan een discussies op een forum de persoonlijke disclaimer in een post er zélf wel uit kan herleiden. Een internetforum zoals deze kent uitsluitend individuele input, waarbij geen sprake is van fundering van wat voor pluimage ook.
Arrogantie zou ik dan ook eerder duiden als zelfverzekerd-zijn. Dit soms ten onrechte, opdat zich een discussie voordoet.

Verder lijkt mij het gegeven 'studie filmwetenschappen' net zo irrelevant als uitgesproken aversie tegen bovengenoemde zelfverzekerdheid. Het maakt een mening over film namelijk niet beter. Het beter kunnen duiden van cinematografische technieken et al en zakelijker kunnen analyseren zullen ongetwijfeld wel kwaliteiten zijn die men gedurende die studie ontwikkelt, maar dat bevindt zich in een vaktechnische trant.

Bovendien, als iemand een bepaalde film écht leuk vindt, dan zou hij qua beleving boven alle kritiek moeten staan. De moedwillige afhankelijkheid aan 'iemand op een forum die mijn film afkraakt' is voornamelijk een persoonlijke aangelegendheid. Ik voorzie twee mogelijke handelingen op kritiek:

1. Indien het constructieve kritiek betreft ('het is een kutfilm OMDAT...') de moeite nemen tegenargumenten van dezelfde aard aan te dragen - discussie.
2. Indien het geen constructieve kritiek betreft ('alles van Steven Spielberg is pure kitch') vooral niks doen. Het is slechts een drogreden, en het wordt pas een probleem als je er een probleem van maakt.
Oud 31-10-2005, 17:42
Dexter_M
Dexter_M is offline
Masters of horror. 101

13 delige miniserie, van de 13 legendes in de horrorbranche.
Het eerste verhaal viel me wat tegen. kijken hoe de andere zijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten