|
|
|
||||||||
| Bekijk resultaten poll: hoofdoeken verboden? | |||
| ja |
|
26 | 35.14% |
| nee |
|
53 | 71.62% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze poll | |||
![]() |
|
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
||
|
Citaat:
Ik heb al meerdere keren in deze thread gezegd, dat het me ten eerste geen reet kan schelen of jij met je pet in de klas zit. en ten tweede dat je mij niet op iets kan aanvallen waar ik het mee eens ben.( wat betreft dat het pet dragen op school mag ) en ten derde, dat je niet bij mij moet zijn, maar misschien je school maar is moet aan gaan klagen.
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Het gaat om de kledingvoorschriften op scholen (niet alleen scholen, maar dat neem ik nu even als voorbeeld), dat gelovige mensen dus voorgetrokken worden en de niet-gelovigen gediscrimineerd worden. |
||
|
|
||
|
Citaat:
en als jou het niet boeit wat ik er van vind, hoezo ga je dan met me in discussie. Ga dan je tijd ergens anders aan verdoen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||||
|
Citaat:
Mij pak je ook niet op onderscheid maken, ik acht alle religieuze uitingen ondergeschikt aan regelgeving, en zou dus met genoegen artikel 18 schrappen. ![]() Citaat:
Citaat:
Dat doet niets af aan de feiten dat: A - Als iemand zich beroept op zijn religie, hoe onzinnig ook, zoals bij een pet, heb je dat te respecteren. B - Dat dit artikel feitelijk onrechtvaardig is, en dus theoretisch moreel verwerpelijk is.
|
|
||
|
Citaat:
juist heel graag, dan heb je tenminste een mening. maar waar ik me zo langzamerhand aan erger, is dat het zelfde argument telkens word aangevoerd. Zeker terwijl ik al zo'n 10 keer het zelfde antwoord heb gegeven. Als je het nog een keer wilt lezen, ga naar mijn vorige post
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
En trouwens Pignati, waar heb je het nu over, het hoofddoekverbod of intergratie?
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Ah, de Nederlandse tolerantie vind ik een illusie hoor
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() Verder vallen beweringen dat de Joden een slaatje hebben geslagen uit de twee wereldoorlog natuurlijk onder Finse samenzwering&co.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ja, dat gebeurd, maar hoe dat te noemen is als een voordeel zie ik niet in, er wordt slechts iets terug gegeven dat eerder ontvreemd is.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Toch vind ik jullie verdraagzaamheid maar schijn, hoor. Jullie lijken alleen maar erg progressief, maar uiteindelijk is jullie bevolking niet anders dan die van andere landen: wantrouwig tegenover alles wat men niet kent.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn respect wordt juist groter voor iemand die dergelijke kleedij vrijwillig wil dragen, juist omdat ik weet dat veel mensen er over oordelen. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Ondanks die terreurdreiging in dit land van extremistische moslims is er nog geen verbod op hoofddoeken en staan de moskeeen er allemaal nog (komen er zelfs bij!!). Ik vind wel dat je kunt stellen dat Nederland erg tolerant is, of bang, dat kan natuurlijk ook nog
|
||
|
|
||
|
Citaat:
En ik heb het helemaal niet gehad over het vrijwillig kiezen voor een burka of niqaab of respect, ik mag dus aannemen dat dat laatste in zijn algemeenheid bedoeld is en niet voor mij. Trouwens, een burka of niqaab is gewoon een overdrijving...met een hoofddoek krijg je nog meer respect van anderen, je laat er evengoed mee zien dat je moslima bent, en je bedekt er volgens menig moslim(a) genoeg schoonheid mee (als je je naast de hoofddoek aan alle kledingregels houdt). Al je schoonheid bedekken is, zeker in NL, gewoon ondoenlijk. Je kan ook fundamenteel zijn zonder burka/niqaab.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom anders voel jij je wel onveilig, en ik (en zeker weten anderen ook) niet? Natuurlijk snap ik je gedachtegang ook wel. Ondanks het feit dat ik me niet onveilig voel, snap ik wel dat het de communicatie bemoeilijkt, en bovendien staat het extreme wat gelinkt is aan de burka tegenwoordig in een negatief daglicht. Nog een keer, ik snap dat het in sommige situaties niet kan, maar ik kan er persoonlijk echt niet mee zitten. Al lopen ze pimpelpaars geschildert over straat, ze moeten het allemaal lekker zelf weten. Ik zal me er niet onveiliger door voelen. Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 10:11. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Wie zegt mij dat jij geen dief/pedo/moordenaar/noem maar op bent? Als je bij iedereen die je niet kent zo wantrouwerig doet moet je het op straat wel heel moeilijk hebben.., arme jij.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Waar gaan moslims heen? (ook de extremisten) de moskee toch niet? Wat staat er bij mij om de hoek? een moskee Wie zegt mij dat daar geen extremisten komen? Daarbij, ik heb nergens gezegd dat ik alle moslims als extremist zie
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Nu doe je weer net alsof we dankbaar moeten zijn. Net alsof je mij verantwoordelijk kunt stellen voor andermans daden. En inderdaad, het dragen van mijn hoofddoek heeft niets met extremisme te maken
Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 18:15. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
![]() wat voor punt wil je nu eigenlijk maken?
Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 17:48. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Neem nou die toespraak van Balkenende, toen vlak na de dood van van Gogh. Toen werden er een aantal moskees beklad en weet ik het wat allemaal. (kerken ook overigens) In die toespraak liet hij dus wel weten dat dat echt niet kon blablabla etc. Balkende is toch de spreekbuis van het volk van Nederland. (hoeveel het er ook niet mee eens zijn, er is wel op hem gestemd )Hij had ook gewoon alleen over de kerken kunnen praten, maar dat deed hij niet. In tegendeel, moskeeen kwamen veel meer aan bod. Nederlanders staan er om bekend zich aan te passen aan en zich tolerant op te stellen tegenover anderen. |
||
|
|
||||||
|
Citaat:
) ik snapte alleen niet wat je bedoelde met dat extremisten in de moskee- gebeuren, nog steeds niet trouwens. Citaat:
Er was op hem gestemd ja, ik denk dat de zetelverdeling nu wel even anders is Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Of dat niet een beetje (pardon, de understatement-meter is zojuist geëxplodeerd) te ver doorschiet is natuurlijk een andere vraag.
Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 18:52. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Er zullen hoe dan ook anderen zijn die het gevaarlijk vinden. Waarom nemen mensen altijd aan dat de argumenten die je aanvoert op jezelf van toepassing zijn? En verder heb je gelijk.
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoeken wat vinden jullie? Barb4 | 187 | 06-12-2007 14:43 | |
Moet hoofddoek verboden worden bij ambtenaren? Hydrogen | 258 | 08-08-2005 13:29 | |
Charlois wil verbod hoofddoekjes voor baliemedewerkers Mirage2000 | 500 | 08-03-2005 12:27 | |
Hoofddoek verbod? Verwijderd | 201 | 19-02-2005 00:14 | |
Steeds meer horeca bedrijven verbieden hoofddoekjes Quincy | 500 | 30-09-2004 20:53 | |
Advies: geen hoofddoek op school Isa | 366 | 22-01-2004 14:39 | |