Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2005, 15:32
Mara
Mara is offline
Ik vind dat onzin, dan maar afvallen op een ongezonde manier. Behalve dat 't dan niet goed gaat (je valt te snel af, ziet er niet mooi uit en is gewoon ongezond) helpt het ook eetstoornissen en een vertekend zelfbeeld in de hand.

Op die manier kan je alles wel af gaan doen als 'persoonlijk', dan heb je 't lijntopic niet meer nodig. Het lijntopic is ervoor om te zorgen dat mensen het op een góede manier doen. Ja, iedereen vult 't wat anders in, maar je kan niet alles afdoen als persoonlijk. Dan kan je zeggen dat iemand die 2 boterhammen, avondeten en wat fruit eet ook lijnt op een 'persoonlijke' manier. Als iemand wil lijnen op een 'persoonlijke' manier, waarom zou hij/zij dan naar 't lijntopic gaan voor tips? Hij/zij heeft dan al immers in zijn/haar hoofd hoe hij/zij 't wil doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2005, 17:40
Experiment
Experiment is offline
Nee, natuurlijk moet je niet in extremis je eigen dieetstijl aanhouden op het VGtopic, ik zeg toch ook dat mensen die zich niets aantrekken van commentaar, wat mij betreft geweerd moeten worden?

Ik bedoel alleen maar dat het niet altijd slecht hoeft te zijn om op een andere manier te lijnen. Iemand kan ook daar bij jullie hulp bij gebruiken. Bijvoorbeeld wat te eten, als je niet van brood houdt. Of hoe hoeveelheden op te bouwen, als je gewend bent weinig / onregelmatig te eten.

Je gaat dus wel toe naar een beter eetpatroon. Ik vind alleen dat er wat meer begrip voor mag komen, dat dit erg moeilijk is en reacties als 'je eet veeeeel te weinig' of 'je bent bezig een eetstoornis te ontwikkelen' zijn dan niet echt stimulerend. Dat bedoel ik dus met van twee kanten komen:

- mensen moeten commentaar op hun dieet serieus nemen
- vaste forummers moeten anderen niet meteen veroordelen omdat zij in hun ogen een slecht eetpatroon hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:15
Mara
Mara is offline
Wij maken een dieet met boterhammen omdat de meeste mensen toch boterhammen eten hier in Nederland. Als jij goede vervanging weet is dat geen probleem hoor

We zullen heus niet zó maar zeggen dat iemand een eetstoornis ontwikkelt. Dat gebeurt pas als 't duidelijk is dat diegene al lange tijd veel te weinig eet of dat van plan is.

Dat iemand te weinig eet kan best gezegd worden lijkt mij, als dat gewoon het geval is? Dan weet diegene ook hoe het ervoor staat met zijn/haar dieet.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:53
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik ben weggegaan uit de topic, omdat het hopeloos was.

Ik mag zogenaamd niet afvallen omdat ik een BMI onder de 20 heb . Moet ik toch zelf weten. Ik moet het toch zelf weten als ik die zomerkilo's er weer af wil hebben? En je maakt mij niet wijs dat dat zo ongezond is.

Frustrerend om daardoor in de topic steeds veroordeeld te worden. Verdacht te worden van een eetstoornis, iets wat echt niet op zijn plaats is.

Ja ik ben zeker tegen ik heb vandaag maar 1 blaadje sla gegeten en het is nu 9 uur savonds, help is dat niet teveel? al heb ik zoiets ook weleens gepost maar dat had een andere reden, al werd dat niet gelooft
Maar dat mensen met een BMI 20- geen ondersteuning mogen krijgen in hun leef en eetpatroon met als doel kilo's/vet kwijtraken, vind ik echt nergens op slaan.

Ik werd gek van de sfeer in de oude topic.
Dan ga je inderdaad maar ergens heen waar je als slank iemand die wil afvallen wel geaccepteerd word,
Maar zonder gaat het ook eigenlijk veel beter bij mij. Ik ben 2kg afgevallen met mijn dagelijkse portie chocolade en koekjes. En nou ben ik echt niet te dun hoor! Ik ga geen acht boterhammen per dag eten. Geen fruit. Geen zuivel. Maar ondertussen voel ik me lichamelijk wel goed. Dan bots je in die topic op een blinde muur. Misschien terecht. Maar voor andere slanke mensen moet die optie wel openblijven.

__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 10:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 11-10-2005 @ 20:53 :
En je maakt mij niet wijs dat dat zo ongezond is.
Dan zijn we er toch?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 14:01
Nephtys
Avatar van Nephtys
Nephtys is offline
Het is wel zo dat je hier meteen de nek krijgt afgebeten als je maatje 36 hebt en toch iets van vet en twee kilo wil kwijtraken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 15:13
Mara
Mara is offline
Als je dat op een onnodig ongezonde manier wil doen zijn de reacties vrij fel, ja.

Maar neem dat topic wat er nu op L&G staat, 'brood + afvallen'. Dat meisje wil alleen wat strakker worden, terwijl haar gewicht goed is en niemand heeft haar er nog op aangevallen dat ze wat vet kwijt wil raken omdat ze zelf laat zien dat ze het op een goede manier wil doen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:56
Experiment
Experiment is offline
Nouja ik vind het ook goed wat je doet hoor Meelfriek Ik denk ook dat veel mensen nu het lijntopic weg is, toch weer ongezonder zijn gaan eten. Ze trokken zich misschien niet al te veel aan van jullie opmerkingen, maar ze hóórden het wel.

Wat ik alleen wou zeggen is dat jullie vrij vooruitstrevend zijn eigenlijk. Grootmoeders dieten gaan uit van 1000 kcal per dag, het Libelle dieet van 1200 of 1000 (weet het niet zeker). De laatste tijd wordt het steeds gangbaarder om langzamer af te vallen, maar de meesten met lijnende moeders zijn opgegroeid met lijnen van 'paar droge boterhammen, fruit en avondeten'. En dan komen jullie aan met 1500 kcal per dag en minstens 6 boterhammen. Voor veel mensen dus onbegrijpelijk dat dat een DIEET is.

Dat is wel waar we naar toe willen met zijn allen en op het topic, maar dan moet er wel begrip van beide kanten zijn. Als je zelf een paar topics terugkijkt dan kun je het verschil zien, hoe er eerst op mensen gereageerd werd die 4 boterhammen en avondeten aten, en een paar topics later. Jullie worden er waarschijnlijk moe van om telkens hetzelfde uit te leggen maar het lijkt mij de enige manier. Want nu werd de sfeer vrij vijandig vind ik, Meelfriek, Gothic en de 'genoeg eten' aanhangers, daar tegenover mensen die nog te weinig aten.

Ik denk dat je een hoop oplost met wat meer begrip en de het weren van echte 'rotte appels' (het is tenslotte geen eetstoornis topic). Ik hoop dat het topic terugkomt want ik heb nooit veel gepost, maar altijd meegelezen en heb er veel van geleerd Volgens mij geldt dat voor vele anderen en is het ook een stimulans voor velen om beter te eten en je weet niet waar die mensen nu zijn beland, misschien wel op plekker waar een stuk minder verantwoorde eetpatronen worden gepropageerd
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 17:54
Mindfields
Mindfields is offline
Ik ben iig wel blij dat het lijntopic er geweest is. Ik weet nu dat je met veel eten ook kan afvallen, als het maar brood is.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 12-10-2005 @ 17:56 :
Voor veel mensen dus onbegrijpelijk dat dat een DIEET is.
De mensen die hier komen zijn toch geen moeders? (Ik snap wel wat je bedoeld, maar je redenatie klopt niet helemaal, volgens mij. )

De sfeer was idd vijandig, dat is, denk ik, de meeste mensen wel opgevallen. En dat is ook een reden dat het topic dicht is.

Je weet nooit waar mensen belanden of ook komen, ook niet als het topic er is...dat vind ik eigenlijk geen reden voor het topic...

En het is idd geen eetstoornissentopic, maar wel een voeding en gezondheidstopic, wat betekend dat mensen met een eetstoornis ook in die topic mogen komen en mogen posten...die mensen echt weren is dus niet echt logisch.

ekki en ik zien geen mogelijkheid om het topic te modereren alsof we politieagenten zijn, het zal dus voor een groot deel van de vaste bezoekers van dat topic moeten komen om het 'netjes' en gezellig te houden.

Ik moet zeggen dat het met mij zelf juist beter gaat sinds dat topic dicht is.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:39
Experiment
Experiment is offline
Nee maar veel mensen hebben dus een heel ander beeld van wat 'lijnen' inhoudt, dan de mensen op het VGtopic.

En ik denk dat veel mensen wel degelijk een stok achter de deur hebben door het topic.

Ik weet ook geen manier om mensen te weren, maar kun je mensen niet bannen als ze de regels blijven negeren? (dus constant posten hoe weinig ze gegeten hebben)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 12-10-2005 @ 19:39 :

En ik denk dat veel mensen wel degelijk een stok achter de deur hebben door het topic.
Niemand die wat anders beweerd, toch?
Citaat:

Ik weet ook geen manier om mensen te weren, maar kun je mensen niet bannen als ze de regels blijven negeren? (dus constant posten hoe weinig ze gegeten hebben)
Misschien was ik niet duidelijk, ik bedoel niet dat ik geen manier weet om mensen te weren, ik bedoel dat ik het niet terecht vind om mensen te weren. Mensen met een eetstoornis (waar jij het over had en waar ik op reageerde) hebben net zoveel recht als jij en ik en iedereen om in dat topic te komen en te posten. Ik ga ze daar dus zeker niet voor bannen.

Als mensen constant posten hoe weinig ze eten ed, dan is het wat anders...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 21:07
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Waarom wordt de discussie over lengte en gewicht niet gewoon...HIER voortgezet, lijkt mij het uitgelezen forum voor dit onderwerp!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 12-10-2005 @ 22:07 :
Waarom wordt de discussie over lengte en gewicht niet gewoon...HIER voortgezet, lijkt mij het uitgelezen forum voor dit onderwerp!
*gaat daar even lezen*
omg wat een hoop domme mensen daar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:48
Mara
Mara is offline
Voor de geïnteresseerden

http://www.createforum.com/phpbb/?mforum=scomdieters

Er wordt aan gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 14:55
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Vraagje: waarom maak je daar een heel ander forum voor? Ik vind het prima, hoor, maar ik zou geen zin hebben om twee fora te checken. Met goeie suggesties kunnen we het topic weer openen (gaat ook wel gebeuren denk ik).

Van mij mag je, iedereen mag gaan en staan waar hij/zij wil en naar dat forum verhuizen, maar ik vraag me af of je daar al die moeite wel in moet steken.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:23
Mara
Mara is offline
Ik merkte dat een boel mensen het tóch handig vinden om hun eet-lijstje neer te gooien, en dat mag niet meer in 't lijntopic. Mocht na de eerste 'verbouwing' al niet meer, vandaar. Op 'mijn forum' mogen mensen (als ze daar de behoefte aan hebben) per dag posten hoe 't gaat, wat mij betreft
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 17:10
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-10-2005 @ 17:23 :
Ik merkte dat een boel mensen het tóch handig vinden om hun eet-lijstje neer te gooien, en dat mag niet meer in 't lijntopic. Mocht na de eerste 'verbouwing' al niet meer, vandaar. Op 'mijn forum' mogen mensen (als ze daar de behoefte aan hebben) per dag posten hoe 't gaat, wat mij betreft
Ok . Hopelijk hebben mensen er wat aan.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:14
Mara
Mara is offline
Ik schop 'm even omhoog, want een duidelijke beslissing is er (nog) niet.

FB's, laat van u horen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 17:07
Verwijderd
Volgens mij is onze mening wel duidelijk.

Zelf ben ik op zich niet tegen een nieuwe topic, ik ga er alleen niet in lopen politie-agenten. Het is dus aan de vaste bezokers van dat topic hoe het topic loopt en daarmee dus ook of het open blijft.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dus hij mag gewoon weer open?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 06:25
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-11-2005 @ 18:07 :
Zelf ben ik op zich niet tegen een nieuwe topic, ik ga er alleen niet in lopen politie-agenten. Het is dus aan de vaste bezokers van dat topic hoe het topic loopt en daarmee dus ook of het open blijft.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 14:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb een nieuwe geopent
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
er is alleen nog geen consensus over hoe we omgaan met mensen met een eetprobleem of mensen met ondergewicht die toch willen afvallen, mensen met een onrealistisch zelfbeeld die zelf vinden dat ze wel realistisch zijn en willen afvallen...

je kunt wel tips geven aan die mensen, maar zin heeft het niet. Wat gaan we daarmee doen?

Bleom, ik kan zo een prachtig goed gezond eetschema voor je maken, maar je weet zelf ook hoe het moet en je doet het toch niet. Dus hoe moeten we daarmee omgaan?
Jij vindt dat je moet afvallen, ik vind van niet, de gezondheidszorg zou ook van niet vinden... dus hoe moet ik daarmee omgaan en hoe moeten anderen hiermee omgaan? Negeren? Dan heeft het voor jou geen zin meer om te posten... advies geven? Dan blijft het bij theorie. Blijft het topic voor tips? Die heb je niet nodig. Of voor vragen? Ik denk dat er nog een hoop onduidelijk is en ik hoop dit met jou als voorbeeld duidelijk te maken...

Dit is overgens niet lullig bedoelt of een aanval of wat dan ook...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:59
Verwijderd
Ik denk dat ieder voor zich moet bepalen hoe hij of zij om gaat met dergelijke mensen, ik zie het zelf iig niet zitten om daar standaard regels voor op te stellen, met name ook omdat er geen standaard manier van omgaan voor is. (Ben het verder btw wel met je eens.)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Volgens mij eet ik over het algemeen behoorlijk gezond, tussen de 1500 en 1600 kcal, zo slecht lijkt me dat niet? De discussie over of ik wel of niet moet afvallen ga ik niet meer voeren, je weet mijn argumenten, daar mag je het mee eens zijn of niet, maar ik denk dat we die discussie wel gehad hebben. Bovendien post ik al een paar topics lang niet wat ik eet, lees ik over het algemeen alleen maar mee en geef af en toe advies als mensen vragen hoe ze het beste kunnen eten, niks mis mee lijkt me?

Ik snap eigenlijk niet zo goed waar je opmerking nu vandaan komt, tenzij je de laatste 2 dagen uit mijn eetdagboek op valtaf als leidraad neemt voor mijn eetpatroon (wat dus niet klopt, want normaal eet ik meer), of tenzei je er nog 'mee zit' dat ik die kilootjes eraf wil, tsja, zoals ik al zei, die discussie hebben we al eens gevoerd. Ik vat het niet verkeerd op, maar snap niet zo goed waar het ineens vandaan komt (En dan vind ik mezelf nog niet echt een goed voorbeeld, aangezien ik een heel ander leefpatroon heb dan de 'gemiddelde mens'.)

[Edit] Wat ik aan het topic heb? Ik vind het gewoon leuk om te lezen, en om af en toe mee te praten. Voor mij is dat een toegevoegde waarde ja.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 03-11-2005 @ 19:57 :
De discussie over of ik wel of niet moet afvallen ga ik niet meer voeren, je weet mijn argumenten, daar mag je het mee eens zijn of niet, maar ik denk dat we die discussie wel gehad hebben.
Geldt dat dan niet voor heel veel mensen in dat topic?

En geldt voor veel mensen ook niet dat ze keer op keer aan komen met 'normaal eet ik meer' of dat het in hun situatie allemaal anders is dan bij anderen ed (ik snap dat jouw leefpatroon idd anders is, maar dat maakt een laag bmi niet minder laag, daar is het iig geen excuus voor)? Jij ziet jouw situatie als 'anders dan anderen' enz., maar zo zien anderen hun situatie ook. Daar zie ik dan dus geen verschil in.

Het is zo lastig ergens een grens te trekken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik bedoelde qua eten, ik vind dat er soms wel héél erg aan 2000 kcal wordt vastgehouden, tuurlijk zal dat gemiddelt het beste zijn, maar als iemand 1800 of 1900 als standaard eet, zal dat heus niet meteen ongezond, slecht of veel te weinig zijn. En ik weet eerlijk waar niet, er vanuit gaande dat ik die 3 kilo er toch persé af wil en ik de hele dag op bed lig, wat er te weinig is aan 1500/1600 kcal. (Mijn laatste 2 dagen waren slecht, dat weet ik, daarvoor zaten een paar dagen van 2000 kcal geloof ik, dus het is echt niet zo dat ik al 'tijden' slecht eet )

Maar dit wordt wel weer heel persoonlijk, en kan misschien nog beter via PM ofzo, dan in een topic over het beleid van het hele topic
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hou ook rekening met gestalte en energieverbruik.

Bloem zal bijvoorbeeld minder energie gebruiken dan andere meiden van haar leeftijd/BMI!

Maar ok dat is offtopic.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 03-11-2005 @ 20:32 :
Bloem zal bijvoorbeeld minder energie gebruiken dan andere meiden van haar leeftijd/BMI!
Tuurlijk, maar als zij minder/anders moet/gaat eten om af te vallen terwijl ze al erg slank is vind ik dat niet goed. Als zij een bmi van 18/19 heeft en dat blijft houden met een zelfde eetpatroon (waar ze niet op hoeft te letten, enz.) dan vind ik dat anders. Als Bloem met 1600 kcal niet afvalt, dan is dat voor mij een teken dat het idd voldoende is, als zij er wel mee afvalt betekend dat dat ze kennelijk toch meer verbrand dan ze eet.

Citaat:
Bloem schreef op 03-11-2005 @ 20:11 :
Maar dit wordt wel weer heel persoonlijk, en kan misschien nog beter via PM ofzo, dan in een topic over het beleid van het hele topic
In mijn ogen gaat dit zeker wel over het beleid van het topic in het algemeen. Het is voor iedereen mogelijk om redenen te bedenken die het 'goed praten' dat iemand weinig eet. Waarom zou de één dat wel mogen doen en de ander niet? Waar ligt die grens?

Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-11-2005 @ 20:40 :
Tuurlijk, maar als zij minder/anders moet/gaat eten om af te vallen terwijl ze al erg slank is vind ik dat niet goed. Als zij een bmi van 18/19 heeft en dat blijft houden met een zelfde eetpatroon (waar ze niet op hoeft te letten, enz.) dan vind ik dat anders. Als Bloem met 1600 kcal niet afvalt, dan is dat voor mij een teken dat het idd voldoende is, als zij er wel mee afvalt betekend dat dat ze kennelijk toch meer verbrand dan ze eet.
Ik weet niet eens of ik met 1500/1600 nog afval, dat is in de eerste instantie vooral bedoelt om weer een normaal eetpatroon te krijgen, dat heeft de laatste weken namelijk ernstig te lijden gehad

Wbt dat dat wel over de discussie gaat; dan bemoei ik me daar niet meer mee. De discussie over mijzelf heb ik, vind ik, inmiddels wel vaak genoeg gevoerd. Je mag mijn situatie best als voorbeeld gebruiken, maar ik ga mezelf niet meer 'verdedigen'
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 03-11-2005 @ 20:49 :
Wbt dat dat wel over de discussie gaat; dan bemoei ik me daar niet meer mee. De discussie over mijzelf heb ik, vind ik, inmiddels wel vaak genoeg gevoerd. Je mag mijn situatie best als voorbeeld gebruiken, maar ik ga mezelf niet meer 'verdedigen'
Je hoeft jezelf ook niet te verdedigen, dat is niet waar het mij om gaat. Waar het mij wel om gaat is aan geven dat het lastig, zo niet onmogelijk is, om ergens een grens te trekken. En ook niet om aan te geven wie wel in dat topic mag posten dat ie af wil vallen en niet (iets dat sommige mensen schijnen te willen).
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-11-2005 @ 19:57 :[Edit] Wat ik aan het topic heb? Ik vind het gewoon leuk om te lezen, en om af en toe mee te praten. Voor mij is dat een toegevoegde waarde ja.
Vooral hier was ik benieuwd naar, dit is goed te horen. Ik weet dat je minder nodig hebt dan iemand die gezond is, dat is het punt niet. Het gaat er nu ook niet om of je moet afvallen of niet, maar hoe we ermee omgaan.

Als we in het topic mensen gaan krijgen die dus een gezond bmi hebben (eigenlijk zelf nog minder, medisch gezien gaan ze uit van gezond is 20-25) en naar een bmi van 18 of zelfs minder willen, dan gaan mensen zich ermee vergelijken en als je dan ontevreden bent, dan denk je dat het dus nog erger is. Ook bv Maija, die heeft een prima bmi en wil toch nog verder afvallen. Afgezien van het feit of ze een eetstoornis heeft, er zullen weer mensen posten die het helemaal fout doen en een verkeerd beeld geven en verkeerde adviezen. Dan is dat gewoon moeilijk. Het geeft een verkeerd voorbeeld vind ik. En ik vraag dus hoe we daarmee om moeten gaan, want dat ging fout vorige keer en dat is nog niet opgelost.

Ook weet ik niet wat er wel gepost mag worden en wat niet. Nu zijn er geen vragen of tips, alleen maar posts om mensen ff op de hoogte te houden. Hoe gaan we om met psychologische posts. Ik vind dat die zo veel mogelijk weg moeten blijven, maar je houdt mensen die niet normaal kunnen eten, omdat ze om psychologische redenen niet goed in hun vel zitten... moet je die negeren en maar verkeerde dingen laten posten? Moet je ze naar psych verwijzen, wat doe je dan?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:47
Mara
Mara is offline
Ik ben het met Gothic en Leonoor eens.

Ander voorbeeldje, Maran. Ze wil d'r grens nog verder naar beneden gooien. Niet gezond, nee. Ook wil ze (net als Bloem, overigens) binnen zeer korte tijd vrij veel afvallen. Dit zal érg moeilijk op een gezonde manier gaan. Vooral bij mensen die weinig bewegen..

Hoe moet ik hier op reageren? Ik wil aan haar vragen van "vind je dit zelf verstandig" maar dan krijg je een oeverloze discussie, ben ik bang.
Of het volledig negeren verstandig is is óók maar de vraag.

Probleem dus niet alleen de mensen die meteen structureel verkeerd bezig zijn, maar ook mensen die nét even de grens tóch nog wat lager leggen. Tot hoe ver kan je men de grens lager laten leggen?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 00:24
Verwijderd
Ik mis de topic.


Maar ik begrijp wel dat het niet meer doorgezet kon worden.. toch jammer.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 05:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 04-11-2005 @ 01:24 :
Ik mis de topic.


Maar ik begrijp wel dat het niet meer doorgezet kon worden.. toch jammer.
hij is weer open... de vraag is voor hoe lang, aangezien er nog niets afgesproken is of veranderd.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 05:58
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-11-2005 @ 22:47 :
Ik ben het met Gothic en Leonoor eens.

Ander voorbeeldje, Maran. Ze wil d'r grens nog verder naar beneden gooien. Niet gezond, nee. Ook wil ze (net als Bloem, overigens) binnen zeer korte tijd vrij veel afvallen. Dit zal érg moeilijk op een gezonde manier gaan. Vooral bij mensen die weinig bewegen..

Hoe moet ik hier op reageren? Ik wil aan haar vragen van "vind je dit zelf verstandig" maar dan krijg je een oeverloze discussie, ben ik bang.
Of het volledig negeren verstandig is is óók maar de vraag.

Probleem dus niet alleen de mensen die meteen structureel verkeerd bezig zijn, maar ook mensen die nét even de grens tóch nog wat lager leggen. Tot hoe ver kan je men de grens lager laten leggen?
Mensen kijken ook teveel naar een getalletje wat ze ooit wogen. Dat kan misschien wanneer je 16 bent, maar niet meer wanneer je 20 bent. Dan verandert je figuur gewoon. Je maakt minder groeihormoon aan.

en als je niet tevreden bent over hoe je eruit ziet, ook als je lichaam dus al slank is en je wilt op 1 bepaalde plek nog meer afvallen, dan kun je die grens wel eeuwig verplaatsen, dat lukt niet. Robert Schumacher zei in zijn programma dat als je eenmaal slank bent, het goede bmi hebt (=20), dat het dan geen zin heeft om verder af te vallen, omdat je die 'vetjes' er toch niet afkrijgt, ook niet door sporten. Natuurlijk wil hij graag dat mensen bij hem komen, maar toch.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 08:42
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-11-2005 @ 22:47 :

Hoe moet ik hier op reageren? Ik wil aan haar vragen van "vind je dit zelf verstandig" maar dan krijg je een oeverloze discussie, ben ik bang.
Of het volledig negeren verstandig is is óók maar de vraag.

Probleem dus niet alleen de mensen die meteen structureel verkeerd bezig zijn, maar ook mensen die nét even de grens tóch nog wat lager leggen. Tot hoe ver kan je men de grens lager laten leggen?
Zijn dit vragen aan iemand specifiek of meer gewoon dingen die jij jezelf afvraagt, maar waar je geen antwoord op verwacht van andere mensen hier?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Gothic, dan snap ik nog niet zo goed waarom je mij als voorbeeld pakte, want voor zover ik weet heb ik de laatste topics juist niet mijn gewicht, lengte en bmi, eetdagboekjes, of noem maar wat genoemd Ik weet ook heus wel dat dat bmi laag is, het hoe en waarom ik die kilootjes er toch af wil daargelaten. Ik vond dat ik in deze topics niet slecht bezig was, qua dingen posten, en was ook niet van plan om dat in het nieuwe topic wel te doen, ik vind het meelezen, en eventueel meekletsen, gewoon leuk

Wbt die vetjes, ik wéét dat ik helemaal tevreden ben als ik dat bepaalde gewicht heb, en ik weet óók dat ik dat gewicht kan behouden op een gezonde manier, dat heb ik nl. 10 weken gehad afgelopen zomer.

Voor de rest sluit ik me even aan bij Leonoor, wil je daar specifiek van mij een antwoord op, of van 'iedereen' in het algemeen? Ik denk door verwijzen naar psych geen verkeerd idee is voor mensen die écht slecht bezig zijn, en zich persé willen storten op een 500 kcal dieet. Maar ik denk ook dat je voor de rest niet te 'moeilijk' moet doen over mensen die een streven naar een laag BMI hebben, zolang dat gewoon gezond gebeurt. Nogmaals, ik post al een paar topics lang mijn BMI enzo niet, en was ook niet van plan dat nu wel te doen. Op tips ed zit ik ook niet te wachten, want dat weet ik heel goed zelf (Inmiddels! Wel met dank aan het topic). Ik wil dus graag gewoon weer meedenken/praten/schrijven, lijkt me dat niemand daar verkeerde ideeën door opdoet?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:31
Verwijderd
Maar:
- Wat is 'echt slecht'?
- Wat is 'zolang dat nog gezond gebeurd'?
- Waar ligt de grens tussen 'gezond' en 'slecht'?
- Vaak wordt een laag streven bij gesteld en wordt de manier waarop er naar toe gewerkt wordt steeds ongezonder. Waar ligt dan de grens?
- Wat is een 'laag bmi' en wat is een 'te laag bmi', waar leg je die grens?
- Enzovoorts.

^ En wie bepaald al die dingen?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 14:43
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-11-2005 @ 06:58 :
Robert Schumacher zei in zijn programma dat als je eenmaal slank bent, het goede bmi hebt (=20), dat het dan geen zin heeft om verder af te vallen, omdat je die 'vetjes' er toch niet afkrijgt, ook niet door sporten. Natuurlijk wil hij graag dat mensen bij hem komen, maar toch.
Natuurlijk krijg je die er wel af als je maar genoeg sport
en de juiste voeding tot je neemt

Maar er is dus nu niks echt veranderd met de nieuwe topic?
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 15:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 05-11-2005 @ 15:43 :
Natuurlijk krijg je die er wel af als je maar genoeg sport
en de juiste voeding tot je neemt

Maar er is dus nu niks echt veranderd met de nieuwe topic?
iig geen psychologische posts meer, niet meer eetdagboeken posten (behalve voor tips en nieuwe mensen), wel tips vragen voor gezond eten...

iig niet steeds posten van gewicht en lengte en updaten. Iig niet voor de mensen met een bmi van onder de 20 vind ik. Niet steeds laten zien hoe weinig je eet. Gezond eten mogen natuurlijk die mensen ook. Tips vragen ook.

Maar nu zit het topic nog steeds vol mensen mensen onder de 20 die naar de grens willen van 18,x... Dat vind ik niet de bedoeling, maar daar is nog geen consensus over.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 15:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 05-11-2005 @ 15:43 :
Natuurlijk krijg je die er wel af als je maar genoeg sport
en de juiste voeding tot je neemt
Mij persoonlijk iig niet. En mensen die niet sporten al helemaal niet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-11-2005 @ 16:47 :

Maar nu zit het topic nog steeds vol mensen mensen onder de 20 die naar de grens willen van 18,x... Dat vind ik niet de bedoeling, maar daar is nog geen consensus over.
Ik vind dat ook niet de bedoeling, maar zoals ik al zei: ik ga er niet lopen politie-agenten. Daar heb ik geen zin in en bovendien de tijd niet voor. De mensen die er nu gepost hebben, hebben dat opzich redelijk netjes gedaan, ik ga die posts dan niet verwijderen. Het topic heeft het 'voeding- en gezondheidstopic' en iemand met een lager BMI mag daar dus ook in posten als hij of zij gezonder wil gaan eten.

Het is btw niet zo dat ik totaal niet op het topic zal letten, maar ik ga niet alles verwijderen van iedereen die met zijn gewicht ook maar iets onder een bmi van 20 zit (dat onthoudt ik btw niet eens van iedereen).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:15
Mara
Mara is offline
Mijn vraag was in 't algemeen en wie het bepaalt.. tsja, dit topic open houden en overleggen?

@Gothic: Precies. Mensen willen hun oude lichaam terug maar dat kán gewoon niet.

@Leonoor: Ik vind de grens qua verstand 20, maar ik zou 'm zelf op 19.5 zetten. Maar goed, dat is een mening

Wat betreft die mensen die cónstant de grens verleggen, tot hoe ver is dat 'toegestaan'? We hebben bij Sneeuwvlokje gezien waartoe het kan leiden..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:57
Verwijderd
Maar...het topic heet "voeding- en gezondheid", wat dus inhoud dat mensen met een bmi van 15 er ook in zouden mogen posten als zij gezond willen eten. Mbt afvallen vind ik het niet echt een taak van de forumbazen om een grens te stellen, die grens is er op medisch gebied ook niet zo scherp, voor zo ver ik weet. Bovendien is een bmi niet het enige waar het om draait, zeker niet mbt het punt van grenzen stellen in dat topic. Ik denk ook dat het weinig zin heeft, mensen met een lager bmi vertellen hun bmi dan gewoon niet meer.

Citaat:
Wat betreft die mensen die cónstant de grens verleggen, tot hoe ver is dat 'toegestaan'? We hebben bij Sneeuwvlokje gezien waartoe het kan leiden..
Ik wil ze wel verbieden hun grens te verleggen, ik denk alleen niet dat dat werkt. Iemand doet toch wat hij of zij zelf wil, daar doet een regeltje meer of minder in een topic op internet echt niets aan. Het niet mogen posten kan eventueel wel het triggereffect op anderen beperken, maar ik denk dat dat in het geval van Sneeuwvlokje al niet zo heel erg aanwezig was. Je kunt iemand niet verbieden een eetstoornis te krijgen, jij niet, ik niet, de medici niet, niemand niet.

(Ik snap dat je het anders zult bedoelen, maar ik zie het nu eenmaal allemaal niet zo simpel.)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:22
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om een echt goede oplossing voor dit probleem te vinden. De redenen waarom het topic ooit zo goed bezocht werd, en voor veel mensen nuttig was, was juist dat je er alles kwijt kon op eet- en lijngebied. En daar zaten inderdaad vaak mensen tussen die doorsloegen, en daarmee andere mensen onzeker of kwaad konden maken. Dat hou je nooit tegen. Door het topic streng te censureren kun je er niet meer alles kwijt, en zal het voor veel mensen niet meer zo leuk en nuttig zijn als eerst. Omdat het geen uitlaatklep meer is.

Ik denk wel dat een zekere mate van censuur nodig is, anders dan blijft het escaleren. Alleen zal het topic niet meer hetzelfde zijn als eerst. Dat hoeft ook niet, misschien is er aan een concreet topic met feiten over eten en bewegen wel meer behoefte.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 16:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
maar het is alweer zover. Onze 2 "eetprobleempjes" moeten melden dat de menstruatie ermee opgehouden is. Maar ik blijf netjes tips geven dat je gezond moet eten en dat het een teken is om op te houden met lijnen
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 06:52
Verwijderd
Als ze dat niet keer op keer melden, maar serieus gewoon een vraag stellen zie ik om heel eerlijk te zijn geen reden om het te verbieden... Het topic is een 'voeding- & gezondheidstopc' (ja, ik zeg het gewoon nog een keer...) en daar is dit ook een vraag over. Zolang het bij één keer een dergelijke vraag blijft die op een normale manier gesteld wordt, vind ik dat het moet kunnen. (Als mensen er volledig anders over denken dan moeten ze het me maar laten weten.)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 09:51
Mara
Mara is offline
Melding!

Reactie van slaagroom, 'ik eet me helemaal vol' en klaag en jammer én een eetlijst, die helemaal niet getuigt van 'jezelf volproppen'.

Mag dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.